• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП
  • 2

НАЦІОНАЛЬНИЙ КЛАСИФІКАТОР УКРАЇНИ Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія (Електрична енергія)

Завершена

7 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 37 500.00 UAH
Період оскарження: 01.11.2021 11:12 - 28.11.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Оплата

Номер: f7e6cb667c9b4245bdb972e4a6e86001
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-01-003340-a.c3
Назва: Оплата
Вимога:
Шановній Замовник. Пропонуємо Вам привести тендерну документацію у відповідність з вимогами законодавства. Відповідно до роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 14.08.2019 року № 3304-04/33869-06 для укладення правочинів щодо купівлі-продажу електричної енергії на ринку електричної енергії необхідно у якості орієнтира ціни використовувати інформацію з сайту ДП «Оператор ринку» за результатами торів на ринку «на добу наперед». Так, відповідно до інформації з сайту ДП «Оператор ринку» середньозважена ціна електричної енергії на ринку «на добу наперед» у жовті 2021 року склала 2,79 грн. за 1 кВт/год без ПДВ та без врахування тарифу на передачу електричної енергії. На момент оприлюднення тендерної документації 01.11.2021 року середньозважена ціна електричної енергії на ринку «на добу наперед» склала 3,49 грн. за 1 кВт/год без ПДВ та без врахування тарифу на передачу електричної енергії, за 15 днів листопада ціна складає 3,35 грн. за 1 кВт/год без ПДВ та без врахування тарифу на передачу електричної енергії. У Вашої тендерної документації очікувана вартість електричної енергії складає 3,8727 грн. за 1 кВт/год без ПДВ та без врахування тарифу на передачу електричної енергії, що значно перевищує ціну, яка складають у жовтні 2021 року та за 15 днів листопада 2021р. Укладання договору за вказаною у Вашій тендерній документації вартості електричної енергії призведе до значних перевитрат бюджету, оскільки переплата за 1 кВт/год буде складати 0,52 грн. за 1 кВт/год. Враховуючи викладене вимагаємо привести очікувану вартість закупівлі у відповідність до цін, які склались на ринку «на добу наперед» у листопаді 2021 року. Також повідомляємо, що відповідну Вимогу було надіслано до Державної аудиторської служби України.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Уповноважена особа, розглянувши вимогу №UA-2021-11-01-003340-a.c3, приходить до наступних висновків. Скаржник в своїй вимозі посилається на роз’яснення МЕРТУ від 14.08.2019 року № 3304-04/33869-06. При цьому, дане роз’яснення містить інформацію щодо зміни ціни у договорах постачання електричної енергії, і жодним чином не регламентує питання формування очікуваної вартості товару, що є предметом закупівлі UA-2021-11-01-003340-a. Тому посилання скаржника на дане роз’яснення, як на доказ неправомірності дій замовника при обґрунтуванні очікуваної вартості предмета закупівлі, є безпідставним. Разом з тим, Замовник при розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі керувався в т.ч. наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Відповідно до даного Наказу було проведено моніторинг закупівлі електричної енергії в системі PROZORRO. Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювався на підставі порівняння середньозважених цін з урахуванням індексу інфляції, було враховано стале зростання цін на електричну енергію протягом останнього періоду та прогнозовані обрахунки щодо продовження тенденцї по зростанню цін на даний вид товару тощо. Також до ціни електричної енергії включена вартість електричної енергії, закупованої електропостачальником на оптовому ринку електричної енергії (внутрішньодобовому ринку або ринку електричної енергії на добу наперед), та всі інші визначені законодавством податки та збори. З врахуванням вказаних чинників, Замовником вирішено встановити саме таку очікувану вартість предмета закупівлі на 2022 рік для безперебійного постачання електричної енергії Замовнику. З викладеного вбачається, що Замовником не було допущено жодного порушення при формуванні очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2021-11-01-003340-a.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

проект договору

Номер: 133a0966c4b54fc2ad37204ccd68039b
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-01-003340-a.c2
Назва: проект договору
Вимога:
Оскільки проекту договору не містять положень щодо визначення, які саме порушення умов договору Сторони визнають суттєвими, для уникнення можливих непорозумінь в подальшому, пп. 2, п. 13.7. пропонуємо доповнити: «суттєвим порушенням умов Договору Сторони визнають, зокрема, непогодження обгрунтованої зміни ціни за одиницю товару на підставі ч. 5, ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі»,в порядку додатку №2 Договору».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Уповноважена особа, розглянувши скаргу № UA-2021-11-01-003340-a.c2, приходить до наступних висновків, а саме: щодо доповнення пп. 2, п. 13.7. проекту договору текстом наступного змісту: «суттєвим порушенням умов Договору Сторони визнають, зокрема, непогодження обґрунтованої зміни ціни за одиницю товару на підставі ч. 5, ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі», в порядку додатку №2 Договору», Замовник повідомляє наступне. Виходячи з правової природи договору, Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. Відповідно до ч. 1 ст. 627ЦК України, відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом (ч. 1 ст. 651 ЦК України). З вище викладеного вбачається, що питання зміни умов договору є право сторони, яка вільна у виборі приймати пропозицію іншої сторони договору на вносити змін, або відмовитися від прийняття такої пропозиції. Враховуючи викладене та враховуючи саму природу та мету впровадження публічних закупівель, є недоцільним вносити зміни до проекту договору, доповнюючи його пп. 2, п. 13.7. положенням, запропонованим учасником. Адже обмеження себе у праві вибору щодо можливості зміни ціни договору не сприятиме реалізації принципів здійснення публічних закупівель та може загрожувати інтересам замовника. Враховуючи вище викладене, дана вимога лишається без задоволення.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

проект договору

Номер: 81fd59385cb7497aabff4802c4f5e08d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-01-003340-a.c1
Назва: проект договору
Вимога:
Враховуючи територіальну віддаленість місцезнаходження Постачальника та Cпоживача, на вимогу абзацу 3, п. 3.2.1. ПРРЕЕ де вказано, що електропостачальник під час розробки форми договору має передбачити можливість обміну документами, що оформлюються на виконання умов договору, з використанням мережі Інтернет без застосування електронного цифрового підпису, пропонуємо пункт 13.5. викласти в наступній редакції: «Усі повідомлення за цим Договором вважаються зробленими належним чином, якщо вони здійснені в письмовій формі та надіслані на офіційну електронну адресу сторін, зазначену в реквізитах договору ,рекомендованим листом, вручені кур'єром або особисто за зазначеними в цьому Договорі адресами Сторін. Датою отримання таких повідомлень буде вважатися дата їх особистого вручення, дата надіслання листа на електронну пошту/декілька за наявності або дата поштового штемпеля відділу зв'язку одержувача. Листування елетронною поштою може здійснюватися Сторонами Договору без застосування електронного цифрового підпису.»
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Уповноважена особа, розглянувши скаргу № UA-2021-11-01-003340-a.c1, приходить до наступних висновків, а саме: з метою дотримання рівності Сторін договору, задля належного ведення письмової комунікації між сторонами договору та виключення випадків непорозумінь, Замовник вважає за доцільне частково задовільнити вимогу та викласти п. 13.5 проекту Договору в наступній редакції: «Усі повідомлення за цим Договором вважаються зробленими належним чином, якщо вони здійснені в письмовій формі та надіслані на офіційну електронну адресу сторін, зазначену в реквізитах договору ,рекомендованим листом, вручені кур'єром або особисто за зазначеними в цьому Договорі адресами Сторін. Датою отримання таких повідомлень буде вважатися дата їх особистого вручення, дата надіслання листа на електронну пошту, зазначену в реквізитах договору , або дата поштового штемпеля відділу зв'язку одержувача. Листування електронною поштою повинно здійснюватися Сторонами Договору із застосування електронного цифрового підпису».
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: e2530b68511a4207bcc3faf7388f0c7b
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-01-003340-a.a4
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга
Дата розгляду скарги: 17.12.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.12.2021 18:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.12.2021 14:55
Дата виконання рішення Замовником: 23.12.2021 11:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення АМКУ відхилено тендерні пропозиції Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП", Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРА ВІННИЦЯ", Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРДЖІ МАРКЕТС АССІСТАНТ" на підставі абз. 3 п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», у зв’язку з тим, що вказані тендерні пропозиції не відповідають встановленим абз.1 ч. 3 ст. 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Задовільнена: Так
Автор: ТОВ "УКР ГАЗ РЕСУРС", Віктор Насташенко 380442247773 TENDER.UGR@GMAIL.COM http://ukrgasresource.com