• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП
  • 5

Електрична енергія для потреб об'єктів КПТМ "Бориспільтепломережа"

09310000-5 Електрична енергія

Завершена

26 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 130 000.00 UAH
Період оскарження: 05.11.2021 09:41 - 02.12.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

щодо усунення порушень

Номер: 516ee90f5a764db6989a008fa83988f7
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-05-000380-c.c1
Назва: щодо усунення порушень
Вимога:
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників». Втім, всупереч вимогам ч. 4 ст. 5 Закону, тендерна документація Замовника містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, що підтверджується наступним. Відповідно до Додатку № 4 Тендерної документації, було встановлено вимогу щодо забезпечення Постачальником реалізації такого права, у складі тендерної пропозиції Постачальник повинен надати: 1. Довідку про створення Постачальником на території Київської олбласті або у місті Бориспіль безпосередньо, власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. 2. Постачальники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Київської області або у місті Бориспіль безпосередньо, або посадової особи, з робочим місцем на території Київської області або у місті Бориспіль безпосередньо, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Додатку 4 до Документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме: – недискримінація учасників. Отже, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності представництво та/або посадової особи, з робочим місцем на території саме Київської області або у місті Бориспіль безпосередньо, що є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання. Внаслідок зазначеного вище суттєво обмежується конкуренція при проведенні закупівлі, оскільки створюється бар’єр входу на ринок (в даному випадку ринком є зазначена закупівля) для тих учасників, які здійснюють свою діяльність на всій території України, не маючи при цьому власного окремого структурного підрозділу на території Київської області або у місті Бориспіль безпосередньо. Зазначений висновок про наявність дискримінаційних умов в тендерній документації у випадку вимоги наявності представництв підтверджується, зокрема, наступними рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - № 9665-р/пк-пз від 18.05.2020 в аукціоні UA-2020-04-08-000945-b; - № 6773-р/пк-пз від 28.05.2019 в аукціоні UA-2019-05-02-000456-a; - № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019 в аукціоні UA-2019-03-27-000358-a. Отже, дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують принцип здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги ч. 4 ст. 5 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимагаємо прибрати дискримінаційні вимоги у Додатку 4 Тендерної документації, а саме те, що стосується місцезнаходження центру обслуговування або структурного підрозділу на території Київської області або у місті Бориспіль та привести Тендерну документацію у відповідність до норм чинного законодавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня, шановний Учаснику! Відповідно до вимог п. 8.3.6 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Відповідно до 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Отже, споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію прав споживача електричної енергії, оскільки відрядження потребують значних витрат робочого часу та коштів. В такому випадку не може навіть йти мова про оперативне вирішення будь-яких проблемних питань на місці. Тим більше з огляду на утруднену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з обмежувальними заходами, пов’язаними з введенням карантину. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Для нашого підприємства такими способами є використання персональної сторінки споживача на веб-сайті електропостачальника і можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника. При цьому, очевидно, що у разі значної територіальної віддаленості постачальника від місцязнаходження об’єкта постачання електроенергії та місця діяльності підприємства, реалізація такого права буде економічно недоцільною і практично неможливою, оскільки потребуватиме витрачання додаткових коштів та робочого часу на відрядження до електропостачальника. Що знову ж таки є актуальним особливо на сьогодні з огляду на утруднену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з обмежувальними заходами, пов’язаними з введенням карантину. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав‘язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами через. Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. На даний час на території Київської області існує велика кількість центрів обслуговування клієнтів та інших структурних підрозділів електропостачальників, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових документів, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає. Відповідна вимога Тендерної документації відповідає вимогам антимонопольного законодавства. Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права споживача жодним чином не порушують принцип недискримінації учасників.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 11.11.2021 15:00