-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 код 30230000-0 Комп'ютерне обладнання (комп'ютерне обладнання та приладдя, копмлектуючі вироби ( 2 найменування)
Телекомунікаційні шафи та персональні комп'ютери для потреб загальних місцевих судів у Чернігівській області та територіального управлінння Державної судової адміністрації України у Чернігівській області
Завершена
1 875 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 375.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 375.00 UAH
Період оскарження:
06.09.2017 17:45 - 18.09.2017 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога про внесення змын у тендерну документацыю
Номер:
e37bfe8c8a0b48d4949b3b784a22db24
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-09-06-001686-a.c1
Назва:
Вимога про внесення змын у тендерну документацыю
Вимога:
Тендерний комітет
Територіального управління Державної судової адміністрації України у Чернігівській області
Вимога
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником – Територіальним управлінням Державної судової адміністрації України у Чернігівській області було оголошено закупівлю ID UA- UA-2017-09-06-001686-a на ДК 021:2015 код 30230000-0 Комп'ютерне обладнання (комп'ютерне обладнання та приладдя, комплектуючі вироби ( 2 найменування).
Детально проаналізувавши тендерну документацію (далі – ТД), було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку, а саме:
1. У графі «Технічні характеристики та документи, які вимагаються для надання учасником в складі тендерної пропозиції» Додатку № 3 до ТД «Технічні вимоги, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» у переліку документів, що підтверджують прийнятність і відповідність предмету закупівлі (телекомунікаційні шафи) технічним вимогам і характеристикам, що вимагаються Замовником для учасників – виробників вказаних шаф передбачено надання у складі тендерної пропозиції сертифікат відповідності, ліцензію, свідоцтво авторських прав.
Відповідно до Наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та технічної політики від 01.02.2005 року № 28 «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні», предмет закупівлі (телекомунікаційні шафи) не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. Тобто отримання такого сертифікату не є обов’язковим.
Відповідно до змісту статті 7. «Перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню» Закону України від 2 березня 2015 року
№ 222-VIII «Про ліцензування видів господарської діяльності» з наступними змінами господарська діяльність з виробництва, зберігання та продажу телекомунікаційних шаф не входить до Переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню. Тобто отримання ліцензії на вказаний вид господарської діяльності не передбачено законом.
Відповідно до змісту статті 8. «Об'єкти авторського права» Закону України 23 грудня 1993 року № 3792-XII «Про авторське право і суміжні права» з наступними змінами предмет закупівлі (телекомунікаційні шафи) не входить до переліку об’єктів авторського права. Отримання свідоцтва авторського права на виріб - телекомунікаційні шафа не є обов’язковим. Крім того, Замовником у технічних вимогах до предмету закупівлі викладені конкретні технічні, якісні та кількісні характеристики, дотримання яких можливе лише при попередньому проектуванні та виготовленні товару.
Відповідно до вимог п. 3 частини 2 статті 22 «Тендерна документація» Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» з наступними змінами (далі – ЗУ «Про публічні закупівлі») тендерна документація повинна містити: «… інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз “або еквівалент”. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля…».
Згідно з вимогами частини 3 цієї ж статті тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Враховуючи, що відповідно до вищеперерахованих норм чинного законодавства України не передбачено обов’язкове отримання виробником предмету закупівлі (телекомунікаційні шафи) на його виробництво, зберігання та продаж сертифікату відповідності, ліцензії, свідоцтва авторських прав, відображена у Тендерній документації вимога Замовником надання учасниками у складі тендерної пропозиції вказаних документів порушує вимоги ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
2. У графі «Технічні характеристики та документи, які вимагаються для надання учасником в складі тендерної пропозиції» Додатку № 3 до ТД «Технічні вимоги, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» у переліку документів, що підтверджують прийнятність і відповідність предмету закупівлі (телекомунікаційні шафи) технічним вимогам і характеристикам, що вимагаються Замовником для учасників передбачено надання у складі тендерної пропозиції довідки, у довільній формі, з переліком регіональних сервісних центрів із зазначенням адреси та контактних даних (власних або на договірних засадах) в місті Чернігові або Чернігівській області.
Тобто, Замовником у тендерній документації висувається вимога щодо наявності в учасника представництва в конкретному місті України (дискримінація за територіальним принципом). Разом з тим, зазначаємо, що встановлення такого положення в тендерній документації, суттєво обмежує можливість взяти участь у торгах інших учасників, які мають багаторічний досвід роботи у даній сфері. Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» відсутні обмеження щодо місцезнаходження учасника. Таким чином, вважаємо, що встановлення такого положення є незаконним та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів.
3. Технічними вимогами щодо предмета закупівлі передбачено надати наступний перелік товарів:
1. Телекомунікаційна шафа 42U (серверна шафа для розташування серверного обладнання) з обмеженням вартості за одиницю не більше 55000 грн. у кількості 25 одиниць;
2. Персональний комп’ютер з обмеженням вартості за одиницю 10000 грн. у кількості 50 одиниць.
При цьому, виробництво товарів за вказаними позиціями відмінне як по вимогам до матеріально-технічної бази, так і до кваліфікаційного рівня персоналу виробника. Таким чином, сформувавши предмет закупівлі без його поділу на лоти, Замовник обмежив коло учасників процедури закупівлі тільки тими, які зможуть запропонувати товар одразу по всім позиціям технічних вимог ТД, та обмежив доступ до участі в публічній закупівлі безпосередніх виробників телекомунікаційних шаф, а також комп’ютерної техніки, які можуть запропонувати товар по найбільш вигідним та економічно обґрунтованим цінам.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки дані положення тендерної документації не мають безпосереднього відношення до предмета закупівлі, а також суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними.
Враховуючи вищевикладене та керуючись вимогами статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» звертаємось до Вас з наступними вимогами:
1. Усунути порушення, викладені у п. п. 1, 2, 3 цієї вимоги, шляхом внесення змін в тендерну документацію.
2. Оприлюднити своє рішення за результатами цієї вимоги у порядку, встановленому ЗУ «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 12.09.2017 17:08
Дата подачі:
12.09.2017 10:47
Вирішення:
Ваша вимога прийнята до уваги та розглянута тендерним комітетом ТУ ДСА України у Чернігівській області, на що повідомляємо наступне:
- щодо п. 1 вимоги: Замовник у п. 1 Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» чітко зазначив – «В разі, якщо учасник відповідно до норм чинного Законодавства не зобов’язаний згідно з законодавством складати, якийсь з вказаних документів в тендерній документації, такий учасник надає лист-роз’яснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою в якому зазначає законодавчі підстави ненадання вище зазначених документів». Отже якщо учасник надає таке обгрунтування в лист-роз’ясненні то це не підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника. Ви в своєму питанні цілком законодавчо обгрунтували що не можете надати вказані документи (сертифікат відповідності, ліцензію, свідоцтво авторських прав), але Замовник йде Вам назустріч шляхом внесення відповідних змін до Додатку № 3 тендерної документації.
- щодо п. 2 вимоги: Вимога замовника щодо надання учасниками довідки, у довільній формі, з переліком регіональних сервісних центрів із зазначенням адреси та контактних даних (власних або на договірних засадах) в місті Чернігові або Чернігівській області є цілком доречною та законною, оскільки закупівля: Код за ДК 021:2015 – 30230000-0 Комп’ютерне обладнання (комп’ютерне обладнання та приладдя, комплектуючі вироби (2 найменування) проводиться для потреб загальних місцевих судів у Чернігівській області для здійснення ними правосуддя в України та для територіального управлінння Державної судової адміністрації України у Чернігівській області, отже дана умова тендерної документації є обов’язковою для всіх учасників для забезпечення безперебійної роботи судів у разі виникнення несправності зазначеного товару у найкоротші терміни згідно умов тендерної документації.
- щодо п. 3 вимоги: Замовник вже надавав відповідь на аналогічне питання на веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua) від 11 вересня 2017, але для Вас ми продублюємо відповідь: «Відповідно до підпункту 18 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Згідно абзацу 2 частини 1 Розділу ІІ Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 року № 454 (далі – Порядок), предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Згідно оголошеної закупівлі Замовник здійснює придбання телекомунікаційних шаф та персональних комп’ютерів. Відповідно до національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» телекомунікаційні шафи належать до коду 30231200-9, а персональні комп’ютери – 30236200-4. Керуючись вимогами абзацу 2 частини 1 Розділу ІІ Порядку, тендерним комітетом було визначено предмет закупівлі за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару, а саме код ДК 021:2015 30230000-0 Комп’ютерне обладнання (комп’ютерне обладнання та приладдя, комплектуючі вироби (2 найменування)).
Враховуючи вищенаведене, тендерним комітетом Замовника не було допущено жодного порушення в частині визначення предмету даної закупівлі та не має підстав для внесення змін до тендерної документації».
Отже, тендерна документація на закупівлю ДК 021:2015 30230000-0 Комп’ютерне обладнання (комп’ютерне обладнання та приладдя, комплектуючі вироби (2 найменування)) цілком відповідає законодавству України.
Статус вимоги:
Задоволено