• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Персональний комп"ютер в зборі (системний блок, монітор, клавіатура, маніпулятор "миша")

Місцезнаходження замовника: 63304, Харківська обл., Красноградський р-н, м. Красноград, вул. Бєльовська, 94; категорія замовника: ст.2 п.1 ч.1 ЗУ "Про публічні закупівлі" (далі-Закон)( органи місцевого самоврядування); вид закупівлі: спрощена закупівля

Завершена

100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 000.00 UAH
Період оскарження: 22.10.2021 13:48 - 28.10.2021 00:00
Вимога
Відхилено

не правомірне решення

Номер: 1247e31c9cd64d3783a499f9e5c59ba5
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-22-007471-b.a2
Назва: не правомірне решення
Вимога:
Шановний замовник! Ми як учасники торгів обурені ,вашим рішенням! По перше в тендерній документації не було вимоги до вихідніх номерів та дат на документах, а по друге практика антімонопольного комітета, та законодавство закупівель в цілому показує що дата подачі документа є загрузка його в систему та підпис документа електронним підписом.Звертаю вашу увагу на те що, Ви аргументовали нашу дискфаліфікацію тим що не співпадає додаток 2 Пропозиція, але наш Додаток 2 повністью співпадає з Вашим Додатком у тендерній документації .Також наголошуємо що найголовніше є ціна , а не не істотні помилки ! Відповідно до п. 10.1 оголошення про проведення спрощеної закупівлі, визначено, що єдиним критерієм оцінки пропозицій є ціна. Наголошуємо, що Замовник – фінансується за рахунок бюджету, відповідно принцип максимальна економія, ефективність та пропорційність – є один з найголовніший. Також наголошуємо, що електронна система закупівель ProZorro покликана заощадити бюджетні кошти. Кошти, за які здійснюється закупівля, акумулюються за рахунок податків та зборів членів територіальних громад і ввірені посадовим особам органів місцевого самоврядування та їх структурним підрозділам. Також беручи до уваги пропозицію учасника ТОВ «ТОВ-КОМПАКОМ», яка дозволяє раціонально розподілити бюджетні кошти за умови закупівлі товару відповідно до вимог закупівлі ("КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА від 11 жовтня 2016 р. № 710 "Про ефективне використання державних коштів" п. 22. Здійснення управління бюджетними коштами в межах встановлених бюджетних повноважень із забезпеченням ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, належної організації та координації роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів.")
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник! Згідно Ст.14 п.13.1. ЗУ «Про публічні закупівлі» Пропозиція учасника не відповідає умовам визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а саме: - п.14 Оголошення про проведення спрощеної процедури від учасника вимагалося - «Документи, що складаються учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства - оформлено не належним чином, за роз’ясненнями щодо оформлення документів до Замовника під час обговорення через електронну систему закупівлі, Учасник не звертався. Пунктом 14 «Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження» абз. 1 передбачено , що учасник повинен надати заповнену форму пропозиції, оформлену на фірмовому бланку (за наявності) відповідно до Додатку № 2. Також» Форма «Пропозиція» заповнюється учасником та надається у складі пропозиції. Учасник не повинен відступати від даної форми.». Учасник надав пропозицію не дотримавшись форми, додано «Зазначеним нижче підписом ми підтверджуємо повну, безумовну і беззаперечну згоду з усіма умовами проведення процедури закупівлі, визначеними в тендерній документації . - п.1 додатку 1 до оголошення вимагалося, що «Все обладнання повинно бути новим та таким, що не було в експлуатації; без зовнішніх пошкоджень, у справному стані й повній комплектності, з формулярами (паспортами), гарантійними талонами. У комплект також мають входити всі необхідні кабелі, проводи, інше обладнання та приладдя, необхідне для нормальної експлуатації обладнання. Обладнання не має знаходитись під заставою, арештом, перебувати в обтяжені та не має бути предметом позову (законних вимог) третіх осіб , про що має бути надане підтвердження в складі тендерної пропозиції»- підтвердження не надано. - п.2 додатку 1 до оголошення : - вимагалося, що «В технічній документації Замовник хоче бачити не тільки технічні характеристики комп’ютерного обладнання, а і відповідність із моделями та виробниками комплектуючих складових комп’ютерного обладнання, та детальну інформацію про товар, в зв’язку з чим можливо було б перевірити якісні характеристики про товар на сайті виробника; подібні товари, аналоги, еквіваленти не пропонувати. Для підтвердження вищевказаного, надати порівняльну таблицю з характеристиками комп’ютерного обладнання (обов’язково зазначається виробник, артикул, модель для можливості перевірки запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника, у разі відсутності зазначених вимог, пропозиція вважається такою, що не відповідає вимогам і відхиляється автоматично). Замовник може запросити у Переможця надати зразок товару (надати лист-згоду в довільній формі). –лист згода не надана. - «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» передбачено , що Учасник у складі пропозиції надає (завантажує): порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника до предмету закупівлі (повинно бути чітко вказано конфігурацію кожного виробу (тип, марка, модель, назва виробника). Учасник завантажив порівняльну таблицю в якій повинні бути вказані чіткі характеристики, але вказана в ній інформація не підтверджує відповідність пропозиції , а саме «технічні характеристики , не менше(не гірше) ніж»» . Технічні вимоги, що подав Учасник не відповідають технічним вимогам Замовника. Відсутній гарантійний лист-згода, про надання гарантії на монітор на 24 місяці. Учасником вказана гарантія « п.15. Гарантія на оргтехніку,та ноутбуки 12-24 міс..». -п 15.3 Оголошенням про проведення спрощеної процедури- «Пропозиції, подані без документів, визначених у цьому оголошенні, вважаються неповними та відхиляються Замовником». Відсутність вищевказаних підтверджень в складі тендерної пропозиції на вимоги Замовника і є одним із складових утворення-ціни.( гарантійний термін продукції, невідповідність запропонованого товару технічним вимогам Замовника тощо), що і є заощадженням бюджетних коштів , під час експлуатації продукції в подальшому.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: c23d522507a04e9fb2bd937f4335b521
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-22-007471-b.b1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Тендерна документація містить наступну дискримінаційну вимогу: технічне (сервісне) обслуговування техніки у власних сервісних центрах або за договором на сервісне обслуговування. 1. Наголошуємо, що гарантійне обслуговування має проводити лише в авторизованих сервісних центрах. Будь який ремонт, який здійснюється поза авторизованого сервісного центру – автоматично анулює гарантію від виробника. Тому дана вимога – є не обґрунтованою та такою, що суперечить правилам здійснення гарантійного обслуговування або прописана під конкретного учасника. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. 2. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Нинішні умови закупівлі є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо власного сервісного центру або надання договору з сервісним центром в м. де розташований Замовник обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах, спрощеної процедури виробників, посередників, фізичних-осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами Замовник зобов’язаний забезпечити вільний доступ потенційних учасників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні. Таким чином ви дискримінуєте учасників за територіальною ознакою, виключаєте можливість реальної конкуренції, штучно обмежуєте коло потенційних учасників. Встановлені Замовником в тендерній документації вимоги суперечать принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України. Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. Усунення дискримінаційної вимоги сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів, тож просимо Замовника внести зміни до тендерної документації і викласти вимогу в новій редакції, забезпечивши можливість брати участь у закупівлі усім учасникам надавши гарантійний лист та вказавши адреси авторизованих сервісних центрів виробника в Україні або інформацію про сервісний центр, яка зазначена на офіційному сайті виробника.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У відповідь на Вашу вимогу, зазначаємо, що публічні закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема такими як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ до всієї інформації щодо публічних закупівель, яка підлягає оприлюдненню відповідно до закону. Статтею 10 вказаного вище закону зазначено, що доступ до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується на веб-порталі Уповноваженого органу безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розроблялась та затверджувалась Замовником та оприлюднювалась для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу за адресою www.prozorro.gov.ua та на авторизованих електронних майданчиках. Отже ніяких дій по дискримінації учасників немає. Вітчизняні та іноземні учасники - представники виробників всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Водночас, виходячи зі змісту частини першої статті 24 Закону, будь-яка фізична/юридична особа має право звернутися через електронну систему закупівель до Замовника за роз'ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції. Отже під час здійснення процедур закупівель права учасників щодо недопущення дискримінації забезпечуються механізмом, який реалізується через можливість звернення до Замовника для отримання роз’яснень щодо тендерної документації та з вимогою про усунення порушень до подачі тендерної пропозиції. Тендерною документацією та проектом договору передбачено гарантійний ремонт товару. Крім того, встановлено вимогу про термін безкоштовного гарантійного обслуговування не менше 24 місяців. Зобов’язання щодо виконання такого гарантійного обслуговування покладається на учасника-переможця, з яким буде укладено відповідний договір. Згідно з ст.1 Закону України «Про захист прав споживачів» гарантійний строк - строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов'язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг. В ст. 7 цього ж Закону зазначено, що Виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування, використання) продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором. Гарантійний строк зазначається в паспорті на продукцію або будь-якому іншому документі, що додається до продукції. Гарантійні зобов'язання у будь-якому випадку включають також будь-які зобов'язання виробника (виконавця) або продавця, передбачені рекламою. Відповідно до п. 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 р. № 506 «Про затвердження Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів» гарантійне обслуговування полягає у тому, що виробник (продавець, виконавець) протягом гарантійного терміну зобов'язується організувати, якщо це передбачено експлуатаційним документом, роботи із спеціальної установки (підключення) товару чи його складання (далі-введення в експлуатацію) та технічного обслуговування. Роботи з гарантійного ремонту (обслуговування) виконуються для споживача безоплатно. Виробник (продавець, виконавець) забезпечує нормальну роботу (застосування, використання) товару, у тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного терміну. Тобто виходячи зі змісту положень нормативних актів гарантійне обслуговування може проводити не тільки виробник, а й продавець або виконавець. Тому в тендерній документації і не передбачено наявність авторизованого сервісного центру, що значно звузило б кількість можливих учасників. Звертаємо увагу, що відповідно до ч. 1 ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов'язанням є право відношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов’язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Відповідно до ч. 1 ст. 510 Цивільного кодексу України, сторонами у зобов'язанні є боржник і кредитор. Статтею 511 Цивільного кодексу України зазначено, що зобов'язання не створює обов'язку для третьої особи. У випадках, встановлених договором, зобов'язання може породжувати для третьої особи права щодо боржника та (або) кредитора. Таким чином, законодавством не передбачено можливості укладення договору між замовником та учасником-переможцем, який створить обов’язок для третьої особи (сервісних центрів – контрагентів учасника-переможця). Такий договір суперечив би засадам цивільного законодавства та вважався б нікчемним. Відповідно, якщо такий сервісний центр відмовиться надавати гарантійне обслуговування чи надаватиме його неякісно, Замовник буде позбавлений правових підстав для звернення до такого сервісного центру з позовом – тобто буде позбавлений можливості захистити свої права в судовому порядку. В той же час, положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено можливості укладення тристороннього чи багатостороннього договору, сторонами якого, крім замовника та учасника-переможця були б треті особи. Наявність власного сервісного центру не означає, що гарантійний ремонт може бути виконано лише власними силами такого центру. Таке не випливає й з інших положень тендерної документації. Нормальною практикою вважається залучення сервісними центрами субпідрядних організацій. Одночасно з тим, сторона-покупець звертається саме до сервісного центру продавця, який і несе відповідальність у випадку неналежного виконання послуг з гарантійного обслуговування та ремонту відповідно до положень договору. Отже, з вищевказаного вбачається, що Замовник за наслідками процедури закупівлі, проведеної відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі», не може укласти договір, який створить обов’язки для третіх осіб (контрагентів учасника-переможця). Укладення такого договору суперечитиме засадам цивільного законодавства, а сам договір буде нікчемним. У зв’язку з цим Замовник не матиме права вимоги до сервісного центру, який не належить учаснику-переможцю. Тендерною документацією не створено перешкод для залучення учасником-переможцем субпідрядних організацій для фактичного здійснення гарантійного ремонту, щодо якого Замовник звернувся до сервісного центру учасника-переможця. Таким чином, враховуючи зазначене вище, дана вимога не є дискримінаційною, оскільки жодним чином не обмежує учасників у поданні тендерної пропозиції, яка б відповідала умовам тендерної документації та вимогам до предмету закупівлі. Вказана інформація буде засвідчувати про можливість проведення сервісного обслуговування впродовж гарантійного терміну в зазначених сервісних центрів і надання безкоштовного й оперативного технічного обслуговування техніки у зазначений термін та, крім того, забезпечить оперативне вирішення технічних проблем в роботі працівників Замовника із вказаною технікою. Ще раз наголошуємо, що Замовник дбає передусім за зменшення можливих ризиків виникнення ситуації з довгим терміном усунення дефектів та недоліків або заміни Товару в межах гарантійного строку, які можуть вплинути на зрив в роботі Замовника. Також підкреслюємо, що немає ніяких підстав для дискримінацій учасників торгів, а беручи до уваги Ваше бажання прийняті участь у процесі торгів, хочемо вказати, що однією з цілей проведення прозорих закупівель – отримання Замовником якісних товарів та відповідне гарантійне обслуговування згідно з діючого законодавства України.
Статус вимоги: Відхилено