• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія на 2022 рік для потреб Білоцерківського механіко-енергетичного фахового коледжу - відповідний код ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія

Торги не відбулися

525 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 250.00 UAH
Період оскарження: 27.10.2021 10:02 - 08.11.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Проект Договору

Номер: f22701e024a942c582c8a8f49d15be3d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-27-001445-a.b2
Назва: Проект Договору
Вимога:
Шановний Замовник! Детально проаналізувавши тендерну документацію Замовника у вказаній закупівлі, було встановлено наявність надмірних і дискримінаційних вимог до учасників, що суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель, що викладені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме недискримінація учасників та порушують право усіх учасників брати участь у даних торгах. Згідно з п. 5.7. Додатку №5 ТД «. Зміна ціни 1 кВт/год електроенергії в бік збільшення не більше, ніж на 10 відсотків, у разі коливання ціни електричної енергії на ринку, може відбуватись тільки відносно її фактичної вартості, не враховуючи при цьому тариф постачальника і тариф на передачу (згідно формули) і лише один раз за розрахунковий період (календарний місяць) станом на 1 число розрахункового періоду (календарного місяця)..» Відповідно до Закону «Про публічні закупівлі», а саме п.2 ч.5 ст.41 визначено, що один із випадків зміни ціни є збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії. Зауважимо, що предметом закупівлі є електрична енергія. Таким чином зазначена умова вказує на неможливість Постачальником змінювати ціну товару протягом календарного місяця. Тобто завчано передбачено, що постачальник зможе підвищити ціну не частіше ніж один один раз за розрахунковий період (календарний місяць). Одночасно також зауважимо, що законодавство у сфері публічних закупівель не містить обмежень щодо частоти та строку внесення змін до договору про закупівлю в частині ціни за одиницю товару в межах 10 %. Тож вбачається, що такі зміни до договору про закупівлю можна вносити декілька разів. Водночас законодавство не містить обмежень, що для внесення таких змін до договору про закупівлю має пройти певний строк. Отже, заборона зміни ціни товару протягом календарного місяця є безпідставною, незаконною та необґрунтованою. Виходячи з вищевикладеного, ПРОСИМО: 1. Внести зміни до документації шляхом виключення названих положень. 2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки. У раз ігнорування даної вимоги, ми використаємо надане нам право, згідно статті 18 Закону, звернутися з відповідною скаргою до постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про порушення принципів здійснення публічних закупівель.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Законом України "Про публічні закупівлі" не встановлено вимог щодо періодичності зміни ціни за одиницю електричної енергії у випадку коливання її ціни на ринку (як і щодо інших товарів). При цьому обмеження періодичності зміни ціни за одиницю товару не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю, які передбачає Закон України «Про публічні закупівлі» не поширюється на договори про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії (п. 2 ч. 5 ст. 41). За таких умов положення щодо періодичності зміни ціни на електричної енергії можуть бути визначені замовником у проекті договору про закупівлю. Наприклад, шляхом встановлення обмежень стосовно зміни ціни не частіше ніж один раз за розрахунковий період (місяць) та її застосовування з першого числа відповідного розрахункового періоду, що повністю відповідає ПРРЕЕ та узгоджується з вимогами комерційного обліку електричної енергії, це відповідно передбачено замовником в проекті договору на закупівлю та Додатку 2 до проекту договору, що не суперечить п. 2 ч. 5 ст. 41. Відповідно до рішення Уповноваженої особи від 02.11.2021 року, протокол № 22
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: d8378e4d98e841799ebf70b40f731160
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-27-001445-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовник! тендерною документацією передбачено, що учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати такі документи: «Для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку згідно із із зразком, зазначеним у додатку № 2 до тендерної документації, щодо наявності на дату подання тендерної пропозиції документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору(ів) (в довідці обов’язково зазначається предмет договору(ів), номер та дата договору(ів)) із додаванням копій: - договору(ів), зазначеного(их) в довідці; - додатків, додаткових угод та інших невід’ємних частин до нього(них) (за наявності); - документів, що підтверджують виконання договору(ів) в ПОВНОМУ ОБСЯЗІ (актів, накладних тощо (відповідно до умов договору(ів))) (не менше двох договорів)». Тобто, Замовник вимагає надати аналогічні договори, дія яких завершена. Відповідно до статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" 1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду ВИКОНАННЯ аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Тобто, чинним законодавством не встановлено обмеження щодо стану договору - виконаний чи виконується, а повинні підтвердити саме ВИКОНАННЯ, а отже, договір може бути і не закінченим, але з документальним підтвердженням його виконання (актів, накладних тощо (відповідно до умов договору(ів))). Визначивши вимогу, що договір повинен бути виконаним в ПОВНОМУ ОБСЯЗІ, Ви тим самим обмежуєте коло потенційних учасників, що призводить до зменшення конкуренції та суперечить одному із основних принципів здійснення публічних закупівель щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності. Згідно статті 22 Закону пункт 4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до рішення Уповноваженої особи від 27.10.2021 року, протокол № 18 згідно п. 2 с.16 Закону України "Про публічні закупівлі" замовником встановлено в тендерній документації (Додаток 2 ТД) одним із кваліфікаційних критеріїв документальне підтвердженння досвіду виконання аналогічного договору(ів). Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір”, а тому перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням принципів, закріплених у ч.1 ст.5 Закону України "Про публічні закупівлі". Вищезазначена умова не є дискримінаційною для стабільно працюючих виконавців та не обмежує конкуренцію, а є кваліфікаційною вимогою, яка дає замовнику захист від недобросовісних учасників, що в подальшому вплине на виконання договору за предметом закупівлі.. Сам по собі укладений учасниками договір не може свідчити про його належне виконання, оскільки подальший перебіг виконання договору може бути відбуватися і неналежним чином. Відповідність учасника зазначеній вимозі тендерної документації є ознакою компетентності та передумовою виконання своєчасно і в повному обсязі договірних зобов’язань учасником за предметом закупівлі. Відсутність такого критерію в подальшому може вплинути на якість та терміни виконання договору, або ж взагалі унеможливить його виконання учасником через відсутність відповідного досвіду. Як наслідок замовник може отримати невиконання регіонального замовлення та неефективне використання бюджетних коштів . Відповідно до рішення Уповноваженої особи від 02.11.2021 року, протокол № 21
Статус вимоги: Відхилено