• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Дизельне паливо

Торги відмінено

80 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 400.00 UAH
Період оскарження: 28.10.2021 12:31 - 05.11.2021 12:26
Вимога
Вирішена

Виключення дискримінаційних вимог з оголошення про проведення спрощеної закупівлі

Номер: 7f2d13887934403a80424641dba8dcae
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-28-001419-b.a1
Назва: Виключення дискримінаційних вимог з оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Вимога:
Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційне господарство» Комишнянської селищної ради» далі по тексту замовник оголосив закупівлю, в тендерній документації якої містяться дискримінаційні умови, а саме: В додатку № 1 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі в пунктах 2, 3,4,5,6,8 містяться вимоги, в яких вказано, що взяти участь у закупівлі можуть лише ті оператори ринку, які здійснюють свою діяльність або на власних чи орендованих АЗС в тому чи іншому форматі. Зокрема вказано у вищеперерахованих пунктах: 2. Довідка з інформацією за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за наявності) про АЗС УЧАСНИКА на яких (через які) учасник зобов’язується поставити ЗАМОВНИКУ предмет закупівлі та які повинні бути розташовані: в м. Миргород та в Миргородському районі для оперативної заправки транспорту у разі екстреної ситуації на праві власності або праві оренди. 3. У складі пропозиції учасник обов’язково надає копії документів, які підтверджують право власності або оренду автозаправних станцій та які за своїм терміном дійсні протягом строку визначеного умовами Договору (до 31.12.2021 року). 4. Надати в складі тендерної пропозиції лист в довільній формі з переліком та адресами цих АЗС, та гарантійний лист в довільній формі від власника або орендаря АЗС, (оператора ринку, який здійснює господарську діяльність на АЗС відповідно до переліку з підписом та печаткою (за наявності)) на підтвердження здійснення цілодобово заправки автотранспорту Замовника на строк дії тендерного договору. 5. Учасник повинен мати можливість здійснювати заправку автомобілів Замовника на АЗС, що розташовані в м. Миргород та Миргородському районі по талонах (з необмеженим терміном дії або з можливістю їх заміни по закінченню терміну дії) в кількості та асортименті згідно замовленням Замовника. Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) та надати лист у довільній формі із зазначенням цього зі зразком талонів. Талони на пальне повинні містити назву мережі АЗС або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива. 7. Копії ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним (з відміткою про поточні сплати за дану ліцензію) на власних або орендованих АЗС, виданих органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України. Інформація щодо дійсної ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за місцезнаходженням АЗС, виданої органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України повинна відображатися в Єдиному державному реєстрі суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним. Замовник має право на сайті ДФС України перевірити інформацію щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним Учасника. В разі відсутності інформації щодо видачі ліцензії або наявності інформації щодо закінчення терміну дії або призупинення або анулювання ліцензії, Замовник має право відхилити пропозицію такого Учасника Відповідно до частини 3 статті 12 Закону створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» шляхом накладання на неї кваліфікованого електронного підпису на захищеному носії (КЕП) уповноваженої особи учасника. 8. Відпуск нафтопродуктів Замовнику здійснюється цілодобово по талонах/ скретч-картах, що є підставою для відвантаження нафтопродуктів на власних/орендованих/ партнерських АЗС учасника-переможця. Що стосується вимоги про наявність АЗС на праві власності або права оренди зазначених учасником приміщень, то такі вимоги є дискримінаційними, а така вимога зазначена, як одна із самих дискримінаційних в звіті по роботі АМКУ за 2020 рік ( сторінка 141 звіту), який розміщений за посиланням: https://amcu.gov.ua/storage/app/uploads/public/605/4a0/e26/6054a0e268fc0702551413.pdf зокрема АМКУ зазначив що, наявність в Учасника саме власних або орендованих АЗС / складів пально-мастильних матеріалів, при тому, що заправка пальним може здійснюватися через партнерські АЗС є неправомірним та таким що порушує ЗУ «Про публічні закупівлі» ; Крім того, вимога зазначена в п. 5 про те, що Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) та надати лист у довільній формі із зазначенням цього зі зразком талонів є також дискримінаційною вимогою, оскільки штучно обмежує конкуренцію в зв’язку з тим, що заправка автотранспорту замовника може здійснюватися також на підставі партнерських договорів, і в цьому випадку учасник не є емітентом талонів. Крім того, в додатку № 2, який містить вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження вказана вимога щодо надання сканкопії з оригіналу договору з лабораторією, яка підтверджує якість запропонованого товару та копію атестату про акредитацію цієї лабораторії. Виконати таку вимогу не може жоден оператор ринку, який здійснює свою діяльність в сфері роздрібного продажу нафтопродуктів, оскільки вказані договори укладаються оптовими операторами ринку, які поставляють паливо вже безпосередньо на АЗС та надають документи для підтвердження якості палива під час кожної партії поставки. Враховувуючи вищевикладене, у метою усунення недоліків та виключення дискримінаційних вимог в тендерній документації вимагаємо: 1. Внести зміни в умови тендерної документації в цій частині виклавши пункти 2, 3,4,5,6,8 додатку № 1 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі в наступній редакції: «2. Довідка з інформацією за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за наявності) про АЗС УЧАСНИКА на яких (через які) учасник зобов’язується поставити ЗАМОВНИКУ предмет закупівлі та які повинні бути розташовані: в м. Миргород та в Миргородському районі для оперативної заправки транспорту у разі екстреної ситуації на праві власності або праві оренди, або на підставі інших договорів (правочинів), які підтверджують право користування АЗС та забезпечать виконання тендерного договору. 3. У складі пропозиції учасник обов’язково надає копії документів, які підтверджують право власності або оренду, або право користування на підставі інших правочинів (договорів) автозаправних станцій та які за своїм терміном дійсні протягом строку визначеного умовами Договору (до 31.12.2021 року) та забезпечать виконання учасником тендерного договору.. 4. Надати в складі тендерної пропозиції лист в довільній формі з переліком та адресами цих АЗС, та гарантійний лист в довільній формі від власника або орендаря, або особи, яка має право користування на підставі інших договорів АЗС, (оператора ринку, який здійснює господарську діяльність на АЗС відповідно до переліку з підписом та печаткою (за наявності)) на підтвердження здійснення цілодобово заправки автотранспорту Замовника на строк дії тендерного договору. 5. Учасник повинен мати можливість здійснювати заправку автомобілів Замовника на АЗС, що розташовані в м. Миргород та Миргородському районі по талонах (з необмеженим терміном дії або з можливістю їх заміни по закінченню терміну дії) в кількості та асортименті згідно замовленням Замовника. Учасник повинен надати лист у довільній формі із зразком талонів. Талони на пальне повинні містити назву мережі АЗС або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива. 7. Копії ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним (з відміткою про поточні сплати за дану ліцензію) на власних або орендованих, або таких, які використовуються на підставі інших правочинів АЗС, виданих органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України. Інформація щодо дійсної ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за місцезнаходженням АЗС, виданої органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України повинна відображатися в Єдиному державному реєстрі суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним. Замовник має право на сайті ДФС України перевірити інформацію щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним Учасника. В разі відсутності інформації щодо видачі ліцензії або наявності інформації щодо закінчення терміну дії або призупинення або анулювання ліцензії, Замовник має право відхилити пропозицію такого Учасника Відповідно до частини 3 статті 12 Закону створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» шляхом накладання на неї кваліфікованого електронного підпису на захищеному носії (КЕП) уповноваженої особи учасника. 8. Відпуск нафтопродуктів Замовнику здійснюється цілодобово по талонах/ скретч-картах, що є підставою для відвантаження нафтопродуктів на власних/орендованих/ партнерських (таких що використувуються на підставі інших правочинів) АЗС учасника-переможця» 2. В додатку № 2, який містить вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження виключити вимогу про надання сканкопії з оригіналу договору з лабораторією, яка підтверджує якість запропонованого товару та копію атестату про акредитацію цієї лабораторії.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Відповідь на вимогу Учасника за вих. № UA-2021-10-28-001419-b.a1 За результатами розгляду Вашої вимоги, Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційне господарство» Комишнянської селищної ради повідомляє наступне. Відповідно до статті 14 Закону «Про публічні закупівлі»: Спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону. Одним із етапів проведення спрощеної закупівлі є уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Відповідно до ч.7 ст.14 Закону, у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі. Закон також закріплює здійснення закупівель за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Учасник в вимозі зазначив, що В додатку № 1 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі в пунктах 2, 3,4,5,6,8 містяться вимоги, в яких вказано, що взяти участь у закупівлі можуть лише ті оператори ринку, які здійснюють свою діяльність або на власних чи орендованих АЗС в тому чи іншому форматі. Що стосується вимоги про наявність АЗС на праві власності або права оренди зазначених учасником приміщень, то такі вимоги є дискримінаційними, а така вимога зазначена, як одна із самих дискримінаційних в звіті по роботі АМКУ за 2020 рік ( сторінка 141 звіту), який розміщений за посиланням: https://amcu.gov.ua/storage/app/uploads/public/605/4a0/e26/6054a0e268fc0702551413.pdf зокрема АМКУ зазначив що, наявність в Учасника саме власних або орендованих АЗС / складів пально-мастильних матеріалів, при тому, що заправка пальним може здійснюватися через партнерські АЗС є неправомірним та таким що порушує ЗУ «Про публічні закупівлі» ; Крім того, вимога зазначена в п. 5 про те, що Учасник повинен являтися власником (емітентом) товару (талонів на пальне) та надати лист у довільній формі із зазначенням цього зі зразком талонів є також дискримінаційною вимогою, оскільки штучно обмежує конкуренцію в зв’язку з тим, що заправка автотранспорту замовника може здійснюватися також на підставі партнерських договорів, і в цьому випадку учасник не є емітентом талонів. Крім того, в додатку № 2, який містить вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження вказана вимога щодо надання сканкопії з оригіналу договору з лабораторією, яка підтверджує якість запропонованого товару та копію атестату про акредитацію цієї лабораторії. Виконати таку вимогу не може жоден оператор ринку, який здійснює свою діяльність в сфері роздрібного продажу нафтопродуктів, оскільки вказані договори укладаються оптовими операторами ринку, які поставляють паливо вже безпосередньо на АЗС та надають документи для підтвердження якості палива під час кожної партії поставки. Розглянувши вимогу Учасника та ознайомившись з практикою АМКУ щодо розгляду справ за предметом закупівлі «Нафта і дистиляти», а також додатково беручи до уваги Рекомендації АМКУ від 09 квітня 2020 року № 17 рк «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції», Замовником прийнято рішення з метою уникнення будь - яких проявів дискримінації учасників та дотримання ЗУ «Про публічні закупівлі» внести зміни до Оголошення в порядку, передбаченому Законом.
Статус вимоги: Задоволено
Дата виконання рішення Замовником: 03.11.2021 18:41
Підтвердження вирішення: Замовником прийнято рішення задовольнити вимогу учасника та внести зміни до Оголошення про закупівлю в передбаченому Законом порядку.