• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником, мають бути складені українською мовою

Завершена

167 100.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 835.50 UAH
Період оскарження: 05.11.2021 15:14 - 11.11.2021 11:00
Вимога
Відхилено

Збільшення ціни за одиницю товару

Номер: 84dc64923fcb4a708136a88414e3be74
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-05-012759-b.c1
Назва: Збільшення ціни за одиницю товару
Вимога:
Шановний Замовнику! В Вашому проекті Договору вказано, що: "Зміна ціни за одиницю товару може бути здійснена не частіше 1 (одного) разу протягом розрахункового періоду, встановленого у п. 5.10. Договору, та не раніше ніж через 30 (тридцять) календарних днів після укладення цього Договору. Будь-які зміни ціни можливі тільки після початку здійснення фактичного постачання електричної енергії за Договором." Дане формулювання є дискримінаційним по відношенню до постачальників електричної енергії та суперечить Закону України "Про публічні закупівлі", де в статті 41, в частині 5, пункт 2 вказано, що: "Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 2) Збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю." Таким чином, Закон не встановлює обмеження щодо кількості підвищень ціни в межах місяця (розрахункового періоду), а також щодо того, в який термін з укладення договору можна підвищувати ціну. Немає в Законі також вказівки на те, що підвищувати ціну можна тільки після початку постачання.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Частиною першою статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Частиною п’ятою статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено вичерпний перелік умов, при яких до договору про закупівлю можуть бути внесені відповідні зміни. Разом з тим, згідно з частиною першою статті 627 Цивільного кодексу України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Відповідно до положень статті 6 Цивільного кодексу України Сторони мають право врегулювати у договорі, який передбачений актами цивільного законодавства, свої відносини, які не врегульовані цими актами. Сторони в договорі можуть відступити від положень актів цивільного законодавства і врегулювати свої відносини на власний розсуд. Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами. Відповідно до ст.ст. 42, 44 Господарського кодексу України підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Підприємництво здійснюється на основі, зокрема, комерційного розрахунку та власного комерційного ризику. Враховуючи вище викладене, повідомляємо, що Замовник вважає доцільним встановити порядок внесення змін до договору про закупівлю з урахуванням своїх законних прав та охоронюваних законом інтересів, керуючись при цьому принципами здійснення закупівель, зокрема такими як максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до роз’яснення НКРЕКП від 08.07.2020 №7079/20/7-20, зазначено, що під час розроблення тендерної документації Замовник якомога точніше визначає характеристики предмету закупівлі та договірних умов, допустимих з точки зору законодавства про публічні закупівлі (наприклад, фіксована величина ціни, а не спосіб її розрахунку), мінімальний період дії погодженої при укладанні договору ціни, гранична величина допустимої зміни ціни (у відсотках) тощо. Звертаємо вашу увагу, що Законом не заборонено встановлювати період, з якого можливе перше звернення Постачальника щодо зміни ціни. Крім того, Замовником у п. 5.4. Проекту Договору не застосовано обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару, передбаченого частиною п’ятою ст. 41 Закону. Таким чином, Замовником розроблено тендерну документацію з дотриманням принципів добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості, недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Окрім того наголошуємо, що положення частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» не зобов’язує Замовника вносити зміни до договору в перелічених випадках.
Статус вимоги: Відхилено