• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт приміщень першого поверху Ратнівського дитячого ясла-садка №1 за адресою вул. 30 років Перемоги,17 в смт Ратне Волинської області

Завершена

659 893.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 598.93 UAH
Період оскарження: 05.11.2021 12:21 - 11.11.2021 12:25
Вимога
Відхилено

Усунення неправомірної вимоги

Номер: 57fec85fef53408899e891091f1b988b
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-05-007459-b.c1
Назва: Усунення неправомірної вимоги
Вимога:
Шановний замовнику! В п.10, додатку 2, «Інша інформація» встановлено вимогу - З метою підтвердження відповідності якості робіт Учасник у складі пропозиції має надати чинний сертифікат на систему управління якістю, який підтверджує, що система управління якістю Учасника стосовно діяльності у сфері визначеній технічним завданням відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, виданим відповідним органом з сертифікації, який акредитований в установленому порядку (НААУ) та сфера акредитації якого містить будівництво. Дана вимога є неправомірною з наступних причин. Проходження даної сертифікації є добровільним. В Україні сьогодні НЕ ІСНУЄ ні одного нормативно-правового акту, який би ЗОБОВ’ЯЗУВАВ суб’єкта господарської діяльності мати такий сертифікат. Дана вимога порушує вимоги частини 3. Ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції 114-IX,, що діє від 19.04.2020 р.): Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Саме законодавством до Учасника. Система управління якістю не є обов'язковою. Це система добровільної сертифікації і вона носить рекомендаційний характер. А це означає, що висуваючи її у вимогах Вашої ТД ви порушуєте Закон України «Про публічні закупівлі» (в редакції 114-IX,, що діє від 19.04.2020 р.). Отже, враховуючи все вищевикладене та керуючись чинним законодавством України, ВИМАГАЄМО прибрати дану неправомірну вимогу з тендерної документації!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Встановлені вимоги тендерної документації у цій закупівлі не є дискримінаційними, оскільки не обмежують прав потенційних учасників закупівлі в отриманні відповідних сертифікатів, а також встановлення цих вимог не свідчить і не може свідчити, що цій вимозі може відповідати лише один або декілька учасників, оскільки прямих заборон щодо отримання таких сертифікатів в чинному законодавстві не міститься. Окрім цього, Замовником серед іншого було враховано, в тому числі, й рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.12.2019 року №19422-р/пк-пз, згідно з цим рішенням прийнято наступне: «Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведені вище умови Документації порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині». Згідно з ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. А тому, з урахуванням вищенаведеного, вимога щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікату відповідності системи управління якістю є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним стандартам якості у розумінні Закону. Поряд з наведеним, Замовником при встановленні тих чи інших вимог тендерної документації враховано переслідування законної мети, що полягала у забезпеченні балансу розумної відповідності використовуваних засобів і переслідуваної мети. Звертаємо увагу потенційного Учасника, що роботи проводитимуться у будівлі дитячого садочка, і Замовник має бути впевненим, що Підрядник здійснює ефективне управління якістю, організовує системи внутрішніх процесів на високому рівні, що підтверджуватиметься саме таким сертифікатом. У зв’язку із чим оцінювання потенційних ризиків Замовником, пов’язаних із внутрішніми факторами в організації Підрядника зводитимуться до мінімальних. Окрім цього, як зазначалося вище, жоден з учасників не обмежений у праві отримати сертифікат якості. Останній може отримати будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ДСТУ ISO 9001:2015, а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника. Наша позиція поряд з вищенаведеною метою та вимогами Закону, ґрунтується на практиці Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - рішення від 07.02.2020 року № 2407 -р/пк-пз, згідно з яким прийнято наступне: «Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведені вище умови Документації порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі. З урахуванням вищенаведеного, вважаємо Вашу вимогу безпідставною, необґрунтованою та такою, що підлягає відхиленню.
Статус вимоги: Відхилено