-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Персональні комп’ютери (з налаштуванням призначених для користувача параметрів) (30230000-0 Комп’ютерне обладнання)
Завершена
199 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 999.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 999.00 UAH
Період оскарження:
02.11.2021 17:02 - 08.11.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога
Номер:
0f62e3cdf84d4245b76aeb81ca77ff39
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-02-003050-c.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.11.2021 23:35
Вирішення:
На Вашу вимогу від 03.11.2021 року щодо виключення вимог зазначених у Додатку № 2 Специфікації до Оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі «Персональні комп’ютери (з налаштуванням призначених для користувача параметрів) (30230000-0 Комп’ютерне обладнання)» повідомляємо наступне.
Вимогами Додатку № 2 Специфікації до Оголошення встановлено надання Учасником у складі тендерної пропозиції лист від виробника персональних комп'ютерів Dell або його представництва / філії (якщо їх відповідні повноваження поширюються на території України) або від офіційного представника виробника (дистриб’ютора), в якому підтверджується право/повноваження учасника надавати послуги, які є предметом цих торгів, та укладати договір про їх надання (далі – Лист*), який повинен включати інформацію з веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель, а саме: унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель (UA-2021-…), назву предмета закупівлі та найменування замовника відповідно до оголошення.
При вивченні ринку, практики Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ) та аналогічних закупівель встановлено, що існує багата чисельність комп’ютерної техніки, яка може бути ввезена в Україну нелегальним шляхом та яка в подальшому не матиме сервісного обслуговування на території України від виробника чи уповноваженого представника, а також техніки яка є неякісною, що в подальшому негативно вплине на її експлуатаційні характеристики. Слід зазначити, що у разі закупівлі неякісного товару, це призведе до неефективного використання бюджетних коштів та негативно вплине на якість виконання Замовником своїх обов’язків.
Таким чином, вимога щодо надання листа від виробника/представника/дистриб’ютора персональних комп'ютерів надає Замовнику додаткових гарантій поставки якісного товару та подальшого його сервісного обслуговування на території України та є підтвердженням легального ввозу зазначеного товару на митну територію України, його якість та сплату усіх загальнообов’язкових зборів до бюджету України. Крім того, згідно з отриманими комерційними пропозиціями при формуванні очікуваної вартості Замовником зроблено висновок, що даний товар може бути поставлений чималою кількістю підприємств, які мають можливість виконати основні вимоги щодо закупівлі, в тому числі щодо надання зазначеного листа.
Стосовно Вашого посилання на рішення колегії АМКУ у тендерних закупівлях UA-2019-03-14-000597-a та UA-2019-03-15-000266-с слід зазначити, що у зазначених рішеннях АМКУ звернув увагу, що замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище вимоги Тендерної документації саме у наведеній редакції, що у свою чергу вказує на той факт, що замовник не зміг обґрунтувати, що в його випадку ця вимога є справедливою та не є дискримінаційною. Тобто у вказаних рішеннях АМКУ наведено окрему ситуацію, щодо окремого замовника, окремого випадку із зазначенням конкретних обставин та недоведеності замовником колегії АМКУ необхідності встановлення такої вимоги саме в його випадку, а не в цілому, що ця вимога є дискримінаційною для всіх учасників і всіх випадків, що виникають у сфері публічних закупівель.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
04.11.2021 19:47