• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Впровадження системи електронного документообігу та підтримки від виробника програмного забезпечення «АСКОД» або еквівалент

Завершена

840 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 400.00 UAH
Період оскарження: 01.11.2021 20:36 - 14.11.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

СКАРГА про порушення законодавства у сфері закупівель

Номер: 8e27724f566d424fa1520c9fc6fedfd9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-01-014102-a.c1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства у сфері закупівель
Скарга:
СКАРГА про порушення законодавства у сфері закупівель 01 листопада 2021 р., на вебсайті https://prozorro.gov.ua, опубліковано оголошення UA-2021-11-01-014102-a про проведення процедури відкритих торгів на закупівлю: «Впровадження системи електронного документообігу та підтримки від виробника програмного забезпечення «АСКОД» або еквівалент». Назва предмету закупівлі визначеного на основі Державного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» ( код ДК 021:2015:72260000-5) Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням – Впровадження системи електронного документообігу та підтримки від виробника програмного забезпечення «АСКОД» або еквівалент (далі по тексту - Закупівля). В рамках вказаної процедури закупівлі, оприлюднено Тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету ВК Української міської ради (протокол засідання тендерного комітету № 52 від 01 листопада 2021 року) (надалі по тексту – Тендерна документація). Вважаємо, що умови участі в закупівлі, які викладені в тендерній документації є дискримінаційними та протиправними з наступних причин. Технічні вимоги до тендерної документації складені таким чином, щоб надати перевагу одному учаснику - ПРИВАТНОМУ АКЦІОНЕРНОМУ ТОВАРИСТВУ "ЦЕНТР КОМП'ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ "ІНФОПЛЮС" (ідентифікаційний код) 16400836, та виключити можливість участі інших учасників. Вважаємо за необхідне звернути увагу Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на предмет закупівлі та вимоги, які ставить Замовник до нього. У пункті п. 4.1 р. І «Загальні положення» Тендерної документації «ДК 021:2015- 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (Впровадження системи електронного документообігу та підтримки від виробника програмного забезпечення «АСКОД» або еквівалент) зазначена назва предмета закупівлі, яка місить назву програмного забезпечення «АСКОД» без належного обгрунтування закупівлі саме даного програмного забезпечення. Скаржником було проаналізовано технічні вимоги, викладені в Тендерній документації даної закупівлі з технічними вимогами, викладеними у договорі від 29.06.2021 №254/2021, укладеного "ЦЕНТР КОМП'ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ "ІНФОПЛЮС" та КП "Обласний інформаційно-аналітичний центр" за результатами закупівлі UA-2021-06-14-008446-b (код ДК 021:2015: 48310000-4) Пакети програмного забезпечення для створення документів (примірники ліцензійного програмного забезпечення криптографічних засобів захисту інформації ІІТ та програмної продукції у формі ліцензійних ключів для активації комп’ютерної програми «Система електронного документообігу АСКОД») та встановлено, що вони є ідентичними. Необхідно зазначити, що в закупівлі UA-2021-06-14-008446-b була проведена переговорна процедура, оскільки програмне забезпечення "Система електронного документообігу «АСКОД»" знаходиться в експлуатації підприємства з 2015 року та передано право безстрокового користування ліцензійним програмним забезпеченням АСКОД без передачі виключних майнових прав на право користування програмним забезпеченням у кількості 55 примірників. Згідно з п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Відповідно до п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. У відповідності до п. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". В той же час, технічні вимоги до програмного забезпечення СЕД Додатку 3 до тендерної документації є аналогічними технічним вимогам, викладених у додатку 3 Договору від 29.06.2021 №254/2021. Технічні характеристики закупівель Закупівля, що оскаржується Договір від 29.06.2021 №254/2021, укладений за результатами закупівлі UA-2021-06-14-008446-b 1.1. Загальні функціональні вимоги до системи електронного документообігу п. 2.3 Технічні вимоги до програмного забезпечення СЕД Додатку 3 до тендерної документації (далі – Технічні вимоги) П. 1.3 Додатку 3 Технічні вимоги Замовника до системи електронного документообігу договору (далі – Додатку 3) Основні функції СЕД є ідентичними П. 2.3.2 Технічних вимог П. 1.3.2 Додатку 3 СЕД повинна мати у своєму складі вбудований програмний засіб обміну повідомленнями (службовий chat/messenger) П. 2.3.18 Технічним вимог П. 1.3.18 Додатку 3 СЕД повинна мати у своєму складі вбудований модуль сканування, який забезпечує виконання таких функцій:… П. 2.3.19 Технічних вимог П. 1.3.19 Додатку 3 СЕД повинна мати у своєму складі вбудований редактор файлів (текстів), який надає можливість створення, перегляду та редагування документів (у тому числі електронні таблиці) безпосередньо під час роботи в СЕД. П. 2.3.21 Технічних вимог П. 1.3.21 Додатку 3 У складі СЕД повинен бути модуль (умовна назва «Оголошення і події»), функціональність якого еквівалентна планувальнику подій (органайзеру) і який забезпечує планування, облік та опрацювання (реалізацію) оголошень і різноманітних заходів з використанням календаря. П. 2.3.22 Технічних вимог П. 1.3.22 Додатку 3 СЕД повинна мати у своєму складі інтегрований поштовий клієнт, який забезпечує приймання/відправку електронних листів, автоматичне створення реєстраційно-моніторингових карток (далі – РМК) документів за отриманими електронними листами з автоматичним заповненням реквізитів РМК та приєднанням файлів, вкладених до електронних листів. П. 2.3.23 Технічних вимог П. 1.3.23 Додатку 3 Вимоги до обробки та обліку вхідних документів (кореспонденції) П. 2.4 Технічних вимог П. 1.4 Додатку 3 Вимоги до обробки та обліку вихідних документів П. 2.5 Технічних вимог П. 1.5 Додатку 3 Вимоги до обробки організаційно-розпорядчих і внутрішніх документів П. 2.6 Технічних вимог П. 1.6 Додатку 3 Вимоги до обробки та обліку запитів на публічну інформацію П. 2.7 Технічних вимог П. 1.7 Додатку 3 Вимоги до обробки та обліку звернень громадян П. 2.8 Технічних вимог П. 1.8 Додатку 3 Вимоги щодо роботи із документами П. 2.9 1.12 Робота із паперовими оригіналами документів П. 2.10 П. 1.13 Вимоги до завдань, доручень і резолюцій П. 2.11 П. 1.14 Вимоги до погодження електронного документу П. 2.12 П. 1.15 Інші технічні вимоги до програмного забезпечення СЕД Додатку 3 до тендерної документації є також аналогічними технічним вимогам, викладених у додатку 3 Договору від 29.06.2021 №254/2021 При цьому, Виконавчий комітет Української міської ради, оголосивши закупівлю на впровадження системи електронного документообігу «АСКОД» з технічними вимогами саме даного програмного забезпечення, не обгрунтував необхідності закупівлі даного програмного забезпечення. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»). Частина 1 статті 8 Конституції України вказує, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Верховенство права – це панування права в суспільстві. Верховенство права вимагає від держави його втілення у правотворчу та правозастосовну діяльність. Частина 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» вказує, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до 18 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ТОВ «ДОКПРОФ КОНСАЛТИНГ» є учасником ринку СЕД, однак зазначивши технічні вимоги програмного забезпечення «АСКОД», замовник обмежив участь учасників, які мають інші програмні забезпечення системи електронного документообігу, у тому числі скаржника. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст. 8 Конституції України, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства України.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 17.11.2021 17:46
Автор: ТОВ ДОКПРОФ КОНСАЛТИНГ, Шмідко Володимир Миколайович +380443837394 volodymyr.shmidko@docprof.com.ua http://docprof.com.ua