-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ПГВ 21П-116_79420000-4 Управлінські послуги (Виготовлення робочих проектів землеустрою щодо зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок для проведення розвідувальних робіт шляхом буріння свердловин в Полтавській, Харківській, Сумській областях)
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська мова. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: відповідно до документації.
Завершена
614 790.30
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 12 300.00 UAH
мін. крок: 2% або 12 300.00 UAH
Період оскарження:
20.10.2021 15:23 - 16.11.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога про внесення змін до тендерної документації
Номер:
2c08faf430104af8baa1e27310fd1355
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-20-009615-b.b1
Назва:
Вимога про внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Замовником торгів було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2021-10-20-009615-b. Звертаємо увагу Замовника на необхідність внесення змін до тендерної документації, оскільки при оцінці пропозицій учасників торгів з різним статусом платників ПДВ приймається до порівняння ціна пропозиції без ПДВ, що у свою чергу є дискримінаційним по відношенню до тих учасників, які не є платниками ПДВ, та такими, що порушують основні принципи державних закупівель, визначені статтею 3 Закону, зокрема, максимальну економію, ефективність та не дискримінацію учасників.
У частині 3 Розділу VII Тендерної документації замовник надає роз’яснення щодо участі Учасників - резидентів неплатників ПДВ та зазначає наступне : « У разі якщо очікувана вартість закупівлі зазначена з урахуванням ПДВ, для участі в електронному аукціоні учасник – неплатник ПДВ повинен привести свою цінову пропозицію до рівних умов з іншими учасниками електронного аукціону – платниками ПДВ, а саме: цінова пропозиція повинна бути з урахуванням ПДВ (20%).
У зв’язку з вищевказаним, цінова пропозиція (ціна, що зазначається учасником в електронній системі закупівель) для таких учасників повинна включати в себе як базову ціну тендерної пропозиції (без урахування ПДВ) так і вартість з ПДВ (20%).
1. При поданні тендерної пропозиції, учасник зазначає вартість цінової пропозиції в електронній системі закупівель з урахуванням ПДВ і саме від цієї вартості учасник буде робити ставки у процесі проведення аукціону.
2. Переможець процедури закупівлі завантажує в електронну систему закупівель свою цінову пропозицію за результатами проведеного аукціону та оновлений проект договору з усіма додатками (при закупівлі робіт та послуг) без ПДВ згідно з результатами аукціону. У формі цінової пропозиції в №2.1 до тендерної документації зазначається в п. 9 оновлена ціна за результатами аукціону з ПДВ 20% та в п. 9.1. оновлена ціна без ПДВ 20%.
3. Ціною договору вважається ціна тендерної пропозиції учасника за результатами проведеного аукціону без ПДВ (п. 9.1. форми цінової пропозиції в додатку №2.1 до тендерної документації). »
Відповідно до частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити, зокрема: перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням
питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм ”ціна” повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ).
Згідно з частиною першою статті 28 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених Замовником у тендерній документації, та шляхом застосування
електронного аукціону. У разі, якщо оголошення про проведення Процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом.
Критеріями оцінки є, зокрема, у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок - ”ціна”.
Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № N680 затверджена примірна тендерна документація та визначений порядок її заповнення. Стосовно оцінки пропозицій у примірній тендерній документації зазначене наступне: ”замовником визначаються критерії та методика оцінки відповідно до частини першої статті 28 Закону.
Оцінка тендерних пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній
документації та шляхом застосування електронного аукціону.
У разі якщо єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна, то замовник зазначає інформацію про включення/невключення до ціни податку на додану вартість (ПДВ)”.
Разом з тим, згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону).
Враховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
У свою чергу, відповідно до статті 23 Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Таким чином, якщо особа, яка має намір прийняти участь у торгах, вважає положення тендерної документації такими, що суперечать законодавству або обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, така особа може звертатись із пропозицією щодо внесення змін до тендерної документації до замовника або оскаржити положення тендерної документації до органу оскарження.
Враховуючи вищевказане вважаємо, що положення тендерної документації є дискримінаційним по відношенню до тих учасників, які не є платниками ПДВ та порушують основні принципи державних закупівель, визначені статтею 3 Закону, зокрема, максимальну економію, ефективність та не дискримінацію учасників. Таке твердження узгоджується з практикою Антимонопольного комітету України (Рішення від 28.05.2019 № 6777 Постійнодіючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Номер скарги, присвоєний в електронній системі закупівель під час її подання: UA-2019-04-26-001183-a.a1).
Зважаючи на вищевикладене, керуючись ст.ст. 22, 23, 28 Закону України «Про публічні закупівлі»: , -
ПРОСИМО ВАС:
1. Внести зміни до Розділу VII Тендерної документації з метою приведення її у відповідність до статті 3 Закону України ”Про публічні закупівлі”, забезпечення принципу максимальної економії, ефективності та недискримінації учасників шляхом виключення з Тендерної документації положеннь що є дискримінаційним по відношенню до тих учасників, які не є платниками ПДВ із встановленням єдиного порядку визначення (розрахунку) цінової пропозиції учасника процедури закупівлі, як для платників ПДВ так і неплатників ПДВ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.10.2021 14:17
Вирішення:
Тендерна документація розроблена у відповідності до Закону України «Про публічні
закупівлі» (далі по тексту – Закон) та внутрішніх розпорядчих документів Групи Нафтогаз.
Положення тендерної документації щодо участі учасників-резидентів неплатників ПДВ є
справедливими до всіх учасників з різними податковими статусами та викладене з метою
приведення пропозицій учасників – неплатників ПДВ до рівних умов з іншими учасниками
електронного аукціону – платниками ПДВ.
У разі відсутності вказаних положень в тендерній документації, очікувана вартість якої
визначена з урахуванням ПДВ, інші учасники-неплатники ПДВ отримають неправомірну
фінансову перевагу над учасниками процедури закупівлі – платниками ПДВ, що порушує
основний принцип здійснення публічних закупівель - недискримінація учасників та рівне
ставлення до них
Статус вимоги:
Відхилено