• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Хліб білий, хліб житній» ДК 021:2015 – 15810000-9 - Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби

Завершена

454 027.78 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 270.14 UAH
Період оскарження: 26.10.2021 15:46 - 05.12.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації

Номер: 55a512bdc6774455b343357af57c2e3a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-26-005383-a.b3
Назва: Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Текст скарги у вкладеному файлі
Дата розгляду скарги: 18.11.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.11.2021 09:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.11.2021 17:48
Дата виконання рішення Замовником: 01.12.2021 11:45
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №25946-р/пк-пз від 18.11.2021 року, зобов’язано КНП «Покровська клінічна ЛІЛ» внести відповідні зміни до тендерної документації, щодо закупівлі з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення. Таким чином, відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Враховуючи викладене, рішенням Тендерним комітетом №982 від 01.12.2021 року затверджено нову редакцію тендерної документації (з Додатками до неї) та переліком змін, а також на виконання п. 3 ч. 1 ст. 10 Закону замовникоми безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднив в електронній системі закупівель вказанні зміни.
Автор: ПрАТ "Павлоградхліб", Дмитро Зайченко +380509145939 zaychenko@pvhleb.dp.ua
Вимога
Залишено без розгляду

щодо виключення дискримінаційних умов

Номер: df275979a422493f8ab094295c7b99c1
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-26-005383-a.a2
Назва: щодо виключення дискримінаційних умов
Вимога:
І. В п. 1.4 Додатку №2 до тендерної документації зазначено що учасник повинен надати документи на підтвердження фінансової спроможності . "Усі вищезазначені звіти повинні підтверджувати беззбитковість господарської діяльності Учасника". Дана вимога є дискримінаційною, зогляду на наступне: Фінансова спроможність підприємства тісно пов’язана з поняттям «Фінансовий стан підприємства» як економічною категорією, яка визначає реальну та потенційну фінансову спроможність підприємства забезпечувати фінансування поточної діяльності, певний рівень саморозвитку підприємства та погашення зобов’язань перед суб’єктами господарювання. Фінансовий стан підприємства відображає стан капіталу в процесі його кругообігу та спроможність суб’єкта до саморозвитку на фіксований момент часу. Але, Замовник вимагає підтвердити беззбитковість господарської діяльності та отримання доходу (виручки) за останній три роки! Таким чином, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які можуть підтвердити беззбитковість господарської діяльності учасника, а саме, отримання Учасником чистого прибутку за останній три роки, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання - потенційних учасників. нанологічна правова позиція АМКУ викладена в рішенні No17345-р/пк-пз від 15.09.2020 (оголошення UA-2020-08-06-002598-a). Враховуючи вищезазначене, ця вимога має бути виключена з Документації. Частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципами відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону «Про публічні закупівлі» : Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною 4 статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» передбачено, що: тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, обраний Замовником, порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачені принципи недискримінації всіх учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник, 26.10.2021 року Комунальним некомерційним підприємством «Покровська клінічна лікарня інтенсивного лікування» Покровської міської ради Донецької області (далі-Замовник) оголошено проведення процедури закупівлі «Відкриті торги» за предметом ««Хліб білий, хліб житній» ДК 021:2015 – 15810000-9 - Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби», очікувана вартість вказаної закупівлі 454 027,78грн. Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону, фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону. Згідно ч. 1 ст.22 Закону, Тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Одним із кваліфікаційних критеріїв, що підтверджує фінансову стабільність учасника, відповідно до статті 16 Закону є наявність фінансової спроможності. Також частина 3 статті 16 Закону встановлює замовнику обмеження щодо вимоги надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі, більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівлі на частини). яка підтверджується фінансовою звітністю. Частиною 3 статті 22 Закону зазначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Фінансова спроможність – це забезпечення учасника достатньою кількістю грошових та інших майнових активів для повного покриття всіх можливих витрат, у т. ч. виконання своїх грошових та інших зобов’язань. Вимоги тендерної документації замовником встановлюються з метою перевірки учасника, його можливостей забезпечити реалізацію закупівлі та виконати вимоги з постачання товарів, надання послуг чи виконання робіт за її результатами. Замовник має впевнитися, що публічні кошти, витрачені на закупівлю, не будуть втрачені через фінансові проблеми в діяльності учасника. Саме для забезпечення цієї мети в чинній редакції Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон, Закон про закупівлі) передбачено такий кваліфікаційний критерій, як «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю». Фінансові показники займають провідну роль в аналізі стану економічної безпеки підприємства і відбивають фінансовий стан підприємства. Всебічний аналіз стану економічної захищеності підприємства саме за останні три роки дозволяє Замовнику підвищити об'єктивність висновків щодо фінансово-економічної діяльності підприємства. Тому Замовник має право вимагати надання фінансової звітності з показниками беззбитковості господарської діяльності Учасника. Аналогічна правова позиція АМКУ викладена в рішенні № 22597-р/пк-пз від 07.12.2020р. (оголошення UA-2020-11-12-011379-c). Щодо рішення АМКУ № 17345-р/пк-пз від 15.09.2020 (оголошення UA-2020-08-06-002598-a), на яке Ви посилаєтесь, зазначаємо, що в даному рішенні розглядалось питання новоствореного підприємства, яке не мало можливості надати беззбиткові фінансові звіти за три роки. В тендерній документації до оголошення UA-2021-10-26-005383-a на закупівлю «Хліб білий, хліб житній» ДК 021:2015 – 15810000-9 - Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби в п.1.4 зазначено: «- У випадку, якщо Учасник – юридична особа або фізична особа-підприємець створені менш ніж 3 роки тому, то вищезазначені документи, які підтверджують фінансову спроможність та отримання прибутку, надаються за всі останні звітні періоди з моменту створення». Тобто ніяких дискримінаційних вимог, які розглядались АМКУ та викладено в рішенні № 17345-р/пк-пз від 15.09.2020р., тендерна документація не містить
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 03.11.2021 16:24
Вимога
Вирішена

Щодо узгодження умов договору з предметом закупівлі

Номер: e1b905abcecf4ca689554c3a98658ffa
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-26-005383-a.a1
Назва: Щодо узгодження умов договору з предметом закупівлі
Вимога:
Ознайомившись з умовами тендерної документації вимагаємо внести зміни до Додатку №4 "проект договору поставки", а саме: узгодити текст проекту договору з предметом закупівлі (хліб білий, хліб житній)! Запропоновані умови договору не можуть бути виконані як постачальником так і Замовником! Наприклад:: - в п. 2.1 "Якість і комплектація Товару повинні відповідати державним стандартам України" - яка може бути комплектація у хліба!? - "2.2. Постачальник, відповідно до умов п. 4.6. цього Договору, зобов'язаний передати Покупцеві, без додаткової оплати, документи, які стосуються Товару, в тому числі: технічні умови, інструкції по експлуатації (застосування), ремонту і зберігання Товару, паспорта, технічну документацію, за якою виробляється не стандартизований Товар, та іншу необхідну документацію". - що із цього відноситься до хлібу!? - "2.3. Гарантійний термін на Товар, при його наявності для даного виду Товару, встановлюється у технічній документації на Товар або в іншому документі, переданому Покупцеві, але не може становити менше 18 (вісімнадцяти) місяців з дати поставки Товару або менше 12 (дванадцяти) місяців з дати початку експлуатації Товару."- у хліба строк придатності 48 та 72 години відповідно! про які не менше 12 місяців йде мова!? Та інше за текстом! Сподіваємося на Ваше порозуміння!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: «Шановний учасник, 26.10.2021 року Комунальним некомерційним підприємством «Покровська клінічна лікарня інтенсивного лікування» Покровської міської ради Донецької області (далі-Замовник) оголошено проведення процедури закупівлі «Відкриті торги» за предметом ««Хліб білий, хліб житній» ДК 021:2015 – 15810000-9 - Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби», очікувана вартість вказаної закупівлі 454 027,78грн. Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону, фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону. Згідно ч. 1 ст.22 Закону, Тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. У тендерній документації у тому числі зазначаються проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов; Проект Договору про закупівлю викладено в Додатку 4 Тендерної документації. Відповідно до п.6 ст1. Закону, договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару; При цьому, договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського Кодексів України (далі ЦК та ГК України) з урахуванням особливостей, визначених Законом, умов цього Оголошення та пропозиції переможця у письмовій формі у вигляді єдиного документа. Договором у розумінні ст.626 Цивільного кодексу України є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Частиною 6 ст.33 Закону зазначено, що Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів. Водночас, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Поряд з цим ч.5 ст.41 Закону встановлено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім визначених випадків. Істотними умовами договору згідно ГКУ та ЦКУ є: - умови про предмет договору* (ч. 1 ст. 638 ЦКУ). Умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості (ч. 3 статті 180 ГКУ) - ціна договору (згідно з ч. 3 статті 180 ГКУ); - строк дії договору (згідно з ч. 3 статті 180 ГКУ). Строком дії господарського договору є час, впродовж якого існують господарські зобов'язання сторін, що виникли на основі цього договору. Закінчення строку дії господарського договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, що мало місце під час дії договору; - умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди (ст. 638 ЦКУ). *Згідно ст.180 ГК України, умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Вимоги щодо якості предмета договору визначаються відповідно до обов'язкових для сторін нормативних документів, зазначених у статті 15 цього Кодексу, а у разі їх відсутності - в договірному порядку, з додержанням умов, що забезпечують захист інтересів кінцевих споживачів товарів і послуг. Статтею 15 ГК України встановлено, що у сфері господарювання застосовуються технічні регламенти, стандарти, кодекси усталеної практики та технічні умови. При цьому, кількісні характеристики, опис товару та технічні, якісні характеристики предмету закупівлі визначені Додатком №3 Тендерної документації. Таким чином, Законом не заборонено складати остаточну редакцію договору про закупівлю з урахуванням особливостей предмету закупівлі та результатів аукціону на базі того проекту договору про закупівлю, що є Додатком 4 до цього Оголошення, дотримуючись основних вимог до договору визначених ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» або вносити зміни до Договору після його підписання у встановленому законом чи договором порядку. Також, етап підписання договору наступає після того, як на попередньому етапі "Кваліфікації" Замовником після розгляду на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення тендерну пропозицію/пропозицію Учасника, яка визначена найбільш економічно вигідною, було обрано переможця. Ураховуючи Ваше звернення та з метою забезпечення замовниками дотримання таких принципів здійснення закупівель, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням, та у зв’язку із необхідністю відображення на веб-порталі достовірної інформації про закупівлю, Замовником прийнято рішення венсти відповідні зміни до Тендерної документації за предметом закупівлі «Хліб білий, хліб житній» ДК 021:2015 – 15810000-9 - Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (ідентифікатор закупівлі - UA-2021-10-26-005383-a), а саме до умов проекту Договору (Додаток №4), щодо приведення їх до вимог зазначених у Тендерній документації.
Статус вимоги: Задоволено
Задовільнена: Так