• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 – 09120000-6 Газове паливо ( Газ природний).

Завершена

268 322.41 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 341.61 UAH
Період оскарження: 06.09.2017 13:52 - 17.09.2017 00:00
Вимога
Вирішена

Щодо порушення чинного законодавства

Номер: ba7e64ade3504c8f830a1caf8a16728f
Ідентифікатор запиту: UA-2017-09-06-001163-c.a2
Назва: Щодо порушення чинного законодавства
Вимога:
Вами, 08 вересня відмовлено у задоволенні вимоги усунути порушення у Тендерній документації з посиланням на те, що «постачальник має право укласти з оператором газотранспортної системи договір на транспортування природного газу магістральними трубопроводами для своїх споживачів до точок входу в газорозподільні системи». На жаль, це твердження не відповідає чинному законодавству. Дійсно, статтею 19 Закону України «Про ринок природного газу» у частині 1 встановлено, що суб’єкти ринку природного газу є рівними у праві на отримання доступу до газотранспортних та газорозподільних систем, газосховищ, установки LNG та на приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем. Однак, НКРЕКП було прийнято постанови, які грубо порушують передбачений Законом принцип і постановляють наступне. За чинною редакцією Кодексу газотранспортної системи, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2493: - Оператор газотранспортної системи надає потужність у фізичних точках входу та фізичних точках виходу на підставі договору транспортування природного газу (пункт 1 глави 1 Розділу ІХ). - потужність фізичної точки виходу з газотранспортної системи, до якої підключена газорозподільна система, надається виключно оператору газорозподільної системи (пункт 3 глави 1 Розділу ІХ). - потужність фізичної точки виходу з газорозподільної системи, до якої безпосередньо підключений споживач, надана виключно Споживачу (пункт 1 глави 1 Розділу ІХ). Між нашим підприємством та оператором газотранспортної системи укладено договір транспортування природного газу. Цей договір укладено у відповідності до Типового договору транспортування природного газу, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2497 Цим договором передбачене надання оператором газотранспортної системи трьох послуг: послуга замовленої потужності, фізичного переміщення (транспортування) та балансування Однак через відсутність доступу до потужностей на точці споживача та відповідній точці входу в газорозподільну систему, скористатися правом використання цієї потужності або здійснення транспортування до цієї точки для нас, як постачальника, неможливо. Тому цей договір на сьогодні діє для будь-якого постачальника лише в частині балансування, і постачальники оплачують Оператору ГТС лише послуги балансування. Тому, повторно просимо внести зміни у тендерну документацію для того, щоб уникнути надлишкових витрат.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Враховуючи роз’яснення Мінекономрозвитку від 01.12.2015 року №3302-05/40083-06, Виконавчий комітет Аулівської селищної ради вирішив включити до предмету закупівлі (природного газу) послугу, пов’язану з транспортуванням газу до газорозподільних систем ПАТ «Дніпропетровськгаз», яке відповідно до вимог договору на розподіл природного газу здійснюватиме переміщення природного газу розподільними трубопроводами.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

Щодо транспортування

Номер: 2f22f55fe5684533a687ee6783e46e51
Ідентифікатор запиту: UA-2017-09-06-001163-c.a1
Назва: Щодо транспортування
Вимога:
Тендерна документація складена з порушеннями, оскільки в Тендерній документації встановлена вимога, що до ціни природного газу як товару має бути включено витрати щодо транспортування природного газу магістральними трубопроводами. Така вимога встановлена в пункті 1 Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, а саме що ціна на газ встановлюється учасником у відповідності до Закону України від 09.04.2015 № 329-VIII «Про ринок природного газу». Учасник включає до вартості ціни пропозиції конкурсних торгів послуги, пов’язані з постачанням газу до точки входу в газорозподільну систему, до якої підключено об’єкти замовника, в тому числі витрати щодо транспортування природного газ магістральними трубопроводами у відповідності з тарифами, що встановлені згідно постанов НКРЕКП. Також в пункті 1 Розділу 5. «Оцінка тендерних пропозицій», а саме що Учасник торгів визначає загальну ціну пропозиції конкурсних торгів з урахуванням вартості самого товару, який він пропонує поставити відповідно до умов цієї документації, а також з урахуванням витрат на транспортування товару до місця поставки, вказаного замовником, витрат на страхування, навантаження, розвантаження, з урахуванням митних зборів, податків та інших платежів, пов'язаних з ввезенням товару в Україну для вільного обігу, усіх інших витрат та в пункті 2, що Учасник визначає ціну на товар, який він пропонує поставити за Договором, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, а також витрат на страхування, транспортування та інших витрат, визначених законодавством. Постачальники природного газу не можуть включати до ціни природного газу як товару вартість його транспортування магістральними трубопроводами. По-перше, у пункті 31 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» визначено, що природний газ є товарною продукцією, тобто товаром. Діяльність з постачання природного газу здійснюється постачальниками природного газу у відповідності до пункту 27 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу», яким визначено, що постачальник природного газу – це суб’єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із постачання природного газу. Відповідно до пункту 45 частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» транспортування природного газу – це господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газотранспортною системою з метою його доставки до іншої газотранспортної системи, газорозподільної системи, газосховища, установки LNG або доставки безпосередньо споживачам, але що не включає переміщення внутрішньопромисловими трубопроводами (приєднаними мережами) та постачання природного газу. Пунктом 19 частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» встановлено, що оператор газотранспортної системи – суб’єкт господарювання, який на підставі ліцензії здійснює діяльність із транспортування природного газу газотранспортною системою на користь третіх осіб (замовників). Абзацом 2 частини 1 статті 23 цього Закону визначено, що «оператор газотранспортної системи не може провадити діяльність з видобутку, розподілу або постачання природного газу». Таким чином, послуга з транспортування природного газу може надаватися винятково оператором газотранспортної системи на підставі відповідної ліцензії. У відповідності до переліку суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право провадження діяльності із транспортування природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ, який оприлюднюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, лише два підприємства мають право на провадження такої діяльності. Крім того, відбулося відокремлення функцій транспортування та розподілу від функції постачання природного газу, тож Оператор газотранспортної системи не може одночасно поєднувати діяльність з транспортування та постачання. Діяльність з постачання природного газу провадиться лише постачальниками природного газу. Тому, у Учасника як постачальника природного газу відсутні правові підстави для отримання від Замовника коштів за транспортування природного газу, оскільки послуги транспортування не надає. По-друге, Учасник як постачальник природного газу не може здійснювати оплату послуг транспортування природного газу Оператору газотранспортної системи, оскільки на сьогодні можливість замовлення потужностей та їх оплати постачальником як замовником послуг транспортування не запроваджена на практиці. Так, за чинною редакцією Кодексу газотранспортної системи, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2493: - Оператор газотранспортної системи надає потужність у фізичних точках входу та фізичних точках виходу на підставі договору транспортування природного газу (пункт 1 глави 1 Розділу ІХ). - потужність фізичної точки виходу з газотранспортної системи, до якої підключена газорозподільна система, надається виключно оператору газорозподільної системи (пункт 3 глави 1 Розділу ІХ). - потужність фізичної точки виходу з газорозподільної системи, до якої безпосередньо підключений споживач, надана виключно Споживачу (пункт 1 глави 1 Розділу ІХ). Між Учасником та оператором газотранспортної системи укладено договір транспортування природного газу. Цей договір укладено у відповідності до Типового договору транспортування природного газу, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2497. Цим договором передбачене надання оператором газотранспортної системи трьох послуг: послуга замовленої потужності, фізичного переміщення (транспортування) та балансування. Але оскільки Кодексом газотранспортної системи постачальників обмежено у доступі до потужностей, що суперечить статті 19 ЗУ «Про ринок природного газу», і ці потужності надані відповідно операторам газорозподільних систем та споживачам, постачальник не може здійснити оплату послуги транспортування природного газу Оператору газотранспортної системи. За таких умов, договір транспортування природного газу, укладений між Постачальником та Оператором газотранспортної системи, діє лише в частині урегулювання небалансів Учасника як постачальника. На підставі вищевикладеного, з метою захисту прав та законних інтересів Учасника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, просимо привести Тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства. У випадку отримання від Замовника відмови задовольнити вимогу та внести зміни до Тендерної документації і виключити положення, які не відповідають чинному законодавству, учасник скористається своїм правом на оскарження незаконних положень тендерної документації у спосіб, передбачений статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: На підставі ст.12 Закону України "Про ринок природного газу" та Закону України "Про публічнізакупівлі" ст.1 ч.1 п.32 прийняте рішення відхилити скаргу
Статус вимоги: Відхилено