• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія (Постачання електричної енергії).

Торги не відбулися

1 112 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 11 120.00 UAH
Період оскарження: 29.10.2021 12:43 - 10.11.2021 00:00
Вимога
Відхилено

ВИМОГА

Номер: 0dfa873d0efc437580888ec459ab6795
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-29-005207-a.a2
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Шановний замовник! Уважно ознайомившись із Вашою тендерною документацією вимушені направити Вам свою вимогу про усунення виявлених порушень. Товариство здійснює господарську діяльність з постачання електричної енергії юридичним та фізичним (побутовим) споживачам, відповідно до отриманої ліцензії (Постанова НКРЕКП від 14.06.2018р. № 429), починаючи з 01.01.2019 року. В своїй тендерній документації, зазначається, щоб учасник надав «Довідку про створення Учасником на території Миколаївської області власного структурного підрозділу – Центру/відділу обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів». Повідомляємо, що зазначений абзац тендерної документації є дискримінаційний, та упереджений по відношенню до всіх учасників торгів, в тому числі і до Товариства, а тому враховуючи вищевикладене просимо Вас усунути виявлені порушення терміново. Наші доводи та обґрунтування. Дана вимога надати документ про підтвердження офісу учасника суперечить принципам, які покладені в природу процедури закупівлі, зокрема, принципам встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників електричної енергії виникає необґрунтована перевага над одним з конкурентів. Вдаючись до таких критеріїв Вами безпосередньо порушується Закон України «Про публічні закупівлі». Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення точок контакту по всій території України, чи мати більше ніж одну. Це виключно бажання Ліцензіата (Товариства). Просимо Вас змінити дані вимоги у Тендерної документації та привести її у відповідність до діючого законодавства. Разом з тим Товариство додатково повідомляє, що на підтвердження інших кваліфікаційних вимог у Товариство наявний кол-центр згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. Відповідно до п. 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Наголошуємо, що окремий структурний підрозділ Товариства на території іншої області не передбачено жодними нормативно – правовим актом України, а є правом, які обслуговує електропостачальник до 50000 тисяч споживачів. Додатково просимо зазначити чому в пункті 2.1 додатку 2 зазначено наступне: «Для документального підтвердження того, що створення центру/відділу обслуговування споживачів /клієнтів не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів (відповідно до вимог Постанови НКРЕКП від14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії"), такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії.». В разі якщо у Постачальника раніше не вимагали таких довідок, у Учасника є 15 діб, з них – лише 12 робочих днів на отримання відповідних довідок від операторів систем розподілу. При цьому, якщо учасник звернеться до всіх операторів системи розподілу, до мереж яких Учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, оператору системи розподілу необхідний час для опрацювання такого запиту, систематизації інформації, надання відповіді, тощо. Якщо для аналогії застосувати ч.1 ст.20 Закону України «про звернення громадян», то звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів. Тобто за 12 робочих днів отримати таку відповідь неможливо. При цьому, відповідно до укладеного договору оператор системи розподілу не зобов'язаний надавати такі довідки взагалі. Відповідно, Замовник вимагає інформацію в дуже обмежені строки, надання якої залежить не від учасників, а від третьої сторони – оператора системи розподілу. Просимо Вас змінити дані вимоги у Тендерної документації та привести її у відповідність до діючого законодавства. Просимо зазначити які є у Замовника підрозділи, філії або точки приєднання по всій території України, в разі якщо Замовник вимагає надання довідок саме від всіх операторів системи розподілу. В іншому випадку просимо виправити дану вимогу та привести у відповідність. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закону) встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Разом з тим звертаємо вашу увагу на той факт, що рішенням № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019 року постійно діючою адміністративною колегією АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення аналогічному питанню, де було встановлено порушення зі сторони Замовника, щодо наявності в постачальника структурної одиниці на іншій території України. Аналогічна позиція була висвітлена в рішенні АМКУ № 6773-р/пк-пз від 28.05.2019 року. Просимо Вас вказати який нормативно-правовий акт ви посилаєтесь, встановлюючи вимоги щодо наявності офісу Учасника на території Миколаївської області для обслуговування клієнтів та прийому споживачів. Разом з тим просимо Вас терміново усунути дані порушення. Разом з тим в Ваших діях опосередковано проглядається домовленість з певним постачальником електричної енергії який здійснює постачання електричної енергії на закріпленій території в даному випадку на території Миколаївської області. В разі ігнорування законних вимог учасника будемо звертатися до Антимонопольного комітету України, а також до правоохоронних органів МВС України, з метою недопущення неправомірного використання коштів бюджету за попередньою домовленістю сторін.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику ! . Постачання електричної енергії повинно здійснюватись у відповідності до вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії , затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312. Учасник повинен добросовісно виконувати свої фінансові зобов’язання перед іншими учасниками ринку електричної енергії, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (у редакції постанови НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168). Під час постачання електричної енергії учасник повинен забезпечити реалізацію права замовника на особистий прийом відповідною службовою (посадовою) особою постачальника електричної енергії, з метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, у відповідності до вимог п. 8.3.17 та п.8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії». Для підтвердження можливості забезпечення учасником реалізації такого права, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати: 1. Довідку про створення Учасником на території Миколаївської області власного структурного підрозділу – Центру/відділу обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Довідка надається за формою1: Довідка (форма 1) про власний центр обслуговування споживачів (клієнтів) 1. Юридична адреса центру/відділу обслуговування споживачів (клієнтів) Учасника 2. Фактична адреса та телефон центру/відділу обслуговування споживачів (клієнтів) Учасника 3. Інформація про документи, що підтверджують право власності на нерухоме майно, в якому розташований центр/відділ обслуговування споживачів (клієнтів) Учасника або інформація про документи, що підтверджують право користування нерухомим майном, в якому розташований центр/відділ обслуговування споживачів Учасника (назва документа, дата видачі, номер) з наданням засвідченої копії договору з актом прийому-передачі який підтверджує право власності, або користування на нерухоме майно у якому розташований центр /відділ обслуговування споживачів (клієнтів) 4. Графік роботи єдиного вікна центру/відділу обслуговування споживачів (клієнтів) Учасника 5. Графік проведення особистого прийому споживачів (клієнтів) Учасник _____________________ підтверджує, що у центрі/відділі обслуговування споживачів (клієнтів) за вказаною адресою щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) здійснюється прийом звернень/скарг/претензій споживачів, надаються роз’яснення та інформація, передбачені законодавством, функціонує єдине вікно для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії, а також проводиться особистий прийом споживачів. Уповноважена особа( або керівник Учасника) ___________ __________________ (підпис) (прізвище, ініціали) 2. Учасники для яких створення центрів/відділів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Миколаївської області або посадової особи, з робочим місцем на території Миколаївської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Довідка(форма 2) про наявність власного структурного підрозділу Учасника 1. Назва та юридична адреса власного структурного підрозділу Учасника (або посада, прізвище ім‘я по батькові посадової особи Учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів та адреса робочого місця ) 2. Фактична адреса та телефон власного структурного підрозділу Учасника (або фактична адреса та контактний телефон посадової особи Учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів 3. Інформація про документи, що підтверджують право власності на нерухоме майно, де розташований зазначений у п.1 Довідки підрозділ Учасника або інформація про документи, що підтверджують право користування нерухомим майном, де розташований структурний підрозділ Учасника або розташоване робоче місце посадової особи учасника з наданням засвідченої копії договору з актом прийому-передачі який підтверджує право власності, або користування на нерухоме майно у якому розташований центр /відділ обслуговування споживачів (клієнтів) 4. Графік проведення особистого прийому споживачів Учасник _____________________ підтверджує, що у зазначеному підрозділі (зазначеною посадовою особою) щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) здійснюється прийом звернень/скарг/претензій споживачів, надаються роз’яснення та інформація, передбачені законодавством, а також проводиться особистий прийом споживачів. Уповноважена особа (або керівник) Учасника __________ __________________ (підпис) (прізвище, ініціали) 2.1. Для документального підтвердження того, що створення центру/відділу обслуговування споживачів /клієнтів не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів (відповідно до вимог Постанови НКРЕКП від14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії"), такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Під час постачання електричної енергії учасник повинен забезпечити замовнику можливість комунікації, надання споживачу інформаційних послуг, шляхом прийняття та обробки його звернень через засоби телекомунікації. Для підтвердження наявності можливості комунікації із замовником, учасник у складі пропозиції повинен надати: 3. Довідку про наявність в учасника кол-центру / контакт-центру згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р., за формою : ДОВІДКА про наявність кол-центру/контакт-центру Цією довідкою ______________________________ (найменування Учасника), підтверджує, що для забезпечення комунікації із споживачами нашим підприємством створено контакт-центр/кол-центр, який відповідає «Мінімальним вимогам до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами», затвердженим постановою НКРЕКП № 373 від 12.06.2018 року (далі – Постанова). Наш кол –центр /контакт-центр надає інформаційні послуги абонентам шляхом обробки їх вхідних звернень, що надходять через засоби телекомунікації (надання відповідей на ці звернення за участю оператора кол-центру/контакт-центру та в автоматичному режимі за допомогою голосового меню самообслуговування або перенаправлення звернень до відповідних структурних підрозділів). Функціонування нашого кол-центру/контакт центру відповідає Мінімальним організаційно-технічним вимогам до функціонування кол-центрів електропостачальників, встановленим Постановою. Підтверджуємо, що інформацію щодо кількості прийнятих кол-центром/контакт- центром звернень за тематикою за формою згідно з додатком 1 до Мінімальних організаційно-технічних вимог до функціонування кол-центрів електропостачальників, встановлених Постановою, наше підприємство надає до НКРЕКП щокварталу, не пізніше ніж через 20 днів після звітного кварталу. Графік роботи кол-центру/контакт-центру : ______________(зазначається Учасником) Інформація про засоби зв‘язку:______________________ (зазначається Учасником) Уповноважена особа (або керівник) Учасника _____________ (прізвище, ініціали) 3.3. У разі, якщо створення кол-центру у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. не є обов‘язковим для учасника, такий учасник надає довідку в довільній формі з інформацією про засоби комунікації із споживачами, підрозділ на який учасником покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами або, у разі відсутності підрозділу, про службову особу (осіб) учасника на яку(яких) покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами (контактний телефон, посада прізвище, ім‘я по-батькові та графік роботи). 3.4. Для документального підтвердження того, що створення кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100 000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ЦІНА

Номер: 9b17b27bd5dc4216a67d3c941936033a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-29-005207-a.a1
Назва: ЦІНА
Вимога:
Шановиний Замовник. Стартова ціна 1 кВт*од електричної енергії по оголошеній Вами закупівлі становить 4,00 грн. з ПДВ. Повідомляємо Вас, що згідно Постанови НКРЕКП №1227 від 30.07.2021 року «Про внесення зміни до Постанови НКРЕКПвід «08» квітня 2020 року №766», встановлено граничну ціну на електричну енергію, що дорівнює: - для годин мінімального навантаження (з 00:00 до 07:00 та з 23:00 до 24:00) –2000 грн/МВт∙год; - для годин максимального навантаження (з 07:00 до 23:00) –4000 грн/МВт∙год. У разі зазначення учасником РДН і ВДР у заявці ціни, що перевищує ціну для відповідного періоду доби, така заявка відхиляється.». У зв’язку із прийняттям даної постанови, збільшилась закупівельна вартість електричної енергії на ринку «на добу на перед». Так, за два дні листопада місяця, закупка електричної енергії становить - 3220,54 грн/МВт*год. Враховуючи діючий на момент подання тендерної пропозиції тариф на передачу електричної енергії в розмірі 0,29393 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, собівартість поставки електричної енергії замовнику на момент оголошення закупівлі становить (3,22054+0,29393)*1,2 = 4,217364 грн. за 1 кВт*год. Тобто навіть найбільша пропозиція учасника не зможе забезпечити його витрати на придбання електричної енергії, не кажучи вже про інші витрати постачальника та його прибуток. Таким чином, встановивши завідомо занижений рівень стартової ціни тендерної пропозиції по закупівлі Замовник спонукає учасника до демпінгування та недобросовісної конкуренції, що протирічить принципам здійснення публічних закупівель. Просимо внести зміни до закупівлі з метою приведення ціни на електричну енергію до економічно обгрунтованого рівня.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник. Тендерна документація відповідальною особою була завантажена 29.10.2021 року. На той день середньозважена ціна РДН згідно даних офіційного сайту Оператор ринку (за 28 днів жовтня) становила 2,752 грн. за 1 кВт•год. Враховуючи тариф на передачу електричної енергії (0,29393 грн. за 1 кВт•год), маржу постачальника і збільшення ціни до 10%, з урахуванням ПДВ, прогнозована ціна 1 кВт•год на 2022 рік становила 4,00 грн. Дата Base, грн/МВт.год Peak, грн/МВт.год OffPeak, грн/МВт.год Мінімальна ціна, грн/МВт.год Максимальна ціна, грн/МВт.год Середньозважена ціна, грн/МВт.год 01.10.2021 1911,21 2117 1705,42 500 4000 2372,73 02.10.2021 1947,29 2117,92 1776,67 320 4000 2268,36 03.10.2021 2209,49 2431,25 1987,73 580 4000 2535,12 04.10.2021 2387,34 2724,07 2050,61 350 4000 2740,95 05.10.2021 2336,14 2580,94 2091,35 500 4000 2698,32 06.10.2021 2310,64 2575,97 2045,31 598 4000 2663,4 07.10.2021 2319,85 2542,45 2097,25 598 4000 2652,04 08.10.2021 2385,72 2609,33 2162,11 760 4000 2681,58 09.10.2021 2313,77 2559,4 2068,15 794 4000 2547,75 10.10.2021 2286,54 2522,47 2050,62 699 4000 2450,09 11.10.2021 2438,86 2766,24 2111,49 680 4000 2657,56 12.10.2021 3076,04 3995,83 2156,25 773 4000 3331,07 13.10.2021 2656,58 3179,11 2134,05 765 4000 2978,79 14.10.2021 2283,6 2479,15 2088,04 980 4000 2509,22 15.10.2021 2471,71 2798,68 2144,74 1007 4000 2713,04 16.10.2021 2504,98 2890,8 2119,16 1007 4000 2708,3 17.10.2021 2413,43 2703,31 2123,54 1007 4000 2647,42 18.10.2021 2705,27 3221,47 2189,08 1005 4000 2964,57 19.10.2021 2630,57 3008,23 2252,91 1007 4000 2840,05 20.10.2021 2837,82 3422,23 2253,41 1007 4000 3080,3 21.10.2021 2382,35 2647,62 2117,08 1000 4000 2648,94 22.10.2021 2378,42 2630,06 2126,78 1000 4000 2621,47 23.10.2021 2553,82 2913,07 2194,57 1090 4000 2738,18 24.10.2021 2620,35 3033,65 2207,06 1090 4000 2819,41 25.10.2021 2838,47 3356,15 2320,78 1190 4000 3041,2 26.10.2021 2760,36 3167,09 2353,63 1195 4000 2955,11 27.10.2021 2896,2 3399,95 2392,46 1350 4000 3078,45 28.10.2021 2913,01 3430,3 2395,72 1354,62 4000 3113,44 29.10.2021 2908,98 3422,44 2395,52 1354,31 4000 3108,73 30.10.2021 2832,24 3294,07 2370,42 1350 4000 3064,32 31.10.2021 2513,26 2872,47 2181,68 1345 4000 2778,51
Статус вимоги: Відхилено