• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 09310000-5 – Електрична енергія (Лот 1. Електрична енергія (Навчальні корпуса) – 09310000-5; Лот 2. Електрична енергія з урахуванням послуг на її передачу та розподіл (Гуртожитки та квартири) – 09310000-5; Лот 3. Електрична енергія (Інші об’єкти) – 09310000-5)

Загальні обсяги за лотами становлять – 325000 кВт.год. Термін постачання електричної енергії: до 31.12.2021 року. Закупівля буде проводитися за рахунок коштів державного бюджету України по КЕКВ 2282. Кількість може бути зменшено в залежності від потреби та/або обсягу фінансування закупівлі. Оцінка тендерних пропозицій учасників здійснюється за єдиним критерієм – «Ціна пропозиції (з ПДВ)». Питома вага критерію «Ціна пропозиції (з ПДВ)» - 100 %.

Торги не відбулися

819 420.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 21.00 UAH
Період оскарження: 28.10.2021 11:57 - 11.11.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

ВИМОГА

Номер: 35446b3172684382b9cb9d9638153bc2
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-28-001231-b.c1
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Шановний замовник! Уважно ознайомившись із Вашою тендерною документацією вимушені направити Вам свою вимогу про усунення виявлених порушень. Товариство здійснює господарську діяльність з постачання електричної енергії юридичним та фізичним (побутовим) споживачам, відповідно до отриманої ліцензії (Постанова НКРЕКП від 14.06.2018р. № 429), починаючи з 01.01.2019 року. В своїй тендерній документації, зазначається, щоб учасник надав «6.1. Довідку у довільній формі про створення Учасником у м. Полтава Центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів (із зазначенням адреси, графіком роботи). 6.2. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим, надають довідку у довільній формі про наявність власного окремого структурного підрозділу у м. Полтава або посадової особи, з робочим місцем у м. Полтава, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів(із зазначенням адреси, графіком роботи).». Повідомляємо, що зазначений абзац тендерної документації є дискримінаційний, та упереджений по відношенню до всіх учасників торгів, в тому числі і до Товариства, а тому враховуючи вищевикладене просимо Вас усунути виявлені порушення терміново. Наші доводи та обґрунтування. Дана вимога надати документ про підтвердження офісу учасника суперечить принципам, які покладені в природу процедури закупівлі, зокрема, принципам встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників електричної енергії виникає необґрунтована перевага над одним з конкурентів. Вдаючись до таких критеріїв Вами безпосередньо порушується Закон України «Про публічні закупівлі». Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення точок контакту по всій території України, чи мати більше ніж одну. Це виключно бажання Ліцензіата (Товариства). Просимо Вас змінити дані вимоги у Тендерної документації та привести її у відповідність до діючого законодавства. Разом з тим Товариство додатково повідомляє, що на підтвердження інших кваліфікаційних вимог у Товариство наявний кол-центр згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. Відповідно до п. 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Наголошуємо, що окремий структурний підрозділ Товариства на території іншої області не передбачено жодними нормативно – правовим актом України, а є правом, які обслуговує електропостачальник до 50000 тисяч споживачів. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закону) встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Разом з тим звертаємо вашу увагу на той факт, що рішенням № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019 року постійно діючою адміністративною колегією АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення аналогічному питанню, де було встановлено порушення зі сторони Замовника, щодо наявності в постачальника структурної одиниці на іншій території України. Аналогічна позиція була висвітлена в рішенні АМКУ № 6773-р/пк-пз від 28.05.2019 року. Просимо Вас вказати який нормативно-правовий акт ви посилаєтесь, встановлюючи вимоги щодо наявності офісу Учасника на території Полтавської області для обслуговування клієнтів та прийому споживачів. Разом з тим просимо Вас терміново усунути дані порушення. Разом з тим в Ваших діях опосередковано проглядається домовленість з певним постачальником електричної енергії який здійснює постачання електричної енергії на закріпленій території в даному випадку на території Полтавської області. В разі ігнорування законних вимог учасника будемо звертатися до Антимонопольного комітету України, а також до правоохоронних органів МВС України, з метою недопущення неправомірного використання коштів бюджету за попередньою домовленістю сторін.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! За результатами розгляду поданої Вами вимоги про усунення порушення від 01.11.2021 № UA-2021-10-28-001231-b.c1 (далі – Вимога), повідомляємо наступне. Суть Вимоги полягає в тому, що положення пунктів 6.1., 6.2. додатку 3 до тендерної документації на закупівлю електричної енергії, оголошення № UA-2021-10-28-001231-b, на думку Учасника, є дискримінаційними та упередженими по відношенню до всіх учасників торгів, в тому числі і до Учасника. І. На обгрунтування власної позиції Учасник зазначає, що дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. 1.1. Повідомляємо, що Учасником вірно процитовано принцип розмежування дискримінаційних вимог від інших. Однак, вочевидь, в Учасника існують деякі суперечності в розумінні суті вказаного принципу та його застосуванні на практиці. У зв’язку з цим, роз’яснюємо наступне. Словосполучення «можуть відповідати» вказує на абстрактну можливість відповідати певним вимогам. При цьому, в контексті «можуть відповідати лише один або декілька учасників» говориться про те, що абстрактна можливість відповідати певним вимогам є у надзвичайно обмеженого кола учасників. Цьому обмеженому колу учасників логічно протиставляється інша група – учасники, які не можуть відповідати вимогам. При чому, звертаємо увагу Учасника, що принцип використовує не формулювання «відповідають», антонімом якому слугувало б формулювання «не відповідають», тобто перебувають у стані, що на даний момент свідчить про невідповідність. Принцип використовує формулювання «можуть відповідати», антонімом до якого є «не можуть відповідати», тобто, не відповідають на даний момент та за будь-яких умов і незважаючи на вжиті в майбутньому дії, все одно не відповідатимуть. Саме критерій, який виключає можливість участі учасника наразі та в майбутньому, сформульований таким чином, що навіть в майбутньому, незважаючи на вжиті дії, відповідати таким вимогам все одно будуть лише один чи декілька учасників, і свідчить про наявність дискримінації учасників. Дискримінацією є відсутність можливості перемогти в закупівлі незалежно від вжитих заходів. Всі інші критерії, відповідати яким може значна кількість учасників у випадку вжиття дій, спрямованих на це, та які відмежовують тих учасників, які наразі вже відповідають таким вимогам від інших учасників, які не вжили заходів, спрямованих на відповідність таким вимогам, не є дискримінаційними. 1.2. Аналіз відкритої інформації щодо ринку електричної енергії дає підстави стверджувати про наявне існування значної кількості постачальників електричної енергії, які не лише можуть, а й наразі відповідають вимогам п. 6.1., 6.2. додатку 3 до тендерної документації. До їх числа входять, щонайменше: 1. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА БУДІВЕЛЬНО-ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ «КРЕДО», 36008, м. Полтава, вул. Віктора Андрієвського, буд. 29, кв. 16. 2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СФЕРА РЕГІОН», 36040, м. Полтава, вул. Київське шосе, буд. 74, к. 82. 3. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПОЛТАВАЕНЕРГОЗБУТ», 36007, м. Полтава, вул. Маршала Бірюзова, буд. 47А. 4. ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ПОЛТАВСЬКИЙ ОЛІЙНОЕКСТРАКЦІЙНИЙ ЗАВОД-КЕРНЕЛ ГРУП», 36007, м. Полтава, вул. Маршала Бірюзова, буд. 17. 5. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОНОНІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР», 36014, м. Полтава, площа Павленківська, буд. 24. 6. КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ПОЛТАВАВОДОКАНАЛ», 36020, м. Полтава, вул. Пилипа Орлика, буд. 40А. 7. ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕВЕРЕСТ О», 36002, м. Полтава, вул. Матросова, буд. 4. 8. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГОТРЕЙД», 36000, м. Полтава, вул. Пилипа Орлика, буд. 18. 9. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГОСВІТ ТРЕЙД», 36000, м. Полтава, вул. Міщенка В., буд. 2А. 10. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КАРМА ТРЕЙДИНГ», 36008, м. Полтава, вул. Кагамлика, буд. 66, кім. 8. 11. ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЯВІР-2000», 36007, м. Полтава, вул. Степана Кондратенко, буд. 6. 12. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СК ЕНЕРДЖІ ГРУП», 36000, м. Полтава, вул. Вільямса, буд. 1. Організації, що зареєстровані у місті Полтаві та мають щонайменше відповідного працівника (посадову особу), з робочим місцем у м. Полтава, на якого покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, є такими, що відповідають вимогам тендерної документації. Враховуючи кількість таких, вбачається, що навіть за відсутності зацікавленості у цій закупівлі більшості з них, забезпечується конкуренція на високому рівні. Крім того, враховуючи чисельність, нелогічним є твердження з приводу того, що Замовник має домовленості з ними. Однак, якщо вказане твердження не є голослівним припущенням, а має реальні підстави, просимо надати наявну інформацію. Замовником буде проведено її перевірку у встановленому законом порядку. Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» вживає всіх можливих заходів для виключення здійснення протиправної діяльності своїми працівниками. Також звертаємо увагу, що факт місцезнаходження особи – учасника не має жодного значення під час участі в цій закупівлі. Будь який учасник може відкрити на території міста Полтави (обласного центру) центр обслуговування споживачів, структурний підрозділ, чи щонайменше мати відповідну посадову особу. Звертаємо увагу, що як учасники, які мають місцезнаходження на території міста Полтави, так і ті, що зареєстровані за її межами, перебувають в рівних умовах. Тендерною документацією не встановлено обмежень щодо прав на приміщення, в якому розміщуватиметься відповідний підрозділ чи посадова особа учасника. Приміщення може перебувати у власності, бути орендованим, чи використовуватись на інших правах, не заборонених законодавством. Так само, не встановлено жодних вимог до порядку формування відповідного підрозділу чи працевлаштування відповідної особи. Не встановлено обмежень щодо можливості суміщення чи сумісництва. Не встановлено обмежень щодо можливості роботи на умовах неповного робочого дня. Замовник у тендерній документації фактично сам просить надати інформацію про графік роботи відповідного підрозділу чи працівника. При цьому, навіть учасники з місцезнаходженням у місті Полтаві повинні забезпечити працівників приміщенням, обладнанням, та оплачувати їх працю. 1.3. Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», у тендерній документації зазначаються відомості інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Виходячи з положень Закону України «Про публічні закупівлі, вбачається, що замовник має виключне право визначати необхідні характеристики предмета закупівлі та вимоги до учасників. Вказане виключне право замовника корелюється з принципом ефективності, передбаченим пунктом 2 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», який гарантує замовнику можливість придбати саме той товар, необхідність у придбанні якого визначена ним, та з саме тими технічними та якісними характеристиками, які визначив замовник. Відповідно, замовник має право не купувати товар, що не відповідає визначеним ним вимогам. Звертаємо увагу шановного Учасника, що будь-яка умова чи вимога тендерної документації так чи інакше звужує коло потенційних постачальників (учасників), тобто обмежує конкуренцію. Саме з метою здійснення ефективних закупівель та відбору належних учасників Закон України «Про публічні закупівлі» і передбачає право замовника на встановлення умов та вимог. В той же час, не будь-яку умова чи вимога є дискримінаційною. Критерій розмежування дискримінаційних та недискримінаційних вимог зазначено Учасником у його Вимозі. Аналіз вказаного критерію здійснено Замовником та викладено вище. Вищевказана інформація дає підстави стверджувати, що положення пунктів 6.1., 6.2. додатку 3 до тендерної документації не є дискримінаційними. ІІ. Учасник у Вимозі зазначає, що «відповідно до п. 8.3.17. Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Наголошуємо, що окремий структурний підрозділ Товариства на території іншої області не передбачено жодними нормативно – правовим актом України, а є правом, які обслуговує електропостачальник до 50000 тисяч споживачів.» Звертаємо увагу Учасника, що вищевказаним нормативним актом не передбачено і створення учасниками роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, центрів обслуговування споживачів на території інших областей. Однак, створення підрозділів (призначення відповідальних посадових осіб), передбачених пунктом 8.3.17. Правил роздрібного ринку електричної енергії на території, що обслуговується, є логічним, та необхідним для оперативного вирішення питань, що виникають в ході постачання електричної енергії. Необхідність направлення Замовником свого представника до підрозділу постачальника, що знаходиться на території іншого населеного пункту суперечить принципу ефективності, передбаченому пунктом 2 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Право Замовника вимагати створення відповідних підрозділів (призначення відповідальних посадових осіб) кореспондується з обов’язком учасників забезпечити реалізацію права Замовника на особистий прийом відповідною службовою (посадовою) особою постачальника електричної енергії, з метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, у відповідності до вимог пункту 8.3.17. та пункту 8.3.6. Правил роздрібного ринку електричної енергії. В той же час, створення відповідних підрозділів (призначення відповідальних посадових осіб) у такий спосіб, що фактично виключає можливість Замовника забезпечити реалізацію вищевикладених прав або потребує додаткових витрат для їх реалізації, суперечить принципу добросовісності. Звертаємо увагу, що на відміну від початку 2019 року, коли законодавство про ринок електричної енергії лише починало вводитись в дію, станом на кінець 2021 року всі бажаючі суб’єкти господарювання мали реальну можливість вжити дій до виконання вимог вказаного законодавства, чим в дійсності забезпечено високий рівень конкуренції. ІІІ. Відповідно до положень частини 5 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника. Звертаємо увагу, що в рамках цієї закупівлі передбачено придбання електричної енергії як універсальної послуги. Положеннями статті 63 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено обмеження щодо переліку суб’єктів, які можуть надавати універсальну послугу, та порядок визначення таких суб’єктів. Звертаємо увагу шановного Учасника, що відповідно до пункту 13 розділу XVII прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про ринок електричної енергії», під час здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу вертикально інтегрований суб’єкт господарювання повинен до 1 січня 2019 року вжити заходів для відокремлення оператора системи розподілу від виробництва, передачі, постачання електричної енергії шляхом створення відповідних суб’єктів господарювання. З метою забезпечення надійного та безперервного постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам відокремлення оператора системи розподілу, кількість приєднаних споживачів до системи розподілу якого перевищує 100 тисяч, здійснюється з урахуванням вимог цього пункту, а саме … упродовж чотирьох років з 1 січня 2019 року такий електропостачальник, який отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, яка визначається як область, міста Київ та Севастополь, Автономна Республіка Крим, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрований суб’єкт господарювання. Таким чином, обмеження щодо участі в цій процедурі закупівлі витікають з вимог ЗАКОНУ. При цьому, внесення змін до тендерної документації у запропонований Учасником спосіб призведе до допущення до участі в закупівлі учасників, які не мають права здійснювати постачання на відповідних умовах. З огляду на вищевказане, Вимога про внесення відповідних змін до тендерної документації є зловживанням правами Учасника. Виходячи з сукупності вищевикладених обставин, вимога про усунення порушення від 01.11.2021 № UA-2021-10-28-001231-b.c1 не може бути задоволена.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 03.11.2021 17:28