• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Влаштування пожежної сигналізації в навчальному корпусі №2 Рівненського державного гуманітарного університету по вул.Пластова,31 в м. Рівне , Рівненської обл.

Торги відмінено

1 200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 000.00 UAH
Період оскарження: 27.10.2021 12:37 - 03.11.2021 12:23
Вимога
Відхилено

дискримінаційні вимоги

Номер: 3a95926ffa764463aaae2c6e87ec0ff1
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-27-005156-a.a1
Назва: дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику, відповідно до законодавства містобудівної діяльності повноваження щодо якості і повноти виконання будівельно-монтажних робіт (в частині монтажу пожежної сигналізації) передбачається сертифікованими інженерами з технічного нагляду. Щодо вимоги про створення комісії, до складу якої повинно бути включено: представник замовника, представник підрядника, представник територіального органу ДСНС: представники ДСНС ненаділені такими повноваженнями, а відповідно вимога щодо включення до складу комісії представника ДСНС є незаконною. Відповідно до вимог спрощеної закупівлі Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати такі документи: - Сертифікат, виданий Учаснику, на систему управління інформаційною безпекою стосовно електромонтажних робіт - ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту cистеми управління інформаційною безпекою. Вимоги». - Чинний Міжнародний сертифікат ISO/PAS 45005:2020 на відповідність вимогам ВСА 45005:2020 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги до безпечної роботи під час пандемії COVID – 19 та копію звіту проведеного аудиту щодо оцінки системи управління до ISO/PAS 45005:2020 на відповідність вимогам ВСА 45005:2020; Послуги і продукцiя, яка є предметом закупiвлi, не входить в Перелiк та не пiдлягають обов'язковiй сертифiкацiї вiдповiдно до законодавства України. Крім цього, з 16.03.2018 р. набрав чинності наказ Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 р. №93, яким з метою приведення нормативно - правових актів у відповідність із законодавством визнано такими, що втратив чинність зокрема наказ № 28. У зв’язку з втратою чинності з 01.01.18 Декрету Кабінетів Міністрів України від 10.05.93 № 46 - 93 “ Про стандартизацію і сертифікацію”, державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.18 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів в державній системі сертифікації. Вимога щодо надання вищезазначених сертифікатів порушує гарантований ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників. Аналогічні висновки містить судова практика. Крім цього, надання цих документів у складі пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому вимога щодо їх надання є неправомірною. Замовник не має права вимагати документи, які не є обов’язковими під час здійснення діяльності. Вичерпний та законний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтверджуючих документів, для одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення визначають Ліцензійні умови, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 "Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення"; Дані стандарти мають виключно рекомендаційний характер, і це є право будь-якого суб’єкта господарювання, а не обов’язок. Для прикладу у частині "0 ВСТУП" "0.1 Загальні положення" ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 зазначено наступне: «Цей стандарт може бути використано зацікавленими внутрішніми та зовнішніми сторонами для оцінки можливості організації відповідати власним вимогам щодо інформаційної безпеки.». Тобто, "МОЖЕ БУТИ ВИКОРИСТАНО", а не "ЗОБОВ'ЯЗАНІ". Згідно "ВСТУП до ДО 45001:2018" "0.5 Зміст цього стандарту" ДСТУ ISO 45001:2019 "Цей стандарт містить вимоги, які організація може використати для впровадження системи управління ОЗіБП та оцінки відповідності цим вимогам."МОЖЕ ВИКОРИСТАТИ", а не "ЗОБОВ'ЯЗАНІ". Тобто дані стандарти не можуть утворювати або припиняти певні правові наслідки для суб'єкта господарювання зокрема, й в такий спосіб - як створення перешкоди для прийняття участі у закупівлі (тобто дискримінації). З огляду на це, вимоги щодо вищезазначених сертифікатів спрямовані на свідоме штучне звуження кола учасників, які зможуть взяти участь у процедурі закупівлі, що свідчить про корупційну складову та грубо порушує принцип максимальної економії при здійсненні закупівлі. Крім цього, зазначені вимоги грубо порушують норму ч.6 ст.23 Закону України "Про публічні закупівлі". Тому доцільним є виключення із умов ТД вимоги щодо надання вищезазначених сертифікатів або доповнення ТД умовами, відповідно до яких у разі відсутності вищезазначених сертифікатів в учасника, ним подається довідка, у якій зазначаються причини відсутності цього сертифікату . З огляду на вищезазначене, вимагаємо внесення відповідних змін до документації спрощеної закупівлі. У разі незадоволення даної вимоги, ми як Учасник закупівлі, залишаємо за собою право звернутися до суду.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день, шановний учасник! Закупівля «Влаштування пожежної сигналізації в навчальному корпусі №2 Рівненського державного гуманітарного університету по вул.Пластова,31 в м. Рівне , Рівненської обл.» здійснюється у порядку проведення спрощених закупівель відповідно до статті 14 ЗУ «Про публічні закупівлі». 1. Відповідно до технічного завдання встановлено, що Учаснику, який стане переможцем цієї закупівлі буде делеговано повноваження по створенню комісії з перевірки наявності і утримання в стані готовності систем протипожежного захисту (підпункт 46 п. 4 постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1052). Вимогу замовника, що Вами оскаржується вважаємо правомірною з огляду на приписи підпункту 46 п. 4 постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1052, згідно із яким на ДСНС покладено обов’язок щодо перевірки наявності і утримання в стані готовності автоматизованих систем раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення в разі їх виникнення та систем протипожежного захисту на об’єктах, які підлягають обладнанню такими системами. 2. Щодо надання у складі пропозиції сертифікатів ISO. Відповідно до ч.3 статті 14 Закону - в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Тобто інформація, яку замовник вважає за потрібне отримати, з огляду на предмет закупівлі. Замовником було встановлено вимогу про надання Сертифікату, який виданий Учаснику, на систему управління інформаційною безпекою стосовно електромонтажних робіт - ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту cистеми управління інформаційною безпекою. Вимоги». Така умова встановлена з метою переконатися, що роботи, які є предметом закупівлі, будуть виконані якісно і у відповідності до міжнародних та національних стандартів. Отримати сертифікат ISO може будь – яка організація, що працює у відповідності до цього стандарту, а наявність сертифікату ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту cистеми управління інформаційною безпекою. Вимоги» сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника, його спроможності виконувати роботи, які задовольняють вимоги Замовника та є предметом закупівлі. Крім цього, як ви й самі зазначаєте, у частині "0 ВСТУП" "0.1 Загальні положення" ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 зазначено, що: «Цей стандарт може бути використано зацікавленими внутрішніми та зовнішніми сторонами для оцінки можливості організації відповідати власним вимогам щодо інформаційної безпеки». Якщо Стандарт «може» бути використано замовником, то ваш аргумент про незаконність встановлення вимоги є нелогічним. Відповідно до оголошення про закупівлю, замовник встановлював вимогу про наявність в учасника достатньої кількості працівників, які мають необхідні знання та досвід. При виконанні робіт, учасник повинен дотримуватися не тільки всіх норм і стандартів щодо встановлення пожежної сигналізації, але й організовувати роботу у відповідності до обмежень і вимог, пов’язаних із COVID – 19. З огляду на це було встановлено вимогу про надання у складі пропозиції Чинного Міжнародного сертифікату ISO/PAS 45005:2020 на відповідність вимогам ВСА 45005:2020 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги до безпечної роботи під час пандемії COVID – 19 та копію звіту проведеного аудиту щодо оцінки системи управління до ISO/PAS 45005:2020 на відповідність вимогам ВСА 45005:2020. Вимоги щодо надання у складі пропозиції сертифікатів ISO є законними, і це неодноразово підтверджувалося практикою органу оскарження. Наведемо як приклад такі рішення: рішення від 14.01.2021 №546 (UA-2020-12-18-003131-b)) та Рішення від 23.03.2021 № 5769 (UA-2021-03-04-002913-b). На підставі вищенаведеного, прийнято рішення про відхилення Ваших вимог.
Статус вимоги: Відхилено