• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Нове будівництво розвідних водопровідних мереж в с.Андріївка Широківського району Дніпропетровської області (ДК 021:2015: 45200000-9 — Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва)

Згідно наявної потреби у закупівлі. Закупівля проводиться на загальну вартість на 2021-2022 роки. Місцезнаходження замовника - 53742, Україна, Дніпропетровська область обл., село Карпівка, вул. Центральна, 97-А. Категорія замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги(послуг) дорівнює або перевищує 200тис.гривень, а робіт- 1,5мільйона гривень. Вид закупівлі -відкриті торги. Пропозиції готуються українською мовою. Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%).

Торги не відбулися

13 160 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 131 600.00 UAH
Період оскарження: 23.10.2021 15:11 - 04.11.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

Оскарження умов Тендерної документації

Номер: 7d754f29b06e452fb1a7c41d76808a9b
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-23-005881-b.a1
Назва: Оскарження умов Тендерної документації
Скарга:
ТОВ "ІНВЕСТ-МОНТАЖБУД" (ЄДРПОУ 41291061) (скаржник) має намір прийняти участь у закупівлі «Нове будівництво розвідних водопровідних мереж в с. Андріївка Широківського району Дніпропетровської області (ДК 021:2015: 45200000-9 — Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва) UA-2021-10-23-005881-b. На думку скаржника окремі положення тендерної документації є такими, що суперечать нормам чинного законодавства та основним принципам здійснення процедури публічної закупівлі. Відповідно до приписів ч. 8 ст. 18 передбачено: скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації. За інформацією про процедуру закупівлі оскарження умов закупівлі може бути здійснено до 04.11.2021 р., 00:00 год. Скаржник вважає, що тендерна документація містить наступні протиправні вимоги: 1. Щодо вимог ТД про наявність фінансової спроможності Відповідно до змісту п. 5 «Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством…» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено наступне: «5.1. Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. 5.2. Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у відповідності вимог до оформлення та інших вимог цієї документації всі документи згідно Додатку 2. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі». Відповідно до п. 4 Додатку 2 до тендерної документації «Документи, які надають Учасники для підтвердження кваліфікаційних критеріїв та відсутності підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі» Замовник встановив наступні вимоги: «4.1.Фінансова спроможність учасника підтверджується фінансовою звітністю за останній звітній період згідно з Розділом ІІ (Склад та елементи фінансової звітності) наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 „Загальні вимоги до фінансової звітності“» № 73 від 07.02.2013 таза 6 місяців 2021 року. 4.2.Замовник перевіряє фінансову звітність за останній звітній період учасника на Порталі відкритих даних за посиланням https://data.gov.ua/dataset/24069422-5825-41f6-81f7-89567e5e2ac9 самостійно відповідно до частини 5 статті 17 та частини 4 статті 22 Закону. 4.3.У разі відсутності інформації щодо фінансової звітності учасника на Порталі відкритих даних за посиланням https://data.gov.ua/dataset/24069422-5825-41f6-81f7-89567e5e2ac9 учасник надає у складі тендерної пропозиції лист з відповідним поясненням та документальним підтвердженням фінансової звітності, а саме: копії балансу, звіту про фінансові результати, звіту про рух грошових коштів з відміткою (квитанція) про прийняття органу Держкомстату. Ті учасники, що працюють менше одного року, надають у складі тендерної пропозиції фінансову звітність на підтвердження фінансової спроможності за період роботи. Якщо учасник із законодавчих причин не складає фінансову звітність, він надає лист із відповідним поясненням та посиланням на нормативні акти. У разі якщо річний обсяг доходу (виручки) за 2020 звітній рік є меншим ніж 90% та за 6 місяців 2021 року менше, ніж 50% від очікуваної вартості предмета закупівлі, то така тендерна пропозиція учасника за рішенням замовника буде відхилена, як така, що не відповідає кваліфікаційним вимогам». Вимога Замовника про надання та перевірку проміжної (за 6 місяців) фінансової звітності суперечить нормам чинного законодавства: Відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» чітко встановлено: «3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини)». Тобто, базою визначення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності є обсяг річного доходу (виручки), а не 6 місяців поточного року. Далі, в п 4.1. (Додаток 2) оскарженої тендерної документації Замовник вимагає підтвердити фінансову спроможність учасника підтверджується фінансовою звітністю за останній звітній період. За приписами ст. 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев’яти місяців. Крім того, відповідно до облікової політики підприємства фінансова звітність може складатися за інші періоди. Таким чином, поняття «звітний період за календарний рік» та «проміжна фінансова звітність» не є тотожними поняттями, а некоректне використання правових термінів та спотворення вимог закону тягнуть за собою порушення прав та охоронюваних законом інтересів широкого кола учасників. Більше того, є суб’єкти господарської діяльності (потенційних учасників тендерних процедур), які взагалі не мають складати проміжну фінансову звітність, або складають скорочену звітність. Відповідно до ч. 3 ст. 11 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» для мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницьких товариств і представництв іноземних суб’єктів господарської діяльності, крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами, встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу та звіту про фінансові результати. Відповідно до п. 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого Постановою КМУ від 28.02.2000 р. №419 (із змінами та доповненнями) Підприємства, які відповідно до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” належать до мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницькі товариства та підприємства, які ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства, крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності, подають річну фінансову звітність органам, зазначеним у пункті 2 цього Порядку (крім органів Казначейства), не пізніше 28 лютого року, що настає за звітним роком. Таким чином, встановлення критерію подання проміжної звітності за 6 місяців є дискримінаційною, оскільки: • фінзвітність не зможуть надати суб’єкти, які не зобов’язані її складати; • вимога подання фінзвітності за 6 місяців суперечить ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки законодавець визначив вимогу підтвердження «обсягу річного доходу (виручки)»; • застосування вимоги «проміжної фінансової звітності 6 місяців» лише до тієї частини учасників (які її подають) є дискримінацією, оскільки умови для всіх учасників мають бути рівними. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимоги тендерної документації щодо наявність фінансової спроможності за 6 місяців та надання проміжної фінансової звітності є дискримінаційними та порушують принцип рівного ставлення до учасників. Позиція скаржника підтверджується сталою практикою органу оскарження, в т.ч. рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №21021-р/пк-пз від 15.09.2021 р., №6911-р/пк-пз від 05.04.2021 р. та інш. 2. Відповідно до п. 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» встановлено наступне: «Кваліфікаційна частина складається з: 3) Довідки про те, що учасник ознайомився та погоджується з проєктом договору разом з проєктом Договору (викладений в додатку 4) заповненим (за винятком інформації про дату, номер та суму договору) з усіма додатками та завізований з боку учасника на кожній сторінці». Відповідно до змісту розділу 19 «Додатки до Договору» проєкту договору обов’язковим додатком є «Додаток 4. Проект виконання робіт». Проект виконання робіт (ПВР) – це вид проєктно-технологічної документації, який розробляється на основі робочої документації та проекту організації будівництва (ПОБ) і визначає та деталізує технологію, організацію та умови виконання будівельних робіт. Відповідно до нормативних вимог ДБН А.3.1-5:2016 «Організація будівельного виробництва» встановлено: «5.1.8 ПОБ на повний обсяг будівництва об'єкта розробляється відповідно до вимог ДБН А.2.2-3 у складі проекту (затверджувальної частини робочого проекту) як розділ "Організація будівництва". За необхідності, ПОБ розробляються на окремі черги будівництва, пускові комплекси або на окремі його частини. ПВР розробляються на основі ПОБ та робочої документації. 5.2 Проект організації будівництва 5.2.1 ПОБ має містити загальні рішення з організації будівництва об'єкта в цілому. У випадку здійснення будівництва за чергами, пусковими комплексами ПОБ кожної черги, пускового комплексу має враховувати умови будівництва об'єкта в цілому. Склад та форми основних документів ПОБ наведено у додатках Д та Е. З урахуванням матеріалів ПОБ формуються рішення з організації будівництва та з розподілу витрат щодо його фінансування і матеріально-технічного забезпечення. ПОБ має бути ув'язаний з іншими розділами проектної документації. 5.2.2 ПОБ розробляє генеральна проектна організація із залученням, за необхідності, інших проектних або науково-дослідних організацій для розроблення окремих розділів проекту. Для капітального ремонту, реконструкції, технічного переоснащення існуючого об'єкта ПОБ розробляється із залученням замовника. 5.3.4 Орієнтовний склад і зміст ПВР визначається на основі додатка К. У складі ПВР основними документами є об'єктний будівельний генплан на виконання відповідного етапу робіт на об'єкті будівництва, за необхідності технологічні карти або схеми, схеми спільної роботи будівельних механізмів та/або обладнання, пояснювальна записка. Форми документів у складі ПВР приймаються відповідно до додатка Л. 5.3.5 ПВР розробляє будівельна організація на види та етапи робіт, які вона виконує. Для складних видів робіт ПВР може розроблятися із залученням проектних організацій (у тому числі у складі проектної документації) або науково-дослідних організацій відповідного напряму діяльності. ПВР повинен бути узгоджений з ПОБ за основними показниками: межі будівельного майданчика, прийняті методи будівництва, принципові рішення з організації і послідовності робіт, вимоги щодо міцності, стійкості та надійності об'єкта будівництва, вимоги комплексної безпеки будівництва. 4.5 На кожному об'єкті будівництва організація будівельних робіт має здійснюватись на підставі розробленої ПТД. Відповідно до вимог ДБН А.2.2-3 питання організації будівництва відображаються на стадії ТЕО (ТЕР) у розділі "Основні положення з організації будівництва" (додаток Д), а на стадії П або затверджувальної частини робочого проекту - у ПОБ. ПОБ та сукупність розроблених на його підставі ПВР складають комплект ПТД, яка повинна містити рішення з реалізації заходів, визначених у 4.1, 4.2, 4.3. Вимоги до ПТД наведено у розділі 5, склад і зміст документів - у додатках Е, Ж, К, Л, М. 5.1.7 ПТД об'єкта будівництва складається з ПОБ, що містить рішення з організації будівництва об'єкта в цілому, та окремих його черг, пускових комплексів та ПВР, що деталізують організаційно-технологічні заходи і способи виконання робіт. 5.1.8 ПОБ на повний обсяг будівництва об'єкта розробляється відповідно до вимог ДБН А.2.2-3 у складі проекту (затверджувальної частини робочого проекту) як розділ "Організація будівництва". За необхідності, ПОБ розробляються на окремі черги будівництва, пускові комплекси або на окремі його частини. ПВР розробляються на основі ПОБ та робочої документації». Скаржник звернувся до Замовника із вимогою про включення до складу тендерної документації Проекту організації будівництва (ПОБ), як основного документу для розробки Проекту виконання робіт (ПВР), що вимагається від учасників, як обов’язковий документ в складі тендерної пропозиції. Однак Замовник відмовив та відповів, що учасники мають надати проект ПВР, який у разі перемоги буде відкореговано у відповідності до ПОБ. Скаржник привертає увагу колегії на той факт, що відповідь Замовника по суті є некваліфікованою, непрофесійною та нерозумною. Організація будівельного виробництва та складання проектно-технічної документації є відповідальною та професійною роботою кваліфікованих спеціалістів, діяльність яких регламентована науково-методичними вимогами та стандартами. Розробка будь-якої проектної документації не може відбуватися на підставі «вигаданих», «прикинутих» або «неперевірених» вхідних даних, фахівець не має права брати ці дані «з голови» або з інших джерел, ніж офіційно наданих ПОБ та ПТД. Виконання на пропозицію Замовника «проекту ПВР» без надання ПОБ та ПТД – є прямим порушенням норм ДБН А.3.1-5:2016 «Організація будівельного виробництва» та всіх основних засад професійної діяльності фахівців в галузі проектування будівництва. Вищезазначене порушення може бути усунуте або забезпеченням доступу учасників до матеріалів Проекту організації будівництва, або шляхом виключення вимоги ТД про надання заповненого «Додатку 4. Проект виконання робіт» до проєкту Договору. 3. Щодо надмірних вимог до складу документів до тендерної пропозиції Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 05.11.2021 14:20
Автор: ТОВ "ІНВЕСТ-МОНТАЖБУД", Артем Кроцюк +380676337586 artem.imb@gmail.com