• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Розроблення проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж водоохоронних зон та прибережних захисних смуг

Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, повинні бути складені українською мовою, за винятком документів /інформації передбачених п. 6 розділу ІІІ тендерної документації та трудових книжок/документів про освіту працівників учасника, які можуть бути складені української та/або російською мовами.

Торги відмінено

3 401 666.67 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 008.33 UAH
Період оскарження: 29.10.2021 13:57 - 24.12.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: 04e9b68e59bd4538a9b9de695fdb587b
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-29-006521-a.a1
Назва: Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації Комунальне підприємство виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) по охороні, утриманню та експлуатації земель водного фонду м. Києва «Плесо» (надалі – Замовник) розмістило в електронній системі закупівель Prozorro (https://prozorro.gov.ua/) оголошення про закупівлю, яке розміщено за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-10-06-002729-c, з предметом закупівлі: «Розроблення проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж водоохоронних зон та прибережних захисних смуг» (021:2015 – 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги) (надалі – Закупівля) згідно Тендерної документації затвердженої рішенням Уповноваженої особи протокол від 29.10.2021. Замовником у Тендерній документації встановлено дискримінаційні кваліфікаційні критерії щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та в результаті ТОВ «ГЕО-МАКС» (далі – Скаржник) не має змоги прийняти участь у закупівлі. Обґрунтування порушених прав та охоронюваних законом інтересів. Згідно пункту 2.1. Додатку 2 до Тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до учасника відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження» передбачено надати «Довідку у довільній формі про наявність, кваліфікацію та досвід керівників та ІТР, яка повинна свідчити про те, що учасник має працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за відповідними напрямками, що необхідні для виконання робіт, які передбачені технічним завданням: До переліку обов’язково мають входити: - інженер-гідротехнік; - інженер-гідротехнік, гідролог; - інженер-геодезист; - фахівець еколог; - фахівець геолог, ґрунтознавець; - фахівець ботанік; - інженер-землевпорядник. Для документального підтвердження відповідної кваліфікації інженерно-технічних працівників, перерахованих в довідці, Учасник повинен надати дипломи про закінчення учбових закладів та документи, що підтверджують перебування інженерно-технічних працівників, перерахованих в довідці, у штаті учасника (копії трудової книжки (перша сторінка та сторінка із записом щодо прийняття на роботу) та/або наказу про прийняття на роботу) або у трудових відносинах із учасником (копію трудової угоди або інші документи, що підтверджують підстави взаємодії з учасником), копії кваліфікаційних сертифікатів інженерно-технічного персоналу, виданих уповноваженим органом, та завірених підписом та печаткою власника сертифікату». Зазначаємо, що такі працівники як «інженер-гідротехнік; інженер-гідротехнік, гідролог; фахівець еколог; фахівець геолог, ґрунтознавець; фахівець ботанік» не потрібні для виконання даного виду робіт згідно предмету даної закупівлі «Розроблення проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж водоохоронних зон та прибережних захисних смуг», та Скаржник не повинен мати зазначених працівників у штаті підприємства. Зазначене обґрунтовується таким. Статтею 25 Закону України «Про землеустрій» встановлено лише такі види документації із землеустрою: а) схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць; б) проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць; б-1) містобудівна документація, яка одночасно є документацією із землеустрою (комплексні плани просторового розвитку територій територіальних громад, генеральні плани населених пунктів, детальні плани територій); в) проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів; г) проекти землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; ґ) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок; д) проекти землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб; е) проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь; є) проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів; ж) проекти землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв); з) робочі проекти землеустрою; і) технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); ї) технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту; й) технічна документація із землеустрою щодо поділу та об’єднання земельних ділянок; к) технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель; л) технічна документація із землеустрою щодо резервування цінних для заповідання територій та об’єктів. Види документації із землеустрою та їх склад встановлюються виключно цим Законом. Вид документації із землеустрою, який вимагає розробити Замовник визначений вищезазначеним законом. Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій» розробниками документації із землеустрою є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою. Згідно з ст. 5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» суб’єктами топографо-геодезичної і картографічної діяльності є: юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт. Тобто чинним законодавством України чітко передбачено, що для здійснення землевпорядних робіт в штаті Учасників за основним місцем роботи достатньо наявності: сертифікованого інженера-землевпорядника та сертифікованого інженера-геодезиста. Отже, наявність таких працівників, як: «інженер-гідротехнік; інженер-гідротехнік, гідролог; фахівець еколог; фахівець геолог, ґрунтознавець; фахівця ботанік», які працюють за основним місцем роботи в Учасника, є дискрімінаційною вимогою та не може вимагатись в Учасника, тому як дані працівники не пов’язані зі здійсненням діяльності у сфері землеустрою на підставі вищезазначених норм чинного законодавства. Крім того згідно пункту 5 «Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим ведення господарської діяльності в них» затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 8 травня 1996 р. № 486 визначено, що «Межі водоохоронних зон визначаються згідно з проектами землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів, крім випадків, встановлених Законом України “Про регулювання містобудівної діяльності”, та/або комплексними планами просторового розвитку територій територіальних громад, та/або генеральними планами населених пунктів, які розробляються в порядку, визначеному Земельним кодексом України, Законами України “Про землеустрій” і “Про регулювання містобудівної діяльності”, зазначаються в документації із землеустрою, містобудівній документації на місцевому та регіональному рівні». Також згідно частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. На підставі того, що встановлені вимоги Замовника щодо наявності таких працівників, як: «інженер-гідротехнік; інженер-гідротехнік, гідролог; фахівець еколог; фахівець геолог, ґрунтознавець; фахівця ботанік» не передбачені чинним Законодавством, тому Замовник не може включати такі кваліфікаційні критерії щодо наявності зазначених працівників у Скаржника, а також Замовником об’єктивно не доведено та не обґрунтовано необхідність встановлення такого кваліфікаційного критерію. У штаті Скаржника наявні сертифіковані інженери-землевпорядники та інженери-геодезисти, які мають право виконувати роботи з «Розроблення проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж водоохоронних зон та прибережних захисних смуг» відповідно до вимог Закону України «Про землеустрій» та Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» та мають відповідні кваліфікаційні сертифікати. Таким чином Замовником було неправомірно встановлено кваліфікаційний критерій щодо наявності працівників, чим було порушено право Скаржника на участь у закупівлі та порушено принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, передбачений пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що у свою чергу призводить до зменшення загальної кількості Учасників та обмежує право Скаржника на участь у даній закупівлі. На підтвердження наявності працівників, а саме сертифікованого інженера-землевпорядника та сертифікованого інженера-геодезиста надаємо чинні кваліфікаційні сертифікати разом з підвищенням кваліфікації працівників. У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації в частині виключення в пункті 2.1. Додатку 2 до Тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до учасника відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження» таких працівників як «інженер-гідротехнік; інженер-гідротехнік, гідролог; фахівець еколог; фахівець геолог, ґрунтознавець; фахівець ботанік». Документальне підтвердження: - Кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника № 000407 від 03 січня 2013 року, свідоцтво про підвищення кваліфікації серія АА № 1224 від 17 листопада 2020 року; - Кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника № 010976 від 3 жовтня 2013 року, свідоцтво про підвищення кваліфікації серія АА № 1025 від 05 березня 2020 року; - Кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста № 013966 від 14 лютого 2019 року; - Кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника № 012793 від 31 березня 2015 року, свідоцтво про підвищення кваліфікації серія АА № 0794 від 07 лютого 2019 року; - Кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста № 010901 від 02 серпня 2013 року, свідоцтво про підвищення кваліфікації серія АА № 0638 від 05 квітня 2018 року - Накази про призначення сертифікованих інженерів-геодезистів та інженерів землевпорядників у штат Скаржника. Директор ТОВ «ГЕО-МАКС» ______________ Кулаковський М. Ю.
Дата розгляду скарги: 22.11.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.11.2021 16:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.11.2021 09:59
Дата виконання рішення Замовником: 17.12.2021 11:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 26090-р/пк-пз від 22.11.2021 року рішенням Уповноваженої особи внесено зміни до Тендерної документації на закупівлю «Розроблення проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж водоохоронних зон та прибережних захисних смуг» (021:2015 – 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги), оголошення № UA-2021-10-29-006521-a, та Тендерна документація у новій редакції оприлюднена 17.12.2021 року. Тендерна документація у новій редакці від 17.12.2021 року додається.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "ГЕО-МАКС", Кулаковський Максим Юрійович 380503105859 gmaxland@gmail.com