-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ноутбук, код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)
Завершена
810 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 050.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 050.00 UAH
Період оскарження:
22.10.2021 15:53 - 03.11.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
вимога
Номер:
f428d54ce63c4cf19d6f1336765ef7e7
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-22-010983-b.a2
Назва:
вимога
Вимога:
Шановний замовник! Згідно протоколу №328 від 12.11.2021 р. вами було прийнято рішення про відхилення нашої пропозиції. Серед пунктів, за кими було прийнято таке рішення, були пункт про те, батарея у нотбуці Асер 3CELL 45WH, що насправді відповідає вимогам тендерної документації, а також пункт про нібито дискретний модуль ТРМ у лінійці Acer TravelMate P2 TMP214-53, що насправді не відповідає дійсності. Не може не викливати подиву таке намагання Замовника знайти хоч якісь, навіть мінімальні заціпки для відхилення нашої пропозиції. У той же час Замовником прийнято рішення про визначення переможцем ПП "ЛІДЕР ПЛЮС 2020" , пропозиція якого містить значно більші помилки, що не може не викликати як мінімум здивування. Так, при вимозі до дисплея "не менше IPS " учасником ПП "ЛІДЕР ПЛЮС 2020" представлений насправді дисплей з типом матриці
"TN+film", що є значним порушенням умов тендерної документації, а також вимогами наказу від 02.11.2017 № 1440 МОН, яким регламентуються технічні умови щодо обладнання для навчальних закладів. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0055-18#Text При цьому у Замовника не знайшлося часу(або по іншим причинам) на перевірку технічних параметрів ноутбука LENOVO V14 G2 ITL (82KAS03800) https://www.moyo.ua/ua/noutbuk_lenovo_v14_g2_itl_82kas03800_/502200.html Дана модель не представлена на сайті LENOVO, але це не викликало питань у Замовника, хоча стосовно ноутбука Асер була здійснена перевірка, гідна рівня найкращих силових органів. Оскільки замовник прийняв навіть те, що учасником ПП "ЛІДЕР ПЛЮС 2020"не були чітко підтверджені технічні параметри ноутбука при тому, що, крім копіпаста зі словами -не більше, не менше, не гірше- не було представлено ніяких точних технічних параметрів, а технічні вимоги повністю співпадають(крім матриці IPS) з представленим учасником ноутбуком, не можна не прийти до висновку про замовний характер даного тендеру і зв'язок замовника з учасником ПП "ЛІДЕР ПЛЮС 2020" , та, скоріше за все, з ФОП "ПОГОРЄЛОВ ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ", який виконав технічну роль у даному тендері. Також при Мінімальному кроці аукціону 4 050,00 UAH та мінімальним відривом один від одного дані учасники не зробили ніяких кроків на аукціоні, будучи повністю впевнені у своїй перемозі. Вбачаючи зговір учасників і замовника у даному тендері, вимагаємо відміни решення про визначення переможцем ПП "ЛІДЕР ПЛЮС 2020" та відміни даного тендеру, а також справедливого відношення до учасників наступних торгів. В іншому випадку змушені будемо звертатится до колегії АМКУ та перевіряючих органів для захисту своїх прав.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол розгляду вимоги2.docx 29.11.2021 11:25
- інформаційний лист офіційного представника виробника.pdf 29.11.2021 11:25
Дата подачі:
25.11.2021 21:27
Вирішення:
Шановний учасник, замовником уважно розглянуто Вашу вимогу та повідомляємо наступне. Замовником повторно проведено аналіз технічних характеристик запропонованого переможцем товару ноутбука Lenovo V14 G2 ITL (82KAS03800) та було надано запит до офіційного представника виробника про надання інформації щодо технічних характеристик ноутбука Lenovo V14 G2 ITL (82KAS03800).
29.11.2021 року замовником отримано інформаційний лист ТОВ «Леново Юкрейн» від 26.11.2021 року №3445/-1, ознайомившись з яким встановлено відповідність технічних характеристик ноутбука Lenovo V14 G2 ITL (82KAS03800) вимогам Технічної специфікації додатку №4 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», в т.ч. до дисплею ноутбука (тип матриці IPS).
Враховуючи вищевикладене, замовник змушений відмовити в задоволені Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога
Номер:
e3fd174a33c848da8a7f6957a69bf412
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-22-010983-b.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Щодо легальної та ліцензійної операційної системи WINDOWS, варто зауважити, що компанія Microsoft розробила спеціальні наклейки, які клеяться на сам ПК або ноутбук і позначають, що на ньому встановлена офіційна копія Windows. Таку наклейку практично неможливо підробити - у неї є багато захисних елементів, а також на самій етикетці міститься значна кількість розпізнавальних знаків (голографічне зображення, голографічний мікротекст і оптично-змінну фарбу). На самому сертифікаті присутній серійний код і ключ продукту.
Просимо ознайомитися з практикою Замовників.
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006701-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006867-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002447-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-01-26-006781-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-30-003331-b
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-29-005631-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-26-003460-a
Пов'язані документи:
Учасник
- Microsoft_лист_розясн_про_авторизацію_для_участі_у_тендерах.pdf 26.10.2021 12:31
- протокол розгляду вимоги.docx 28.10.2021 15:04
Дата подачі:
26.10.2021 12:31
Вирішення:
Шановний учасник, замовник уважно розглянув Вашу вимогу та повідомляємо наступне. Відповідно до ст.22 Закону, окрім обов’язкових відомостей, встановлених Законом, тендерна документація може містити іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Під час підготовки тендерної документації замовником вирішено включити до переліку документів, що вимагаються замовником (додаток №2 до тендерної документації), авторизаційний лист виробника товару або офіційного дистриб'ютора на території України. Зазначення в тендерній документації вимоги щодо надання учасниками в складі тендерних пропозицій авторизаційного листа виробника товару або офіційного дистриб'ютора на території України ніяким чином не обмежує конкуренцію та не призводять до дискримінації учасників, а лише убезпечує замовника від можливої поставки нелегального та неякісного товару. Учасники, зацікавлені в постачанні якісного товару вправі отримати авторизаційний лист виробника товару або офіційного дистриб'ютора на території України, тим самим виконати вимогу замовника та безперешкодно прийняти участь процедурі закупівлі. Враховуючи вищевикладене, замовник змушений відмовити в задоволені Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
28.10.2021 15:04