-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Шкільні меблі (Засоби навчання і обладнання для кабінетів фізики і хімії) (39160000-1)(ДК 021:2015)
Завершена
1 250 096.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 250.48 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 250.48 UAH
Період оскарження:
28.10.2021 18:18 - 14.11.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги
Номер:
5c968c49f5a0484ca8b32eb12bf9393b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-28-005600-c.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Доброго дня. Уважно ознайомившись з тендерною документацією мною були виявлені численні порушення та невідповідності вимогам чинних наказів МОН. Ви як Замовник навмисно зазначили дискримінаційні вимоги чим суттєво обмежили участь потенційних учасників в тому числі і мою.
Доношу до Вашого відому, що відповідно до імперативного припису пункту 1 Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574 визначено: «Цей перелік визначає вимоги до засобів навчання та обладнання, якими можуть бути обладнані навчальні кабінети біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторії державних і комунальних закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, (далі - навчальні кабінети і STEM-лабораторії), з урахуванням вимог новітніх освітніх технологій і методів навчання».
Відповідно да частин другої статті 15 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» накази міністерства, видані в межах його повноважень, є обов'язковими для виконання підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності.
Отже, дотримання чітко визначених технічних характеристик до засобів навчання та обладнання під час встановлення тендерних вимог є обов’язковим та неухильним, а Замовник своїми дії порушує та ігнорує норми законодавства України.
Такої ж позиції дотримується Міністерство освіти і науки у своєму листі щодо неухильного дотримання законодавства від 14.08.2020 № 1/9-441 (яке опубліковано на сайті МОН України https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-neuhilnogo-dotrimannya-zakonodavstva), де зазначає: «Вимоги до мультимедійного обладнання (у т. ч. інтерактивної дошки, мультимедійного проєктора з короткофокусним об’єктивом, багатофункціонального пристрою тощо), електронних освітніх ресурсів та пристосувань для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій визначаються відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за № 410/34693, та не можуть відрізнятися від встановлених наказом». Також в листі зазначено: «Вимоги до комп’ютерного обладнання (у т.ч. ноутбуків та персональних комп’ютерів), яким комплектуються навчальні кабінети і STEM-лабораторії, визначаються відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 02 листопада 2017 року №1440 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за №55/31507 та не можуть відрізнятися від встановлених наказом».
Проте, Замовник порушив вказані норми Типового переліку зазначивши у Тендерній документації технічні характеристики, які відсутні у Типовому переліку.
Так цифрові вимірювальні комплекси, лабораторні набори мають деталізовані характеристики які відрізняються від вимог наказу.
Окрім того, більшість технічних вимог до предмету закупівлі точно співпадають із параметрами обладнання, яке пропонує лише один виробник та/або один продавець обладнання у різних частинах закупівлі.
Замовник намагається формально приховати наявне порушення шляхом зазначення у Тендерній документації «або еквівалент», проте еквіваленту не існує з огляду на те, що кожна складова частина предмету закупівлі прописана під конкретного виробника/постачальника.
Вчинення Замовником таких дій щодо надання прихованих переваг певним учасникам, відповідно до норм статті 364 Кримінального кодексу України є кримінально караними і передбачають кримінальну відповідальність, у зв’язку із чим, вимагаємо припинити порушення норм законодавства України, внести відповідні зміни та привести Тендерну документацію в частині визначення засобів навчання та обладнання до вимог Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 травня 2020 р. за № 410/34693.
Вимагаю привести технічні характеристики у відповідність до вимог наказів та усунути дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.11.2021 08:03
Вирішення:
Доброго дня. Розглянувши вашу вимогу щодо численних порушень та невідповідності вимогам чинних наказів МОН, повідомляємо наступне. Вимоги до обладнання та засобів навчання визначаються відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» від 29.04.2020 № 574 (далі – Типовий перелік).
Вищезазначеним наказом встановлені мінімальні технічні характеристики обладнання та засобів навчання, кількісний і якісний склад комплектації навчальних кабінетів та STEM-лабораторій, які можуть використовуватися у закладах освіти. При цьому у Типовому переліку технічні характеристики обладнання та засобів навчання визначено з формулюванням «НЕ МЕНШЕ» та «НЕ ГІРШЕ» і в жодному нормативно-правовому документі Міністерства освіти і науки України не встановлено заборони на придбання та використання у закладах освіти обладнання з кращими та більш потужними технічними характеристиками. Більше того, Типовий перелік, у багатьох випадках, прямо вказує, що кількісний і якісний склад обладнання визначається педагогічним працівником (наприклад, таблиця 6 Типового переліку). Зокрема, це стосується цифрових вимірювальних комплексів для кабінетів фізики, хімії та біології, комплектів демонстраційного та лабораторного обладнання тощо. Ваше посилання на лист Міністерства освіти і науки України від 14.08.2020 року №1/9-441 в умовах інтерпретації його змісту як такого, що будь-яка тендерна документація будь-якого замовника має відповідати найнижчому діапазону тих технічних характеристик, які визначені у типовому переліку, є необґрунтованою позицією. На сьогоднішній день, у відкритому доступі (https://vseosvita.ua/news/zakupivli-obladnannia-dlia-stem-osvity-i-znovu-shkolam-naideshevshe-28679.html) є лист МОН № 4/3058-20 від 01.09.2020, який дає роз’яснення з даного приводу. Так, у вищенаведеному листі зазначено, що «Типовий перелік засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України від 29.04.2020 № 574, визначає технічні вимоги до деякого обладнання з фіксованими або мінімальними значеннями таких характеристик та/або кількостями. У випадках встановлених Типовими переліками мінімальних значень технічних вимог (наприклад, «не менше….», «не гірше….») при проведенні закупівель відповідного обладнання можуть встановлюватися обґрунтовано вищі значення технічних вимог до такого обладнання, що повинно задовольнити потреби освітнього процесу, зокрема, виходячи з оптимальних вимог для програмного забезпечення, встановлених на персональних комп’ютерах, тощо. Так само можуть бути зазначені необхідні додаткові технічні вимоги з дотриманням вимог законодавства і якщо це не вплине негативно на конкуренцію та не суперечить зазначеним типовим перелікам».
Статтею 23 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог; у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасником. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та інше. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент».
Чітко визначені технічні вимоги до предмета закупівлі, його якісні, кількісні та функціональні характеристики є запорукою отримання Замовником саме того товару та тієї якості, що йому потрібен. Іншими словами, при визначенні предмету закупівлі, за результатами проведених попередніх ринкових консультацій, Замовник вправі визначати конкретний тип, модель, технологію виробництва обладнання, тощо, із обов’язковим зазначенням «або еквівалент» (дані вимоги Замовником виконано). При цьому, Замовник вважає за необхідне вказати, що конкретизація вимог до предмета закупівлі жодним чином не свідчить про обмеження конкуренції, а спрямована виключно на закупівлю якісного обладнання та ефективне використання бюджетних коштів. Натомість, при відсутності чітких характеристик необхідного обладнання, зростає ризик поставки товару низької якості, без потрібних Замовнику функціональних та якісних характеристик за ціною, яка може не відповідати реальній вартості такого обладнання. Щодо технічних характеристик цифрового вимірювального комп’ютерного комплексу , то згідно з вищезазначеним наказом МОН № 574 «Кількісний та якісний склад цифрового вимірювального комп’ютерного комплексу, в т. ч. набір датчиків, для кабінетів визначається педагогічним працівником». В Україні ( згідно даних мережі Інтернет ) пропонуються цифрові вимірювальні комп’ютерні комплекси, щонайменше двох торгових марок. Ваші вимоги щодо комплектності окремих наборів: «зазначивши у Тендерній документації технічні характеристики, які відсутні у Типовому переліку» необґрунтовані, оскільки комплектність наборів, характеристики, тощо визначаються педагогічним працівником та повинні забезпечувати виконання завдань, підібрані відповідно до тем навчальної програми та містити методичні матеріали по використанню в освітньому процесі.
Зазначені у тендерній документації технічні параметри є універсальними та уніфікованими. Учасники можуть запропонувати аналог товару, який буде повністю відповідати технічним вимогам, встановленим у тендерній документації, або еквівалент товару, технічні характеристики якого будуть кращими.
Однак нами, в найкоротший термін, буде додатково проаналізований перелік засобів навчання та обладнання на наявність невідповідностей Типовому переліку, вразі виявлення яких будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
04.11.2021 16:06