• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Нафта і дистиляти - ДК 021:2015 код 09130000-9 (бензин А-95 талони, бензин А-92 талони, дизельне паливо талони)

бензин А-95 талони, бензин А-92 талони, дизельне паливо талони

Торги не відбулися

547 350.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 473.50 UAH
Період оскарження: 22.10.2021 09:13 - 03.11.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Оскарження дискримінаційних умов тендерної документації

Номер: d6693d4928244762aeacce294ca27162
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-22-000793-b.a2
Назва: Оскарження дискримінаційних умов тендерної документації
Вимога:
Вимога щодо виключення з умов тендерної документації дискримінаційних вимог Відповідно до Загальних положень ТД п.4.3 « здійснення заправки за талонами- за місцем знаходження АЗС учасника або АЗС партнерів в межах України». При цьому всупереч наданій можливості Учаснику залучити АЗС партнерів, пунктом 2 Додатку 4 до тендерної документації передбачено, що «Обслуговування Замовника на АЗС повинно здійснюватись за товарно-розпорядчими документами талонами (надалі за текстом — ТРД), які можуть бути прийнятими на будь-якій АЗС, що зазначена Учасником у складі тендерної пропозиції. На підтвердження зазначеного Учасник надає зразок ТРД на всі АЗС, на яких можливо отримати Товар.» Пункт 6 Додатку 4 вимагає, що « Талони повинні бути номіналом 10, 20 літрів, мати термін дії не менше одного року з моменту їх отримання та гарантованим продовженням їх терміну до двох років, повинні діяти на всіх АЗС». Тобто, Замовником фактично встановлена вимога надання Учасником талону єдину зразка, що само по собі виключає можливість залучення АЗС партнерів та в свою чергу є дискримінаційною вимогою з наступних підстав: У випадку якщо реалізація Учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС партнерів, то вимога Замовника про те, що паливний талон повинен бути єдиного зразка фактично унеможливлює виконання вимоги тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти одна мережа АЗС, які пропонують виключно свою мережу без залучення партнерів. Якщо проаналізувати адреси базування, встановлені у вимогах тендерної документації Замовника, то на відстані 5 км знаходяться: - у м.Кременчук, пров.Героїв Бреста,46 - ВОГ (4,3 км), Авіас (3 км) ТОВ «Лівайн ТОРГ», ТОВ «БВС Ритейл» (5 км), Сокар (2,3 км) - у м.Горіші Плавні, вул.Радянська,1 - Авіас (3,7 км) ТОВ «Лівайн ТОРГ», Автотранс (2,8км) смт. Семенівка, вул.Леніна,61 - Татнефть (1,7 км), Авіас (2,1 км) ТОВ «Лівайн ТОРГ», місцевий оператор ринку Fenix (820 м). Тобто жоден інший оператор ринку, окрім ТОВ «Лівайн ТОРГ» (АЗС АВІАС) не може виконати ці вимоги з огляду надання талону єдиного зразка, що є очевидним відповідно опису вказаного вище. Вимога «уніфікованого зразка талонів, що буде діяти на всіх АЗС» унеможливлює участь потенційних учасників, також у зв’язку із тим, що учасник який має право здійснювати продаж талонів марки власника АЗС, не зможе взяти участь у закупівлі, окрім ТОВ «Лівайн ТОРГ» при цьому такий учасник здатний виконати умови ТД по термінам поставки та якості товару. В кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону, який приймається в окремій мережі. Єдиного талону між різними мережами АЗС не існує. Все це призводить до того, що на торги, які оголошувалися замовником до цього часу не приходив ніхто з інших операторів ринку через невідповідність, та Замовник постійно співпрацював з ТОВ «Лівайн торг» по переговорній процедурі та завищеній ціні (ціні стели). https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-01-11-003221-a - переговорна процедура https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-01-11-000435-c - переговорна процедура газ До цього двічі не відбувались торги і зв'язку з відсутністю конкуренції: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-12-17-008710-c https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-12-17-002092-a Також в незаконний спосіб було скасовано і минулі торги, а саме 05.10.2021 року у м. Кременчук, уповноваженою особою ПрАТ «Кременчукгаз» було прийнято протокольне рішення (протокол) щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Надежда 1988» не зважаючи про те, що останніми було запропоновано найнижчу ціну за результатами аукціону. Після написання вимоги останніми та визнання переможцями учасника, який запропонував найвигіднішу ціну, було скасовано торги в незаконний спосіб, для того, щоб під ТОВ «Лівайн Торг» прописати умови тендерної документації. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-09-15-001620-a Беззаперечно, дана вимога ТД унеможливлює участь учасників, які здійснюють свою діяльність на ринку роздрібного проваджу нафтопродуктів, що суперечить принципам статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», які передбачають добросовісну конкуренцію серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. Аналогічна позиція зазначена у рекомендаціях Антимонопольного комітету України від 09.04.2020р. № 17-рк «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» та у рішенні постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 24090-р/пк- пз від 29.12.2020р. На підставі вище викладеного, вимагаємо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в частині надання талону, який повинен діяти на всіх АЗС учасника. В разі незадоволення вимоги, ми будемо змушені звернутися до АМКУ за захистом свої прав.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Розглянувши вимогу щодо виключення з умов тендерної документації дискримінаційних вимог стосовно здійснення заправки за талонами єдиного зразка, які можуть бути прийнятими на будь-якій АЗС, що зазначена Учасником у складі тендерної пропозиції, що само по собі виключає можливість залучення АЗС партнерів, Замовник повідомляє про необґрунтованість вказаної вимоги з наступних підстав. Відповідно до частини другої статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Згідно із ч. 3 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, встановленим у тендерній документації, визначається Замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Талони на паливо: відповідно до пункту 3 спільного Наказу Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв’язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики «Про затвердження Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України» від 20.05.2008р. №281/171/578/155 (далі – Наказ №281) талон – спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Із цього тлумачення випливає, що талони не є платіжними або розрахунковими документами, а лише засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. Зокрема, талони можуть бути різного номіналу (10 л, 20 л, 50 л тощо) і на придбання різних марок палива (А-80, А-92, А-95, газ, дизельне паливо тощо). До того ж деякі талони дозволяють отримувати пальне тільки на АЗС однієї мережі, інші ж — проводити заправку у різних операторів. Але обов’язковим для всіх талонів є наявність на них серійного та порядкового номерів (п.п. 10.3.3.1 Інструкції № 281). При цьому головна перевага застосування талонів на ПММ полягає у тому, що зміна цін на пальне ніяк не впливає на кількість літрів, що відпускається за талонами. Отже, талон – це документ, який підтверджує право покупця на отримання вже оплаченого палива, що зберігається на АЗС. Відповідно до Договору, викладеного в Тендерній документації: - пункту 1.1. – Продавець (Учасник закупівлі, який визначений переможцем торгів) зобов'язується у 2021 році поставити Покупцю (Замовнику торгів) товар, а також організувати та забезпечити безперебійну заправку автотранспорту Покупця в роздріб безпосередньо на власних АЗС та АЗС партнерів на території України. - Пункту 1.3. - Відпуск Товару здійснюється Продавцем за талонами, згідно «Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997р. № 1442. При цьому, партнерські відносини передбачають зберігання партнером пального Замовника (Учасника торгів) та надання доручення партнеру на зняття зі зберігання відповідного обсягу пального та їх відпуску від імені партнера уповноваженим (довіреним) особам останнього, а саме – Замовнику торгів. Відповідно до Договору, додатку № 4 до тендерної документації, при поставці талонів надаються: видаткова накладна, податкова накладна, рахунок. Розрахунки проводяться між Постачальником (Учасника торгів) і Покупцем (Замовником торгів) у безготівковій формі на підставі рахунків та видаткових накладних згідно до специфікації. Умови Договору до тендерної документації не передбачають взаємовідносини між Замовником та партнерами Учасника торгів . З урахуванням того, що специфіка предмету закупівлі (бензин, дизпаливо) передбачає наявність великої кількості автозаправних станцій, а також проведення даної закупівлі для потреб товариства задля належного виконання своїх посадових обов’язків, безперебійного постачання нафтопродуктами, Замовник встановлює вимогу щодо товарно-розпорядчих документів талонів, які можуть бути прийнятими на будь-якій АЗС, яка зазначена Учасником у складі тендерної пропозиції, що є гарантією надійності та стабільності постачальника. Наявність єдиного зразка талонів створює гарантії забезпечення безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС різних торгових марок, який потенційний Учасник залучатиме до виконання умов договору. Враховуючи основні принципи роботи Оператора газорозподільних мереж (ПрАТ «Кременчукгаз»), який відповідає за надійну і безпечну експлуатацію газорозподільних систем, підтримання у належному стані та розвиток газорозподільної системи, гарантований рівень розподілу (переміщення) природного газу до/від суміжних суб’єктів ринку природного газу відповідної якості, дана умова лише регулює особливості належного відпуску пального на АЗС, які будуть передбачені в умовах тендерної пропозиції Учасника. Наявність талонів різних торгових марок перешкоджає належній діяльності Замовника торгів, оскільки створює перепони у відпуску пального за різними зразками талонів на АЗС різних торгових марок. Це пов’язано з тим, що згідно умов тендерної документації закупівля палива за талонами проводиться на підставі рахунків та видаткових накладних протягом 14 (чотирнадцяти) банківських днів від дати виписки рахунку та видаткової накладної, тобто передбачає проведення передоплати для отримання палива. Як слід Замовнику необхідно додатково планувати можливі варіанти заправок автотранспорту на АЗС різних торгових марок в межах України, що дуже складно в умовах покладених на нього обов’язків як Оператора ГРМ. Також це не забезпечить дотримання основних принципів Закону України «Про публічні закупівлі»: максимальної економії та ефективності. Звертаємо увагу на те, що Замовник жодним чином в своїй тендерній документації не зазначив конкретну марку або торгівельний знак щодо товарно-розпорядчих документів талонів, а вказав лише технічні характеристики предмету закупівлі, виходячи з власних потреб. Також незрозумілим є факт того, чому потенційний Учасник не має змоги самостійно встановити товарно-розпорядчі документи талони власного зразка та домовитись зі своїми партнерами щодо їх обслуговування на АЗС партнерів. Так, згідно проведеного Замовником моніторингу публічних закупівель, оголошених на веб-порталі уповноваженого органу, можливо дійти висновку, що у інших учасників процедур закупівель не виникало проблем із цією тендерною умовою, оскільки не зважаючи на наявність партнерів, товарно-розпорядчі документи талони учасників приймаються на партнерських АЗС за домовленістю. Підсумовуючи вищенаведене, потенційний учасник у своїй вимозі не обґрунтував, чому саме вищенаведена умова Замовника заважає йому взяти участь у даній процедурі закупівлі. Крім того, згідно встановленої практики постійно діючій адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, поняття «дискримінаційні умови» повинно виражатися у неможливості виконати вказану вимогу тендерної документації більш ніж одному учаснику процедури закупівлі, тому, Замовник вважає вимоги тендерної документації обґрунтованими та не вбачає в них порушення Закону України «Про публічні закупівлі», а саме у даній процедурі закупівлі не порушена умова рівності участі у закупівлях вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм. Враховуючи вищевикладене, дана вимога є необгрунтованою та не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 29.10.2021 10:06
Вимога
Відкликано скаржником

Дискримінаційні вимоги

Номер: b502aba236544164979ce0e6ebe3a769
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-22-000793-b.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовник, звертаємо вашу увагу щодо наявності дискримінаційних вимог у тендерній документації до закупівлі, а саме: Відповідно до Загальних положень п.4.3 « здійснення заправки за талонами- за місцем знаходження АЗС учасника або АЗС партнерів в межах України». При цьому всупереч наданій можливості Учаснику залучити АЗС партнерів, пунктом 2 Додатку 4 до тендерної документації передбачено, що «Обслуговування Замовника на АЗС повинно здійснюватись за товарно-розпорядчими документами талонами (надалі за текстом — ТРД), які можуть бути прийнятими на будь-якій АЗС, що зазначена Учасником у складі тендерної пропозиції. На підтвердження зазначеного Учасник надає зразок ТРД на всі АЗС, на яких можливо отримати Товар.» Пункт 6 Додатку 4 вимагає, що « Талони повинні бути номіналом 10, 20 літрів, мати термін дії не менше одного року з моменту їх отримання та гарантованим продовженням їх терміну до двох років, повинні діяти на всіх АЗС». Тобто, Замовником фактично встановлена вимога надання Учасником талону єдину зразка, що само по собі виключає можливість залучення АЗС партнерів та в свою чергу є дискримінаційною вимогою з наступних підстав: У випадку якщо реалізація Учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС партнерів, то вимога Замовника про те, що паливний талон повинен бути єдиного зразка фактично унеможливлює виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу без залучення АЗС партнерів. Вимога «уніфікованого зразка талонів, що буде діяти на всіх АЗС» зменшує коло потенційних учасників також у зв’язку із тим, що учасник який має право здійснювати продаж талонів марки власника АЗС, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому таких учасник здатний виконати умови ТД по термінам поставки та якості товару. В кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону, який приймається в окремій мережі. Єдиного талону між різними мережами АЗС не повинно існувати. Беззаперечно, дана вимога ТД штучно звужує коло учасників, що суперечить принципам статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», які передбачають добросовісну конкуренцію серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. Аналогічна позиція зазначена у рекомендаціях Антимонопольного комітету України від 09.04.2020р. № 17-рк «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» та у рішенні постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 24090-р/пк- пз від 29.12.2020р. На підставі вище викладеного, вимагаємо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в частині надання талону, який повинен діяти на всіх АЗС учасника. Враховуючи вищенаведене та аналізуючи встановлені Вами вимоги до учасників, а саме: територіальне розташування АЗ, відстань від адреси Замовника та забезпечення паливного талону єдиного зразка прямо вказано на лобіювання Вами інтересів єдиного постачальника, який може виконати дані умови, а саме ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ».
Пов'язані документи: Учасник
Опис причини скасування: Редагування
Дата скасування: 27.10.2021 14:53