• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Куртка зимова повсякденна робоча

Завершена

199 921.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 999.61 UAH
Період оскарження: 26.10.2021 16:51 - 08.11.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Дискримінаційна вимога про лист-відгук

Номер: 73373c52568f4b72931f848723159b4f
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-26-002754-c.a1
Назва: Дискримінаційна вимога про лист-відгук
Вимога:
Відповідно до ч.4 ст.5, ч.4 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон): Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників; тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. В пп.3.1. таблиці Додатку 1 тендерної документації (далі – ТД) міститься дискримінаційна та антиконкурентна вимога про те, що учасник в якості аналогічного повинен надати «Лист-відгук повинен містити вихідний номер та дату видачі не раніше дня оприлюднення на веб-порталі оголошення про проведення закупівлі; інформацію про номер відповідного договору, дату його укладання; П.І.Б. та контактні дані особи (номер телефона), що підписала відгук». Доказом незаконності вимог Замовника є практика Антимонопольного комітету України, зокрема: Рішення адмінколегії АМКУ №9409-р/пк-пз від 14.05.2020, №20913-р/пк-пз від 14.09.2021р. Відповідно до п.3 ч.1 ст.16 Закону Замовник вимагати від учасників подання досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Як вбачається Закон не дозволяє замовнику ні вимагати документів не передбачених законодавством України (лист-відгук), ні обмежувати аналогічні договори датою видачі листа-відгуку чи наявністю у відгуку певних реквізитів. Слід зазначити: 1) відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та та фінансову звітність в Україні» документами, що підтверджують виконання договору є первинні документи (видаткова накладна, акт приймання-передачі), а не лист-відгук, який не є первинним документом; 2) чинне законодавство України не містить ані такого поняття, як «лист-відгук», ані механізму його отримання, ні вимог до його змісту чи порядку складання. Тобто, лист-відгук це дискримінаційний регулятор замовника для допуску певних учасників до закупівель, для того щоб замовник міг всупереч Закону вирішити хто буде допущений до торгів, а хто ні. Наявність у ТД вимога про лист-відгук, дату його видачі і реквізити відгуку свідчить про намагання Замовника обмежити конкуренцію звузивши коло учасників лише певними учасниками, які підпадають під вищевказані дискримінаційні та антиконкурентні умови. Вищенаведене є доказом дискримінаційності вимог ТД щодо надання листа-відгуку та до того ж виданого датою не раніше певної періоду та ще з певними реквізитами. На підставі викладеного, керуючись ч.4 ст.5, ч.4 ст.22, ст.17 Закону України "Про публічні закупівлі" вимагаємо внести зміни до тендерної документації - виключивши з неї вищевказані дискримінаційні, антиконкуренті вимоги.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день. Надаємо відповідь на вашу Вимогу. Ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) встановлює кваліфікаційні критерії процедури закупівлі. Ч. 1 цієї статті вказує, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а ч. 2 вказує Замовнику на необхідність вибору одного чи декількох кваліфікаційних критеріїв, які Замовник вибирає на власний розсуд без жодних обмежень. Тому одним із таких кваліфікаційних критеріїв і було вибрано Замовником наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, як один з найактуальніших. Закон не обмежує Замовника у виборі документів, які повинен надати Учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, і чи первинними, чи вторинними вони мають бути. Тому Замовником у тендерній документації для підтвердження виконання аналогічного договору вимагає від Учасника надання інформації по договору, а також копію аналогічного договору з підтверджуючими документами (копіями видаткових накладних/акти виконаних робіт та оригіналами листів-відгуків контрагента про виконання умов договору). Твердження щодо незаконності вимоги листа-відгука є безпідставною, оскільки чинним законодавством та нормативними документами передбачено такий засіб обміну інформацією між установами як листи, Зокрема п. 123 Типової інструкції з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну (далі Типова інструкція), затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 17.01.2018 за № 55, передбачає мету та завдання листів, зокрема обмін інформацією між установами на запити інших установ та запити на інформацію, що цілком відповідає меті і завданню листа-відгука контрагента, який відповідно до вимог тендерної документації повинен містити інформацію про виконання умов договору учасником. П. 125. Типової інструкції передбачено, що лист має такі реквізити: дата, реєстраційний індекс, посилання на документ, на який дається відповідь, адресат, заголовок до тексту, текст (основний реквізит службового листа) та особисте звертання (у разі потреби), відмітка про наявність додатків (у разі потреби), підпис, відмітка про виконавця. П. 39. Типової інструкції про заголовок до тексту (короткий зміст) документа вказує, що заголовок (короткий зміст) відповідає на питання “про що?”, “кого?”, “чого?” та наводить приклад: лист (про що?) про організацію наради. Таким чином, лист може стосуватися будь-яких питань, в тому числі і про надання відгуку. Замовник не вбачає достатнім надання на підтвердження кваліфікаційного критерію Учасником лише договору про аналогічну поставку (виконання робіт/послуг) або видаткову накладну/акт приймання-передачі робіт/послуг (далі — акт виконаних робіт). Адже договір є лише декларацією намірів щось купити/виконати. Видаткова накладна вказує на те, що товари поставлені, але з неї не вбачається: чи зроблено це вчасно, повністю та яка якість поставлених товарів. Акт виконаних робіт також не дає 100% певності у тому, що Учасник виконав все вчасно та якісно тощо. Тому отримання від попереднього контрагента Учасника схвального відгуку у вигляді оформленого відповідно до законодавства та нормативних документів листа є вагомішим доказом надійності Учасника процедури закупівель. Замовник не вважає дискримінаційним вимогу щодо дати листа-відгуку, оскільки Учасник може отримати його і в електронному вигляді за усним чи письмовим зверненням до контрагента та надати Замовнику. Досвід Замовника свідчить про відсутність в учасників закупівель проблем надати такий лист, датований не раніше дня оприлюднення на веб-порталі оголошення про проведення закупівлі. В той же час Замовник неодноразово і в стислі терміни надавав листи-відгуки Учасникам для участі в процедурах інших закупівель за виконаними договорами та відмовляв у наданні таких листів, якщо були випадки несумлінного виконання ними договорів. Проте зважаючи на ймовірні труднощі Скаржника щодо отримання листа-відгуку, виданого датою не раніше дня оприлюднення на веб-порталі оголошення про проведення закупівлі, Замовник виключає вимогу щодо дати , а також розширює перелік видів документів, які повинен надати Учасник для підтвердження кваліфікаційного критерію виконання аналогічного договору, вносячи зміни у Тендерну документацію.
Статус вимоги: Задоволено