-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи
Завершена
367 649.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 676.49 UAH
мін. крок: 1% або 3 676.49 UAH
Період оскарження:
02.11.2021 14:18 - 06.11.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
щодо порушення прямої норми ЗУ "Про публічні закупівлі" і вимагання інформації, яка міститься у єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Номер:
02e8a0d02f8b44a4ad53870a528aa246
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-02-001972-c.b2
Назва:
щодо порушення прямої норми ЗУ "Про публічні закупівлі" і вимагання інформації, яка міститься у єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вимога:
Відповідно до ч. 7 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель ЗА РОЗ’ЯСНЕННЯМ ЩОДО ІНФОРМАЦІЇ, ЗАЗНАЧЕНОЇ В ОГОЛОШЕННІ ПРО ПРОВЕДЕННЯ СПРОЩЕНОЇ ЗАКУПІВЛІ, ЩОДО ВИМОГ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТА/АБО ЗВЕРНУТИСЯ ДО ЗАМОВНИКА З ВИМОГОЮ ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ СПРОЩЕНОЇ ЗАКУПІВЛІ.
У Додатку № 1 до Оголошення про проведення закупівлі через систему електронних закупівель "ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА Класифікація за Код ДК 021-2015 (CPV) – 45310000-3 Електромонтажні роботи (Реконструкція вуличного освітлення в с. Волосів Андрушівського району Житомирської області)" зазначено, що Учасник повинен НАДАТИ інформацію, яка містить відомості про:
- копія відомостей з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ)
- копія виписки (свідоцтва) або витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців
- копія довідки про взяття на облік платника податків
- копія свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ або витяг з реєстру платників ПДВ (якщо Учасник є платником ПДВ) або копія свідоцтва платника єдиного податку (якщо Учасник є платником єдиного податку)
Тобто замовник ВИМАГАЄ надати інформацію, яка міститься у ВІДКРИТИХ ЄДИНИХ ДЕРЖАВНИХ РЕЄСТРАХ доступ до яких є ВІЛЬНИМ, оскільки відомості є Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України. виписки, свідоцтва або витяги це ті відомості які можна переглянути в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України за посиланням https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search. Про платника податків можна переглянути у відкритих державних реєстрах, які веде ДПС України за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/registers/pdv, https://cabinet.tax.gov.ua/registers/edpod. В свою чергу, відповідно до ч. 5 ст. 17 Закону України "Про публічні закупівлі", Замовник НЕ ВИМАГАЄ документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. тобто вимоги Замовника ПРЯМО ПОРУШУЮТЬ Закон України "Про публічні закупівлі" і є підставою визнання в судовому порядку незаконнною всієї процедури закупівлі.
В свою чергу стаття 60 Конституції України, ніхто не зобов'язаний виконувати явно злочинні розпорядження чи накази. За віддання і виконання явно злочинного розпорядження чи наказу настає юридична відповідальність.
Статтею 41 Кримінального Кодексу України визначено, що наказ або розпорядження є законними, якщо вони віддані відповідною особою в належному порядку та в межах її повноважень і за змістом не суперечать чинному законодавству та не пов'язані з порушенням конституційних прав та свобод людини і громадянина. Не підлягає кримінальній відповідальності особа, яка відмовилася виконувати явно кримінально протиправний наказ або розпорядження. Особа, що виконала явно кримінально протиправний наказ або розпорядження, за діяння, вчинені з метою виконання такого наказу або розпорядження, підлягає кримінальній відповідальності на загальних підставах.
З урахуванням вищевикладеного, на підставі ч.7 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» роз’ясніть будь-ласка нам щодо ІНФОРМАЦІЇ, ЗАЗНАЧЕНОЇ В ОГОЛОШЕННІ ПРО ПРОВЕДЕННЯ СПРОЩЕНОЇ ЗАКУПІВЛІ:
- Чи існує в Законі України «Про публічні закупівлі» заборона вимагати документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель;
- Чи не порушують вищевказані умови (надання інформації з Єдиних державних реєстрів) оголошення про проведення Вашої спрощеної закупівлі вимоги ч. 5 ст. 17 Закону України "Про публічні закупівлі", відповідно до якої Замовник НЕ ВИМАГАЄ документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель;
- навіщо Ви висуваєте вимоги щодо надання інформації з Єдиних державних реєстрів, якщо Замовник може сам їх перевірити;
- чи можна не подавати такі документи якщо вони є у відкритих реєстрах за вище вказаними посиланнями і Замовник може самостійно перевірити таку інформацію?
- Ви «протягуєте» якогось одного учасника, і тому Ви даєте такі відповіді на питання і на вимоги?
-
Оскільки відповіді на питання очевидні, вимагаємо скасувати вищевказані вимоги в оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Зауважуємо, що порушення порядку проведення спрощеної закупівлі, етапом якої є складання і оприлюднення оголошення про її проведення, має наслідком визнання такої закупівлі недійсної в судовому порядку. Навіщо Ви так робите? Навіщо прямо порушуєте закон?
Нагадуємо, що відповідно до ч.1 ст. 164-14 КУпАП, несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації - тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.11.2021 13:48
Вирішення:
Шановний скаржнику !
Висловлюю Вам свою повагу та вдячність за Вашу наполегливість у бажанні добитися внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі Код ДК 021-2015 (CPV) – 45310000-3 Електромонтажні роботи (Реконструкція вуличного освітлення в с. Волосів Андрушівського району Житомирської області)"
Однак, оскільки Ваші вимоги не стосуються предмету закупівлі, звернення Ваше буде відхилено повторно.
В порядку надання роз’яснень доводжу до Вашого відома, що ч.5 ст 17 передбачає, що Замовник не вимагає документального (уточнюю в паперовому вигляді ) підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних. Вимог про надання документів (в паперовому вигляді), які підтверджують факт реєстрації підприємства, оголошення про проведення спрощеної закупівлі не містить а тому і відсутні порушення з боку Замовника ЗУ «Про публічні закупівлі».
В разі подання своєї пропозиції для участі в закупівлі, рішення про надання чи ні документів, які вимагає Замовник, залишається за Вами. Замовником же оцінюються всі документи, подані Учасником та приймається рішення про визнання переможця.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
05.11.2021 14:47
Вимога
Вирішена
щодо внесення зімін до ТД
Номер:
36af00c549f6414eb0b79bfa2196d500
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-02-001972-c.a1
Назва:
щодо внесення зімін до ТД
Вимога:
у Додатку № 1 до Оголошення про проведення закупівлі через систему електронних закупівель "ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА Класифікація за Код ДК 021-2015 (CPV) – 45310000-3 Електромонтажні роботи (Реконструкція вуличного освітлення в с. Волосів Андрушівського району Житомирської області)" зазначено, що Учасник повинен НАДАТИ інформацію, яка містить відомості про:
- копія відомостей з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ)
- копія виписки (свідоцтва) або витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців
- копія довідки про взяття на облік платника податків
- копія свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ або витяг з реєстру платників ПДВ (якщо Учасник є платником ПДВ) або копія свідоцтва платника єдиного податку (якщо Учасник є платником єдиного податку)
Тобто замовник ВИМАГАЄ надати інформацію, яка міститься у ВІДКРИТИХ ЄДИНИХ ДЕРЖАВНИХ РЕЄСТРАХ доступ до яких є ВІЛЬНИМ, оскільки відомості є Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України. виписки, свідоцтва або витяги це ті відомості які можна переглянути в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України за посиланням https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search. Про платника податків можна переглянути у відкритих державних реєстрах, які веде ДПС України за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/registers/pdv, https://cabinet.tax.gov.ua/registers/edpod.
В свою чергу, відповідно до ч. 5 ст. 17 Закону України "Про публічні закупівлі", Замовник НЕ ВИМГАЄ документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
тобто вимоги Замовника прямо порушують Закон України "Про публічні закупівлі" і є підставою визнання в судовому порядку незаконнною всієї процедури закупівлі.
З урахуванням вищевикладеного, на підставі ст. 14 Закону України "Про публічні закупівлі" вимагаємо змінити вищевказані незаконні вимоги і усунути порушення в оголошені про проведення спрощенної закупівлі.
P.S.: про те що вказані вимоги є незаконними неодноразово висловлював свою позицію АМКУ.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішеня від 13.06.2020 №13521 відомості з ЄДРПОУ та сертифікати.pdf 03.11.2021 13:29
- Рішення від 11.03.2021 № 4754 вимога щодо виписки і витягу з ЄДРПОУ.pdf 03.11.2021 13:29
- Рішення від 21.07.2020 № 14088 відомості з ЄДРПОУ.pdf 03.11.2021 13:29
Дата подачі:
03.11.2021 13:29
Вирішення:
Згідно ч.7 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
Оскільки Ваше звернення не стосується предмета закупівлі воно відхиляється.
Статус вимоги:
Не задоволено
Задовільнена:
Ні