-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 - 15420000-8 Рафіновані олії та жири (Олія)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 1 356 днів назад
111 820.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 559.10 UAH
мін. крок: 0.5% або 559.10 UAH
Період оскарження:
05.11.2021 14:47 - 19.11.2021 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
Щодо скасування не законних рішень
Номер:
68288ea2e65441d1b7d85780b4653bcf
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-05-002239-c.a3
Назва:
Щодо скасування не законних рішень
Скарга:
Скарга
Замовником торгів було розпочато процедуру закупівлі - Відкриті торги з публікацією англійською мовою, ідентифікатор закупівлі: UA-2021-11-05-002239-c .
ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ «МАРУСІЧ ГРИГОРІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ» (надалі - Учасник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно Тендерної документації (надалі – Документація) подало тендерну пропозицію (надалі – Пропозиція).
Предметом закупівлі було - Код ДК 021:2015 - 15420000-8 Рафіновані олії та жири (Олія), що зазначено у оголошенні та Документації.
Відповідно до Протоколу (сформовано 26.11.2021) тендерну пропозицію ФОП Марусіч Г.А. з НАЙНИЖЧЕЮ ЦІНОЮ (на 20 % нижче, чим у незаконно обраного переможця) було відхилено з наступних причин:
1. «Учасник не надав копії експлуатаційного дозволу на потужності з виробництва та/або переробки, та/або зберігання, та/ або реалізації харчових продуктів (стосується Учасників, які не є виробниками товару)»
Ми не згодні з таким рішенням Замовника, та повідомляємо наступне:
Тендерною документацією( п1.6 розділу ІІІ) наголошено, що «документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.». Крім того, в Примітках у Додатках до ТД зазначено, що «документи, що не передбачені чинним законодавством України для учасників (резидентів України) та законодавством країни походження (не резиденти України) не надаються в складі тендерної пропозиції, в такому разі учасник надає лист -пояснення в довільній формі із зазначенням законодавчих підстав.
Ст. 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23 грудня 1997 року № 771/97-ВР передбачено, що «Експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження».
Оскільки предмет закупівлі «Рафіновані олії та жири (Олія)» (Код ДК 021:2015 - 15420000-8) є харчовим продуктом рослинного походження, тому обов’язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють: виробництво та/або зберігання харчових продуктів, інгредієнтами яких є ВИКЛЮЧНО продукти харчування РОСЛИННОГО ПОХОДЖЕННЯ.
Зазначене викладене в роз’ясненні Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області на сайті https://vysh.gov.ua/roz-yasnennya-dlya-operatoriv-rynku-harchovyh-produktiv-shhodo-vydachi-ekspluatatsijnyh-dozvoliv/ .
Отже, на виконання цієї вимоги у складі своєї Пропозиції с, як це передбачено п1.6 розділу ІІІ, у встановлений час надало лист-пояснення ( з посиланням на норми Закону) щодо ненадання документу, який не передбачений законодавством для учасників, а саме «експлуатаційного дозволу, який отримують оператору ринку, чия діяльність, пов’язана з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження» . Цей лист-пояснення завантажений в систему (файл: « Стаття 23 експ дозвил.pdf»).
Отже, Замовник незаконно відхилив нашу пропозицію з цієї підстави, оскільки вимогами ТД передбачено, що відсутність документів, що не передбачені законодавством не може бути підставою для відхилення.
Таким чином, ФОП Марусіч Г.А. повністю виконав умови тендерної документації (надалі – Документація) в цій частині.
Враховуючи вищезазначене, замовник неправомірно прийняв рішення щодо відхилення тендерної пропозиції з зазначеної вище підстави.
2. Учасник не надав «копію рішення про державну реєстрацію потужностей, що будуть використовуватись при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів».
Ми не згодні з таким рішенням Замовника, та повідомляємо наступне.
Оскільки вимогами Документації (пункт 4 розділу «Інші вимоги» додатку 1) не конкретизоване, яке саме треба було надати рішення щодо потужностей виробника або потужностей учасника (власних або орендованих), то надавши рішення реєстрації потужностей орендодавця/надавача послуг, а також рішення щодо потужностей виробника є підтвердженням виконання вимог Документації Замовника в повному обсязі.
На виконання цієї вимоги у складі своєї Пропозиції у встановлений час надало: завантажені в систему документи :
• рішення про державну реєстрацію потужностей виробника ПП «Оліяр» запропонованого товару «Олії соняшникової рафінованої» ТМ Майола ( файл « Потужності Оліяр Майола 2.pdf»).
• повідомлення про реєстрацію потужностей Держспоживслужби виробника ПП «Оліяр» ( файл « Держспоживслужба дозвіл.pdf»).
• рішення про державну реєстрацію потужностей Орендодавця, який надав в оренду ці потужності ФОП Марусіч Г.А. (за договіром оренди від 11.11.2021 №5\11). (Файл Рішення потужності Глобус 2.pdf ).
• Лист Держспоживслужби № /222/1/23-06.1 від 05 .04.2021 р. про прийняття рішення про реєстрацію потужностей Орендодавця. Файл «Реєстрація потужності глоб.pdf).
Крім того, в складі пропозиції була довідка інформаційного характеру щодо реєстрації потужностей, де зазначено, що ФОП Марусіч Г.А. орендує потужності за адресою: ОДЕСЬКА ОБЛАСТЬ, КІЛІЙСЬКИЙ РАЙОН, С.ПРИМОРСЬКЕ, Курортна, 63 у ТОВ " Дитячий оздоровчо - лікувальний пансіонат "Глобус", який в свою чергу, у 2021 році здійснив реєстрацію всіх своїх потужностей (приміщень та обладнання), в тому числі саме тих, що передані в оренду( в листопаді 2021 році).
Отже, оскільки Замовником не конкретизовано ця вимога, то надання цих рішень є підтвердженням вимоги ТД в повному обсязі в цій частині і тому, не може бути підставою для відхилення.
Таким, наша пропозиція, з найнижчою ціною на 20%, неправомірно була відхилена, оскільки вона повністю відповідала вимогам Документації.
Щодо неправомірного прийняття рішення про обрання переможцем
ТОВ «БС-ФУД»
Відповідно до Протоколу (сформовано 26.11.2021) обрано переможцем ТОВ «БС-ФУД». Ми не згодні з таким рішенням Замовника, та повідомляємо, що його пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації і повинна бути відхилена.
А саме:
1. На підтвердження відповідності товару якісним характеристикам (п.1.1.Додатку 3), наданий документ - сертифікат якості (файл «декларація експлуатаційний (5).pdf»), де зазначено, запропонована продукція Олія (урожаю 2020 року) відповідає ДСТУ 4492:2017, проте вимогами ТД (додаток 1 таблиця) передбачено відповідність товару ДСТУ 4492:2005. Отже, запропонований товар не відповідає за технічними характеристиками, передбаченими Документацією.
2. В порушення вимоги ( пункт 4 розділу «Інші вимоги» додатку 1 ТД) щодо надання в складі пропозиції «рішення про державну реєстрацію потужностей, що будуть використовуватись при виробництві, зберіганні, переробці або реалізації харчових продуктів» в систему завантажено документ: рішення про державну реєстрацію потужностей оператора ринку ТОВ «БС-ФУД» (файл : ВІ 0388СЕ рішення про державну реєстрацію потужності.jpg), в якому відсутнє підтвердження щодо реєстрації потужностей, які будуть використовуватись, саме, при ВИРОБНИЦТВІ та ПЕРЕРОБЦІ або РЕАЛІЗАЦІЇ харчових продуктів. В документі зазначено про реєстрації потужностей, які будуть використовуватись, лише при ТРАНСПОРТУВАННІ. Також, на підтвердження цієї вимоги наданий лист ( файл : РІШЕННЯ ПРО РЕЄСТРАЦІЮ ПОТУЖНОСТІ СКЛАД.pdf) про реєстрацію потужностей - складське приміщення для зберігання і реалізації (без виробництва) харчових продуктів с посиланням на наказ. Проте, саме рішення не надано.
3. В складі пропозиції учасником надано Експлуатаційний дозвіл (файл : експлуатаційний дозвіл.pdf) на зберігання харчових продуктів виключно тваринного походження з дотриманням температурного режиму, при цьому, вимагалось експлуатаційний дозвіл на потужності з виробництва та/або переробки, та/або зберігання, та/ або реалізації харчових продуктів, а не лише на продукти тваринного походження, який надано учасником ТОВ «БС-ФУД», що є порушенням вимог ТД ( пункт 4 розділу «Інші вимоги» додатку 1 ТД).
4. В порушення п.1.3 Додатку 10 в складі пропозиції завантажено витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 13.08.2021 р, в той час коли вимогами ТД передбачено «Дата видачі витягу повинна бути не раніше ніж за 20 календарних днів відносно дати фактичного кінцевого строку подання тендерних пропозицій».
5. В складі пропозиції наданий сфальсифікований експлуатаційний дозвіл ТДВ «УКРОЛІЯПРОДУКТ» для потужностей (об'єктів) з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів Полтавської області, оскільки на першій сторінці вказано № 38100/06/01 від 28.05.2015, проте дата його реєстрації (остання сторінка) - 24.07.2008. Зазначена розбіжність в датах свідчить про недійсність цього документу. Також, підтвердженням відсутності вищезазначеного дозволу, є те, що у відкритому державному реєстрі, доступ до якого є вільним https://dpss.gov.ua/ (розділ реєстр потужностей операторів ринку, на які видано експлуатаційні дозволи) відсутнє підтвердження наявності цього експлуатаційного дозволу.
Отже, учасник ТОВ «БС-ФУД» не виконав вимоги Документації, і як наслідок замовник повинен відхилити пропозицію такого учасника і скасувати рішення про обрання його переможцем..
Зазначені дії Замовника прямо свідчать про упередженість та дискримінаційний підхід при розгляді пропозицій учасників.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП «МАРУСІЧ ГРИГОРІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ», та рішення про обрання переможця ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БС-ФУД", які зазначені у Протоколі, сформованого 26.11.2021.
Пов'язані документи:
Учасник
- ФОП УКРЗАЛ.pdf 06.12.2021 14:35
- ФОП УКРЗАл.docx 06.12.2021 14:35
- рішення від 08.12.2021 № 27214.pdf 08.12.2021 16:42
- інформація про резолютивну частину рішення від 20.12.2021 № 27999.pdf 21.12.2021 16:20
- рішення від 20.12.2021 № 27999.pdf 23.12.2021 12:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.12.2021 15:39
Дата розгляду скарги:
20.12.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.12.2021 16:42
Дата прийняття рішення по скарзі:
23.12.2021 12:57
Вимога
Є відповідь
щодо незаконного рішення про відхилення пропозиції учасника з найнижчою ціною
Номер:
2b532ed8de8d4200be34361a891e0f03
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-05-002239-c.b2
Назва:
щодо незаконного рішення про відхилення пропозиції учасника з найнижчою ціною
Вимога:
Вимагаємо скасувати незаконне рішення про відхилення нашої пропозиції з найнижчою ціною, яка на 20% нижче за цінову пропозицію незаконно обраного переможця.
По-перше, щодо ненадання копії експлуатаційного дозволу на потужності з виробництва та/або переробки, та/або зберігання, та/ або реалізації харчових продуктів (стосується Учасників, які не є виробниками товару) повідомляємо наступне.
Відповідно до Стаття 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23 грудня 1997 року № 771/97-ВР «Експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів ТВАРИННОГО ПОХОДЖЕННЯ». Отже, видача експлуатаційного дозволу операторам ринку видається на виробництво або зберігання на продукти харчування ВИКЛЮЧНО ТВАРИННОГО ПОХОДЖЕННЯ, про що в ньому і зазначається.
Оскільки предмет закупівлі «Рафіновані олії та жири (ОЛІЯ)» (Код ДК 021:2015 - 15420000-8) є харчовим продуктом РОСЛИННОГО, тому обов’язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку (стосується і виробників і Учасників торгів, які не є виробниками товару), які здійснюють: виробництво та/або зберігання харчових продуктів, інгредієнтами яких є виключно продукти рослинного походження.
Звертаємо увагу на те, що п1.6 розділу ІІІ ТД наголошено, що «документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.». Крім того, в Примітках у Додатках до ТД зазначено, що «документи, що не передбачені чинним законодавством України для учасників (резидентів України) та законодавством країни походження (не резиденти України) не надаються в складі тендерної пропозиції, в такому разі учасник надає лист пояснення в довільній формі із зазначенням законодавчих підстав. Про що, нами було надано довідку щодо ненадання експлуатаційного дозволу з посиланням на законодавчі підстави, як це передбачено вимогами ТД.
Отже, Замовник незаконно відхилив нашу пропозицію з цієї підстави, оскільки вимогами ТД передбачено, що відсутність документів, що не передбачені законодавством не може бути підставою для відхилення.
По-друге, щодо ненадання копії рішення про державну реєстрацію потужностей, що будуть використовуватись при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів.
На виконання цієї вимоги було надані наступні документи:
- рішення про державну реєстрацію потужностей виробника ПП «Оліяр» товару «Олії соняшникової рафінованої» ТМ Майола і повідомлення про реєстрацію потужностей Держспоживслужби
- рішення про державну реєстрацію потужностей (харчоблоку) за адресою: ОДЕСЬКА ОБЛАСТЬ, КІЛІЙСЬКИЙ РАЙОН, С.ПРИМОРСЬКЕ, Курортна, 63, які ФОП Марусіч Г.А. орендує (договір оренди від 11.11.2021 №5\11) у ТОВ " Дитячий оздоровчо - лікувальний пансіонат "Глобус" , який в свою чергу, у 2021 році здійснив реєстрацію всіх своїх потужностей (приміщень та обладнання), в тому числі і тих, що передані в листопаді 2021 році в оренду ФОП Марусич Г.А. про що також підтвердження листом Держспоживслужби. Крім того, в складі пропозиції була довідка інформаційного характеру щодо реєстрації потужностей.
Підтвердження зазначеної інформації щодо реєстрації потужностей міститься у відкритому державному реєстрі, доступ до якого є вільним https://dpss.gov.ua/.
Слід зазначити, що вимогами ТД не конкретизоване, саме яке повинно бути надано рішення державної реєстрація потужностей виробника або потужностей учасника, а також не конкретизовано,саме, власних потужностей учасника або орендованих. А якщо, Замовником не конкретизовано ця вимога, то надання цих рішень є підтвердженням вимоги ТД в цій частині і тому, не може бути підставою для відхилення.
Отже, наша пропозиція неправомірно була відхилення і ми вимагаємо про скасування незаконного рішення про її відхилення та неправомірного обрання переможця.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.11.2021 22:57
Вирішення:
Тендерна пропозиція ФОП Марусіч Григорій Анатолійович відхилена відповідно норм Закону України «Про публічні закупівлі» та умов тендерної документації.
Крім того, хочемо звернути увагу, що оператор ринку харчових продуктів, який провадить діяльність, що відповідно до вимог Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" не вимагає отримання експлуатаційного дозволу, зобов'язаний подати до територіального органу компетентного органу заяву про державну реєстрацію потужності, яка використовується на будь-якій стадії виробництва та/або обігу харчових продуктів, відповідно до Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб'єктам (Наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України 10.02.2016 № 39).
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Щодо скасування незаконного рішення про обрання переможця
Номер:
55cc1690a3f14dc0bd39f656c9787fe5
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-05-002239-c.b1
Назва:
Щодо скасування незаконного рішення про обрання переможця
Вимога:
Вимагаємо скасувати рішення щодо обрання переможцем ТОВ «БС-ФУД», оскільки його пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації.
А саме:
1. Не зазначено в довідці (п.1.1 додатку 2 ТД) організаційно-правову форму - а саме - господарське товариство.
2. В порушення вимоги щодо надання в складі пропозиції «рішення про державну реєстрацію потужностей, що будуть використовуватись при виробництві, зберіганні, переробці або реалізації харчових продуктів» в систему завантажено документ: рішення про державну реєстрацію потужностей оператора ринку ТОВ «БС-ФУД», в якому відсутнє підтвердження щодо реєстрації потужностей, які будуть використовуватись, саме, при ВИРОБНИЦТВІ та ПЕРЕРОБЦІ або реалізації харчових продуктів. В документі зазначено про реєстрації потужностей, які будуть використовуватись, саме, при ТРАНСПОРТУВАННІ. Також, на підтвердження цієї вимоги наданий лист про реєстрацію потужностей - складське приміщення для зберігання і реалізації харчових продуктів с посиланням на наказ. Проте, саме рішення не надано.
3. В порушення вимог ТД щодо підтвердження відповідності товару наданий документ - сертифікат якості, який засвідчує вимоги відповідності на Олію соняшникову врожаю 2020 РОКУ та відповідність ДСТУ 4492:2017, проте вимогами ТД передбачено відповідність ДСТУ 4492:2005. В складі пропозиції наданий сфальсифікований експлуатаційний дозвіл ТДВ «УКРОЛІЯПРОДУКТ» для потужностей (об'єктів) з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів Полтавської області, оскільки на першій сторінці вказано № 38100/06/01 від 28.05.2015, проте дата його реєстрації (остання сторінка) - 24.07.2008. Зазначена розбіжність в датах свідчить про недійсність цього документу. Також, підтвердженням відсутності вищезазначеного дозволу, є те, що у відкритому державному реєстрі, доступ до якого є вільним https://dpss.gov.ua/ (розділ реєстр потужностей операторів ринку, на які видано експлуатаційні дозволи) відсутнє підтвердження наявності цього експлуатаційного дозволу.
4. В складі пропозиції учасником надано Експлуатаційний дозвіл для потужності - холодильний склад на зберігання харчових продуктів виключно тваринного походження з дотриманням температурного режиму, при цьому, предмет закупівлі «Рафіновані олії та жири (Олія)».яка є продуктом харчування тваринного походження.
5. В порушення п.1.3 Додатку 10 в складі пропозиції завантажено витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 13.08.2021 р, в той час коли вимогами ТД передбачено «Дата видачі витягу повинна бути не раніше ніж за 20 календарних днів відносно дати фактичного кінцевого строку подання тендерних пропозицій».
У разі ігнорування наших вимог ми змушені будемо звернутися до АМКУ, ДАСУ щодо проведення моніторингу закупівлі та правоохоронних органів і вищестоящої організації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Стаття 23 експАМКУ.docx 27.11.2021 20:25
Дата подачі:
27.11.2021 20:50
Вирішення:
Вимога відхилена виходячи з того, що порушені питання оцінки пропозиції стосується іншого учасника закупівлі - ТОВ «БС-ФУД».
Згідно частини 3 статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» «у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації,…».
Статус вимоги:
Відхилено