-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з впровадження системи харчової безпеки (система НАССР) в закладах загальної середньої та дошкільної освіти Сокальської міської ради Львівської області , що за кодом ДК 021:2015: 79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління.
Завершена
357 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 785.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 785.00 UAH
Період оскарження:
20.10.2021 14:48 - 01.11.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога 4
Номер:
13470444e0a1476f9062e39ab6b5ea86
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-20-001854-c.b4
Назва:
Дискримінаційна вимога 4
Вимога:
В додатку 2 міститься вимога "Разом з тим, в учасника повинен бути Сертифікований ведучий спеціаліст з впровадження системи безпеки харчових продуктів, що підтверджується наявністю сертифіката ведучого спеціаліста з впровадження системи безпеки харчових продуктів виданого акредитованим міжнародним органом, а також Сертифікований спеціаліст по громадському харчуванню (Food Category E), що також підтверджується наявністю сертифіката виданого акредитованим міжнародним органом." Варто зазначити, що «Сертифiкат спецiалiста по громадському харчуванню (Food Category Е)» не має жодного стосунку до надання Замовнику «Послуги з впровадження системи харчової безпеки (система НАССР) в закладах загальної середньої та дошкільної освіти Сокальської міської ради Львівської області , що за кодом ДК 021:2015: 79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління», так як в Україні відсутній поділ на категорії, також відсутні відповідні стандарти і класифікації, що би встановлювали якусь категорію «Food Category Е» чи іншу. Відповідно до Національного класифікатора “Класифікатор професій” (КП) затверджено наказом Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327, що є гармонізований з Міжнародною стандартною класифікацією професій (ISCO-88: International Standard Classification of Occupations/ILO, Geneva), де об'єктами класифікації є професії, та який призначений для застосування центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, Федерацією роботодавців України, всіма суб'єктами господарювання тощо – така професія як «ведучий спеціаліст з впровадження системи безпеки харчових продуктів» та «спецiалiст по громадському харчуванню (Food Category Е)» - відсутня. Навчання щодо підготовки за відповідним напрямком із наданням кваліфікації «ведучий спеціаліст з впровадження системи безпеки харчових продуктів» та «спецiалiст по громадському харчуванню (Food Category Е)» навчальними закладами України не здійснюється, отже отримати такий документ в Україні не має об’єктивної можливості. Відповідно до ст.26, п. 11 ЗУ "Про публічні закупівлі", Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Тому вимагаємо виключити дискримінаційну та незаконну вимогу з тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.10.2021 21:17
Вирішення:
Замовник публічної закупівлі розглянув вимогу та повідомляє наступне.
Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закону) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Згідно, частини 1 статті 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Згідно, пункту 2 частини 2 статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Предметом закупівлі є «Послуги з впровадження системи харчової безпеки (система НАССР) в закладах загальної середньої та дошкільної освіти».
Для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, Замовник встановив, що Учасник закупівлі повинен надати докази проходження додаткового навчання (курсів) персоналу щодо предмету закупівлі, а саме: впровадження системи безпеки харчових продуктів у громадському харчуванні.
Скаржник помилково зазначає «Навчання щодо підготовки за відповідним напрямком із наданням кваліфікації «ведучий спеціаліст з впровадження системи безпеки харчових продуктів» та «спецiалiст по громадському харчуванню (Food Category Е)» навчальними закладами України не здійснюється, отже отримати такий документ в Україні не має об’єктивної можливості». З приводу цього повідомляємо наступне: Замовник проаналізував інформацію, яка міститься у відкритих джерелах (internet-ресурсах), згідно з якою, в Україні, навчання спеціалістів (фахівців) з впровадження система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) проводять, наприклад, національні та міжнародні органи з сертифікації систем менеджменту, Держпродспоживслужба.
Критерії, які міститься у Додатку 2 тендерної документації буде змінено та встановлено у наступній редакції:
«Разом з тим, в учасника повинен бути Сертифікований ведучий спеціаліст або фахівець з впровадження системи безпеки харчових продуктів, що підтверджується наявністю сертифіката ведучого спеціаліста або фахівця з впровадження системи безпеки харчових продуктів виданого акредитованим міжнародним або національним органом, а також Сертифікований спеціаліст (фахівець) по громадському харчуванню (Food Category E), що також підтверджується наявністю сертифіката виданого акредитованим міжнародним / національним органом або інший документ (сертифікат / свідоцтво) про додаткове навчання, який підтверджує компетентність персоналу у сфері громадського харчування».
Замовник публічної закупівлі вирішив: вимогу задовольнити частково та внести відповідні зміни у тендерну документацію.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога 3
Номер:
3bdf80a0dfff40ddb13a276a5ec2b768
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-20-001854-c.b3
Назва:
Дискримінаційна вимога 3
Вимога:
В додатку 2 міститься вимога "3. Підтвердження належної кваліфікації працівників для надання послуг з досвідом роботи за фахом не менше ніж 5 (п’ять) років, щодо впровадження системи харчової безпеки НАССР за нижченаведеною формою". Проте, в тендерній документації відсутнє обгрунтування, що базувалося би на нормах чинного законодавства щодо необхідності обмеження "досвід роботи за фахом не менше ніж 5 (п’ять) років". Таким чином, замовником суттєво звужено коло учасників, а саме - в закупівлі не можуть прийняти участь учасники, які працюють менше 5 років або новостворені. Неправомірність такої вимоги підтверджується Рішення АМКУ від 27.06.2017 № 4204, пункт 3.2 (доданий файл) з аналогічного питання. Тому вимагаємо виключити цю дискримінаційну вимогу з тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 27.06.2017 № 4204.pdf 23.10.2021 20:55
Дата подачі:
23.10.2021 20:55
Вирішення:
Замовник публічної закупівлі розглянув вимогу та повідомляє наступне.
Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закону) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Згідно, частини 1 статті 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Згідно, пункту 2 частини 2 статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Згідно, Наказу від 01.10.2012 №590 Міністерства аграрної політики та продовольства України, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.10.2012 за №1704/22016 «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)», діяльність по впровадженню HACCP в Україні проводиться вже 9 років. Виходячи з того, що Замовник закупівлі зацікавлений в отриманні якісних послуг наданих Учасником, у відповідності з нормативно-правових актів, вважаємо, що встановлений кваліфікаційний критерій, щодо досвіду робіт не менше 5 років, є обґрунтованим та достатнім для підтвердження компетентності переможця закупівлі. В Україні багато фахівців-консультантів, які мають досвід робіт, за предметом закупівлі, більше 5 років.
Скаржник помилково зазначає «в закупівлі не можуть прийняти участь учасники, які працюють менше 5 років або новостворені». Кваліфікаційний критерій, щодо підтвердження належної кваліфікації працівників для надання послуг з досвідом роботи за фахом не менше ніж 5 (п’ять) років, щодо впровадження системи харчової безпеки НАССР, не стосується юридичних осіб, які працюють менше 5 років та новостворених, кваліфікаційний критерій встановлено до персоналу. Тому даний кваліфікаційний критерій ніяким чином не обмежує участь у закупівлі Учасників, які мають персонал з відповідним досвідом робіт та не є дискримінаційним.
Замовник публічної закупівлі вирішив: вимогу залишити без задоволення.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
27.10.2021 10:35
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги
Номер:
6213125346604c48a1a9f7a3908b76f3
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-20-001854-c.b2
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
В Додатку 2, міститься вимога "2. Наявність вищої освіти (підтвердження у формі диплома) за однією із нижченаведених спеціальностей : - харчові технології,
- якість, стандартизація та сертифікація, - біохімія." Однак в тендерній документації відсутні будь-які обгрунтування та документальне підтвердження відповідно до норм чинного законодавства щодо правомірності встановлення такого обмеження, адже існує багато інших спеціальносте, пов'язаних із виробництвом чи безпекою харчових продуктів, наприклад Кухар дитячого харчування, Аудит систем харчової безпеки, Калібрування харчових продуктів, Контроль харчової продукції, Менеджемент систем харчової безпеки і т.д. . Встановлюючи такі дискримінаційні обмеження, замовник суттєво звузив коло учасників. Також, станом на сьогоднішній день, законом не передбачено, що надавати Послуги з впровадження системи харчової безпеки (система НАССР) в закладах загальної середньої та дошкільної освіти можуть виключно особи, що мають одну із спеціальностей : - харчові технології, - якість, стандартизація та сертифікація, - біохімія.". Тому вимагаємо прибрати з тендерної документації цю дискримінаційну вимогу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.10.2021 20:38
Вирішення:
Замовник публічної закупівлі розглянув вимогу та повідомляє наступне.
Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закону) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Згідно, частини 1 статті 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Згідно, пункту 2 частини 2 статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Згідно, Закону України «Про вищу освіту» Кваліфікація - офіційний результат оцінювання і визнання, який отримано, коли уповноважена установа встановила, що особа досягла компетентностей (результатів навчання) відповідно до стандартів вищої освіти, що засвідчується відповідним документом про вищу освіту.
Компетентність - здатність особи успішно соціалізуватися, навчатися, провадити професійну діяльність, яка виникає на основі динамічної комбінації знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей.
Компетентність у перекладі з латинської competentia означає коло питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід.
Предметом закупівлі є «Послуги з впровадження системи харчової безпеки (система НАССР) в закладах загальної середньої та дошкільної освіти».
Замовник закупівлі має право на отримання якісних послуг наданих Учасником, у відповідності з нормативно-правових актів, які зобов’язують операторів ринку розробити та впровадити систему НАССР. Виходячи з цього, Учасник закупівлі повинен мати кваліфікований та компетентний персонал, якій має вищу освіту, відповідні знання та досвід.
Згідно, з пунктом 3.5 розділу III Вимоги щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), затверджені Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 01.10.2012 №590, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.10.2012 за № 1704/22016: Група НАССР може складатися з персоналу, який:
- Володіє знаннями про біологічні, хімічні та фізичні небезпечні фактори, характерні для харчового продукту та технологічних процесів;
- Забезпечує належне проведення технологічних процесів або бере участь у здійсненні цих процесів;
- Має досвід у впровадженні належної практики виробництва та належної практики гігієни.
Отже, переможець закупівлі повинен відповідати критеріям до персоналу (групи HACCP) та мати компетентність не меншу аніж група з HACCP. Саме на Учасника закупівлі буде покладено обов’язок у впровадженні системи HACCP, вимоги до якої встановлено у Наказі. Також переможець закупівлі повинен проводити навчання для співробітників харчоблоку кожного навчального закладу з питань розроблення та запровадження НАССР, що передбачає наявність відповідної компетентності.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 №266 затверджено перелік галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти.
Замовник вважає, що предмету закупівлі відповідають наступні спеціальності: 181 - харчові технології; 091 – біологія (спеціалізація біохімія); 152 – метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка (спеціалізація якість, стандартизація та сертифікація).
Спеціальності, які перелічив скаржник «Кухар дитячого харчування, Аудит систем харчової безпеки, Калібрування харчових продуктів, Контроль харчової продукції, Менеджемент систем харчової безпеки» входять до освітньої програми спеціальності 181 «харчові технології» або взагалі не стосуються спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти.
Замовник публічної закупівлі вирішив: вимогу залишити без задоволення.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
27.10.2021 10:36
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги
Номер:
892c0c21feee4d509a19925669c9976f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-20-001854-c.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
В Додатку 2 Тендерної документації міститься вимога щодо надання аналогічного договору, та зазначено дискримінаційну умову, а саме "не менше ніж у 30 закладах у 2020р. та/або 2021р". Така вимога є прямо дискримінаційною та такою, що суттєво звужує коло учасників лише тими, хто може надати договори про надання аналогічних послуг не менше ніж у 30 закладах у 2020р. та/або 2021р. Замовник не навів та документально не підтвердив в тендерній документації необхідність за обгрунтованість внесення такого обмеження, чим прямо порушив вимоги статті 22 Закону "Про публічні закупівлі". Практика розгляду АМКУ аналогічних питань підтверджує, що зазначина вище мимога є дискримінаційною, наприклад, Рішення від 26.04.2017 № 2240 (доданий файл), пункти 1 і 2 цього рішення. Тому вимагаємо вилючити з тендерної документації дискримінаційну вимогу - "не менше ніж у 30 закладах".
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 26.04.2017 № 2240.pdf 23.10.2021 10:51
- Файл.PDF 27.10.2021 10:30
Дата подачі:
23.10.2021 10:51
Вирішення:
Замовник публічної закупівлі розглянув вимогу та повідомляє наступне.
Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закону) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Згідно, частини 1 статті 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Згідно, пункту 3 частини 2 статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Отже, встановлений кваліфікаційний критерій до Учасників закупівлі, щодо підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних за предметом договорів, шляхом надання копій аналогічних договорів та актів виконаних робіт, є абсолютно законний та такою, що ніяким чином не дискримінує Учасників закупівлі та не обмежує конкуренцію.
У частині, надання кількості копій аналогічних договорів, «не менше ніж у 30 закладах» є технічною помилкою. Замовник вважає дану вимогу доречною та такою що підлягає задоволенню.
Встановити: наявність досвіду виконання аналогічного (их) договору (ів) повинна бути не менше ніж у 3-ох закладах, що підтверджується наданням копії (копій) договору (ів), актами наданих послуг та з обов’язковим дорученням листа-відгуку (листів відгуків, якщо учасник надає кілька копій договорів від різних контрагентів).
Замовник публічної закупівлі вирішив: вимогу задовольнити частково та внести відповідні зміни у тендерну документацію.
Статус вимоги:
Задоволено