-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Інтерактивна LCD або LED панель для корекційно-розвиткових знань для осіб з особливими освітніми потребами
Інтерактивна LCD або LED панель для корекційно-розвиткових знань для осіб з особливими освітніми потребами
Завершена
180 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 900.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 900.00 UAH
Період оскарження:
28.10.2021 10:23 - 09.11.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Внесення змін до Тендерної документації
Номер:
b42c5f189a24424cb4c190278ce68059
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-28-000990-c.c2
Назва:
Внесення змін до Тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику, згідно з вимогами пункту 2.4. Додатку 2 до Тендерної документації Учасник у складі пропозиції повинен надати копію сертифікату відповідності ISO 27001 та сертифікату відповідності системи управління безпеки праці та охорони здоров’я ISO 45001. Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до пункту 4 Наказу Міністерства освіти і науки України (далі - МОН) №574 від 29.04.2020 року «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» (посилання: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0410-20#Text) та пункту 1 Наказу МОН №1440 від 02.11.2017 року «Про затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти» (посилання: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0055-18#Text) засоби навчання та обладнання (крім деяких витратних матеріалів), що поставляються та використовуються в освітньому процесі, повинні мати гігієнічний сертифікат або висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та технічний паспорт на виріб, та декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів; бути укомплектованими інструкціями про використання та зберігання викладеними українською мовою, та обов’язковими методичними матеріалами для різних видів робіт відповідно до освітніх та навчальних програм. Сертифікати, які Ви вимагаєте, не визначені жодним нормативно-правовим актом України, в тому числі Наказами МОН, як обов'язкові. Це системи добровільної сертифікації і носять вони рекомендаційний характер. Крім цього, такі сертифікати жодним чином не підтверджують якість запропонованого обладнання та можливість його використання у навчальних закладах України. Таким чином, вимагаємо дотримуватися принципу недискримінації Учасників, внести зміни до Додатку 2 та видалити пункт 2.4., в якому зазначається необхідність надання копії сертифікату відповідності ISO 27001 та сертифікату відповідності системи управління безпеки праці та охорони здоров’я ISO 45001.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол №193.pdf 04.11.2021 13:26
Дата подачі:
02.11.2021 10:51
Вирішення:
1. Надати наступну відповідь: Шановний учасник, повідомляємо, що тендерна документація не містить вимоги надати авторизаційний лист від виробника/договір з виробником. Зокрема вимога п.2.4 Додатку 2 ТД передбачає надання листа від будь-якого постачальника, що може підтвердити можливість поставки товару учасником, адже будь-який учасник що не є виробником товару здійснює його закупівлю у певного свого постачальника (або виробника)! Враховуючи те, що Замовником у тендерній документації не зазначено жодних вимог до моделей або виробників товару учасники можуть пропонувати продукцію будь-якого виробника, що відповідає технічним та якісним вимогам визначеним у тендерній документації. Отже відповідно отримати такий лист може будь-який учасник.
Вважаємо, що дискримінацією учасник може розглядати вимоги Замовника у тому випадку, коли певний документ можна отримати лише у одного окремого виробника (і ніякого іншого) або лише на конкретно зазначену модель товару, що ставить у залежність від такого одного виробника і не дає можливості запропонувати продукцію іншого.
Також слід зазначити, що типовий перелік допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти, згідно наказу МОН №414 із змінами.
Отже даною вимогою Замовник ніяким чином не порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки, дані вимоги Закону та практика закупівель були враховані при оголошенні закупівлі. Дякуємо.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Авторизаційний лист дискримінаційна вимога
Номер:
7c9829db203943e5bb4d4da1c04e2b0f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-28-000990-c.a1
Назва:
Авторизаційний лист дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист, повідомляємо наступне. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол №187.pdf 02.11.2021 13:45
Дата подачі:
29.10.2021 19:48
Вирішення:
Шановний учасник, повідомляємо, що тендерна документація не містить вимоги надати авторизаційний лист від виробника/договір з виробником. Зокрема вимога п.2.4 Додатку 2 ТД передбачає надання листа від будь-якого постачальника, що може підтвердити можливість поставки товару учасником, адже будь-який учасник що не є виробником товару здійснює його закупівлю у певного свого постачальника (або виробника)! Враховуючи те, що Замовником у тендерній документації не зазначено жодних вимог до моделей або виробників товару учасники можуть пропонувати продукцію будь-якого виробника, що відповідає технічним та якісним вимогам визначеним у тендерній документації. Отже відповідно отримати такий лист може будь-який учасник.
Вважаємо, що дискримінацією учасник може розглядати вимоги Замовника у тому випадку, коли певний документ можна отримати лише у одного окремого виробника (і ніякого іншого) або лише на конкретно зазначену модель товару, що ставить у залежність від такого одного виробника і не дає можливості запропонувати продукцію іншого.
Також слід зазначити, що наведені Вами приклади рішень АМКУ містять індивідуальний характер розгляду певної ситуації та мають відношення до закупівлі витратних матеріалів (UA-2019-03-14-000597-a) та матеріалів для друку та поліграфії (UA-2019-03-15-000266-c), що не має відношення до даної закупівлі, оскільки предметом даної закупівлі є Інтерактивна LCD або LED панель для корекційно-розвиткових знань для осіб з особливими освітніми потребами.
Отже даною вимогою Замовник ніяким чином не порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки, дані вимоги Закону та практика закупівель були враховані при оголошенні закупівлі. Дякуємо.
Статус вимоги:
Відхилено