• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Реконструкція кріплення берегів та розчистка русла р.Бахмутка в межах м.Бахмут Донецької області

Торги не відбулися

53 222 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 100 000.00 UAH
Період оскарження: 09.08.2017 18:44 - 25.08.2017 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА щодо порушення законодавства України у сфері публічних закупівель та порядку проведення процедури закупівлі Замовником

Номер: c7ebe137b98147c690a6212c257d90bf
Ідентифікатор запиту: UA-2017-08-09-001855-b.c2
Назва: СКАРГА щодо порушення законодавства України у сфері публічних закупівель та порядку проведення процедури закупівлі Замовником
Скарга:
Вих. № 09-10 від «12» вересня 2017 р. Найменування органу оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ-35, Україна, 03680 Ім’я (найменування) суб’єкта оскарження: Місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «СПЕЦЕНЕРГОМОНТАЖ КИЇВ» КОД ЄДРПОУ – 35262237 вул. Бориспільська, 12-Б, м. Київ, Україна, 02099 тел.: (044)331-89-16. Найменування Замовника: Управління розвитку міського господарства та капітального будівництва Бахмутської міської ради КОД ЄДРПОУ - 37503713 вул. Миру, буд. 44 м. Бахмут, Донецька обл., Україна, 84500 № оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу та назва предмету закупівлі: UA-2017-08-09-001855-b «Реконструкція кріплення берегів та розчистка русла р.Бахмутка в межах м.Бахмут Донецької області» СКАРГА щодо порушення законодавства України у сфері публічних закупівель та порядку проведення процедури закупівлі Замовником Згідно опублікованого оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю робіт: «Реконструкція кріплення берегів та розчистка русла р.Бахмутка в межах м.Бахмут Донецької області» – UA-2017-08-09-001855-b на сайті Уповноваженого органу prozorro.gov.ua (який є системною реформою тендерного процесу в електронних публічних та державних закупівлях в Україні, створеною з метою викорінення і системного запобігання корупції, прозорості всього тендерного процесу, неприпустимості дискримінації та об'єктивної оцінки тендерних заявок) та рішенням тендерного комітету Управління розвитку міського господарства та капітального будівництва Бахмутської міської ради (далі – Замовник) була затверджена тендерна документація (зі змінами згідно протоколу від 21.08.2017 р.) на закупівлю вищевказаних робіт та встановлено кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 29 серпня 2017 08:40. У вказаному оголошенні була оприлюднена інформація про: найменування замовника, код згідно з ЄДРПОУ замовника, місцезнаходження замовника, контактну особа замовника, уповноважена здійснювати зв’язок з учасниками, конкретну назва предмета закупівлі, коди відповідних класифікаторів предмета закупівлі (за наявності), кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг, місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг, строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувану вартість предмета закупівлі, розмір мінімального кроку пониження ціни, кінцевий строк подання тендерних пропозицій, розмір забезпечення тендерних пропозиції (якщо замовник вимагає його надати), вид забезпечення тендерних пропозиції (якщо замовник вимагає його надати), дату та час розкриття тендерних пропозицій, дату та час проведення електронного аукціону. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі – Закон), всі закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Товариство з обмеженою відповідальністю «СПЕЦЕНЕРГОМОНТАЖ КИЇВ» (надалі – ТОВ «СПЕЦЕНЕРГОМОНТАЖ КИЇВ») вирішило взяти участь у торгах, для чого були зібрані всі необхідні документи, що відповідають вимогам, викладеним у тендерній документації та надано забезпечення тендерної пропозиції шляхом перерахування грошових коштів на загальну суму 500 000,00 грн. (п’ятсот тисяч гривень 00 коп.) на розрахунковий рахунок Замовника відповідно до вказаних реквізитів: р/р 37114014006942, ЄДРПОУ 37503713, МФО 834016 ГУДКСУ у Донецькій області. При цьому строк дії забезпечення не менший строку дії пропозиції, тобто 120 календарних днів з дати розкриття тендерних пропозицій. Умова стосовно даного виду та розміру тендерного забезпечення нами виконана, не зважаючи на те, що Замовником 21.08.2017 р. раптово було прийнято рішення про заміну електронної банківської гарантії у розмірі 100 000,00 грн. (сто тисяч гривень). Після проведення торгів (аукціону) 30 серпня 2017 р. о 12:29 розпочалась процедура кваліфікації переможця, за результатами автоматичної оцінки (аукціону) Системою було визначено, що найбільш економічно вигідну пропозицію було подано учасником торгів пропозицію ТОВ «СПЕЦЕНЕРГОМОНТАЖ КИЇВ», цінова пропозиція якого склала 50 000 477,60 грн. (п’ятдесят мільйонів чотириста сімдесят сім гривень 60 коп.) з ПДВ, проте рішенням тендерного комітету Замовника (протокол від 06.09.2017 р.) пропозицію даного учасника було відхилено, аргументуючи тим, що «В результаті розгляду документів у складі тендерної пропозиції було виявлено наступні невідповідності: 1. Надані договори учасником ТОВ «СПЕЦЕНЕРГОМОНТАЖ КИЇВ» не є аналогічними за видами робіт предмету закупівлі, як вимагалось підпунктом 3 пункту 5 розділу 3 умов тендерної документації. 2. Вказані договори мають вартість менше ніж 20 % вартості предмета закупівлі, оголошеної замовником, як вимагалось пп 3 п.5 розділу 3 умов тендерної документації.» Стосовно даних зауважень ми висловлюємо свою незгоду з дискримінаційним поглядом на поняття аналогічного договору. Так, дійсно, п.3 передбачає надання довідки та копій договорів, аналогічних за видом робіт предмету закупівлі. Отже, пунктом 18 частини першої статті 1 Закону визначено, що предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, які закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Пункт 22 частини першої статті 1 вказує, що роботи – проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт. В тендерній документації зазначено, що назва предмета закупівлі – роботи: «Реконструкція кріплення берегів та розчистка русла р.Бахмутка в межах м.Бахмут Донецької області», а в самому оголошенні про проведення відкритих торгів вказано, що конкретна назва предмета закупівлі – Реконструкція кріплення берегів та розчистка русла р.Бахмутка в межах м.Бахмут Донецької області, тобто передбачено закупівлю будівельних робіт згідно з проектом, відповідно до тендерної документації. Законодавчо встановлено (з урахуванням нововведень стосовно вдосконалення містобудівної діяльності у 2017 році), що будівельні роботи відповідно до їх категорій складності, провадяться з ліцензуванням господарської діяльності у будівництві, пов’язаної із створенням об’єктів архітектури, а для виконання робіт, які є предметом закупівлі, наявність в учасника такої ліцензії є обов’язковою. Перелік (кодифікатор) видів будівельних робіт, які підлягають ліцензуванню поділяє види робіт на наступні: - Будівельні та монтажні роботи загального призначення; - Будівництво об’єктів інженерної інфраструктури; - Будівництво об’єктів транспортної інфраструктури. Орієнтуючись на даний кодифікатор, який є регулятором у будівництві, роботи, що є предметом закупівлі - «Реконструкція кріплення берегів та розчистка русла р.Бахмутка в межах м.Бахмут Донецької області» належать до будівельних та монтажних робіт загального призначення, що підтверджує факт того, що договори, надані ТОВ «СПЕЦЕНЕРГОМОНТАЖ КИЇВ» у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, встановленим ст. 16 Закону, дійсно є аналогічними за видом робіт предмету закупівлі і ТОВ «СПЕЦЕНЕРГОМОНТАЖ КИЇВ» має відповідну ліцензію на виконання таких робіт. Стосовно наступного зауваження, у тендерній документації вказано що аналогічні договори мають бути «співставною вартістю не менш ніж 20% вартості предмета закупівлі (оголошеної Замовником), за останні два роки». Поняття «співставна вартість» відповідно до тлумачень даного терміну, у розрізі трактування тендерної документації, тотожна поняттю як співставна сумарна вартість таких договорів, оскільки вказівки, що така співставна вартість має бути по кожному з аналогічних договорів - відсутня, при цьому вартість виконаних аналогічних договорів, наданих ТОВ «СПЕЦЕНЕРГОМОНТАЖ КИЇВ» складає 11 046 767,81 грн. ≥ 10 644 440,00 (52 222 200,00 грн.*20%), а отже, умови тендерної документації, учасником повністю виконані, з урахуванням всіх вимог. Тому, відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦЕНЕРГОМОНТАЖ КИЇВ» з зазначеної у протоколі від 06.09.2017 «невідповідності» є упередженим на неправомірним. При цьому наступною найбільш економічно вигідною пропозицією було визнано цінову пропозицію ТОВ «ДАНКО» (код за ЄДРПОУ – 32727466), що склала 50 101 000,00 (п’ятдесят мільйонів сто тисяч гривень 00 коп.) з ПДВ і в процесі кваліфікації тендерний комітет Замовника прийняв рішення про визначення даної організації переможцем процедури відкритих торгів на закупівлю робіт та про намір укласти договір як переможцем даних торгів відповідно до протоколу від 06 вересня 2017 року. В даному протоколі тендерний комітет Замовника стверджує, що в результаті розгляду документів у складі тендерної пропозиції було встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «ДАНКО» відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим ст. 16 Закону та тендерною документацією, умовам тендерної документації та відсутні підстави про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхилення тендерної пропозиції учасника, які наведені у ст. 17 Закону. Так от, твердження тендерного комітету Замовника про відповідність тендерної документації ТОВ «ДАНКО» суперечать вимогам тендерної документації в наступному: 1. У відомостях про учасника, за встановленою формою згідно Додатку №6 до тендерної документації п. 5 Службова (посадова) особа учасника, яка уповноважена на підписання документів тендерної пропозиції (прізвище, ім'я, по батькові, посада, контактні телефони, е-mail) відсутня інформація щодо контактних телефонів та е-mail даної службової (посадової) особи; 2. Відсутній графік виконання робіт, складений відповідно до вимог Державних будівельних норм, що є порушенням п. 6 Розділу 3 тендерної документації; 3. Відсутня довідка про відсутність простроченої заборгованості за авансами (попередньою оплатою), отриманою від бюджетних установ, підприємств та організацій. Натомість в складі тендерної пропозиції даного учасника надано довідку про надання довідки про відсутність простроченої заборгованості за авансами (попередньою оплатою), триманою від бюджетних установ, підприємств та організацій, а сама довідка про факт відсутності такої заборгованості не надана. 4. Частина договорів підряду з залученими фізичними особами складені російською мовою та не мають аутентичного перекладу українською мовою, що є порушенням п. 7 Розділу 1 тендерної документації. 5. Пп. 1.2. п. 5 Розділу 3 вимагається надання учасником копії чинної ліцензії Державної архітектурно-будівельної інспекції України, ТОВ «ДАНКО» ж не виконав даної вимоги, оскільки надані копії ліцензій та листа-повідомлення від 21.04.2017 р. у зв’язку зі зміною місцезнаходження не підтверджують наявність у даного учасника чинної ліцензії, оскільки не переоформлена у встановлений законодавством строк ліцензія є недійсною, а зважаючи, що на момент подання тендерної пропозиції ТОВ «ДАНКО» пройшов тривалий час з моменту подачі листа-повідомлення до ліцензійного органу, мала б бути сама ліцензія чи, принаймні, рішення про її видачу чи відмову. Всі вищевказані зауваження були надані Замовнику, проте у відповідь ми отримали лише відписки, які за своїм змістом не логічні і суперечать вимогам тендерної документації Замовника, в яких Замовник описує нові «невідповідності» та ігноруючи вищевикладені зауваження стосовно ТОВ «Данко», а також інформацію з відкритого Єдиного реєстру судових рішень з ухвалами судів у справах ТОВ «Данко» (наприклад, справа № 234/11033/17, провадження № 1-кс/234/4617/17; справа № 234/11033/17, провадження № 1-кс/234/4210/17, де конкретно зазначено, що під час проведення відкритих торгів, невстановлені посадовці Донецької обласної військово-цивільної адміністрації пролобіювали питання щодо визначення переможцем підконтрольної їм комерційної структури, а саме ТОВ «Данко» (код ЄДРПОУ 32727466), справа № 757/43976/17-к та ряд інших кримінальних проваджень), з яких більш ніж чітко випливає, що це за контрагент. До того ж, ми нагадали Замовнику, що з 2014 року і на сьогодні Україна знаходиться у критичній ситуації, потерпаючи через агресію зовнішнього ворога, тому її розбудова, діяльність будь-якої галузі національного господарства неможлива без врахування вкрай актуальних норм чинного законодавства України: - Закон України “Про санкції” від 14.08.2014 № 1644-VII - Рішення РНБО від 16 вересня 2016 року введено в дію Указом Президента України від 17.10.2016 № 467/2016 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» згідно додатків; - Закон України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014р. № 1702-VII; - Постанова Кабінету Міністрів від 07.11.2014р. №595 «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей»; - Постанова Кабінету Міністрів від 16.12.2015р. №1035 «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію»; - Постанова Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015р. № 1147 «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» (діє до 31 грудня 2017 року включно). Враховуючи вищевикладене, виникає питання стосовно наданих ТОВ «ДАНКО» документів, що вимагаються відповідно до пп. 1.1 п. 5 Розділу 3 та Додатку №3 тендерної документації, а саме: у документі «Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, достатніх для виконання робіт», ТОВ «ДАНКО» вказує перелік техніки, частина якої є власною, а частина – орендованою. Щодо власної техніки ТОВ «ДАНКО», то паспорти на них, як це передбачено тендерною документацією, дійсно надані, проте місцем реєстрації всієї вказаної техніки є м. Донецьк, яке разом з підпорядкованими населеними пунктами на даний час перебуває на території, що не підконтрольна українській владі, тому при перереєстрації у м. Слов’янську, а надалі й у м. Києві, як це вказано у відомостях про підприємство, з незрозумілих причин техніка не була перереєстрована на підконтрольній території, відповідно не знаходиться на обліку в Україні. Аналогічно риторичною є ситуація з кінцевими бенефіціарними власниками (вигодонабувачами) ТОВ «ДАНКО», які, згідно з реєстраційними даними, в т.ч. з інформацією в протоколах загальних зборів учасників, проживають у м. Макіївка, що разом з підпорядкованими населеними пунктами теж належить до окупованої території, на якій не здійснює свої повноваження українська влада. І знову-таки виникає питання, чи не слід звернути на це увагу, ґрунтуючись на перераховані вище норми законодавства, в тому числі на Закон України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», адже бюджетні кошти нашої держави не мають потрапити до рук агресора, з яким народ та влада України борються по теперішній час. Сьогодні, коли Україна бореться з агресором, при цьому відбудовуючи території, які постраждали від бойових дій на території Донецької області, а також розбудовуючи й розвиваючи українські території, бюджетні кошти нашої держави мають бути використані виключно за цільовим спрямуванням, сприяючих процвітанню держави, а не наносять шкоди як країні, так і її народу, потрапляючи до кишень антипатріотів. Зважаючи на те, що результатом попередніх закупівель стосовно даного предмета закупівлі – роботи: «Реконструкція кріплення берегів та розчистка русла р.Бахмутка в межах м.Бахмут Донецької області», оголошені за №UA-2017-06-23-001689-b, №UA-2017-05-05-000742-b була відміна торгів, а вимоги тендерної документації постійно доповнювались дискримінаційними вимогами з очевидною метою відсторонення від участі у подальших закупівлях ТОВ «СПЕЦЕНЕРГОМОНТАЖ КИЇВ», аналізуючи дані із засобів масової інформації, відкритих реєстрів стосовно ТОВ «ДАНКО» та пов’язаних з ним осіб, на превеликий жаль виявляється, що дотримання принципів викорінення і системного запобігання корупції, прозорості всього тендерного процесу, неприпустимості дискримінації та об'єктивної оцінки тендерних заявок, під час даної процедури закупівлі повністю відсутнє. У зв’язку з тим, що дії Замовника порушують законодавство у сфері публічних закупівель, створюють протиріччя між вимогами тендерної документації та власним баченням таких вимог Замовником, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», звертаючись до Вас як органу оскарження з метою неупередженого ефективного захисту прав та законних інтересів ТОВ «СПЕЦЕНЕРГОМОНТАЖ КИЇВ», ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду; 2. Призупинити процедуру закупівлі на строк до винесення рішення за Скаргою; 3. Прийняти рішення про встановлення порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі; 4. З метою забезпечення права ТОВ «СПЕЦЕНЕРГОМОНТАЖ КИЇВ» на недискримінаційний підхід з боку Замовника під час розгляду та оцінки його тендерної пропозиції здійснити ретельну перевірку тендерних пропозицій всіх учасників процедури закупівлі на їх відповідність нормам чинного законодавства та вимогам документації конкурсних торгів; 5. Зобов’язати Замовника скасувати рішення щодо акцепту тендерної пропозиції ТОВ «Данко» та відхилення пропозиції конкурсних торгів ТОВ «СПЕЦЕНЕРГОМОНТАЖ КИЇВ»; 6. Зобов’язати Замовника завершити процедуру закупівлі відповідно до вимог чинного законодавства. Додатки: 1. Копія платіжного доручення від 12.09.2017 р. №239 про сплату за подання скарги до Державного бюджету; 2. Оголошення про проведення відкритих торгів №UA-2017-08-09-001855-b; 3. Тендерна документація, зі змінами від 21.08.2017 р. з додатком – проектом договору; 4. Протокол розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦЕНЕРГОМОНТАЖ КИЇВ» від 06.09.2017; 5. Протокол розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ДАНКО» від 06.09.2017; 6. Документи, надані в складі тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦЕНЕРГОМОНТАЖ КИЇВ» ( 4.Документи_ що підверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупі_.rar , 2.Інформація щодо відповідності учасника вимогам_ визначеним у ст.17 Закону.rar, 10.Щодо встановлення стенду.pdf, Витяг ПДВ_ відомості ЄДРПОУ.pdf, Відомості про учасника.pdf, 3. Інформація про необхідні технічні_ якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.rar, Гарантійний лист Додаток 7.pdf, Щодо згоди з проектом договору.pdf, Лист-згода з істотними умовами договору.pdf, Лист-згода з істотними умовами договору.pdf, Щодо ціни тендерної пропозиції.pdf, Щодо умов повернення тендерного забезпечення.pdf, Щодо строку дії тендерної пропозиції.pdf, Щодо строку дії забезпечення тендерної пропозиції.pdf, 1.Інформація та документи_ що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям.rar, Щодо надання кошторису.pdf, Платіжне доручення-тендерне забезпечення.pdf, Лист-згода з проектом договору.pdf, Лист-згода з істотними умовами договору.pdf, Заява-пропозиція.pdf, 9.Щодо заборгованості за авансами.pdf, 8.Щодо фінансової звітності та звітність.pdf, 7.Щодо відсутності кредитної заборгованості банки.pdf, 6.2.Статут.pdf, 6.1.Щодо установчих документів.pdf, Заява-пропозиція.pdf); 7. Документи, надані в складі тендерної пропозиції ТОВ «ДАНКО» ( архівні файли в кількості 3 шт.: частина 1 Бахмут.rar.rar , частина 2 Бахмут.rar, частина 3 Бахмут.rar); 8. Ухвали суду у справах ТОВ «ДАНКО» (справа №234/11033/17, провадження №1-кс/234/4617/17; справа № 234/11033/17, провадження № 1-кс/234/4210/17, справа № 757/43976/17-к); 9. Скарга №2 від 06.09.2017 р., зареєстрована за №UA-2017-08-09-001855-b.c1 до Замовника; 10. Відповідь Замовника на скаргу №01/31-1163 від 11.09.2017 р. Директор ТОВ «СПЕЦЕНЕРГОМОНТАЖ КИЇВ» О.В. Ковтун «12» вересня 2017 р.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.10.2017 20:47
Дата виконання рішення Замовником: 06.10.2017 16:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: Тендерним комітетом було прийнято рішення про відмінення процедури закупівлі №UA-2017-08-09-001855-b
Автор: ТОВ "СПЕЦЕНЕРГОМОНТАЖ КИЇВ", Ковтун Ольга Володимирівна +380939530366 sem_kiev@ukr.net
Вимога
Є відповідь

Оскарження рішення про визнання переможця

Номер: bbf38f02023c4065ad7cdff92aeae510
Ідентифікатор запиту: UA-2017-08-09-001855-b.c1
Назва: Оскарження рішення про визнання переможця
Вимога:
Вимагаємо скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "СПЕЦЕНЕРГОМОНТАЖ КИЇВ", скасувати неправомірне рішення рішення про визнання переможцем ТОВ "ДАНКО" та визнати переможцем ТОВ "СПЕЦЕНЕРГОМОНТАЖ КИЇВ".
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Відхилити скаргу, як не обгрунтоване
Статус вимоги: Відхилено