-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Торги відмінено
225 890.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 129.45 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 129.45 UAH
Період оскарження:
04.11.2021 15:40 - 16.11.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на незаконне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРА СХІД»
Номер:
9b7a786831d24c5883426b257ddb8ee8
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-04-002318-c.b2
Назва:
Скарга на незаконне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРА СХІД»
Скарга:
Скарга на незаконне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРА СХІД». Текст скарги та підтверджуючі документи додаються
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до Антимонопольного комітету _Староб багатопрофільна.pdf 03.12.2021 13:44
- Протокол про відхилення пропозиції учасника ТОВ ЕНЕРА СХІД.pdf 03.12.2021 13:44
- Реєстр пропозицій.pdf 03.12.2021 13:44
- рішення від 07.12.2021 № 27122.pdf 08.12.2021 09:16
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.12.2021 № 27778.pdf 17.12.2021 14:14
- рішення від 16.12.2021 № 27778.pdf 21.12.2021 12:56
- + 03 Тендерна документація Електроенергія 15.12.2021 11:59
- 05. Протокольне рішення УО про відхилення пропозиції ТОВ ЕНЕРА СХІД 15.12.2021 11:59
- Заперечення на скаргу Електро енергія 15.12.2021 11:59
- + 03 Тендерна документація Електроенергія 15.12.2021 11:59
- Заперечення на скаргу Електро енергія 15.12.2021 11:59
- Протокол про відхилення пропозиції учасника ТОВ ЕНЕРА СХІД 15.12.2021 11:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.12.2021 14:49
Дата розгляду скарги:
16.12.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.12.2021 09:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.12.2021 12:57
Дата виконання рішення Замовником:
23.12.2021 09:30
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Уповноваженою особою КНП «Старобільська БЛ» Ємельяновим М. А., на виконання рішення комісії АМКУ від 16.12.2021 № 27778-р/пк-пз, було скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЕНЕРА СХІД" та було скасовано рішення про визначення ТОВ «ВОЛЬТ ПОСТАЧ» переможцем за процедурою закупівлі – "Електрична енергія", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-11-04-002318-c.
Вимога
Є відповідь
Щодо неправомірного відхилення пропозиції
Номер:
447fd86223634d788e01dd07f21238ec
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-04-002318-c.a1
Назва:
Щодо неправомірного відхилення пропозиції
Вимога:
Вважаємо, що відхилення нашої тендерної пропозиції відбулось з порушенням умов тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі» виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 1.1 частини 1 розділу IV «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації кінцевий строк подання тендерних пропозицій не може бути менше, ніж 15 днів з дня оприлюднення оголошення, а саме – 20.11.2021 року 00:00.
Відповідно до пункту 1.6 частини 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», ціною тендерної пропозиції вважається сума, зазначена учасником у його тендерній пропозиції як загальна сума, за яку він погоджується виконати умови закупівлі згідно вимог замовника, в тому числі з урахуванням технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, всіх умов виконання договору, та з урахуванням сум належних податків та зборів, що мають бути сплачені учасником.
Згідно з пунктом 1.1 частини 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме тендерна пропозиція, оформлюється та заповнюється з урахуванням вимог відповідно до Додатку № 1 цієї документації.
ТОВ «ЕНЕРА СХІД» була завантажена Тендерна пропозиція (вих. № 09-06/2/2935 від 18.11.2021 р. в якій зазначено «Всього з ПДВ 223 083,084 грн.»
Відповідно до вимог п.1.6. Розділу 1» Зміст та спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, розрахунок ціни відповідно до абз. першого ч.3 ст. 22 «Закону України «Про публічні закупівлі», за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином:
Застосування наступної формули ціноутворення за 1 кВт*год:
Ціна тендерної пропозиції = Цфакт * Ф, де
Ф – плановий обсяг споживання електричної енергії (кВт*год), який Замовник має намір придбати за результатами цієї процедури закупівлі.
Цфакт = (Цод*(1+К/100)+Т+В)*1,2; де
«Цфакт» - вартість електричної енергії за розрахунковий період;
«Цод» - ціна за 1 кВт/год електричної енергії. «Цод» для даної процедури закупівлі не може бути нижчою прогнозованої ціни РДН ОЕС, яка для даної закупівлі становить – 3,38200 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. Дане значення визначене як середньозважена ціна на РДН у торговій зоні Об’єднана Енергетична Система України за перші 5 днів листопада 2021 року за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua, «Цод» не включає ПДВ, Т,К,В.
«Т» - затверджений Постановою НКРЕКП тариф на послугу передачі електричної енергії НЕК «Укренерго» (оператор системи передачі – ОСП) на відповідний місяць постачання. «Т» є регульованою складовою Договору.
«В» - затверджений постановою НКРЕКП від 11.06.2021 № 971 тариф на здійснення операцій купівлі – продажу на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку в розмірі 3,23 грн/МВт*год. «В» є регульованою складовою ціни Договору.
«1,2» - математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20%), яке нараховується згідно Податкового кодексу України.
«К» - коефіцієнт прибутковості Постачальника (маржа, вартість послуг Учасника), запропонований Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції (Цод), %*.
*Примітка. З метою запобігання демпінгу серед Учасників, Замовник буде відхиляти пропозиції Учасників, в яких величина маржі (в тому числі з результатами аукціону) буде від’ємна.
Таким чином, при поданні тендерної пропозиції 18.11.2021 року, а саме, до визначеного кінцевого строку подання тендерних пропозицій 20.11.2021 року 00 год 00 хв за київським часом, шляхом завантаження до електронної системи закупівель Тендерної пропозиції вих. № 09-06/2/2935 від 03.09.2021 р., а також шляхом заповнення відповідних полів у електронній системі закупівель Учасником зазначена ціна тендерної пропозиції 223 083,084 грн. з ПДВ - загальна сума, за яку він погоджується виконати умови закупівлі згідно вимог замовника, в тому числі з урахуванням технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, всіх умов виконання договору, та з урахуванням сум належних податків та зборів, що мають бути сплачені учасником.
Отже, показник Цфакт (вартість електричної енергії за розрахунковий період) становить 223 083,084 грн.
Враховуючи вищенаведене, розрахунок маржі повинен здійснюватися наступним чином:
(223 083,084/49000)/1,2=3,382*(1+К/100)+0,29393+0,00323
((223 083,084/49000)/1,2)-0,29393 – 0,00323=3,382*(1+К/100)
(((223 083,084/49000)/1,2)-0,29393-0,00323)/3,382=1+К/100
К= (((((223 083,084/49000)/1,2)-0,29393-0,00323)/3,382)-1)*100
К= 0,033935*100
За результатами розрахунку маржа не є від’ємною, а тому підстави для відхилення нашої тендерної пропозиції відсутні.
Враховуючи викладене, ціна тендерної пропозиції, яка склалася за результатами аукціону, та відповідно, надана після кінцевого строку подання тендерних пропозицій, не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону, отже її невідповідність умовам тендерної документації не може бути підставою відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Тендерна пропозиція ТОВ «ЕНЕРА СХІД» була відхилена на підставі абз. третього п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» як такого, що не відповідає встановленим абз. першим ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вимогам до Учасника.
При цьому, технічна специфікація та інші вимоги щодо предмета закупівлі, що визначені у додатку 3 до тендерної документації «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ» та частині 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, не містять вимог щодо формування учасниками загальної суми тендерної пропозиції (загальної вартості тендерної пропозиції), що розраховується та вноситься Учасником на електронний майданчик зазначеним вище чином.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРА СХІД» на підставі абз. третього п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме, через невідповідність тендерної пропозиції Учасника вимогам тендерної документації, яка містить розрахунок ціни пропозиції не передбачений законодавством, є безпідставним та таким, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, наголошуємо, що стаття 31 Закону України «Про публічні закупівлі» містить вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника.
Однак, протокольним рішенням Замовника тендерну пропозицію ТОВ «ЕНЕРА СХІД» відхилено, зокрема, через невідповідність тендерної пропозиції вимогам чинного законодавства. Таким чином, рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРА СХІД», не тільки порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі», але і грубо ігнорує їх.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ЕНЕРА СХІД» була неправомірно відхилена Замовником з наведених вище підстав.
Виходячи з зазначеного можна дійти до висновку, що у Замовника відсутні законні підстави щодо відхилення нашої тендерної пропозиції
Відповідно до ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вважаємо, що відхилення нашої тендерної пропозиції без належних правових підстав, з порушенням чинного законодавства та умов Тендерної документації, Замовником було порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (в тому числі порушення принципів зазначених в ст.5 Закону), чим порушено наші права та інтереси, в тому числі стати переможцем, укласти договір, внаслідок чого виконати зобов’язання по ньому та отримати прибуток.
На підставі вищевикладеного вимагаємо, переглянути рішення щодо відхилення пропозиції ТОВ «ЕНЕРА СХІД» з дотриманням норм чинного законодавства та беручи до уваги практику Антимонопольного комітету України (Постійнодіючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель) винесеного рішення з розгляду аналогічного питання не на користь Замовника (рішення АМКУ №21432-р/пк-пз від 21.09.2021 року за скаргою з ідентифікатором UA-2021-08-20-009216-a.c4), а також у разі залишення рішення без змін, надати ґрунтовну відповідь по суті вимоги для оскарження дій Замовника в Антимонопольному комітеті України та суді.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога про неправомірне відхилення.docx 27.11.2021 11:41
Дата подачі:
27.11.2021 11:41
Вирішення:
На Вашу вимогу id: 447fd86223634d788e01dd07f21238ec від 27/11/2021 11:41:48 повідомляємо наступне.
Згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до вимог п. 1.6 Розділу 3 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Тендерної документації, розрахунок ціни відповідно до абз. першого ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином:
Застосування наступної формули ціноутворення за 1 кВт*год:
Ціна тендерної пропозиції = Цфакт * Ф, де
Ф – плановий обсяг споживання електричної енергії (кВт*год), який Замовник має намір придбати за результатами цієї процедури закупівлі.
Цфакт = (Цод*(1+К/100)+T+В)*1,2; де
«Цфакт» – вартість електричної енергії за розрахунковий період;
«Цод» – ціна за 1 кВт/год електричної енергії. «Цод» для даної процедури закупівлі не може бути нижчою прогнозованої ціни РДН ОЕС, яка для даної закупівлі становить – 3,38200 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. Дане значення визначене як середньозважена ціна на РДН у торговый зонф ОЕС України за перші 5 днів листопада 2021 року за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua, «Цод» не включає ПДВ, Т, К, В.
«Т» – затверджений Постановою НКРЕКП тариф на послугу передачі електричної енергії НЕК «Укренерго» (оператор системи передачі – ОСП) на відповідний місяць постачання . «Т» є регульованою складовою ціни Договору.
«В» – затверджений постановою НКРЕКП від 11.06.2021 №971 тариф на здійснення операцій купівлі-продажу на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку в розмірі 3,23 грн./МВт∙год. «В» є регульованою складовою ціни Договору.
«1,2» - математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20 %), яке нараховується згідно Податкового кодексу України.
«К» – коефіцієнт прибутковості Постачальника (маржа, вартість послуг Учасника), запропонований Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції (Цод), % *.
*Примітка. З метою запобігання демпінгу серед Учасників, Замовник буде відхиляти пропозиції Учасників, в яких величина маржі (в тому числі за результатами аукціону) буде від’ємна.
Тобто, Замовником було передбачено неможливість прийняття пропозиції з від’ємним значенням маржі (прибутку Постачальника) для унеможливлення здійснення демпінгу недобросовісними Учасниками.
Звертаємо увагу, що Вимоги, встановлені Замовником у тендерній документації, не обмежують конкуренцію, не встановлюють привілеї стосовно певного учасника, а тому не призводять до дискримінації учасників. Небажання Учасника дотримуватися умов участі в закупівлі за ідентифікаційним кодом UA-2021-11-04-002318-c та виконувати певні положення проекту договору Замовника не свідчить про наявність дискримінаційних умов у складі тендерної документації. Учасники є вільним у праві та можливості подавати свої тендерні пропозиції для участі у публічних закупівлях.
Здійснивши розрахунки, було виявлено, що значення маржі (коефіцієнту прибутку Учасника) «-0,15464423%», включеної до ціни тендерної пропозиції, є від’ємним, що не відповідає вимозі п. 1.6 Розділу 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Тендерної документації, встановленої відповідно до абз. першого ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, Замовником передбачено
Відповідно до абз. третього п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронні системі закупівель, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, Замовником передбачено в тендерній документації умова відхилення пропозиції у разі недотримання змісту і способу тендерної пропозиції, а саме у разі від'ємної маржі за результатами аукціону. При подачі пропозиції Учасник автоматично дає згоду на умови процедури. У разі відхилення від передбачених умов, Замовник зобов'язаний відхилити відповідну пропозицію.
Звертаємо увагу, практика Антимонопольного комітету України свідчить про те, що застосування даних антидемпінгових умов не суперечить законодавству України. У Рішенні № 20490-р/пк-пз від 08.09.2021 року Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель задовольнила застосування умови щодо неможливості від’ємної величини маржі.
Керуючись попередньо зазначеною інформацією та законодавством України, Замовник не погоджується з вимогою Учасника та вважає такою, що не підлягає задоволенню. Пропозиція відхилена Замовником у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації (ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Статус вимоги:
Не задоволено