-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
21Т-268_44110000-4 – Конструкційні матеріали (Цемент тампонажний полегшений для високих температур)
Завершена
3 921 249.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 40 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 40 000.00 UAH
Період оскарження:
21.10.2021 13:35 - 18.11.2021 00:00
Вимога
Відхилено
порушення Закону України "Про публічні закупівлі"
Номер:
3fb1be33350c42d8abf63d3628920545
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-21-006645-b.c1
Назва:
порушення Закону України "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Відповідно до п. 1 Розділу 1 Загальних положень тендерної документації: “Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами, далі – Закон) та інших нормативних документів чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до п. 10 Розділу 1 Тендерної докуметації визначено: “Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах”.
Відповідно до п. 1 Розділу 2 Тендерної документації: “Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерних пропозицій звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.”
Відповідно до п. 2 Розділу 2 Тендерної документації: “Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів.”
Відповідно до ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі” :
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
5. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
П. 1.2 Додатку № 3.1 до Тендерної документації зазначено; “На підтвердження показників, вказаних в п. 2-6 таблиці Додатку № 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», Учасник повинен надати скановані копії висновку(-ів) лабораторних досліджень фізичних характеристик взірців предмету закупівлі від лабораторії тампонажних розчинів філії «УкрНДІгаз» АТ «Укргазвидобування» або від лабораторії тампонажних розчинів Полтавського відділення тампонажних робіт філії «УГВ-Сервіс» АТ «Укргазвидобування» .
Раніше даний пункт тендерної документації Акціонерного товариства «Укргазвидобування» був викладений в наступній редакції:“На підтвердження показників вказаних в п.2-6 таблиці Додатку № 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», Учасник повинен надати скановані копії висновку(-ів) лабораторних досліджень фізичних характеристик взірців предмету закупівлі від лабораторії тампонажних розчинів філії «УкрНДІгаз» АТ «Укргазвидобування» або від лабораторії тампонажних розчинів Полтавського відділення тампонажних робіт філії «УГВ-Сервіс» АТ «Укргазвидобування» або від іншої лабораторії з свідоцтвом відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 17025:2017 “Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій”.
Враховуючи вищезазначене, абсолютно очевидним є той факт, що викладений в редакції на теперішній час даний пункт є абсолютно дискримінаційним, так як, ще до проведення аукціону, виключно Замовник вирішує кого саме з учасників допустити до аукціону. Лабораторії з свідоцтвом відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 17025:2017 мають повноваження щодо надання висновків лабораторних досліджень фізичних характеристик товару для підтвердження відповідності товару заявленим характеристикам. Позбавлення права Учасників звернення до будь-якої лабораторії з свідоцтвом відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 17025:2017, для проведення досліджень та надання висновків, окрім лабораторії Замовника, є прямим порушенням принципів викладених Законом України “Про публічні закупівлі”- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та недискримінація учасників.
Для усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, просимо переглянути п. 1.2 додатку № 3.1 до Тендерної документації та викласти його в наступній редакції: “На підтвердження показників вказаних в п.2-6 таблиці Додатку № 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», Учасник повинен надати скановані копії висновку(-ів) лабораторних досліджень фізичних характеристик взірців предмету закупівлі від лабораторії тампонажних розчинів філії «УкрНДІгаз» АТ «Укргазвидобування» або від лабораторії тампонажних розчинів Полтавського відділення тампонажних робіт філії «УГВ-Сервіс» АТ «Укргазвидобування» або від іншої лабораторії з свідоцтвом відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 17025:2017 “Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій”.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.11.2021 17:08
Вирішення:
Доброго дня. Вимога щодо надання сканованої копії висновку (-ів) лабораторних досліджень фізичних характеристик взірців предмету закупівлі від лабораторії тампонажних розчинів філії «УкрНДІгаз» АТ «Укргазвидобування» або від лабораторії тампонажних розчинів Полтавського відділення тампонажних робіт філії «УГВ-Сервіс» АТ «Укргазвидобування» є не дискримінаційною.
У відповідності до ч.5 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що 5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
П. 1.2 додатку № 3.1 до Тендерної документації зазначено; “На підтвердження показників, вказаних в п. 2-6 таблиці Додатку № 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», Учасник повинен надати скановані копії висновку(-ів) лабораторних досліджень фізичних характеристик взірців предмету закупівлі від лабораторії тампонажних розчинів філії «УкрНДІгаз» АТ «Укргазвидобування» або від лабораторії тампонажних розчинів Полтавського відділення тампонажних робіт філії «УГВ-Сервіс» АТ «Укргазвидобування».
Оскільки усі учасники мають рівні можливості в доступі до даних лабораторій, та доступ до лабораторного вивчення у вказаних лабораторіях необмежений. Тобто будь якого дискримінаційного положення, тендерна документація – не містить.
Процес проведення лабораторного дослідження взірця предмету закупівлі займає процедурно не більше 4 днів, що є прийнятним при терміні прийому пропозицій не менше 20 днів. Жодному учаснику не було відмовлено в проведенні лабораторного дослідження. Також учасник має можливість провести дослідження заздалегідь на весь спектр хімічних реагентів, по котрих має намір брати участь в електронних торгах.
Поряд із цим, у відповідності до ч.6 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Виходячи із вище викладеного, надання висновку іншої лабораторії з свідоцтвом відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 17025:2017 “Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій”, можливе виключно у тому випадку, якщо учасник закупівлі не має можливості до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин незалежних від нього не проведе лабораторних досліджень фізичних характеристик взірців предмету закупівлі, у такому випадку Замовник буде зобов’язаний розглянути технічний паспорт, та висновок іншої лабораторії.
А тому, будь яких дискримінаційних критеріїв у визначені лабораторії Замовником встановлено не було.
Статус вимоги:
Відхилено