• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

код ДК 021:2015 – 15842000-2 Шоколад та цукрові кондитерські вироби (новорічні подарунки)

Завершена

109 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 090.00 UAH
Період оскарження: 05.11.2021 13:46 - 11.11.2021 13:43
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога

Номер: cf1e37d44f4a41f9ab76146c11a89637
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-05-009591-b.a4
Назва: Вимога
Вимога:
ВИМОГА щодо порушення умов закупівлі з боку учасника ФОП Трейтяк В.А. UA-P-2021-11-05-007923-b 1) Учасник в складі своєї комерційної пропозиції не надав наступні документи: - Опис та фото подарунку, фото упаковки та вкладеня у подарунок ( фактичне, а не із всесвітньої мережі). - Відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. - Контактну інформацію учасника (з зазначенням реквізитів учасника: назви, коду ЄДРПОУ, місцезнаходження, поштової адреси, телефону, електронної адреси; відомостей про контактну особу (прізвище, ім’я, по-батькові, посада, контактний телефон). 2) Пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в 15.1.1. оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі ( подарунок виробляється власноруч учасником з порушенням вимог законодавства). Держпродспоживслужба України наголошує, що, згідно чинних законодавчих актів України, в тому числі законів України "Про захист прав споживачів", "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", "Про дитяче харчування", затверджено Технічний регламент щодо правил маркування харчових продуктів. Згідно технічного регламенту « Щодо правил маркування харчових продуктів» ( Наказ Держспоживстандарту України від 28.10.2010 N 487, Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11 лютого 2011 р.за N 183/18921), споживче маркування кондитерських виробів повинна містити такі відомості: - Найменування продукту; - Найменування та місцезнаходження виробника (юридична адреса, включаючи країну) і організації, уповноваженою виробником на прийняття претензій від споживачів на її території (при наявності); - Масу нетто; - Товарний знак виробника (за наявності); - Штрих-код; - Склад продукту. Для кондитерських наборів, що складаються з різних видів і найменувань виробів, вказують загальний склад інгредієнтів всіх виробів, що входять в даний набір (без зазначення складу кожного конкретного найменування вироби); - Харчові добавки, ароматизатори, ГМО, барвники, біологічно активні добавки до їжі, інгредієнти продуктів нетрадиційного складу; - Харчову цінність. Для кондитерських наборів, що складаються з різних видів і найменувань виробів, вказують середньозважену харчову цінність входять в набір виробів (без вказівки харчової цінності кожного конкретного найменування вироби); - Умови зберігання; - Термін придатності і термін зберігання; - Дату (для тортів і тістечок - годину і дата) виготовлення і дату пакування; - Рекомендації з приготування (для какао-порошку і какао-напоїв); - Позначення документа, відповідно до якого виготовлений і може бути ідентифікований продукт; - Інформацію про підтвердження відповідності. Додатково може бути нанесено найменування організації-розробника виробів. З метою придбання подарункових наборів належної якості, споживачами яких будуть діти, Вами було передбачено технічні вимоги до подарунків, що унеможливлюють закупівлю подарунків сумнівного походження. Тому зазначено вимоги до новорічних кондитерських подарунків такі як: - Інформація про виробника, назва, юридична адреса установи, організації, яка забезпечує постачання дитячими новорічними кондитерськими подарунками. - Оригінальність та естетичність упаковки новорічного подарунка – «фірмова» картонна упаковка. - Виготовлення листка-вкладиша з найменуванням всіх цукерок новорічного набору та ваги набору, що вкладається в усі упаковки. - Наявність сертифікату відповідності. - Наявність санітарно-гігієнічних висновків. - Розфасовані в індивідуальні картонні упаковки (однакового дизайну), з малюнками на новорічну тематику (українською мовою), із зазначенням найменування виробника, дати пакування, строку придатності до вживання, номера партії товару відповідно до вимог маркування. ТМ: «АВК», «Світоч», «Конті», «Рошен». Відповідно, подарунок має бути у картонній упаковці, фабрична розфасовка. містити маркування, що відповідає діючому законодавству Українці. На залученій до пропозиції упаковці подарунку взагалі відсутнє маркування, що є порушенням чинного законодавства та умов аукціону! 3) Ненадання документів якості. Обов`язковою умовою є наявність санітарно-гігіенічного висновку на новорічний подарунок та інших документів, що підтверджують безпеку харчових продуктів, згідно діючого законодавства України та має містити сертифікат відповідно готового виробу, штрих код, термін реалізації. ФОП Трейтяк В.А. було надано сертифікати відповідності на цукерки ( не засвідчені належним чином). Але, звертаємо Вашу увагу, що предметом закупівлі є не цукерки та упаковки, а подарункові набори як окрема товарна одиниця, на яку сертифікат відповідності відсутній ( про що є відповідні рішення антимонопольного комітету України). 4) Незасвідчення документів пропозиції. Відповідно до частини третьої статті 12 Закону, під час використання електронної системи закупівель з метою подання пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Учасники спрощеної закупівлі подають пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель. Пропозиція учасника має відповідати ряду вимог: - документи мають бути чіткими та розбірливими для читання; - пропозиція учасника повинна бути підписана УЕП або КЕП; - якщо пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти УЕП або КЕП на пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо. Винятки: - якщо електронні документи пропозиції видано іншою організацією і на них уже накладено УЕП або КЕП цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій УЕП або КЕП. Документи пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без УЕП або КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями). Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням УЕП або КЕП. У випадку ненакладення учасником УЕП або КЕП, учасник вважається таким, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі та підлягає відхиленню на підставі п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону. У випадку з ФОП Трейтяк В.А. не засвідчено належним чином за власноручним підписом уповноваженої особи учасника або із накладанням кваліфікованого електронного підпису на надані у складі пропозиції документи, видані іншими установами, підприємствами, особами тощо. Копії документів, які залучено до тендерної пропозиції, мають бути засвідчені поаркушно, відповідно до вимог Порядку оформлення копій документів унормованого Наказом Міністерства юстиції України №1000/5 від 18.06.2015 «Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях» (далі - Правила організації діловодства). У п.1 Розділу 1. Глави І Правил організації діловодства зазначено, що ці Правила встановлюють єдині вимоги щодо створення управлінських документів і роботи зі службовими документами, а також порядок їх архівного зберігання в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності (далі - установи). Ці Правила є нормативно-правовим актом, обов'язковим для виконання всіма установами. Так, пунктом 8 Розділу 10 Глави 2 Правил організації діловодства встановлено, що копія набуває юридичної сили лише в разі її засвідчення в установленому порядку. Напис про засвідчення копії складається зі слів «Згідно з оригіналом», назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів (ініціалу імені) та прізвища, дати засвідчення копії. У випадках, визначених законодавством, копії документів засвідчуються відбитком печатки установи. На лицьовому боці у верхньому правому куті першого аркуша документа проставляється відмітка «Копія». Дані вимоги підтверджено Постановою Верховного Суду України у складі колегії суддів Першої судової палати Касаційного цивільного суду від 18.12.2018 року по справі №761/5894/17, в якій Верховний Суд визначає порядок надання копій документів. Але, на документах, наданих Трейтяк В.А. у складі тендерної пропозиції, відсутня відмітка «Копія» та взагалі паперові носії ( зазначені документи) не засвідчені належним чином. Таким чином, надані підприємством документи тендерної пропозиції не мають юридичної сили. 5) До тендерної пропозиції ФОП Трейтяк В.А. надано неоформлений належним чином непогоджений Проект Договору про закупівлю товарів за державні кошти із додатками. Враховуючи вищевикладене, вважаємо зазначені порушення з боку учасника ФОП Трейтяк В.А. при наданні тендерної пропозиції суттєвими, тими, що впливають на легітимність результатів аукціону й визначення переможця та є підставами для дискваліфікації даного учасника.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вимога
Відкликано скаржником

Вимога

Номер: f3e18d7cd9794bca90e4edcc37797615
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-05-009591-b.a3
Назва: Вимога
Вимога:
ВИМОГА щодо порушення умов закупівлі з боку учасника ТОВ «ПОЛИ-ТРЕЙД» UA-P-2021-11-05-007923-b 1) Учасник в складі своєї комерційної пропозиції не надав наступні документи: - Опис та фото подарунку, фото упаковки та вкладеня у подарунок ( фактичне, а не із всесвітньої мережі). - Відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. - Контактну інформацію учасника (з зазначенням реквізитів учасника: назви, коду ЄДРПОУ, місцезнаходження, поштової адреси, телефону, електронної адреси; відомостей про контактну особу (прізвище, ім’я, по-батькові, посада, контактний телефон). 2) Пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в 15.1.1. оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі ( подарунок виробляється власноруч учасником з порушенням вимог законодавства). Держпродспоживслужба України наголошує, що, згідно чинних законодавчих актів України, в тому числі законів України "Про захист прав споживачів", "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", "Про дитяче харчування", затверджено Технічний регламент щодо правил маркування харчових продуктів. Згідно технічного регламенту « Щодо правил маркування харчових продуктів» ( Наказ Держспоживстандарту України від 28.10.2010 N 487, Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11 лютого 2011 р.за N 183/18921), споживче маркування кондитерських виробів повинна містити такі відомості: - Найменування продукту; - Найменування та місцезнаходження виробника (юридична адреса, включаючи країну) і організації, уповноваженою виробником на прийняття претензій від споживачів на її території (при наявності); - Масу нетто; - Товарний знак виробника (за наявності); - Штрих-код; - Склад продукту. Для кондитерських наборів, що складаються з різних видів і найменувань виробів, вказують загальний склад інгредієнтів всіх виробів, що входять в даний набір (без зазначення складу кожного конкретного найменування вироби); - Харчові добавки, ароматизатори, ГМО, барвники, біологічно активні добавки до їжі, інгредієнти продуктів нетрадиційного складу; - Харчову цінність. Для кондитерських наборів, що складаються з різних видів і найменувань виробів, вказують середньозважену харчову цінність входять в набір виробів (без вказівки харчової цінності кожного конкретного найменування вироби); - Умови зберігання; - Термін придатності і термін зберігання; - Дату (для тортів і тістечок - годину і дата) виготовлення і дату пакування; - Рекомендації з приготування (для какао-порошку і какао-напоїв); - Позначення документа, відповідно до якого виготовлений і може бути ідентифікований продукт; - Інформацію про підтвердження відповідності. Додатково може бути нанесено найменування організації-розробника виробів. З метою придбання подарункових наборів належної якості, споживачами яких будуть діти, Вами було передбачено технічні вимоги до подарунків, що унеможливлюють закупівлю подарунків сумнівного походження. Тому зазначено вимоги до новорічних кондитерських подарунків такі як: - Інформація про виробника, назва, юридична адреса установи, організації, яка забезпечує постачання дитячими новорічними кондитерськими подарунками. - Оригінальність та естетичність упаковки новорічного подарунка – «фірмова» картонна упаковка. - Виготовлення листка-вкладиша з найменуванням всіх цукерок новорічного набору та ваги набору, що вкладається в усі упаковки. - Наявність сертифікату відповідності. - Наявність санітарно-гігієнічних висновків. - Розфасовані в індивідуальні картонні упаковки (однакового дизайну), з малюнками на новорічну тематику (українською мовою), із зазначенням найменування виробника, дати пакування, строку придатності до вживання, номера партії товару відповідно до вимог маркування. ТМ: «АВК», «Світоч», «Конті», «Рошен». Відповідно, подарунок має бути у картонній упаковці, фабрична розфасовка. містити маркування, що відповідає діючому законодавству Українці. На залученій до пропозиції упаковці подарунку взагалі відсутнє маркування, що є порушенням чинного законодавства та умов аукціону! 3) Ненадання документів якості. Обов`язковою умовою є наявність санітарно-гігіенічного висновку на новорічний подарунок та інших документів, що підтверджують безпеку харчових продуктів, згідно діючого законодавства України та має містити сертифікат відповідно готового виробу, штрих код, термін реалізації. ФОП Трейтяк В.А. було надано сертифікати відповідності на цукерки ( не засвідчені належним чином). Але, звертаємо Вашу увагу, що предметом закупівлі є не цукерки та упаковки, а подарункові набори як окрема товарна одиниця, на яку сертифікат відповідності відсутній ( про що є відповідні рішення антимонопольного комітету України). 4) Незасвідчення документів пропозиції. Відповідно до частини третьої статті 12 Закону, під час використання електронної системи закупівель з метою подання пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Учасники спрощеної закупівлі подають пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель. Пропозиція учасника має відповідати ряду вимог: - документи мають бути чіткими та розбірливими для читання; - пропозиція учасника повинна бути підписана УЕП або КЕП; - якщо пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти УЕП або КЕП на пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо. Винятки: - якщо електронні документи пропозиції видано іншою організацією і на них уже накладено УЕП або КЕП цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій УЕП або КЕП. Документи пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без УЕП або КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями). Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням УЕП або КЕП. У випадку ненакладення учасником УЕП або КЕП, учасник вважається таким, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі та підлягає відхиленню на підставі п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону. У випадку з ФОП Трейтяк В.А. не засвідчено належним чином за власноручним підписом уповноваженої особи учасника або із накладанням кваліфікованого електронного підпису на надані у складі пропозиції документи, видані іншими установами, підприємствами, особами тощо. Копії документів, які залучено до тендерної пропозиції, мають бути засвідчені поаркушно, відповідно до вимог Порядку оформлення копій документів унормованого Наказом Міністерства юстиції України №1000/5 від 18.06.2015 «Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях» (далі - Правила організації діловодства). У п.1 Розділу 1. Глави І Правил організації діловодства зазначено, що ці Правила встановлюють єдині вимоги щодо створення управлінських документів і роботи зі службовими документами, а також порядок їх архівного зберігання в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності (далі - установи). Ці Правила є нормативно-правовим актом, обов'язковим для виконання всіма установами. Так, пунктом 8 Розділу 10 Глави 2 Правил організації діловодства встановлено, що копія набуває юридичної сили лише в разі її засвідчення в установленому порядку. Напис про засвідчення копії складається зі слів «Згідно з оригіналом», назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів (ініціалу імені) та прізвища, дати засвідчення копії. У випадках, визначених законодавством, копії документів засвідчуються відбитком печатки установи. На лицьовому боці у верхньому правому куті першого аркуша документа проставляється відмітка «Копія». Дані вимоги підтверджено Постановою Верховного Суду України у складі колегії суддів Першої судової палати Касаційного цивільного суду від 18.12.2018 року по справі №761/5894/17, в якій Верховний Суд визначає порядок надання копій документів. Але, на документах, наданих Трейтяк В.А. у складі тендерної пропозиції, відсутня відмітка «Копія» та взагалі паперові носії ( зазначені документи) не засвідчені належним чином. Таким чином, надані підприємством документи тендерної пропозиції не мають юридичної сили. 5) До тендерної пропозиції ФОП Трейтяк В.А. надано неоформлений належним чином непогоджений Проект Договору про закупівлю товарів за державні кошти із додатками. Враховуючи вищевикладене, вважаємо зазначені порушення з боку учасника ФОП Трейтяк В.А. при наданні тендерної пропозиції суттєвими, тими, що впливають на легітимність результатів аукціону й визначення переможця та є підставами для дискваліфікації даного учасника.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: Виправлення помилки у назві
Дата скасування: 19.11.2021 13:38
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 387e694b70b84ac684e34ca7599b88ec
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-05-009591-b.c2
Назва: Вимога
Вимога:
Вих. 216 № від 18.11.2021р. ВИМОГА ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПОЛИ-ТРЕЙД Відділ освіти, молоді та спорту Часовоярської міської ради (далі замовник) через систему закупівель https://zakupki.com.ua/, номер процедури в електронній системі закупівель UA-2021-11-05-009591-b назва предмета код ДК 021:2015 – 15842000-2 Шоколад та цукрові кондитерські вироби (новорічні подарунки) від 17 листопада 2021р. відбувся аукціон пропозицій. В даному аукціоні приймало участь п`ять учасників. Пропозицію Учасника з найменшою ціновою пропозицією ТОВ "МК ПРОДСЕРВІС" було відхиллено (протокол № 50 від 18.11.2021р.) , переможцем було визнано Учасника ФОП "ТРЕЙТЯК ВАЛЕНТИНА АНАТОЛІЇВНА" (протокол № 51 від 18.11.2021р). Проаналізувавши документи, подані у складі тендерної документації ФОП "ТРЕЙТЯК ВАЛЕНТИНА АНАТОЛІЇВНА ми виявили наступні порушення: 1. щодо Додатку №1 до тендерної документації (Документи, які повинен надати учасник закупівлі Новорічних дитячих (солодких) подарунків в подарунковій упаковці для підтвердження кваліфікаційних вимог) за умовами тендерної документації згідно Розділу 2. Учасник в складі своєї комерційної пропозиції надає наступні документи за власноручним підписом уповноваженої особи учасника або із накладанням кваліфікованого електронного підпису (для фізичних осіб-підприємців): - згідно п.9 повинен надати опис та фото подарунку, фото упаковки та вкладень у подарунок. Учасником ФОП "ТРЕЙТЯК ВАЛЕНТИНА АНАТОЛІЇВНА надано опис, фото упаковки, документ «Цукерки» в формате Word (Docx), а фото подарунку та вкладень у подарунок – відсутнє. За умовами тендерної документації згідно Розділу 3. Примітки Учасник у складі тендерної пропозиції надає: - згідно п.1 Документи повинні бути надані в електронному вигляді (скановані або оцифровані) та містити розбірливі зображення. Учасником ФОП "ТРЕЙТЯК ВАЛЕНТИНА АНАТОЛІЇВНА було надано документ «Цукерки» в формате Word (Docx), що суперечить умовам тендерної документації. Таким чином, можна зробити висновок, що ФОП "ТРЕЙТЯК ВАЛЕНТИНОЮ АНАТОЛІЇВНОЮ документи надані не в повному обсязі, щодо Додатку №1 до тендерної документації – пропозиція даного учасника не відповідає вимогам тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: На Вимогу до спрощеної закупівлі UA-2021-11-05-009591-b «код ДК 021:2015 – 15842000-2 Шоколад та цукрові кондитерські вироби (новорічні подарунки), повідомляємо наступне: Всі документи ФОП "ТРЕЙТЯК ВАЛЕНТИНА АНАТОЛІЇВНА" подані в належному форматі. Замовнику зрозумілий їх зміст. Всі документи прийняті Замовником при кваліфікації належні. Відсутні правові підстави для відхилення пропозиції ФОП "ТРЕЙТЯК ВАЛЕНТИНА АНАТОЛІЇВНА. Таким чином вимога від ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПОЛИ-ТРЕЙД" Вих. 216 № від 18.11.2021р. від підлягає відхиленню.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду

про дискримінаційні вимоги оголошення

Номер: 24476b334cff4f92a5927c04f0af012d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-05-009591-b.a1
Назва: про дискримінаційні вимоги оголошення
Вимога:
Від 11.11.2021 р. ВИМОГА Звертаємось до Вас з метою внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником, Відділом освіти, молоді та спорту Часовоярської міської ради 05.11.2021 року було оголошено спрощену закупівлю ID UA-2021-11-05-009591-b на придбанння товарів за ДК 021:2015 – 15842000-2 Шоколад та цукрові кондитерські вироби (новорічні подарунки). Ми маємо намір взяти участь у вказаній закупівлі. Однак, детально проаналізувавши документацію, ми звернули увагу на наявність в ній дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель та порушують наші права як потенційного переможця і постачальника. В процесі закупівлі замовником не було дотримано принципів та засад законодавства про державні закупівлі, що потягло за собою наслідки у вигляді порушення гарантованого нам п. 4 ч. 1 ст. 5, ч. 5 ст. 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі за текстом – «Закон») права на недискримінацію учасників. Відповідно до вимог Додатку 3 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, однією з вимог Замовника на підтвердження відповідності пропонованого Учасником товару технічній специфікації є надання одного екземпляру тендерної пропозиції (новорічного подарунка) впродовж одного робочого дня після закінчення електронного аукціону. Етапи спрощених закупівель, подання пропозицій і їх зміст регулюються ст. 14 Закону. Так, спрощена закупівля починається з оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі, потім розпочинається уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Далі здійснюється подання пропозицій учасниками, проведення електронного аукціону та розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника. Після розгляду визначається переможець спрощеної закупівлі та укладається договір про закупівлю. Послідовність цих етапів закріплена законом імперативно, тобто, їх порядок повинен бути незмінним. Якщо учасник виконає вимогу замовника щодо надання зразка товару (як частини тендерної пропозиції, про що замовник сам зазначив в оголошенні) до визначення переможця, то етап подання пропозиції буде розбитий на дві частини, що буде суворим порушенням законодавства як для учасника так і для замовника. Крім того, відповідно до ч. 9 ст. 14 Закону, пропозиції учасників, подані після закінчення строку їх подання, електронною системою закупівель не приймаються. Навіть у складі пропозиції на етапі подання пропозицій, замовник не має права, а учасник не має ще й можливості надати будь-які зразки, оскільки, відповідно до ч. 9 ст. 14 Закону, пропозиції подаються учасниками … в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником. Будь-які інші способи подання пропозиції, Законом не визначені. Зважаючи на викладене, зразок товару не є і не може бути складовою пропозиції учасника в розумінні Закону. Отже, його невідповідність чи ненадання не можуть бути підставою для відхилення пропозиції учасника. Ч. 13 ст. 14 Закону, закріплено вичерпний перелік підстав для відхилення учасника, серед яких немає такої підстави як невиконання незаконних та безпідставних вимог замовника. А необґрунтоване відхилення учасника тягне за собою адміністративну відповідальність, передбачену ст. 16614 КУпАП. Окрім того, встановлюючи наведену вимогу, замовник порушує принципи публічних закупівель, зокрема дискримінує учасників, наприклад, за територіальним принципом. Учасники, місцезнаходження яких — поруч із замовником, мають переваги перед учасниками, які розташовані на значній відстані та фізично можуть не встигнути надати зразок у визначений термін. До того ж, надання зразку товару не гарантує, що замовник отримає якісний товар. Ніщо не заважає постачальнику постачати замовнику неякісний товар, навіть якщо зразок на етапі розгляду пропозиції був бездоганним. Відповідно до ч. 5 ст. 14 Закону, оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. З огляду на викладене, вимагаємо виключити вимогу щодо надання зразка товару як таку, що порушує принципи і засади законодавства про публічні закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник