-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Мультифункціональний спортивно-ігровий комплекс
Торги не відбулися
550 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 500.00 UAH
Період оскарження:
22.10.2021 14:20 - 04.11.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
Стосовно неправомірного визначення переможця
Номер:
639248a6da7f44ebaf86b5772b5674d7
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-22-008318-b.a1
Назва:
Стосовно неправомірного визначення переможця
Вимога:
Через електронну систему закупівель Prozorro 22.10.2021 було оголошено закупівлю Мультифункціональний спортивно-ігровий комплекс (Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-10-22-008318-b).
Згідно Протоколу № 14/11 від 18.11.2021 р. переможцем торгів на закупівлю товару Мультифункціональний спортивно-ігровий комплекс було визначено ФОП "ШЕВЧЕНКО СТЕПАН ЯРОСЛАВОВИЧ".
ФОП Буленкова В.В., як Учасник даної процедури закупівлі, категорично не погоджується з рішенням Замовника та вважає його незаконним, таким, що порушує наші законні права та інтереси, а також принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, адже в пропозиції Учасника-переможця містяться невідповідності вимогам ТД, що повинні були зумовити відхилення його тендерної пропозиції відповідно до вимог ст.31 Закону, а саме:
1. Згідно вимог Замовника, а саме розділ ІІІ ч. 1 Тендерної документації Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції копію витягу (виписки) з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань або копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи чи фізичної особи-підприємця подана учасником повиннна бути сформований не раніше дати оголошення даних торгів та копію свідоцтва про реєстрацію (чи витягу з реєстру) платника податку на додану вартість або єдиного податку. Згідно Додатку 4 Замовник вимагає копії(-ю) аналогічних(-ого) договорів(-у) з усіма до них(-ього) додатками та додатковими угодами.
Згідно з 5.27 Національного стандарту України Державної уніфікованої системи документації, Уніфікованої системи організаційно - розпорядчої документації ”Вимоги до оформлювання документів” (ДСТУ 4163-2003, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 07.04.2003 № 55) 4.1 Готуючи та оформлюючи документи, використовують такі реквізити: Відмітку про засвідчення копії документа складають зі слів "Згідно з оригіналом", назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії.
ФОП "ШЕВЧЕНКО СТЕПАН ЯРОСЛАВОВИЧ" у складі своєї тендерної пропозиції не надав засвідчені копії документів:
1) копію витягу (виписки) з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань
2) копія витягу з реєстру платника єдиного податку
3) копії(-ю) аналогічних(-ого) договорів(-у) з усіма до них(-ього) додатками та додатковими угодами.
2. Згідно вимог Замовника, які зазначені у розділі ІІ ч. 1: «Відсутність будь-яких питань, уточнень, звернень за роз’ясненнями щодо тендерної документації з боку учасника процедури закупівлі, який подав (подає) тендерну пропозицію, означає, що учасник повністю усвідомлює зміст тендерної документації, а усі умови та вимоги, які викладені в тендерній документації, є зрозумілими для нього без будь-яких застережень, про що учасником подається окремий підтверджуючий документ.»
ФОП "ШЕВЧЕНКО СТЕПАН ЯРОСЛАВОВИЧ" у складі своєї тендерної пропозиції не надав підтверджуючий документ про те, що учасник повністю усвідомлює зміст тендерної документації, а усі умови та вимоги, які викладені в тендерній документації, є зрозумілими для нього без будь-яких застережень
3. Учасником ФОП "ШЕВЧЕНКО СТЕПАН ЯРОСЛАВОВИЧ" у складі тендерної пропозиції було подано документ №21 від 08.11.2021 Таблиця відповідності товару.
У цьому документі ФОП "ШЕВЧЕНКО СТЕПАН ЯРОСЛАВОВИЧ" зазначає перелік складових комплексу, що не відповідає вимогам Замовника, а саме відсутні наступні складові комплексу:
1) Турнік - 8 шт.
2) Шест пожежний- 1 шт.
3) Стійка для пресу- 2 шт.
4) Турнік змійка- 2 шт.
Тобто товар, який пропонує ФОП "ШЕВЧЕНКО СТЕПАН ЯРОСЛАВОВИЧ" не відповідає технічним вимогам Замовника, які викладені у Додатку 7 тендерної документації.
4. Відповідно до ч. 1 Розділу ІІІ ТД: «Відповідно до частини третьої статті 12 Закону створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а також Закону України «Про електронні довірчі послуги» та шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify.
Під час перевірки КЕП повинні відображатися прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). У випадку відсутності даної інформації учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі підпункту 2 пункту 1 частини1 статті 31 Закону.»
У складі тендерної пропозиції ФОП "ШЕВЧЕНКО СТЕПАН ЯРОСЛАВОВИЧ" міститься файл: «sign.p7s» з накладеним електронним підписом учасника. При перевірці вказаного файлу на офіційному веб-сайті Центрального засвідчувального органу (ЦЗО), було встановлено наступне:
Підписувач: Шевченко Степан Ярославович
ПІБ: Шевченко Степан Ярославович
Організація (установа):
Код ЄДРПОУ:
Час підпису: 2021-11-17T13:55:29
Сертифікат виданий: КНЕДП - ІДД ДПС
Сертифікат дійсний ДО: 2023-04-25T23:59:59
Серійний номер: 58E2D9E7F900307B04000000E7CE1B00C7EA9300
Тип носія особистого ключа: Захищений(ЗНКІ смарт-карта чи е.ключ Автор 337)
Алгоритм підпису: ДСТУ-4145
Тип підпису: Кваліфікований
Сертифікат: Кваліфікований
Таким чином, тендерна пропозиція підписана не фізичною особою-підприємцем (ФОП "ШЕВЧЕНКО СТЕПАН ЯРОСЛАВОВИЧ"), а фізичною особою (ШЕВЧЕНКО СТЕПАН ЯРОСЛАВОВИЧ).
Відповідно до пункту 37 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі»: «37) учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі».
Як вбачається з вищенаведеного, Закон чітко розмежовує як учасників процедури закупівлі/спрощеної закупівлі окремо фізичну особу та окремо фізичну особу-підприємця.
Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону України «Про електронні довірчі послуги»:
«Формування та видача кваліфікованого сертифіката відкритого ключа без ідентифікації особи, ідентифікаційні дані якої міститимуться у кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, не допускаються».
ч. 2 вказаної статті передбачає, що: «Ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності за паспортом громадянина України або за іншими документами, які унеможливлюють виникнення будь-яких сумнівів щодо особи, відповідно до законодавства про Єдиний державний демографічний реєстр та про документи, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи».
ч. 5 вказаної статті передбачає, зокрема: «Під час перевірки цивільної правоздатності та дієздатності юридичної особи кваліфікований надавач електронних довірчих послуг зобов’язаний ознайомитися з інформацією про юридичну особу, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а також пересвідчитися, що обсяг її цивільної правоздатності та дієздатності є достатнім для формування та видачі кваліфікованого сертифіката відкритого ключа».
Отже, Закон України «Про електронні довірчі послуги» також чітко розмежовує фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Більше того, встановлює диференційовані вимоги як для створення (видачі) електронних підписів так і для перевірки останніх.
Додатково звертаємо увагу, що дане питання вже було предметом розгляду Колегії АМКУ, зокрема: рішення № 8086-р/пк-пз від 15.04.2021 у закупівлі UA-2021-03-04-005723-c, рішення від 04.12.2020 № 22519 у закупівлі: UA-2020-10-23-004024-c, рішення від 22.02.2021 №3205-р/пк-пз у закупівлі UA-2021-01-07-000020-a, рішення № 4291-р/пк-пз від 05.03.2021 у закупівлі UA-2021-01-07-000026-a.
Тобто всупереч вимогам Замовника ФОП "ШЕВЧЕНКО СТЕПАН ЯРОСЛАВОВИЧ" підписує тендерну пропозицію КЕП фізичної особи Шевченко С.Я. Проте тендерна пропозиція подана від фізичної особи-підприємця Шевченко С.Я. З моменту державної реєстрації підприємницької діяльності ФОП Шевченко С.Я. втрачає статус фіз. особи і діє як фізична особа-підприємець, тому і КЕП повинен бути накладений від ФОП Шевченко С.Я.
Таким чином накладений КЕП не відповідає вимогам ТД Замовника.
Враховуючи викладене, на Пропозицію Переможця ФОП "ШЕВЧЕНКО СТЕПАН ЯРОСЛАВОВИЧ" не накладено саме кваліфікований електронний підпис фізичної особи - підприємця.
Враховуючи вищевикладене, учасник (ФОП "ШЕВЧЕНКО СТЕПАН ЯРОСЛАВОВИЧ") не відповідає вимогам, встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Враховуючи наведене, у Замовника наявні підстави для відхилення пропозиції ФОП "ШЕВЧЕНКО СТЕПАН ЯРОСЛАВОВИЧ", визначені пунктом 1 частини першої статті 31 Закону.
Враховуючи вищевикладене, Пропозиція Переможця мала бути відхилена Замовником на підставі вимог статті 31 Закону. Не відхиливши Пропозицію Переможця, Замовник порушив вимоги статті 31 Закону, відповідно до якої замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо, зокрема, учасник не відповідає вимогам, встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Закупівлі здійснюються за принципами, зокрема об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі /спрощеної закупівлі.
Відповідно до ч.6 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі», Уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.
Відповідно до ч. 20 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду.
У випадку відхилення даної вимоги ФОП Буленкова Вікторія Вікторівна буде вимушена подати скаргу до Антимонопольного комітету України.
На підставі вище викладеного та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі»
ВИМАГАЄМО:
1. Прийняти Вимогу до розгляду.
2. Скасувати рішення про намір укласти договір з ФОП "ШЕВЧЕНКО СТЕПАН ЯРОСЛАВОВИЧ" (Протокол №14/11 від 18.11.2021).
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА.docx 18.11.2021 16:19
- Реєстраційна картка для фізичної особи.pdf 22.11.2021 13:51
- відповідь на вимогу.PDF 22.11.2021 13:51
- Пам'ятка по заповненню Реєстраційної картки для фізичної особи.pdf 22.11.2021 13:51
- Протокол перевірки КЕП.pdf 22.11.2021 13:51
Дата подачі:
18.11.2021 16:19
Вирішення:
Через електронну систему закупівель Вами було подано вимогу №1811/1 від 18.11.2021 року, в якій зазначається, що Ви не погоджуєтесь з наведених підстав з рішенням Замовника щодо визначення переможця відкритих торгів ФОП Шевченко С. Я. по предмету закупівлі Мультифункціональний спортивно-ігровий комплекс код ДК 021:2015: 37415000-0 Легкоатлетичний інвентар (ID UA-2021-10-22-008318-b).
1. Щодо підписання документів, засвідчення копій документів та посилання на Наказ Держспоживстандарту України від 07.04.2003 року №55.
Згідно вимог Замовника, а саме ч.1 розділ ІІІ Тендерної документації Учасник подає тендерну пропозицію в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення Замовником), та завантаженням документів у файлах у форматі pdf.
Усі документи, які готуються безпосередньо Учасником, подаються на фірмовому бланку (за наявності) та повинні містити власноручний підпис уповноваженої/посадової особи Учасника процедури закупівлі та відбитки печатки (вимога не стосується Учасників, які здійснюють діяльність без печатки), за винятком оригіналів чи нотаріально завірених документів, виданих Учаснику іншими організаціями (підприємствами, установами).
Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом посадової/уповноваженої особи учасника не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису на кожен з таких документів (матеріал чи інформацію).
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно Закону України «Про публічні закупівлі», замовникам забороняється додатково вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги". Кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису.
Фізична особа-підприємець Шевченко Степан Ярославович подав документи у складі тендерної пропозиції із накладенням кваліфікованого електронного підпису НА КОЖЕН з таких документів.
Також повідомляємо, що Наказ Держспоживстандарту України від 07.04.2003 № 55 яким затверджено «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів ДСТУ 4163-2003» на який Ви посилаєтесь – втратив чинність з 01.09.2021 підстава v0144774-20 (посилання https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0055609-03#Text).
2. Запропонований товар ФОП Шевченко не відповідає технічним вимогам Замовника, які викладені у Додатку 7 ТД.
Відповідно до п. 2 Додатку №7 Технічне завдання до тендерної документації: «2.Інформацію про відповідність запропонованого Товару технічним вимогам Замовника Учасник підтверджує шляхом надання у складі тендерної пропозиції: 2.1. заповненої таблиці відповідності запропонованого Замовнику товару технічним, кількісним та якісним вимогам тендерної документації. Таблиця повинна містити найменування обладнання, зазначення виробника, технічних характеристик, гарантійного строку та мати фотографії товару.» Так, таблицею відповідності учасники повинні підтвердити лише технічні вимоги. А у документах учасника «21. Порівняльна таблиця (скан)» та «21.1. Таблиця відповідності товару» рядок таблиці «Технічні особливості майданчику» повністю відповідає вимогам Замовника.
3. Тендерна пропозиція переможця підписана кваліфікованим електронним підписом фізичної особи, а не фізичної особи – підприємця.
Твердження, що ЗУ «Про електронні довірчі послуги» чітко розмежовує електронний підпис фізичних осіб та фізичних осіб – підприємців є помилковим та невірним!
Закон України «Про електронні довірчі послуги» окремо не виділяє таку категорію користувачів електронних довірчих послуг, як фізична особа-підприємець, тож така особа може використовувати особистий електронний підпис. Визначення термінів, що вживаються в Законі: 20) ідентифікація особи - процедура використання ідентифікаційних даних особи з документів, створених на матеріальних носіях, та/або електронних даних, в результаті виконання якої забезпечується однозначне встановлення фізичної, юридичної особи або представника юридичної особи; 23) кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа; 25) кваліфікований сертифікат відкритого ключа - сертифікат відкритого ключа, який видається кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг, засвідчувальним центром або центральним засвідчувальним органом і відповідає вимогам цього Закону.
Кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити: для фізичної особи - підприємця: 1) прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) та унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі АБО реєстраційний номер облікової картки платника податків, АБО серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний податковий орган та мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), за якими здійснено її державну реєстрацію.
Результат перевірки підпису учасника ФОП Шевченко С.Я. на сайті центрального засвідчувального органу (протокол додається) за посиланням https://czo.gov.ua/verify:
Підпис створено та перевірено успішно.
Цілісність даних підтверджено.
Підписувач: Шевченко П.І.Б.: Шевченко Степан Ярославович
РНОКПП: 3361106130
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для даних від Надавача): 13:46:48 08.11.2021
Сертифікат виданий: КНЕДП - ІДД ДПС
Серійний номер: 58E2D9E7F900307B04000000E7CE1B00C7EA9300
Тип носія особистого ключа: Захищений (ЗНКІ смарт-карта чи е.ключ Автор 337)
Серійний номер носія особистого ключа:
Не визначено Алгоритм підпису: ДСТУ-4145
Тип підпису: Кваліфікований Тип контейнера:
Підпис та дані в одному файлі (CAdES enveloped)
Формат підпису: Базовий (CAdES-BES)
Сертифікат: Кваліфіковани
Сертифікат виданий КНЕДП - ІДД ДПС (посилання https://acskidd.gov.ua/etrusted-services ). Опублікований на сайті Регламент Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС, також не містить розмежування фізичної особи та фізичної особи – підприємця (п.5.2. Регламенту Ідентифікація та реєстрація юридичних та фізичних осіб). Тобто фізична особа та фізична особа – підприємець надає єдиний перелік документів та заповнює єдину реєстраційну карту (для ознайомлення бланк реєстраційної карти та пам’ятка додається).
Міністерство цифрової трансформації України додатково до листа від 16.02.2021 № 1/06-3-1587 щодо використання електронних підписів під час здійснення публічних закупівель, щодо електронного підпису фізичної особи – підприємця повідомляє: «Оскільки Закон окремо не виділяє таку категорію користувачів електронних довірчих послуг, як фізична особа – підприємець, то така особа, може використовувати електронний підпис фізичної особи для електронної ідентифікації та як підпис». Відповідно до чинного Положення про Міністерство цифрової трансформації України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.09.2019 № 856, Міністерство цифрової трансформації України (Мінцифри) є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики: у сферах цифровізації, цифрового розвитку, цифрової економіки, цифрових інновацій, електронного урядування та електронної демократії, розвитку інформаційного суспільства, інформатизації (посилання https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/856-2019-%D0%BF#Text ).
Однак, ФОП Шевченко С.Я. не подав у складі тендерної пропозиції окремий документ щодо усвідомлення змісту тендерної документації, а усі умови та вимоги, які викладені в тендерній документації, є зрозумілими для нього без будь-яких застережень.
Статус вимоги:
Задоволено