-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
32320000-2 - Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (Інтерактивна підлога, Інтерактивна проекція на підлогу, Інтерактивна дошка)
Завершена
284 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 420.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 420.00 UAH
Період оскарження:
01.11.2021 13:50 - 20.11.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Невідповідність наказам МОН
Номер:
00e6a3ca26c54d76b3ef7568f4205188
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-01-001358-b.c1
Назва:
Невідповідність наказам МОН
Вимога:
Шановний Замовнику, у додатку 1 до Тендерної документації в частині Технічні вимоги до предмету закупівлі Вами встановленні вимоги надання Учасниками наступних документів:
• свідоцтва на знак для товарів і послуг (на торгівельну марку інтерактивних дошок), що підтверджує право власності та реестрацію торгівельної марки в Україні. Свідоцтво України на знак для товарів і послуг є офіційним охоронним документом, який повинен бути виданий від імені держави уповноваженим на це органом – Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі - Мінекономіки). Просимо надати роз'яснення та аргументувати необхідність надання зазначеного свідоцтва учасниками. На нашу думку така вимога має виключно дискримінаційний характер, що дозволяє Замовнику штучно обмежити конкуренцію, адже всім добре відомо, що зазначене свідоцтво, що відповідає визначеним вище вимогам, буде надано виключно учасником, який буде пропонувати обладнання торгової марки Intboard. Чому замовник не вимагає свідоцтва на знак для товарів і послуг для іншого обладнання, що закуповується? Звертаємо Вашу увагу, що жоден наказ Міністерства освіти і науки України, не містить вимоги надання такого свідоцтва для навчального обладнання, оскільки таке свідоцтво жодним не підтверджує якість обладнання. Також звертаємо Вашу увагу, що вимога надання зазначеного свідоцтва вже неодноразово оскаржувалася у Антимонопольному комітеті, який приймав рішення на користь скаржників;
• свідоцтва про визнання відповідності педагогічним вимогам, видане МОН України, на інтерактивні дошки. Звертаємо Вашу увагу, що на даний час видача зазначених свідоцтв скасована, тому виробники, які не отримали зазначених свідоцтв до моменту їх скасування або виробники, які мають свідоцтва, термін дії яких скінчився позбавлені можливості взяти участі у даній закупівлі. Підтвердженням цього є Лист від Міністерства освіти і науки України від 14.08.2020 року №1/9-441 «Щодо неухильного дотримання законодавства», з яким Ви можете знайомитися за посиланням https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-neuhilnogo-dotrimannya-zakonodavstva
• копію методичних рекомендацій (у вигляді анотації) щодо використання інтерактивного обладнання в корекційно-розвитковій діяльності в умовах ІРЦ, рекомендованих Вченою радою державного вищого навчального закладу України — чому такі методичні матеріали повинні бути затверджені саме Вченою радою державного вищого навчального закладу України, просимо обґрунтувати необхідність такої вимоги, адже виробники жодним чином не зобов'язані затверджувати свої методичні матеріали Вченою радою державного вищого навчального закладу України. Наголошуємо, що тільки продукція виробника Briolight має відповідний документ, а сме: Захарова Л. Г. Технології використання інноваційного інтерактивного обладнання в корекційно-розвитковій діяльності в умовах інклюзивноресурсних центрів: методичні рекомендації для фахівців ІРЦ та установ з інклюзивною формою навчання , які рекомендовані вченою радою ЧНУ ім. Петра Могили (протокол № 11 від 27 серпня 2020 р.)
Просимо роз'яснити відмінність між документами, які Ви вимагаєте у Додатку 1 до тендерної документації, а саме: Гриф МОН на ПО «Схвалено для використання у закладх загальної середньої освіти», що поставляється в комплекті з інтерактивними дошками (ПО та інтерактивна дошка повинні бути однієї торгівельної марки) та Надати гриф МОН на програмне забезпечення (інтерактивної дошки) «Схвалено для використання у закладах загальної середньої освіти».
Проаналізувавши вимоги, що встановлені до Комплексу Інтерактивна підлога та до Інтерактивної проекції на підлогу у Додатку 1 до тендерної документації, було встановлено, що в сукупності зазначеним Замовником вимогам відповідає обладнання ТМ Briolight. Незважаючи на те, що технічне завдання Замовника містить вираз «або еквівалент» запропонувати еквівалент або аналог неможливо, оскільки технічні характеристики обладнання та документи, які Замовник вимагає надати у складі тендерної пропозиції з метою підтвердження відповідності товару, що поставляється мають учасники, які пропонують обладнання ТМ Briolight, а саме:
• Доступ до корпоративної методичної бази знань через інтернет. Це сайт у форматі Вікіпедії з вправами, рекомендаціями, описом корекційних ефектів, можливістю замовляти нові ефекти. Надати скріншоти електронної методичної бази на підтвердження наявності в електронній методичній базі знань зазначених функцій програмного забезпечення, як-то: плейлист; бібліотека та фільтр; генератор — виробники не зобов'язані розміщувати свої методичні наробки у мережі інтернет та особливо на сайті у форматі Вікіпедії. Також не існує вимог до такого поняття, як сайт у форматі Вікіпедії. Більшість виробників надають методичні розробки у вигляді посібників, настанов тощо. Що дає можливість користувачу познайомитися з необхідними рекомендаціями навіть без підключення до мережі інтернет.
• Інтеграція в єдиний корекційний комплекс, що складається з інтерактивної пісочниці та інтерактивної панелі, за умови збереження єдиного інтерфейсу. Надати фото (кольорове зображення) інших елементів комплексу з таким самим інтерфейсом програмного забезпечення — просимо детально роз'яснити поняття “єдиний корекційний комплекс” та встановити вимоги до такого комплексу та пояснити чому необхідна інтеграція саме з інтерактивною пісочницею, яка не є предметом закупівлі.
Просимо надати роз'яснення, чому Замовник ігнорує рекомендації Міністерства освіти та науки України, та встановлює вимоги, що суперечать чинним Наказам міністерства освіти та науки України, а саме Наказу МОН №574 від 29.04.2020, Наказу МОН №873 від 21.06.2019 року.
Просимо Замовника внести зміну до тендерної документації, усунувши дискримінаційні вимоги та встановити вимоги до обладнання відповідно до вимог законодавства та чинних наказів МОН України.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 10.11.2021 11:26
Дата подачі:
06.11.2021 20:16
Вирішення:
Шановний учасник!
Замовник зацікавлений в закупівлі обладнання, яке буде використовуватись не один рік. Свідоцтво на знак для товарів і послуг (на торгівельну марку інтерактивних дошок), що підтверджує право власності та реєстрацію торгівельної марки в Україні, не передбачає, що виробництво даної продукції відбувається на території України. Дане свідоцтво підтверджує, що ТМ зареєстрована на території України. Цією вимогою ми, як замовник, забезпечуємо та вберігаємо себе від постачання неякісних товарів невідомого походження. Адже відомо, що на ринку України є безліч моделей обладнання, які неможливо відремонтувати та звернутися за сервісним обслуговуванням. При витрачанні бюджетних коштів, для нас важлива надійність обладнання. Саме тому Замовник включив таку вимогу в тендерну документацію. Дане свідоцтво підтверджує надійність постачальника та є гарантією того, що постачальник виконає свої гарантійні зобов’язання та не зупинить ввіз продукції на територію України під торгівельною маркою, що не зареєстрована на території України. Дане свідоцтво - додаткове підтвердженням для Замовника гарантійного строку та зобов'язань у разі звернення за сервісним та гарантійним обслуговуванням. Стосовно дискримінаційності цієї вимоги, звертаємо вашу увагу, що в розділі ІІІ Тендерної документації зазначено що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. До того ж, відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Зауважуємо, що встановлена умова щодо необхідності надання Свідоцтва на знак для товарів і послуг (на торговельну марку інтерактивної дошки), що підтверджує право власності та реєстрацію торговельної марки в Україні, не може обмежувати конкуренцію так як отримання даного свідоцтва не є предметом обмежень, що відносяться до відкритого провадження господарської діяльності на комерційних засадах будь-яких суб'єктів господарювання у відповідній сфері продажу товару, який є предметом даної закупівлі. Натомість така умова може достовірно підтвердити статус учасника, який має усвідомлення про захист власних або корпоративних прав пов'язаних із використанням торговельної марки виробника. До того дана умова не порушує прав будь-якого суб'єкта господарювання, який має намір взяти участь у публічній закупівлі, та може надати відповідне свідоцтво, навіть якщо воно не на його ім'я. Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація є такою, що відповідає чинному законодавству та не потребує внесенню змін Дякуємо за звернення.
По пункту № 2: Відповідно до п. 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" №114, тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики. Замовник самостійно визначає перелік та характеристики предмету закупівлі у відповідності до його потреб та в межах бюджетного фінансування. Тендерна документація замовника торгів розроблена керуючись цим Законом та Наказами Міністерства освіти України. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Згідно Наказу Міністерства освіти і науки України від 17.06.2008 №537 «Про затвердження Порядку надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України» визначено, що офіційне визнання відповідності засобів навчання і навчального обладнання вимогам державних стандартів освіти, державних санітарних правил і норм, гігієнічних нормативів, інших нормативних документів реалізується через процедуру надання МОН відповідного грифа МОН або свідоцтва МОН "Про визнання відповідності педагогічним вимогам". Вимога щодо свідоцтва про визнання відповідності педагогічним вимогам передбачена п. 2.2. наказу МОН від 02.12.2004р. № 903: «При використанні комп'ютерних програм і комп'ютерної техніки з попередньо встановленими комп'ютерними програмами навчальні заклади зобов'язані: - дотримуватися вимог, що передбачені нормативними актами МОН України, які регламентують склад, кількість та основні технічні характеристики комп'ютерної техніки для облаштування і використання кабінетів інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій у навчальних закладах; - придбати і використовувати в навчальному процесі комп'ютерні програми і комп'ютерну техніку з попередньо встановленими комп'ютерними програмами, що мають відповідний гриф та/або Свідоцтво про визнання відповідності педагогічним вимогам МОН України; - придбати і використовувати комп'ютерні програми навчального призначення, що мають відповідний гриф та/або Свідоцтво про визнання відповідності педагогічним вимогам МОН України.». Вимоги, зазначені у документації ніяким чином не обмежують коло учасників тендерних торгів, оскільки партнери виробників, представники чи офіційні дистриб'ютори повинні мати відповідну документацію від виробника на навчальне обладнання, що поставляється та використовується в освітньому процесі у закладах освіти та підтверджує його безпечність та має дозвіл на використання у загальних навчальних закладах. Також зазначаємо, що у наведеному Переліку підприємств-виробників (постачальників), що мають чинні свідоцтва про визнання відповідності педагогічним вимогам на комп'ютерні та інтерактивні комплекси, комп'ютерне та навчальне обладнання, а також на допоміжні матеріали і засоби навчання для закладів освіти (станом на березень 2021 року) зазначається не лише 1 підприємство, а перелік складається з 41 постачальників. Також наголошуємо, що тендерна документація для даної закупівлі розроблена та затверджена Замовником відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням нормативно-правових актів, актів, норм і правил та розпорядчих документів і рекомендацій органів управління освітою, актів щодо дотримання санітарного законодавства та нормативно-правових актів щодо забезпечення охорони здоров’я дітей, тощо. Як зазначено в листі Мінекономрозвитку від 07.02.2017р. № 3302-06/3812-06 вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Окрім того, відповідно до частини третьої ст. 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація є такою, що відповідає чинному законодавству та не потребує внесенню змін.
По пункту №3: зазначаємо, відповідно до Закону України «Про вищу освіту» вчена рада державного вищого навчального закладу України ухвалює основні напрями проведення наукових досліджень та інноваційної діяльності, результати яких відображаються в узагальнених методичних рекомендаціях. Методичні рекомендації вченої ради вищого навчального закладу України затверджуються з урахуванням вимог МОН та на підставі результатів роботи науково – дослідних центрів. Методичні рекомендації призначено для фахівців інклюзивно-ресурсних центрів, педагогів, які працюють у закладах з інклюзивним навчанням, та визначають кроки інтерактивного навчання та дають можливість учасникам освітнього процесу налагодження легшого та конструктивного порядку застосування новітнього обладнання. Окрім того, дана вимога була прописана відповідно до листів МОН та задля мінімізації ризику закупівлі неякісного товару.
По пункту №4: “Доступ (обмежений) до корпоративної методичної бази знань через інтернет. Це сайт у форматі Вікіпедії з вправами, рекомендаціями, описом корекційних ефектів, можливістю замовляти нові ефекти. Надати скріншоти електронної методичної бази на підтвердження наявності в електронній методичній базі знань зазначених функцій програмного забезпечення, як-то: плейлист; бібліотека та фільтр; генератор”, в Тендерну документацію будуть внесені зміни, що виключатимуть словосполучення «у форматі Вікіпедії». Проте, щодо твердження скаржника про те, що виробники не зобов'язані розміщувати свої методичні напрацювання у мережі інтернет пояснюємо наступне, наявність сайту у виробників з вправами, рекомендаціями, описом корекційних ефектів, можливістю замовляти нові ефекти необхідна для постійного автоматичного оновлення програмного забезпечення, що пропонується до поставки.
По пункту №5: «Інтеграція в єдиний корекційний комплекс, що складається з інтерактивної пісочниці та інтерактивної панелі, за умови збереження єдиного інтерфейсу. Надати фото (кольорове зображення) інших елементів комплексу з таким самим інтерфейсом програмного забезпечення», надаємо роз’яснення поняття «єдиного корекційного комплексу». В даному випадку мається на увазі те, що в разі виникнення у замовника потреби у здійсненні подальших закупівель аналогічного обладнання і в першу чергу, його окремих складових (частин) таких як інтерактивна пісочниця та інтерактивна панель, тощо, то в нього має бути можливість використовувати ці окремі частини (елементи) в єдиному корекційному комплексі з попередньо придбаним обладнанням.
Також зазначаємо, що відповідно до частини 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Виходячи з вищезазначеного тендерний комітет вважає умови та вимоги тендерної документації такими, що не суперечать нормам чинного законодавства та жодним чином не обмежують конкуренцію серед учасників.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
10.11.2021 11:26