-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
Смоли іонообмінні для ВП ЗАЕС, ВП ЮУАЕС, ВП РАЕС: лот 1 - 24320000-3 Основні органічні хімічні речовини (смоли іонообмінні для ВП ЗАЕС), лот 2 - 24320000-3 Основні органічні хімічні речовини (смоли іонообмінні для ВП ЮУАЕС), лот 3 - 24320000-3 Основні органічні хімічні речовини (смоли іонообмінні для ВП РАЕС), лот 4 - 24320000-3 Основні органічні хімічні речовини (смоли іонообмінні для ВП РАЕС)
Детальний графік поставки зазначено у Додатку 3 до ТД
Завершена
11 128 531.78
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 990.00 UAH
мін. крок: 0% або 990.00 UAH
Період оскарження:
04.11.2021 09:44 - 12.12.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАМОВНИКОМ ЗАКОНОДАВСТВА В СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, а саме: встановлення замовником дискримінаційних умов в Тендерній Документації
Номер:
7efae95c0dda431f89eafddbb4525ff6
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-04-001635-a.c3
Назва:
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАМОВНИКОМ ЗАКОНОДАВСТВА В СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ,
а саме: встановлення замовником дискримінаційних умов в Тендерній Документації
Скарга:
Замовником торгів ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ "ЕНЕРГОАТОМ" було розпочато процедуру закупівлі ідентифікатор закупівлі: UA-2021-11-04-001635-a
Спільне українсько - латвійське підприємство «Хімімпекс» Товариство з обмеженою відповідальністю (надалі – Учасник, Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідній закупівлі та згідно тендерної документації закупівлі (далі – документації) подало пропозицію на участь у закупівлі, а саме: лот 2 – 24320000-3 Основні органічні хімічні речовини (смоли іонообмінні для ВП ЮУАЕС).
Скаржник вважає, що Замовником були порушені його права та законні інтереси, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, Скаржник подає цю скаргу на зазначені у цій скарзі рішення, дії та бездіяльність Замовника.
Вважаємо, що незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є, зокрема, дії та бездіяльність Замовника щодо встановлення у Додаток 11 до тендерної документації (Проект договору) у п.4.6. дискримінаційної вимоги - а саме можливість затримки Замовником оплати за поставлену продукцію у випадку наявності спорів щодо сплати заборгованості, штрафних санкцій, та інших платежів, які підлягають сплаті згідно з цим та іншими, укладеними між сторонами правочинами, до моменту остаточного вирішення таких спорів.
Скаржник вбачає у діях Замовника порушення ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них; можливість учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм брати участь у процедурах закупівель або спрощених закупівлях на рівних умовах.
Ст. 18 Закону передбачена можливість оскарження рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель внаслідок яких порушено право чи законні інтереси суб’єкта оскарження та визначено порядок оскарження процедур закупівлі.
Таким чином, Скаржник подає дану скаргу з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів. Щодо встановлення у Додаток 11 до тендерної документації (Проект договору) у п.4.6. дискримінаційної вимоги - а саме можливості затримки Замовником оплати за поставлену продукцію у випадку наявності спорів щодо сплати заборгованості, штрафних санкцій, та інших платежів, які підлягають сплаті згідно з цим та іншими, укладеними між сторонами правочинами, до моменту остаточного вирішення таких спорів.
За умовами п.3 розділу 5 Тендерної документації (далі - ТД) термін оплати за поставлений товар складає: якщо учасник є резидентом – оплата товару проводиться Замовником шляхом перерахування коштів протягом 45 робочих днів з моменту підписання сторонами акту приймання-передачі товару. якщо учасник не є резидентом – оплата товару проводиться Замовником шляхом перерахування коштів протягом 45 робочих днів з моменту поставки, за умови належним чином оформленої митної декларації та позитивних результатів проведення вхідного контролю, що підтверджується відповідними актами та ярликом на придатну продукцію. У Додатку 11 до ТД викладено проект договору, який буде укладено з переможцем закупівлі. Пункт 3 Додатку 2 до ТД вимагає від учасника процедури закупівлі погодитись з основними (істотними) умовами договору та строками поставки продукції. Згідно п.4.6. Додатку 11 до ТД: Сторони домовилися, що Покупець має право затримати оплату Продукції у випадку наявності спорів між сторонами щодо сплати заборгованості, штрафних санкцій, відшкодування збитків та інших платежів, які підлягають сплаті згідно з цим та іншими, укладеними між сторонами правочинами, до моменту остаточного вирішення таких спорів.
У зв'язку з тим, що учасник згідно п.3 Додатку 2 до ТД ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ погодитись з основними (істотними) умовами договору та строками поставки продукції - учасник повинен погодитись у тому числі і з умовами п. 4.6.
У Скаржника станом на дату подачі цієї скарги є спори з Замовником за попередніми договорами поставки щодо сплати заборгованості Замовником за поставлений раніше товар. На даний час триває судовий розгляд цих спорів (справа № 910/9320/21; № 910/9326/21; № 910/10763/21; № 910/17822/21). Термін вирішення цих спорів може складати значний період часу. Таким чином згідно п.4.6. у Скаржника є спор із Замовником щодо сплати заборгованості, Скаржник (у разі підписання контракту за закупівлею UA-2021-11-04-001635-a) може не отримати оплату за поставлений вчасно товар належної якості, у терміни які зазначені у п.3 розділу 5 ТД (а отримати оплату після врегулювання наявних спорів, що зазначено вище). Якщо у інших учасників немає в наявності спорів (або немає взагалі інших правочинів зі Замовником), у разі підписання контракту за закупівлею UA-2021-11-04-001635-a, вони можуть отримати оплату за поставлений вчасно товар належної якості, у терміни які зазначені у п.3 розділу 5 ТД. Тому п.4.6. створює підстави згідно яких Скаржник не може розраховувати на такі ж самі умови оплати за поставлений вчасно товар належної якості, як інші потенційні учасники.
Таким чином Скаржник не може брати участь у процедурі закупівлі в РІВНИХ умовах в порівнянні з іншими учасниками. Враховуючи зазначене вище, Скаржник вважає дії Замовника (встановлення дискримінаційних умов згідно п.4.6. Додатку 11 (проект договору) до ТД) такими що суперечать ст. 5. Закону. А саме порушують принципи здійснення закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
Та такими що порушують права та охоронювані законом інтереси Скаржника (п.2, п.4 ст.5 Закону):
- Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників;
- можливість учасників (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм брати участь у процедурах закупівель або спрощених закупівлях на рівних умовах.
Враховуючи вище викладене, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати дії Замовника (встановлення вимог п.4.6. в Додатку 11 (проект договору) до ТД) такими, що суперечать Закону.
3. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної Документації.
Додатки:
1. Файл 6914 - ТД-1 .doc - ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ (зі змінами № 1 від 30» листопада 2021 р.) на закупівлю товарів за темою: ДК 021:2015 24320000-3 Основні органічні хімічні речовини (Смоли іонообмінні для ВП ЗАЕС, ВП ЮУАЕС, ВП РАЕС).
2. Файл Додаток 11 до ТД - Проєкт договору.pdf
3. Файл Додаток 2 до ТД - інформ про тех характ (форма для учасників).docx - Інформація про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015 24320000-3 Основні органічні хімічні речовини (Смоли іонообмінні для ВП ЗАЕС, ВП ЮУАЕС, ВП РАЕС.
Також файли/документи, якими Скаржник обґрунтував наявні порушення, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua. (https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2021-11-04-001635-a/lot-954617875e8a41bf9b6dd0ef4b8102f7)
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 2 до ТД - інформ про тех характ (форма для учасників).docx 03.12.2021 11:34
- Скарга.PDF 03.12.2021 11:34
- Додаток 11 до ТД - Проєкт договору.pdf 03.12.2021 11:34
- 6914 - ТД-1 .doc 03.12.2021 11:34
- рішення від 07.12.2021 № 27080.pdf 07.12.2021 18:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.12.2021 12:32
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
07.12.2021 18:03
Вимога
Вирішена
Стосовно оплати за відвантажений товар
Номер:
fd260ae2eba04dbf9e4bbde8be898972
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-04-001635-a.a2
Назва:
Стосовно оплати за відвантажений товар
Вимога:
У зв'язку з ростом інфляції, коливаннями курсу валют що веде до знецінення товару та збитками у "Постачальника" пов’язаними з великим відтермінування платежу, прошу внести зміни до ТД стосовно оплати за відвантажений товар. Замість 60 робочих днів з моменту поставки товару на 45 робочих днів з моменту поставки товару та підписання актів по вхідному контролю.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.11.2021 12:08
Вирішення:
Ваше звернення розглянуто. Зміни до ТД будуть внесені в установленому порядку.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Стосовно збільшення бюджету
Номер:
fa177815fff5413c9858e00609a9d410
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-04-001635-a.b1
Назва:
Стосовно збільшення бюджету
Вимога:
Через глобальне світове збільшення цін на сировину та енергоносії, ціни на ІОС збільшилися вже у поточному році, та мають тенденцію до зростання в подальшому.
За останній рік тарифи на перевезення зросли у 5-10 разів.
В Україні, станом на жовтень 2021 року, фіксується високий показник інфляції. Інфляційні очікування на 2022 рік, з огляду на триваліший та суттєвішій вплив пандемії та наслідки різкого підвищення цін на газ (зростання вартості енергетичних ресурсів), залишаються високими.
Виходячи з вищенаведеного, постачання іонообмінних матеріалів, що повністю відповідають вимогам НАЕК, по заниженому бюджету, не є можливим.
Виходячи з вищенаведеного, просимо збільшити суму лота 4 на 15-20 відсотків, та відповідно, суму бюджету тендеру, спираючися на об’єктивні обставини глобального росту цін у світі на хімічну сировину, енергоносії, тарифи на інтермодальні перевезення, інфляційні очікування.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.11.2021 11:37
Вирішення:
Ваше звернення розглянуто. Враховуючи рівень цінових показників аналогічної продукції в останніх закупівлях, внесення змін до ТД не вбачається доцільним.
Статус вимоги:
Відхилено