-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Комплект диванів
Торги відмінено
1 043 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 215.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 215.50 UAH
Період оскарження:
29.10.2021 09:05 - 11.11.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Оскарження рішення про визначення переможця
Номер:
b6796a60ab1e40ee9315b0cb85dc65c0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-29-000571-a.c2
Назва:
Оскарження рішення про визначення переможця
Скарга:
Управлінням освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) проводиться закупівля UA-2021-10-29-000571-a, предметом якої є «Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них» код 39110000-6 ДК 021:2015 (комплект диванів), код товару, визначений згідно з ЄЗС, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі 39113200-9 Дивани-канапе.
Відповідно до Протоколу (рішення) тендерного комітету Замовника від 20.12.2021 р. № 21/1087 (Додаток 1) учасника ФОП Кістаєв Тимофій Андрійович визначено переможцем закупівлі.
Вважаємо, що зазначена процедура закупівлі супроводжувалася порушеннями з боку Замовника, його рішення про визначення переможцем учасника ФОП Кістаєв Тимофій Андрійович суперечить приписам ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а тендерна пропозиція учасника ФОП Кістаєв Тимофій Андрійович (Додаток 2) не відповідає тендерній документації Замовника (Додаток 3), тому рішення Замовника про визначення переможцем учасника ФОП Кістаєв Тимофій Андрійович, оформлене Протоколом (рішенням) тендерного комітету Замовника від 20.12.2021 р. № 21/1087 має бути скасоване з огляду на наступне.
Згідно з ч. 1 ст. 3 Закону цей Закон застосовується, в тому числі, до замовників, визначених пунктами 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень.
Враховуючи, що вартість предмета закупівлі товару перевищує 200 тисяч гривень, порядок проведення зазначеної закупівлі регулюється Законом.
Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Тендерна пропозиція – пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (п. 32 ч. 1 ст. 1 Закону).
Частиною 1 ст. 5 Закону встановлено принципи здійснення публічних закупівель, серед яких:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з п. 31 ст. 1 Закону, тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Відповідно до п. 1 ст. 22 Закону, тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав.
Згідно з п. 2 ст. 22 Закону, тендерна документація повинна містити, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до статті 1 Закону, Тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Згідно з коментованою статтею, Переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Тобто відповідно до зазначеної імперативної норми закону, невідповідність тендерної пропозиції учасника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації є обов’язковою умовою для відхилення пропозиції учасника, і не передбачає для замовника іншого альтернативного варіанту поведінки, крім відхилення такої пропозиції.
Відповідно до п.п. 1.1. п. 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, в тому числі, Лист-згода на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних згідно Закону України «Про захист персональних даних» (Додаток 6 ТД).
Згідно з Додатком 6 до Тендерної документації Лист-згода на обробку персональних даних повинен подаватися від імені кожної фізичної особи, дані якої надаються в складі тендерної пропозиції.
Натомість, Учасник ФОП Кістаєв Тимофій Андрійович зазначених вимог Тендерної документації не виконав та не надав у складі тендерної пропозиції Лист-згоду на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних, підписаний з боку громадянки Одвій Наталії Борисівни, персональні дані якої містяться у довіреності, поданій учасником у складі тендерної пропозиції.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника ФОП Кістаєв Тимофій Андрійович не відповідає вимога Тендерної документації, підстави для прийняття пропозиції зазначеного учасника відсутні, а тому рішення Замовника про визначення переможцем учасника ФОП Кістаєв Тимофій Андрійович, оформлене Протоколом (рішенням) тендерного комітету Замовника від 20.12.2021 р. № 21/1087 є незаконним та підлягає скасуванню.
Звертаємо Вашу увагу на те, що Протоколом (рішенням) тендерного комітету Замовника про відхилення пропозиції кандидата від 25.11.2021 р. № 21/969 пропозицію учасника ФОП Кістаєв Тимофій Андрійович Замовником було відхилено з означених вище підстав.
Зважаючи на це слід дійти висновку, що в діях Замовника є елементи суперечливої поведінки, яка є забороненою відповідно до судової доктрини venire contra factum proprium (заборони суперечливої поведінки), яка базується на римській максимі – "non concedit venire contra factum proprium" (ніхто не може діяти всупереч своїй попередній поведінці). В основі доктрини venire contra factum proprium – принцип добросовісності. Дана доктрина не раз застосовувалась Верховним Судом, яким було встановлено, що добросовісність – це певний стандарт поведінки, що характеризується чесністю, відкритістю і повагою інтересів іншої сторони договору або відповідного правовідношення.
Дана доктрина застосовувалась Верховним Судом в постановах від 25.03.2019 по справі №607/4316/17 та ін.
Наразі Замовник своїми діями порушив принцип добросовісності та принципи чесної ділової практики, а його рішення про прийняття пропозиції зазначеного учасника є несправедливим та необґрунтованим.
Таким чином, рішення Замовника про визначення переможцем учасника ФОП Кістаєв Тимофій Андрійович, оформлене Протоколом (рішенням) тендерного комітету Замовника від 20.12.2021 р. № 21/1087 суперечить приписам ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та має бути скасованим.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1 Протокол визначення переможця (комплект диванів).pdf 24.12.2021 14:33
- Скарга.pdf 24.12.2021 14:33
- Скарга.pdf.p7s 24.12.2021 14:33
- Додаток 3 ТД комплект диванів зміни від 02.11.2021.docx 24.12.2021 14:33
- Додаток 4 Протокол відхилення пропозиції (комплект диванів).pdf 24.12.2021 14:33
- Скарга.doc 24.12.2021 14:33
- Додаток 2 Ч2 Копія тендерної пропозиції учасника ФОП Кістаєв Тимофій Андрійович.rar 24.12.2021 14:34
- Додаток 2 Ч1 Копія тендерної пропозиції учасника ФОП Кістаєв Тимофій Андрійович.rar 24.12.2021 14:35
- Рішення від 29.12.2021 № 28608.pdf 30.12.2021 08:56
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.01.2022 № 548.pdf 12.01.2022 16:33
- Рішення від 11.01.2022 № 548.pdf 14.01.2022 16:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.12.2021 17:25
Дата розгляду скарги:
11.01.2022 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.12.2021 08:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.01.2022 16:44
Дата виконання рішення Замовником:
17.02.2022 09:32
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовник згідно рішення АМКУ від 30.11.2021 № 26684-р/пк-пз, скасував рішення про визначення фізичної особи-підприємця Кістаєва Тимофія Андрійовича переможцем процедури закупівлі — «Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них» код 39110000-6 ДК 021:2015 (комплект диванів), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-10-29-000571-a.
Скарга
Виконана замовником
Оскарження рышення про визначення переможця
Номер:
283ac5c6b213494bbe7ea70f56db927f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-29-000571-a.c1
Назва:
Оскарження рышення про визначення переможця
Скарга:
Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) проводиться закупівля UA-2021-10-29-000571-a, предметом якої є Код ДК 021:2015: 39110000-6 Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них (Комплект диванів).
Відповідно до Протоколу (рішення) тендерного комітету Замовника від 26.11.2021 р. № 21/975 (додаток 1) учасник ФОП Федченко Ольга Миколаївна (код ЄДРПОУ 3058514426) був визнаний переможцем відкритих торгів.
Вважаємо, що зазначена процедура закупівлі супроводжувалася порушеннями з боку Замовника, його рішення про визнання переможцем ФОП Федченко Ольга Миколаївна суперечить приписам ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а тендерна пропозиція ФОП Федченко Ольга Миколаївна (додаток 2) не відповідає тендерній документації Замовника (далі – тендерна документація, додаток 3), тому рішення Замовника про визнання переможцем ФОП Федченко Ольга Миколаївна, оформлене Протоколом (рішенням) тендерного комітету Замовника має бути скасоване з огляду на наступне.
Згідно з ч. 1 ст. 3 Закону цей Закон застосовується, в тому числі, до замовників, визначених пунктами 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень.
Враховуючи, що вартість предмета закупівлі товару перевищує 200 тисяч гривень, порядок проведення зазначеної закупівлі регулюється Законом.
Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Тендерна пропозиція – пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (п. 32 ч. 1 ст. 1 Закону).
Частиною 1 ст. 5 Закону встановлено принципи здійснення публічних закупівель, серед яких:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Щодо рішення Замовника про відповідність тендерної пропозиції ФОП Федченко Ольга Миколаївна його тендерній документації:
По-перше, відповідно до відповідно до Розділу ІІІ п. 5 Тендерної документації та Додатку 1 Табл. 1 Замовник вимагає від учасників «1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;»
«1.1. Лист в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою*, в якому зазначається наступна інформація:
Наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника необхідної для виконання договору.».
Проте в супереч зазначеним вимогам тендерної документації учасником ФОП Федченко Ольга Миколаївна не виконано даної вимоги, відповідний лист із інформацією про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника необхідної для виконання договору не надано, надано відповідний лист від виробника, який не є учасником закупівлі, що не може вважатися належним виконанням такої умови тендерної документації.
По-друге, відповідно до Розділу ІІІ п. 5 Тендерної документації та Додатку 1 Табл. 1 Замовник вимагає від учасників «2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;»
«2.1. Лист в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою*, в якому зазначається наступна інформація:
- Наявність працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені до постачання товару, що є предметом закупівлі, які мають необхідні знання та досвід.»
Проте в супереч зазначеним вимогам тендерної документації учасником ФОП Федченко Ольга Миколаївна не виконано даної вимоги, відповідний лист із інформацією про наявність працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені до постачання товару, що є предметом закупівлі, які мають необхідні знання та досвід не надано, надано відповідний лист від виробника, який не є учасником закупівлі, що не може вважатися належним виконанням такої умови тендерної документації.
По-третє, відповідно до у Розділу ІІІ п. 5 Тендерної документації та Додатку 5 Замовник вимагає надати інформацію в довільній формі «9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів);»
«8)У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесена інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів).
Кінцевим бенефіціарним власником (контролером) (найменування учасника) є:_________________________________________».
ФОП Федченко Ольга Миколаївна вказує, що Кінцевим бенефіціарним власником є ФОП Федченко Ольга Миколаївна.
Натомість чинне законодавство України не передбачає кінцевих бенефіціарних власників для фізичних осіб-підприємців, відповідна інформація про кінцевого бенефіціарного власника ФОП Федченко Ольга Миколаївна у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня, а тому ФОП Федченко Ольга Миколаївна подала у складі тендерної пропозиції відомості, що не відповідають дійсності.
По-четверте, відповідно до Додатку 6 до Тендерної документації Замовник вимагає від учасників надання наступного документа: «*Лист-згод на обробку персональних даних повинен подаватися від імені кожної фізичної особи, дані якої надаються в складі тендерної пропозиції.».
Проте в супереч зазначеним вимогам тендерної документації учасником ФОП Федченко Ольга Миколаївна не виконано даної вимоги та не надано відповідного листа-згоди від Шип Ніни Олександрівни (виробника), дані якої надаються в складі тендерної пропозиції.
Таким чином, Замовник з урахуванням зазначених доказів невідповідності тендерної пропозиції учасника ФОП Федченко Ольга Миколаївна тендерній документації зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію останнього, а визнавши його переможцем, порушив приписи ст.ст. 5, 31 Закону.
Відповідно до ч. 18 ст. 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
- про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
- про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Відповідно до абз. 3 ч.8 ст. 18 Закону № 922- VIII скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулись після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатись про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 3, 5, 18, 31 Закону України «Про публічні закупівлі»,-
ПРОСИМО ВАС:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації скасувати його рішення, оформлене Протоколом (рішенням) тендерного комітету Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації про визначення переможця аукціону та намір укласти договір від 26.11.2021 р. № 21/975, яким ФОП Федченко Ольга Миколаївна визнано переможцем закупівлі UA-2021-10-29-000571-a, предметом якої є Код ДК 021:2015: 39110000-6 Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них (Комплект диванів).
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 03.12.2021 12:49
- Додаток 2 Тендерна пропозиція ФОП Федченко О.М..zip 03.12.2021 12:49
- Додаток 1 Протокол визначення переможця 21_975.pdf 03.12.2021 12:49
- Додаток 3 ТД комплект диванів зміни від 02.11.2021.docx 03.12.2021 12:49
- Скарга.docx 03.12.2021 12:50
- Скарга.docx.p7s 03.12.2021 12:50
- Рішення від 07.12.2021 №27105.pdf 08.12.2021 09:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 15 12 2021 №27722.pdf 16.12.2021 12:53
- Рішення від 15.12.2021 №27722.pdf 20.12.2021 13:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.12.2021 13:35
Дата розгляду скарги:
15.12.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.12.2021 09:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.12.2021 13:46
Дата виконання рішення Замовником:
20.12.2021 18:18
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовник згідно рішення АМКУ від 15.12.2021 № 27722-р/пк-пз, скасував рішення про визначення фізичної особи-підприємця ФЕДЧЕНКО ОЛЬГИ МИКОЛАЇВНИ переможцем процедури закупівлі — ««Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них» код 39110000-6 ДК 021:2015 (комплект диванів), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-10-29-000571-a.