-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Дизельне паливо по талонах, бензин А-92 по талонах, бензин А-95 по талонах за кодом CPV за ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти»
Торги не відбулися
15 756 180.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 78 780.90 UAH
мін. крок: 0.5% або 78 780.90 UAH
Період оскарження:
01.11.2021 17:25 - 28.11.2021 00:00
Вимога
Відхилено
ШТУЧНЕ ОБМЕЖЕННЯ КОНКУРЕНЦІЇ
Номер:
ba7de94a8f354030a36e4261166292a1
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-01-013317-a.c1
Назва:
ШТУЧНЕ ОБМЕЖЕННЯ КОНКУРЕНЦІЇ
Вимога:
Голові тендерного комітету
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
У Додатку 2 до тендерної документації (далі – Документація) Замовником встановлена ДИСКРИМІНАЦІЙНА вимога, згідно якої на підтвердження наявності АЗС на території м. Одеса надаються документи, які засвідчують право власності, оренди, лізингу, інше право користування таким майном та/або документи щодо зберігання товару, який є предметом закупівлі.
Встановивши в Документації вищенаведені вимоги, Замовник позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – операторів паливного ринку, які не мають АЗС на праві власності, оренди, лізингу, іншому праві користування АЗС та/або на підставі документів щодо зберігання товару, а здійснюють реалізацію пального через мережу партнерських АЗС на підставі договору про партнерське обслуговування талонів Учасника.
Таким чином, вищезазначена умова тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки ускладнює участь у закупівлі та штучно обмежує коло потенційних учасників, чим порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, та взагалі спотворює саму мету Закону.
Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, вимога тендерної документації щодо наявності в учасника саме власної або орендованої матеріально-технічної бази (АЗС, пально-мастильних складів тощо) звужує коло потенційних учасників аукціону та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерської матеріально-технічної бази.
Як зазначає Антимонопольний комітет України, поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин із продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої мережі саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС.
Таким чином, включивши до тендерної документації дискримінаційну вимогу, згідно якої Учасник повинен мати АЗС на праві власності, оренди, лізингу, іншому праві користування АЗС та/або на підставі документів щодо зберігання товару, Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси нашого підприємства, пов'язані з його участю у цій процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо внести відповідні зміни до Документації з метою усунення вищенаведених порушень, а саме: на підтвердження наявності АЗС на території м. Одеса передбачити надання також документів про партнерське обслуговування талонів Учасника на АЗС.
Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.11.2021 14:47
Вирішення:
Шановний автор вимоги, тендерним комітетом КП «Теплопостачання міста Одеси» була розглянута Ваша вимога щодо ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ умов Тендерної документації. Умови встановлені Тендерною документацією, жодним чином не порушують умов Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. №922-VIII (із змінами та доповненнями, далі - Закон), не позбавляють можливості брати участь потенційних учасників, не обмежують коло потенційних учасників та не є ДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ, а саме: у Додатку 2 до Тендерної документації «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям» у п.1 «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» вказано наступне: «Довідка на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) в довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи учасника про наявність (станом на дату подання пропозиції) обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для постачання товару (виконання робіт, надання послуг), що є предметом закупівлі.
У складі матеріально-технічної бази Учасника обов’язкова наявність не менше шести автозаправних станцій на території м. Одеса або пунктів зберігання товару на території м. Одеса. На підтвердження наявності зазначених АЗС надаються документи, які засвідчують право власності, оренди, лізингу, інше право користування таким майном та/або документи щодо зберігання товару, який є предметом закупівлі. Крім того, у випадку якщо АЗС не є власністю учасника, додатково надається лист-гарантія власника АЗС щодо підтвердження відпуску палива на його мережі АЗС за талонами учасника.».
На підставі вищевикладеного, повідомляймо, що Умови Додатка 2 до Тендерної документації відповідають усім умовам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. №922-VIII (із змінами та доповненнями, далі - Закон), жодним чином не позбавляють можливості брати участь потенційних учасників, не обмежують коло потенційних учасників, не є ДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ та не порушують основні принципи здійснення публічних закупівель. Звертаємо Вашу увагу на те, що у четвертому абзаці п.1 Додатка 2, прописано, «Крім того, у випадку якщо АЗС не є власністю учасника, додатково надається лист-гарантія власника АЗС щодо підтвердження відпуску палива на його мережі АЗС за талонами Учасника.», який підтверджує можливість брати участь потенційних Учасників та можливість постачати пальне в талонах згідно угод про партнерське обслуговування талонів Учасника на АЗС, і відповідні документи на право власності, оренди, лізингу, інше право користування таким майном та/або документи щодо зберігання товару, який є предметом закупівлі, має надати АЗС чи підприємства які фактично будуть здійснювати відпуск пального Замовнику.
Статус вимоги:
Відхилено