-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія (ДК 021:2015 - 09310000-5 - Електрична енергія)
Категорія замовника: 1) органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»
Завершена
920 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 600.00 UAH
Період оскарження:
28.10.2021 16:42 - 11.11.2021 00:00
Вимога
Відхилено
ЦІНА
Номер:
60103508c3a746849333c31dec92cbae
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-28-010365-a.a2
Назва:
ЦІНА
Вимога:
Шановиний Замовник. Стартова ціна 1 кВт*од електричної енергії по оголошеній Вами закупівлі становить 4,00 грн. з ПДВ. Повідомляємо Вас, що згідно Постанови НКРЕКП №1227 від 30.07.2021 року «Про внесення зміни до Постанови НКРЕКПвід «08» квітня 2020 року №766», встановлено граничну ціну на електричну енергію, що дорівнює:
- для годин мінімального навантаження (з 00:00 до 07:00 та з 23:00 до 24:00) –2000 грн/МВт∙год;
- для годин максимального навантаження (з 07:00 до 23:00) –4000 грн/МВт∙год.
У разі зазначення учасником РДН і ВДР у заявці ціни, що перевищує ціну для відповідного періоду доби, така заявка відхиляється.».
У зв’язку із прийняттям даної постанови, збільшилась закупівельна вартість електричної енергії на ринку «на добу на перед». Так, за два дні листопада місяця, закупка електричної енергії становить - 3220,54 грн/МВт*год.
Враховуючи діючий на момент подання тендерної пропозиції тариф на передачу електричної енергії в розмірі 0,29393 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, собівартість поставки електричної енергії замовнику на момент оголошення закупівлі становить (3,22054+0,29393)*1,2 = 4,217364 грн. за 1 кВт*год. Тобто навіть найбільша пропозиція учасника не зможе забезпечити його витрати на придбання електричної енергії, не кажучи вже про інші витрати постачальника та його прибуток. Таким чином, встановивши завідомо занижений рівень стартової ціни тендерної пропозиції по закупівлі Замовник спонукає учасника до демпінгування та недобросовісної конкуренції, що протирічить принципам здійснення публічних закупівель. Просимо внести зміни до закупівлі з метою приведення ціни на електричну енергію до економічно обгрунтованого рівня.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.11.2021 10:40
Вирішення:
Шановний учасник! Розглянувши Вашу вимогу повідомляємо наступне.
Очікувана вартість закупівлі сформована Замовником з урахуванням кошторисних призначень, потреби на 2022 рік, діючої ціни електричної енергії на ринку та з урахуванням інформації наявної в електронній системі закупівель «ProZorro» щодо аналогічних закупівель. Запропонована Вами ціна є прогнозованою та завищеною. Враховуючи те, що Замовник самостійно визначає очікувану вартість закупівлі з урахуванням принципу максимальної економії та ефективності вимога задоволенню не підлягає, підстави для внесення змін до закупівлі відсутні
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
ВИМОГА
Номер:
a852997dfa28438095d0181d4d51055c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-28-010365-a.a1
Назва:
ВИМОГА
Вимога:
Шановний замовник!
Уважно ознайомившись із Вашою тендерною документацією вимушені направити Вам свою вимогу про усунення виявлених порушень.
Товариство здійснює господарську діяльність з постачання електричної енергії юридичним та фізичним (побутовим) споживачам, відповідно до отриманої ліцензії (Постанова НКРЕКП від 14.06.2018р. № 429), починаючи з 01.01.2019 року.
В своїй тендерній документації, зазначається, щоб учасник надав «2.3. На виконання вимог п.8.3.6. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, під час постачання електричної енергії учасник повинен забезпечити здійснення особистого прийому споживачів, а також реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником Для підтвердження можливості забезпечення учасником реалізації права замовника на особистий прийом, у складі пропозиції учасник повинен надати інформацію у вигляді довідки в довільній формі про створення учасником на території Миколаївської області відповідного структурного підрозділу (сектору) учасника або наявність на території Миколаївської області працівника, на який(ого) покладено обов’язок щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них.».
Повідомляємо, що зазначений абзац тендерної документації є дискримінаційний, та упереджений по відношенню до всіх учасників торгів, в тому числі і до Товариства, а тому враховуючи вищевикладене просимо Вас усунути виявлені порушення терміново.
Наші доводи та обґрунтування.
Дана вимога надати документ про підтвердження офісу учасника суперечить принципам, які покладені в природу процедури закупівлі, зокрема, принципам встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників електричної енергії виникає необґрунтована перевага над одним з конкурентів. Вдаючись до таких критеріїв Вами безпосередньо порушується Закон України «Про публічні закупівлі». Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення точок контакту по всій території України, чи мати більше ніж одну. Це виключно бажання Ліцензіата (Товариства). Просимо Вас змінити дані вимоги у Тендерної документації та привести її у відповідність до діючого законодавства.
Разом з тим Товариство додатково повідомляє, що на підтвердження інших кваліфікаційних вимог у Товариство наявний кол-центр згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р.
Відповідно до п. 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Наголошуємо, що окремий структурний підрозділ Товариства на території іншої області не передбачено жодними нормативно – правовим актом України, а є правом, які обслуговує електропостачальник до 50000 тисяч споживачів.
Додатково просимо зазначити чому в пункті 2.5 додатку 3 зазначено наступне: «Для документального підтвердження того, що створення центру/відділу обслуговування споживачів /клієнтів, та кол-центру не є обов’язковим для Учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50 000 споживачів (відповідно до вимог Постанови НКРЕКП 14.03.2018 р. № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії»), такий Учасник повинен надати довідки від кожного оператора системи розподілу, з якими Учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії (згідно Деталізованого реєстру електропостачальників, які отримали доступ до електричних мереж операторів систем розподілу, розміщеного на Порталі відкритих даних за посиланням https://data.gov.ua/dataset/6ecb0cc4-351a-4ebf-a502-7dec725a7007), з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки повинні бути видані не раніше дати виходу оголошення про закупівлю.». В разі якщо у Постачальника раніше не вимагали таких довідок, у Учасника є 15 діб, з них – лише 12 робочих днів на отримання відповідних довідок від операторів систем розподілу. При цьому, якщо учасник звернеться до всіх операторів системи розподілу, до мереж яких Учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, оператору системи розподілу необхідний час для опрацювання такого запиту, систематизації інформації, надання відповіді, тощо. Якщо для аналогії застосувати ч.1 ст.20 Закону України «про звернення громадян», то звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів. Тобто за 12 робочих днів отримати таку відповідь неможливо. При цьому, відповідно до укладеного договору оператор системи розподілу не зобов'язаний надавати такі довідки взагалі. Відповідно, Замовник вимагає інформацію в дуже обмежені строки, надання якої залежить не від учасників, а від третьої сторони – оператора системи розподілу. Просимо Вас змінити дані вимоги у Тендерної документації та привести її у відповідність до діючого законодавства.
Просимо зазначити які є у Замовника підрозділи, філії або точки приєднання по всій території України, в разі якщо Замовник вимагає надання довідок саме від всіх операторів системи розподілу. В іншому випадку просимо виправити дану вимогу та привести у відповідність.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закону) встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Разом з тим звертаємо вашу увагу на той факт, що рішенням № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019 року постійно діючою адміністративною колегією АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення аналогічному питанню, де було встановлено порушення зі сторони Замовника, щодо наявності в постачальника структурної одиниці на іншій території України. Аналогічна позиція була висвітлена в рішенні АМКУ № 6773-р/пк-пз від 28.05.2019 року.
Просимо Вас вказати який нормативно-правовий акт ви посилаєтесь, встановлюючи вимоги щодо наявності офісу Учасника на території Миколаївської області для обслуговування клієнтів та прийому споживачів. Разом з тим просимо Вас терміново усунути дані порушення.
Разом з тим в Ваших діях опосередковано проглядається домовленість з певним постачальником електричної енергії який здійснює постачання електричної енергії на закріпленій території в даному випадку на території Миколаївської області.
В разі ігнорування законних вимог учасника будемо звертатися до Антимонопольного комітету України, а також до правоохоронних органів МВС України, з метою недопущення неправомірного використання коштів бюджету за попередньою домовленістю сторін.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.11.2021 10:30
Вирішення:
Шановний учасник! Розглянувши Вашу вимогу повідомляємо наступне.
1. Згідно частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. №922-VIII (в редакції Закону України від 19.09.2019 року №114-IX) (далі – Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Пунктом 8.3.6. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 14.03.2018 №312 (далі – Постанова №312) встановлено, що учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
Пунктом 8.3.17. Постанови №312 встановлено, що учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством.
У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором.
Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Отже, для підтвердження можливості забезпечення учасником реалізації права замовника на особистий прийом, у складі пропозиції учасник повинен надати інформацію у вигляді довідки в довільній формі про створення учасником на території Миколаївської області відповідного структурного підрозділу (сектору) учасника або наявність на території Миколаївської області працівника, на який(ого) покладено обов’язок щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них.
Довідка повинна містити інформацію про:
- фактичну адресу та телефон відповідного структурного підрозділу (сектору) або працівника (зазначити посаду, прізвище, ім’я, по батькові);
- графік проведення особистого прийому споживачів (клієнтів).
Таким чином, вимога щодо наявності на території Миколаївської області відповідного структурного підрозділу (сектору) учасника або працівника, на який(ого) покладено обов’язок здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів передбачена законодавством, оскільки Постановою №312 встановлено, що учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Відсутність на території Миколаївської області відповідного структурного підрозділу (сектору) учасника або працівника, на який(ого) покладено обов’язок здійснювати особистий прийом споживачів, вказує на неможливість дотримання вимог пунктів 8.3.6. та 8.3.17 Постанови №312 та позбавить замовника права замовника на особистий прийом для реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій в разі їх виникнення.
2. В разі якщо створення центру/відділу обслуговування споживачів /клієнтів, та кол-центру не є обов’язковим для Учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50 000 споживачів (відповідно до вимог Постанови НКРЕКП 14.03.2018 р. № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії») пунктом 2.5. додатку 3 тендерної документації встановлено необхідність надати довідки від кожного оператора системи розподілу, з якими Учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії (згідно Деталізованого реєстру електропостачальників, які отримали доступ до електричних мереж операторів систем розподілу, розміщеного на Порталі відкритих даних за посиланням https://data.gov.ua/dataset/6ecb0cc4-351a-4ebf-a502-7dec725a7007), з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки повинні бути видані не раніше дати виходу оголошення про закупівлю. Дана вимога тендерної документації встановлена для доведення того факту, що учасник відповідає умовам пунктів 8.3.6. та 8.3.17 Постанови №312 в частині необов’язковості створення центру/відділу обслуговування споживачів /клієнтів, та кол-центру, оскільки на час проведення процедури закупівлі учасником обслуговується менше 50 000 споживачів.
3. Щодо прохання зазначити які є у Замовника підрозділи, філії або точки приєднання по всій території України, в разі якщо Замовник вимагає надання довідок саме від всіх операторів системи розподілу. Повідомляємо, що всі об’єкти, підпорядковані замовнику розташовані на території Баштанського району Миколавської області. Вимога надати довідки від кожного оператора системи розподілу, з якими Учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії встановлена для доведення того факту, що учасник відповідає умовам пунктів 8.3.6. та 8.3.17 Постанови №312 в частині необов’язковості створення центру/відділу обслуговування споживачів /клієнтів, та кол-центру, оскільки на час проведення процедури закупівлі учасником обслуговується менше 50 000 споживачів.
4. В своїй вимогі ви зазначаєте: «Просимо Вас вказати який нормативно-правовий акт ви посилаєтесь, встановлюючи вимоги щодо наявності офісу Учасника на території Миколаївської області для обслуговування клієнтів та прийому споживачів. Разом з тим просимо Вас терміново усунути дані порушення.». В свою чергу просимо Вас уважно читати умови тендерної документації та зауважуємо, що жоден її пункт не містить вимоги наявності саме офісу Учасника на території Миколаївської області для обслуговування клієнтів та прийому споживач. Натомість всі вимоги тендерної документації сформульовані з урахуванням вимог законодавства, зокрема Постанови №312..
Враховуючи вищенаведене не вбачаємо підстав для внесення змін в тендерну документацію.
Статус вимоги:
Відхилено