-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 2
Енергія електрична
Завершена
800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
Період оскарження:
25.10.2021 13:22 - 06.11.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога щодо скасування дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
e846e6bf2de24251a2bf9f848235d300
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-25-006824-b.a1
Назва:
Вимога щодо скасування дискримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику!
Під час підготовки пропозиції встановлена наявність положень, що суперечать принципам, які покладені в природу процедури закупівлі, зокрема, принципам встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вимог розділу «ПОРЯДОК ПОСТАЧАННЯ ТОВАРУ (електричної енергії)» додатку 5 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ»
«Під час постачання електричної енергії учасник повинен забезпечити реалізацію права замовника на особистий прийом відповідною службовою (посадовою) особою постачальника електричної енергії, з метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, у відповідності до вимог п. 8.3.17 та п.8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії».
Для підтвердження можливості забезпечення учасником реалізації такого права, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати:
Довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Одеської області або посадової особи, з робочим місцем на території Одеської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів», яка надається відповідно до встановленої форми.
«На підтвердження інформації зазначеної в Довідці учасник в складі тендерної пропозиції надає
1. Копії документів, що підтверджують право власності на нерухоме майно, де розташований зазначений у Довідці підрозділ Учасника або копії документів, що підтверджують право користування нерухомим майном, де розташований структурний підрозділ Учасника або розташоване робоче місце посадової особи учасника.»
Вважаємо зазначені вимоги дискримінаційними та такими, що неправомірно звужують коло потенційних учасників процедури закупівлі, а тому вони мають бути виключені з умов тендерної документації.
Дискримінаційність вимог Замовника зокрема полягає в територіальному місцезнаходженні власного окремого структурного підрозділу або посадової особи, з робочим місцем на території Одеської області. За таких умов участь у закупівлі мають змогу взяти виключно ті Постачальники, що мають підрозділ на території Одеської області.
Відповідно до п. 8.3.17. "Правил роздрібного ринку електричної енергії", учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення /скарги/ претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством.
Звертаємо увагу, що вказана норма не передбачає створення центру обслуговування споживачів у кожній області чи регіоні куди здійснюється постачання електричної енергії, жодним чином не вказує на обов'язок Постачальника створювати на території Замовника Центру обслуговування споживачів.
Відповідно до абзацу третього п. 8.3.17. "Правил роздрібного ринку електроенергії" для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Тобто, чинне законодавство електропостачальникам надає право вибору або створювати окремий структурний підрозділ або покласти обов'язки на окремого працівника за умови, що підприємство має менше 50000 споживачів.
Кореспондуючись з вищевикладеним зазначаємо, що законом не встановлено й вимоги щодо створення робочого місця для посадової особи на території Одеської області.
Так, наявність такої вимоги - пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників.
Таким чином, у одних Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими.
Доводимо до Вашого відома, що, зокрема, відповідно до рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №21983-р/пк-пз від 26.11.2020 року та №21783-р/пк-пз від 24.11.2020 року аналогічні вимоги визнані як дискримінаційні.
У порядку дії частини 2 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо внести зміни до тендерної документації, скасувавши вищевказані дискримінаційні вимоги.
У іншому разі будемо змушені звернутися за захистом своїх законних прав до Уповноваженого органу оскарження.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Одеська область.pdf 29.10.2021 18:03
Дата подачі:
29.10.2021 18:03
Вирішення:
До тендерної документації внесені відповідні зміни
Статус вимоги:
Задоволено