• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Дизельне паливо, Бензин А-92

Торги відмінено

522 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 610.00 UAH
Період оскарження: 20.10.2021 10:52 - 01.11.2021 00:00
Вимога
Відхилено

ВИМОГА

Номер: 1f107ea785654e2fa34f3a5743503cbd
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-20-001551-a.b2
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Вилучити дискримінаційні умови шляхом внесення змін до Тендерної документації процедури відкритих торгів.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Замовником розглянуто Ваше звернення. За результатом розгляду можемо повідомити наступне. Статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено поняття недискримінації для процедур закупівель, передбачених Законом, а саме: Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах, а також замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої Законом. Замовником торгів було забезпечено вільний доступ до інформації про закупівлю всіх зацікавлених осіб (вітчизняних та іноземних), шляхом її розміщення через електронну систему закупівель відповідно до ст.10 Закону, таким чином і було реалізовано принцип недискримінації учасників в спосіб, чітко визначений Законом. Отже, замовником торгів будь-які права потенційних учасників торгів не порушені, та ним не було встановлено жодних дискримінаційних вимог у тендерній документації. Відповідно до пункту 3.5.12. тендерної документації. «В разі неможливості надання учасником будь-якого документа в складі тендерної пропозиції, через його відсутність в нього відповідно до вимог діючого законодавства, він повинен надати довідку в довільній формі про неможливість подання такого документу із зазначенням причин відсутності та посиланням на норми діючих нормативно-правових актів».
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Щодо листів

Номер: a1810b227cb142d2a9c978e471633de7
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-20-001551-a.c1
Назва: Щодо листів
Вимога:
Тендерна документація містить дискримінаційні умови, які суперечать ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема: Згідно пункту 3.6.9. Тендерної документації, «Додатково Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документи, що підтверджують можливість продажу ним бензину та дизельного пального через АЗС, які знаходяться на території м. Тернопіль та Тернопільської області та вказані ним у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації. Для підтвердження Учасником надається: • Документи, що підтверджують право власності або оренди на АЗС; або • Лист – підтвердження від власника або орендаря АЗС про можливість відпуску товару Учасника на АЗС. Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з власником або орендарем АЗС або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію товару (бензину та ДП) на АЗС, які вказані Учасником у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації, шляхом подання у складі пропозиції оригіналу або нотаріально завіреної копії договору купівлі – продажу, або поставки товару (бензину та ДП), а також гарантійного листа від вищевказаних суб’єктів господарювання, щодо готовності на відпуск/поставку товару (бензину та ДП) на користь Учасника протягом 2021 року в кількості та з якісними показниками, передбаченими цією тендерною документацією, із посиланням на ідентифікатор (номер) закупівлі.” Достатнім підтвердженням відносин між Учасниками та суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію пального на АЗС є відповідні договори, які надаються Учасниками. Саме договір є найсуворішою формою відповідальності між суб’єктом господарювання, що здійснює торгівлю пальним на АЗС та Учасником – оскільки в ньому передбачені взаємні обов’язки сторін, відповідальність за невиконання цих обов’язків. У випадку наявності сумнівів стосовно наданої Учасником інформації, Замовник може звернутися з відповідними запитами як до самого Учасника, так і до його контрагентів. Лист, який вимагає Замовник, не має жодної правової визначеності та не існує юридичної відповідальності за невиконання листа. В дійсності, вимоги про лист від суб’єкта господарювання, що здійснює торгівлю пальним на АЗС (власника або орендаря АЗС), фактично полягають в витребуванні документів не від самих учасників, а від третіх осіб, які не є Учасниками, що штучно ускладнює збір документів для участі в процедурі закупівель, особливо з урахуванням відсутності юридичного сенсу в надані такого листа за наявності договорів. На підставі вищевикладеного, вважаємо, що ТД Замовника містить дискримінаційні вимоги і порушують чинні норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме статтю 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно Закону документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника потенційний учасник не може прийняти участь у закупівлі. Враховуючи викладене та керуючись статтею 23 Закону України «Про публічні закупівлі» – ВИМАГАЄМО: 1. Вилучити дискримінаційні умови шляхом внесення змін до Тендерної документації процедури відкритих торгів, зокрема: - «Додатково Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документи, що підтверджують можливість продажу ним бензину та дизельного пального через АЗС, які знаходяться на території м. Тернопіль та Тернопільської області та вказані ним у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації. Для підтвердження Учасником надається: • Документи, що підтверджують право власності або оренди на АЗС; або • Лист – підтвердження від власника або орендаря АЗС про можливість відпуску товару Учасника на АЗС. Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з власником або орендарем АЗС або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію товару (бензину та ДП) на АЗС, які вказані Учасником у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації, шляхом подання у складі пропозиції оригіналу або нотаріально завіреної копії договору купівлі – продажу, або поставки товару (бензину та ДП), а також гарантійного листа від вищевказаних суб’єктів господарювання, щодо готовності на відпуск/поставку товару (бензину та ДП) на користь Учасника протягом 2021 року в кількості та з якісними показниками, передбаченими цією тендерною документацією, із посиланням на ідентифікатор (номер) закупівлі.”
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовником розглянуто Ваше звернення. За результатом розгляду можемо повідомити наступне. Відповідно до ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачені вимоги до тендерної документації. У тендерній документації зазначаються такі відомості: 1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій; 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону; 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; 4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); 5) кількість товару та місце його поставки; 6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; 7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов; 9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами; 10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію. У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі; 11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій; 12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції; 13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції; 14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій; 15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати); 17) прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками; 18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг; 19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Відповідно до ч.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.». Замовником, для забазпечення участі в процедурі відкритих торгів учасників, які дійсно мають можливість забезпечувати поставку товару, який є предметом даної закупівлі, встановлено вимогу щодо надання листа підтвердження від власника або орендаря АЗС про можливість відпуску товару Учасника на АЗС. Учасники також для підтвердження відповідності пункту 3.6.9. Тендерної документації можуть надати документи, що підтверджують право власності або оренди на АЗС, що також буде відповідати умовам тендерної документації. Відповідно до пункту 3.5.12. тендерної документації. «В разі неможливості надання учасником будь-якого документа в складі тендерної пропозиції, через його відсутність в нього відповідно до вимог діючого законодавства, він повинен надати довідку в довільній формі про неможливість подання такого документу із зазначенням причин відсутності та посиланням на норми діючих нормативно-правових актів». Статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено поняття недискримінації для процедур закупівель, передбачених Законом, а саме: Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах, а також замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої Законом. Замовником торгів було забезпечено вільний доступ до інформації про закупівлю всіх зацікавлених осіб (вітчизняних та іноземних), шляхом її розміщення через електронну систему закупівель відповідно до ст.10 Закону, таким чином і було реалізовано принцип недискримінації учасників в спосіб, чітко визначений Законом. Отже, замовником торгів будь-які права потенційних учасників торгів не порушені, та ним не було встановлено жодних дискримінаційних вимог у тендерній документації. Вимога щодо надання листа підтвердження від власника або орендаря АЗС про можливість відпуску товару Учасника на АЗС, націлена на забезпечення виконання умов договору, та поставки товару у визнічені умовами закупівлі строки.
Статус вимоги: Відхилено