• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Природний газ

Завершена

86 979.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.9% або 800.00 UAH
Період оскарження: 06.09.2017 18:41 - 17.09.2017 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо транспортування

Номер: 784f6c89254d4a60823249bbe02f8289
Ідентифікатор запиту: UA-2017-09-06-002378-c.a1
Назва: Щодо транспортування
Вимога:
Тендерна документація складена з порушеннями, оскільки в Тендерній документації встановлена вимога, що до ціни природного газу як товару має бути включено витрати щодо транспортування природного газу магістральними трубопроводами. Така вимога встановлена в пункті 1 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації, а саме що Учасник включає до вартості ціни тендерної пропозиції послуги, пов’язані з постачання газу, в тому числі витрати щодо транспортування природного газу магістральними трубопроводами, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, навантаження та розвантаження, страхування та ін. витрат. Для підтвердження можливості транспортування газу учаснику потрібно надати копію договору на транспортування магістральними трубопроводами. Постачальники природного газу не можуть включати до ціни природного газу як товару вартість його транспортування магістральними трубопроводами. По-перше, у пункті 31 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» визначено, що природний газ є товарною продукцією, тобто товаром. Діяльність з постачання природного газу здійснюється постачальниками природного газу у відповідності до пункту 27 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу», яким визначено, що постачальник природного газу – це суб’єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із постачання природного газу. Відповідно до пункту 45 частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» транспортування природного газу – це господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газотранспортною системою з метою його доставки до іншої газотранспортної системи, газорозподільної системи, газосховища, установки LNG або доставки безпосередньо споживачам, але що не включає переміщення внутрішньопромисловими трубопроводами (приєднаними мережами) та постачання природного газу. Пунктом 19 частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» встановлено, що оператор газотранспортної системи – суб’єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із транспортування природного газу газотранспортною системою на користь третіх осіб (замовників). Абзацом 2 частини 1 статті 23 цього Закону визначено, що «оператор газотранспортної системи не може провадити діяльність з видобутку, розподілу або постачання природного газу». Таким чином, послуга з транспортування природного газу може надаватися винятково оператором газотранспортної системи на підставі відповідної ліцензії. У відповідності до переліку суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право провадження діяльності із транспортування природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ, який оприлюднюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, лише два підприємства мають право на провадження такої діяльності. Крім того, відбулося відокремлення функцій транспортування та розподілу від функції постачання природного газу, тож Оператор газотранспортної системи не може одночасно поєднувати діяльність з транспортування та постачання. Діяльність з постачання природного газу провадиться лише постачальниками природного газу. Тому, у Учасника як постачальника природного газу відсутні правові підстави для отримання від Замовника коштів за транспортування природного газу, оскільки послуги транспортування не надає. По-друге, Учасник як постачальник природного газу не може здійснювати оплату послуг транспортування природного газу Оператору газотранспортної системи, оскільки на сьогодні можливість замовлення потужностей та їх оплати постачальником як замовником послуг транспортування не запроваджена на практиці. Так, за чинною редакцією Кодексу газотранспортної системи, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2493: - Оператор газотранспортної системи надає потужність у фізичних точках входу та фізичних точках виходу на підставі договору транспортування природного газу (пункт 1 глави 1 Розділу ІХ). - потужність фізичної точки виходу з газотранспортної системи, до якої підключена газорозподільна система, надається виключно оператору газорозподільної системи (пункт 3 глави 1 Розділу ІХ). - потужність фізичної точки виходу з газорозподільної системи, до якої безпосередньо підключений споживач, надана виключно Споживачу (пункт 1 глави 1 Розділу ІХ). Між Учасником та оператором газотранспортної системи укладено договір транспортування природного газу. Цей договір укладено у відповідності до Типового договору транспортування природного газу, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2497. Цим договором передбачене надання оператором газотранспортної системи трьох послуг: послуга замовленої потужності, фізичного переміщення (транспортування) та балансування. Але оскільки Кодексом газотранспортної системи постачальників обмежено у доступі до потужностей, що суперечить статті 19 ЗУ «Про ринок природного газу», і ці потужності надані відповідно операторам газорозподільних систем та споживачам, постачальник не може здійснити оплату послуги транспортування природного газу Оператору газотранспортної системи. За таких умов, договір транспортування природного газу, укладений між Постачальником та Оператором газотранспортної системи, діє лише в частині урегулювання небалансів Учасника як постачальника. На підставі вищевикладеного, з метою захисту прав та законних інтересів Учасника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, просимо привести Тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства. У випадку отримання від Замовника відмови задовольнити вимогу та внести зміни до Тендерної документації і виключити положення, які не відповідають чинному законодавству, учасник скористається своїм правом на оскарження незаконних положень тендерної документації у спосіб, передбачений статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Згідно роз’яснення Мінекономрозвитку України від 01.12.2015 №3302-05/40083-06 споживач здійснює закупівлю природного газу, як товару. Згідно п.32 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VII (далі – Закон) товари – продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Відповідно до ст.19 та п.39 ст. 1, ч.1 ст.2 Закону України «Про ринок природного газу» а також Постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 №2493 «Про затвердження Кодексу газотранспортної системи» та від 30.09.2015 №2496 «Про затвердження Правил постачання природного газу», суб’єкти ринку природного газу є рівними у праві на отримання доступу до газотранспортних та газорозподільних систем, газосховищ, установки LNG та на приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем. Враховуючи вищевикладене, та відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», закупівля товару може включати зокрема послугу, пов’язану з його постачанням, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самого товару, тому для внесення змін до тендерної документації підстав не має.
Статус вимоги: Відхилено