• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 код 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (Поточний ремонт приміщення прохідної № 3 будівлі філії «Середньодніпровська ГЕС» ПрАТ «Укргідроенерго»)

Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі: Згідно Додатків № 5, № 6 вимог до предмета закупівлі

Торги не відбулися

914 106.46 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 100.00 UAH
Період оскарження: 02.11.2021 10:02 - 08.11.2021 09:00
Вимога
Відхилено

ЗВЕРНЕННЯ (СКАРГА) ДО ЗАМОВНИКА ПО ЗАКУПІВЛІ UA-2021-11-02-002325-a, 4d7132f664f74ab58ad5f810e19b909b

Номер: 8954b03f35f642edb87d22a618afe447
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-02-002325-a.c2
Назва: ЗВЕРНЕННЯ (СКАРГА) ДО ЗАМОВНИКА ПО ЗАКУПІВЛІ UA-2021-11-02-002325-a, 4d7132f664f74ab58ad5f810e19b909b
Вимога:
Приватним акціонерним товариством “Укргідроенерго” (далі за текстом — Замовник), в порядку передбаченому Законом України “Про публічні закупівлі” (далі також — Закон), 02 листопада 2021 року оприлюднено оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Предметом закупівлі є — поточний ремонт приміщення прохідної № 3 будівлі філії «Середньодніпровська ГЕС» ПрАТ «Укргідроенерго», код за ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи, ідентифікатор спрощеної закупівлі UA-2021-11-02- 002325-a. Згідно з вимогами до предмета закупівлі, учасник закупівлі зобов’язаний надати ряд документів, які мають бути підготовлені у відповідності до вимог визначених ДСТУ Б Д.1.1- 1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293. В той же час, на підставі виданого Міністерством розвитку громад та територій України Наказу №281 від 01 листопада 2021 року, зазначений вище Державний стандарт України Б Д.1.1-1:2013 визнано таким, що втратив чинність. Окрім ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 втратили чинність й ряд інших нормативних документів, що були правовим підґрунтям для підготовки та оформлення оголошення про проведення спрощеної закупівлі, в тому числі в частині затвердження вимог до змісту та форм документів, які подаються учасниками процедури закупівлі. 08.11.2021 року відповідно до п.3 Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» набули чинності «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво». На момент набрання законної сили вищезазначених настанов, Замовником не були внесені зміни до тендерної документації у відповідності до Закону, що вказує на порушення прав та охоронюваних законом інтересів учасника, бездіяльність замовника, оскільки на момент розгляду на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та визначення переможця Закупівлі, норми, вказані в оголошенні Замовника не діяли, а від так і не могли застосовуватися. Наведене також підтверджується правовою позицією Конституційного суду України висловленою у справі №18/183-97, згідно якої конкретна сфера суспільних відносин не може бути водночас врегульована однопредметними нормативними правовими актами однакової сили, які за змістом суперечать один одному. Міністерство економіки України в своєму листі вих. № 3304-04_56247-06 від 29.11.2021, як уповноважений орган з питань публічних закупівель, підготувало та надало рекомендації щодо законодавства у сфері публічних закупівель, згідно яких замовникам рекомендовано враховувати кошторисні норми України “Настанова з визначення вартості будівництва”, затверджені наказом № 281. Кошторисні норми мають застосовуватися для визначення вартості будівництва та вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво з 08.11.2021, тобто з дати набрання ними чинності. З огляду на на наведе, враховуючи, що очікувана вартість закупівлі, цінові пропозиції учасників розроблялися з використанням нормативно-правових актів, які втратили законну силу, Замовник позбавлений можливості об’єктивно визначити переможця процедури закупівлі. У випадку визначення Замовником переможця закупівлі, наслідком будуть допущені Замовником, не тільки порушення основних принципів здійснення публічних закупівель, які закріплені ст. 5 Закону, а також — порушено принцип верховенства права, порушено вимоги цивільного та господарського законодавства України. Така позиція додатково підтверджується наступним. Згідно статей 8, 19 Конституції України, в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Відповідно до ст. 41 Закону, договір про закупівлі укладається відповідно до норм цивільного та господарського кодексів України. Згідно ч. 1 ст. 5 ЦК України, акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ними чинності. В ч. 3. ст.5 ЦК України сформульовано правило, за яким передбачено, якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт законодавства застосовується до прав та обов’язків, що виникли з моменту набрання ним чинності. Нормою статті 174 ГК України визначені підстави виникнення господарських зобов’язань, зокрема, господарські зобов’язання можуть виникати з господарського договору та інших угод, передбачених законом. Майнові господарські зобов’язання, які виникають між суб’єктами господарювання є господарсько-договірними зобов’язаннями. При укладенні господарського договору, як це передбачено Законом «Про публічні закупівлі», сторони зобов’язані керуватись нормами господарського кодексу. Норма статті 180 ГК України встановлює імперативну норму, що при укладенні господарського договору сторони зобов’язані в будь-якому разі погодити ціну, строк дії договору, оскільки це відноситься до істотних умов господарського договору. Згідно ч. 1 ст. 203 ЦК України, зміст правочину не може суперечити ЦК України і іншим актам цивільного законодавства, в інакшому випадку такий правочин є недійсним (нікчемним). Недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю. Пунктом 17 статті 14 ЗУ “Про публічні закупівлі” передбачено обов’язок замовника відмінити спрощену закупівлю у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель. З огляду на фактичні обставини, які викладені вище, а також на інформацію розміщену в електронній системі публічних закупівель Prozorro, вказують на неможливості усунення порушень і приведення тендерної документації відповідно до вимог норм, що передбачені Наказом Мінрегіону №281 від 01.11.2021,- без відміни цієї спрощеної закупівлі. Частиною 20 статті 14 ЗУ “Про публічні закупівлі” учасникам спрощеної закупівлі надано право звернутись з метою захисту свої прав та охоронюваних законом інтересів до замовника та/або до органів, що здійснює контроль над замовником. Враховуючи викладеного, керуючись ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі», звертаємося та просимо: 1. Прийняти звернення (скаргу) до розгляду. 2. Не допустити порушення вимог законодавства України, задовольнити подане звернення (скаргу), шляхом відміни процедури закупівлі за ДК 021:2015 код 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (Поточний ремонт приміщення прохідної № 3 будівлі філії «Середньодніпровська ГЕС» ПрАТ «Укргідроенерго»), ідентифікатор UA-2021-11-02-002325-a ● 4d7132f664f74ab58ad5f810e19b909b, з підстав передбачених п.17 ст. 14 ЗУ «Про публічні закупівлі». 3. За результатами розгляду звернення (скарги) повідомити учасника.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У своїх роз’ясненнях МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ вих. № 7/15.2/17444-21 від 16.11.2021 введення в дію кошторисних норм України зазначило, що у разі якщо на дату введення в дію Настанов розпочато процедури закупівель/спрощені закупівлі, умовами яких передбачений порядок розрахунку договірної ціни учасника відповідно до національних стандартів з ціноутворення у будівництві (далі – ДСТУ), замовникам може бути прийнято рішення щодо внесення відповідних змін до тендерної документації. У разі якщо зміни не вносяться і за умовами закупівель/спрощених закупівель, розпочатих до 08.11.2021, тендерна пропозиція (договірна ціна) учасника мала бути розрахована відповідно ДСТУ, то вона має бути обчислена відповідно до ДСТУ. Враховуючи, що договір про закупівлю укладається відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, і що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, при укладенні договору про закупівлю після 08.11.2021 договірна ціна переможця має бути розрахована відповідно до умов, встановлених замовником під час проведення закупівлі. В подальшому, за необхідності, здійснюється внесення змін до умов укладеного договору в частині порядку формування договірної ціни згідно з Настановами. Перерахування договірної ціни відповідно до Настанов здійснюється за згодою сторін, коли таке перерахування передбачено умовами укладеного договору. Закупівля поточного ремонту приміщення прохідної № 3 будівлі філії «Середньодніпровська ГЕС» ПрАТ «Укргідроенерго» оголошена 02.11.2021, до введення в дію зазначених норм, а тому Замовником не допущеного жодного порушення законодавства. Враховуючи зазначене вимога учасника є необґрунтованою та не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ЗВЕРНЕННЯ (СКАРГА) ДО ЗАМОВНИКА ПО ЗАКУПІВЛІ UA-2021-11-02-002325-a, 4d7132f664f74ab58ad5f810e19b909b

Номер: 547f10dea2424a16b85183f7d3dc288c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-02-002325-a.a1
Назва: ЗВЕРНЕННЯ (СКАРГА) ДО ЗАМОВНИКА ПО ЗАКУПІВЛІ UA-2021-11-02-002325-a, 4d7132f664f74ab58ad5f810e19b909b
Вимога:
02 листопада 2021 року Приватним акціонерним товариством “Укргідроенерго” (далі також — Замовник) опубліковано оголошення про проведення спрощеної закупівлі за предметом “Поточний ремонт приміщення прохідної № 3 будівлі філії «Середньодніпровська ГЕС» ПрАТ «Укргідроенерго»”, код за ДК 021:2015:45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи, ідентифікатор закупівлі UA-2021-11-02-002325-a (далі — Закупівля). Замовником, з врахуванням вимог ч.3. ст. 14 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі також — Закон), були встановлені наступні строки проведення торгів: - звернення за роз’ясненнями — 08 листопада 2021 року до 09:00 години; - кінцевий строк подання пропозиції — 17 листопада 2021 року до 09:00 години ; - початок аукціону - 18 листопада 2021 року об 13:15. За результатами електронного аукціону пропозиція ФОП Вагнер М.В. визначена найбільш економічно вигідною, що підтверджується протоколом розкриття тендерних пропозицій/пропозицій розміщеного за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-11-02-002325-a/print/awards/pdf/4d7132f664f74ab58ad5f810e19b909b. Разом з тим, 01 листопада 2021 року Міністерством розвитку громад та територій України виданий Наказ №281 Про затвердження кошторисних норм України в будівництві, згідно якого визнано такими, що втратили чинність державні стандарти України наведені в додатку до Наказу №281. В тому числі, але не обмежуючись, визнано таким, що втратив чинність ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 й низка інших нормативних документів, які слугували підставою для оформлення Замовником оголошення про закупівлю, викладав та затверджував вимоги до змісту та форми документів, які подаються учасниками процедури Закупівлі. У відповідності до Наказу №281, кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» набирають чинності з моменту їх реєстрації в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва, тобто з 08 листопада 2021 року, що підтверджується інформацією розміщеною за посиланням https://e-construction.gov.ua/laws/doc_type=6/filter=413_6. Тобто, у період публікації оголошення, внесення уточнень до оголошення, подачі пропозиції учасниками і проведення аукціону, компетентними органами державного управління були внесенні зміни в нормативні документи, що регулюють предмет даної публічної Закупівлі. Відповідно до ст. 41 Закону, договір про закупівлі укладається відповідно до норм цивільного та господарського кодексів України. Згідно ч. 1 ст. 5 ЦК України, акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ними чинності. В ч. 3. ст.5 ЦК України сформульовано правило, за яким передбачено, якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт законодавства застосовується до прав та обов’язків, що виникли з моменту набрання ним чинності. Як вже зазначалося 08.11.2021 року відповідно до п.3 Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» набули чинності «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво». На момент набрання законної сили вищезазначених настанов, Замовником не були внесені зміни до тендерної документації у відповідності до Закону, що вказує на порушення прав та охоронюваних законом інтересів учасника, бездіяльність замовника, оскільки на момент розгляду на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та визначення переможця Закупівлі, норми, вказані в оголошенні Замовника не діяли. Нормою статті 174 ГК України визначені підстави виникнення господарських зобов’язань, зокрема, господарські зобов’язання можуть виникати з господарського договору та інших угод, передбачених законом. Майнові господарські зобов’язання, які виникають між суб’єктами господарювання є господарсько-договірними зобов’язаннями. При укладенні господарського договору як це передбачено Законом «Про публічні закупівлі», сторони зобов’язані керуватись нормами господарського кодексу. Норма статті 180 ГК України встановлює імперативну норму, що при укладенні господарського договору сторони зобов’язані в будь-якому разі погодити ціну, строк дії договору. Це відноситься до істотних умов господарського договору. З огляду на те, що очікувана вартість Закупівлі, цінові пропозиції учасників розроблялися з використанням нормативно-правових актів, які втратили законну силу (зокрема, ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»), Замовник позбавлений можливості об’єктивно визначити переможця процедури Закупівлі, що є порушенням одного з основних принципів здійснення публічних закупівель, закріплених в ст. 5 Закону. Окрім того, наведене фактично унеможливлює вчинення правочину відповідно до вимог цивільного і господарського кодексів, загальні вимоги додержання яких, необхідні для чинності правочину. Згідно ч. 1 ст. 203 ЦК України, зміст правочину не може суперечити ЦК України і іншим актам цивільного законодавства. Пунктом 17 статті 14 ЗУ “Про публічні закупівлі” передбачено обов’язок замовника відмінити спрощену закупівлю у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель. Викладені в описовій частині звернення (скарги) факти та обставини безумовно вказують на неможливості усунення порушень і приведення тендерної документації відповідно до вимог норм, що передбачені Наказом Мінрегіону №281 від 01.11.2021,- без відміни цієї спрощеної закупівлі. Частиною 20 статті 14 ЗУ “Про публічні закупівлі” учасникам спрощеної закупівлі надано право звернутись з метою захисту свої прав та охоронюваних законом інтересів до замовника та/або до органів, що здійснює контроль над замовником. Враховуючи викладеного, керуючись ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі», звертаємося та просимо: 1. Прийняти звернення (скаргу) до розгляду. 2. Не допустити порушення вимог законодавства України, задовольнити подане звернення (скаргу), шляхом відміни процедури закупівлі за ДК 021:2015 код 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (Поточний ремонт приміщення прохідної № 3 будівлі філії «Середньодніпровська ГЕС» ПрАТ «Укргідроенерго»), ідентифікатор UA-2021-11-02-002325-a ● 4d7132f664f74ab58ad5f810e19b909b, з підстав передбачених п.17 ст. 14 ЗУ «Про публічні закупівлі». 3. За результатами розгляду звернення (скарги) повідомити учасника.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: У своїх роз’ясненнях МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ вих. № 7/15.2/17444-21 від 16.11.2021 введення в дію кошторисних норм України зазначило, що у разі якщо на дату введення в дію Настанов розпочато процедури закупівель/спрощені закупівлі, умовами яких передбачений порядок розрахунку договірної ціни учасника відповідно до національних стандартів з ціноутворення у будівництві (далі – ДСТУ), замовникам може бути прийнято рішення щодо внесення відповідних змін до тендерної документації. У разі якщо зміни не вносяться і за умовами закупівель/спрощених закупівель, розпочатих до 08.11.2021, тендерна пропозиція (договірна ціна) учасника мала бути розрахована відповідно ДСТУ, то вона має бути обчислена відповідно до ДСТУ. Враховуючи, що договір про закупівлю укладається відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, і що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, при укладенні договору про закупівлю після 08.11.2021 договірна ціна переможця має бути розрахована відповідно до умов, встановлених замовником під час проведення закупівлі. В подальшому, за необхідності, здійснюється внесення змін до умов укладеного договору в частині порядку формування договірної ціни згідно з Настановами. Перерахування договірної ціни відповідно до Настанов здійснюється за згодою сторін, коли таке перерахування передбачено умовами укладеного договору. Закупівля поточного ремонту приміщення прохідної № 3 будівлі філії «Середньодніпровська ГЕС» ПрАТ «Укргідроенерго» оголошена 02.11.2021, до введення в дію зазначених норм, а тому Замовником не допущеного жодного порушення законодавства. Враховуючи зазначене вимога учасника є необґрунтованою та не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено