-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція дороги по вулиці Грушевського від будинку №1 до вулиці Шевченка в місті Ходорів Львівської області
Завершена
1 780 749.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 17 807.49 UAH
мін. крок: 1% або 17 807.49 UAH
Період оскарження:
20.10.2021 10:29 - 22.11.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
a24e370c8f3e4f6fb35443352313509a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-20-001229-a.b2
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю «Комунальник 1 »
Адреса: 82400, Львівська обл., м. Стрий, вул. Нижанківського, 50
ЄДРПОУ: 25240544
Замовник: КП «Ходорівське УКГ»
ЄДРПОУ 34128664
Адреса: 81750, Львівська область, місто Ходорів, вулиця І.Гонти, 2
тел/факс: (03239) 5-38-20
Інформація про закупівлю: Реконструкція дороги по вулиці Грушевського від будинку №1 до вулиці Шевченка в місті Ходорів Львівської області
Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-10-20-001229-a
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги тендерної документації
20 жовтня 2021 року через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу prozorro.gov.ua КП «Ходорівське УКГ» (надалі – Ходорівське УКГ, Замовник), було оприлюднено оголошення UA-2021-10-20-001229-a про проведення відкритих торгів на проведення робіт з реконструкції дороги по вулиці Грушевського від будинку №1 до вулиці Шевченка в місті Ходорів Львівської області та Тендерну документацію для процедури “ВІДКРИТІ ТОРГИ” Реконструкція дороги по вулиці Грушевського від будинку №1 до вулиці Шевченка в місті Ходорів Львівської області, затверджену рішенням тендерного комітету (протокол від 19.10.2021 року ) (надалі – Тендерна документація, ТД).
Згідно пункту 1 Розділу ІV ТД, кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 05 листопада 2021 року, до 18-00 (за Київським часом)
Наше підприємство ТзОВ «КОМУНАЛЬНИК 1» (надалі – Товариство, Учасник, Скаржник), ознайомилось з Тендерною документацією Замовника та має намір взяти участь в вищезазначеній процедурі закупівлі.
Наше підприємство є активним учасником публічних закупівель, надійний та відповідальний виконовець державних замовлень. Одним із видів діяльності Підприємства є будівництво, реконструкція та ремонт автомобільних доріг. За даним напрямком Підприємство проводить свою господарську діяльність згідно діючої ліцензії за класом наслідків СС2 та СС3, має в наявності усю необхідну для виконання робіт техніку та кваліфікований персонал.
Протягом поточного 2021 р. за даним видом діяльності Підприємство визнано Переможцем у наступних закупівлях:
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-10-12-001290-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-10-12-002505-c
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-08-19-009723-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-07-09-009884-c
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-06-18-013728-c
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-26-007315-a
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-23-002696-b
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-19-014972-b
Частиною 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) встановлено, що скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації.
Таким чином, враховуючи те, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій 05.11.2021р., ця скарга подається Скаржником, в межах визначеного законодавством строку на оскарження.
ТзОВ «КОМУНАЛЬНИК 1» вважає, що окремі положення Тендерної документації, встановлюють умови, які перешкоджають Скаржнику у реалізації його прав та охоронюваних законом інтересів, А САМЕ:
Згідно підпункту 6.1. пункту 6 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника правилам визначення вартості будівництва ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, передбаченими додатком №5 до тендерної документації.
В Додатку 5 до ТД «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)» зазначено перелік робіт і витрат необхідних для виконання реконструкції дороги по вулиці Грушевського від будинку №1 до вулиці Шевченка в місті Ходорів Львівської області та документи необхідні для підтвердження відповідності учасника технічним вимогам та іншим критеріям, вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема:
Для дотримання вимог щодо ТЕХНОЛОГІЧНОЇ СХЕМИ УКЛАДЕННЯ АСФАЛЬТУ, до учасника ставиться вимога, щодо наявності власного підприємства по виробництву асфальту В РАДІУСІ НЕ БІЛЬШЕ 20 КМ. ВІД М. ХОДОРОВА, або наявного договору про співпрацю із підприємством по виробництву асфальту, що відповідає вищезазначеним вимогам.
Для підтвердження зазначеної інформації, в складі пропозиції учасник подає наступні документи:
1) Довідка в довільній формі із зазначенням інформації про місцезнаходження підприємства по виробництву асфальту, його адреса, контактний телефон уповноваженої особи зазначеного підприємства, та його графік роботи.
2) Документи, що підтверджують право власності на зазначене підприємство по виробництву асфальту, або договір про співпрацю із таким підприємством, та лист-згода, видана на ім’я учасника процедури закупівлі про те, що підприємство має укладену угоду із таким учасником на постачання асфальту, та не заперечує проти відвантаження необхідної кількості асфальту, для виконання зазначених робіт.
Вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення у ТД вище наведеної вимоги (надати документи, що підтверджують право власності на підприємство по виробництву асфальту, або договір про співпрацю із таким підприємством, В РАДІУСІ НЕ БІЛЬШЕ 20 КМ. ВІД М. ХОДОРОВА) є необґрунтованими, безпідставними та такими, що порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Так, ТзОВ «КОМУНАЛЬНИК 1» для виконання робіт за предметом закупівлі планує використовувати асфальтобетонні суміші, виготовлені на асфальтобетонному заводі (надалі – АБЗ), що розміщений в м. Стрий, Львівської області, на відстані більше 20 км від м. Ходорова, а саме: відстань від АБЗ до м. Ходорів становить 47 км, що перевищує граничну відстань, встановлену в оскаржуваній вимозі Тендерної документації на 27 км.
Скаржник має діючий договір поставки від 01 червня 2021 р. з власником АБЗ у м. Стрий - ТзОВ «ЄВРОАСФАЛЬТ» (копія договору поставки додається).
Замовником не обґрунтована доцільність встановлення вимоги щодо розташування АБЗ саме в радіусі не менше 20 км від м. Ходорів. Залишається незрозумілим та ставиться від великий сумнів чим керувався Замовник встановлюючи обмеження власне у 20 км. від м. Ходорів, а не від місця виконання робіт, і чому власне 20 км, а не 21.
Не буде зайвим зазначити, що 23.10.2021 року о 14:04 через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу prozorro.gov.ua було розміщено Вимогу щодо виключення вимоги щодо розташування АБЗ саме в радіусі не менше 20 км від м. Ходорів з положень ТД, однак Замовник не задовольнив цю вимогу.
З даного приводу пояснюємо, що чинним законодавством України, державними стандартами та іншими нормативними документами, які визначають порядок та регулюють виконання робіт визначених предметом закупівлі, не встановлено числових географічних обмежень щодо місця розташування асфальтобетонного заводу.
Також, жодним нормативно-правовим актом взагалі не визначено такого поняття як «технологічна схема укладення асфальту», що під цим терміном має на увазі Замовник не зрозуміло, в любому випадку технологічна схема укладення асфальту не має нічого спільного з місцем розташування АБЗ.
Нарешті, якщо необхідність існування у ТД оскаржуваної вимоги дійсно полягає у дотриманні вимог укладання та ущільнення асфальтобетонної суміші згідно ДСТУ Б В.2.7 – 119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови» та ДБН В.2.3-4 «Автомобільні дороги Частина І Проектування Частина ІІ Будівництво», то Замовник має можливість контролювати якість асфальтобетонних сумішей безпосередньо на об’єкті надання послуг (що передбачено пунктами 4.1.1., 4.1.2., 4.1.4., 4.1.6., 4.1.8 Форми угоди, що є Додатком №3 до Тендерної документації), і у випадку недотримання підрядником відповідних вимог – зупинити роботи чи вимагати усунення порушень.
ТзОВ «КОМУНАЛЬНИК 1» має всі необхідні технічні можливості (матеріально-технічну базу, працівників відповідної кваліфікації тощо) та гарантує дотримання вимог укладання та ущільнення асфальтобетонної суміші відповідно до положень нормативно-правових актів, а також якість асфальтобетонних сумішей при їх виготовленні та доставці з АБЗ.
Все вищевикладене свідчить про можливість ТзОВ «КОМУНАЛЬНИК 1» якісно та на належному рівні виконати роботи за предметом закупівлі, однак дискримінаційне обмеження щодо максимальної відстані розташування АБЗ в радіусі не більше 20 км. від м. Ходорова створює штучні перешкоди для участі Скаржника у даній процедурі закупівлі, водночас надаючи незаконні переваги МІСЦЕВИМ суб`єктам господарювання, які мають власний асфальтобетонний завод або договір поставки з таким, що розміщений на відстані до 20 км від м. Ходорова, що порушує основні принципи здійснення публічних закупівель та створює потенційне поле для корупційних дій та зловживань.
Вважаємо, що вищезазначені дії Замовника (у частині встановлення у тендерній документації дискримінаційних умов) порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та основні принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме звужують коло учасників, призводять до нерівних умов для учасників та обмежують добросовісну конкуренцію, оскільки Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, в тому числі ТзОВ «КОМУНАЛЬНИК 1», а отже до Тендерної документації в зазначеній вище частині мають бути внесені зміни.
З огляду на те, що окремі умови, що встановлені у Тендерній документації не відповідають вимогам законодавства з питань здійснення публічних закупівель, а також створили дискримінаційні умови і позбавляють можливість ТзОВ «КОМУНАЛЬНИК 1», яке має бажання та можливості прийняти участь у вказаній закупівлі, водночас надаючи незаконні переваги окремим суб`єктам господарювання, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень КП «Ходорівське УКГ» процедури закупівлі.
3. Зобов`язати КП «Ходорівське УКГ» усунути протиправні вимоги, які обмежують конкуренцію у закупівлі UA-2021-10-20-001229-a, зокрема унеможливлюють участь ТзОВ «КОМУНАЛЬНИК 1», шляхом приведення Тендерної документації у відповідність до вимог Закону, зокрема виключивши з тендерної документації вимогу щодо місця розташування власного підприємства по виробництву асфальту в радіусі не більше 20 км. від м. Ходорова, або підприємства по виробництву асфальту, що відповідає вищезазначеним вимогам, з яким заключений договір про співпрацію.
Додатки(докази):
1. Тендерна документація для процедури “ВІДКРИТІ ТОРГИ” Реконструкція дороги по вулиці Грушевського від будинку №1 до вулиці Шевченка в місті Ходорів Львівської області, затверджена рішенням тендерного комітету, протокол від 19.10.2021 року;
2. Договір поставки АБС-Євроасфальт.pdf.
3. ДСТУ Б В.2.7 – 119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови»
4. ДБН В.2.3-4 «Автомобільні дороги Частина І Проектування Частина ІІ Будівництво»
5. Ліцензія
В.о. директора І.В. Пак
Пов'язані документи:
Учасник
- ДСТУ 29.10.2021 13:51
- ДБН 29.10.2021 13:51
- Договір поставки АБС-Євроасфальт 29.10.2021 13:52
- Скарга на дискримінаційні вимоги ТД 29.10.2021 13:52
- ТД 29.10.2021 13:52
- ліцензія 29.10.2021 13:52
- Рішення від 02.11.2021 №24738.pdf 03.11.2021 10:33
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.11.2021 № 25443.pdf 12.11.2021 12:32
- Рішення від 11.11.2021 №25443.pdf 16.11.2021 14:17
- Відповідь на скаргу 08.11.2021 20:29
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.10.2021 14:19
Дата розгляду скарги:
11.11.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.11.2021 10:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.11.2021 14:17
Дата виконання рішення Замовником:
18.11.2021 14:35
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Зміни внесено до ТД.
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
670bb55a7bc5451a9f3637b71cf0b787
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-20-001229-a.c1
Назва:
Вимога на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
Вимога на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Шановний Замовник!
20 жовтня 2021 р. КП Ходорівське УКГ (надалі - Замовник) оприлюднило оголошення про заплановану закупівлю UA-2021-10-20-001229-a «Реконструкція дороги по вулиці Грушевського від будинку №1 до вулиці Шевченка в місті Ходорів Львівської області» (надалі - Закупівля).
Ми, як Потенційний Учасник, плануємо взяти участь у Закупівлі.
Проте при підготовці тендерної пропозиції наше підприємство виявило вимогу в
тендерній документації (надалі - ТД), яка, в порушення ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон), обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Наявність нижченаведеної дискримінаційної вимоги у тендерній документації порушує
права та охоронювані законом інтереси нашого підприємства, оскільки на даний час ми не можемо підготувати тендерну пропозицію, яка б відповідала такій дискримінаційній вимозі, що у свою чергу надасть можливість Замовнику у майбутньому відхилити нашу пропозицію.
Оскаржувана вимога:
Для дотримання вимог щодо технологічної схеми укладення асфальту, до учасника ставиться вимога, щодо наявності власного підприємства по виробництву асфальту в радіусі не більше 20 км. від м. Ходорова, або наявного договору про співпрацю із підприємством по виробництву асфальту, що відповідає вищезазначеним вимогам.
Ми вважаємо необґрунтованим, безпідставним та дискримінаційним обмеження щодо наявності власного підприємства по виробництву асфальту в радіусі не більше 20 км. від м. Ходорова або наявного договору про співпрацю із підприємством по виробництву асфальту, що відповідає вищезазначеній вимозі.
Так, наше підприємство для виконання робіт за предметом закупівлі планувало використовувати асфальтобетонні суміші, виготовлені на асфальтобетонному заводі, що розміщений на відстані більше 20 км від м. Ходорова, що перевищує граничну відстань, встановлену в оскаржуваному положенні ТД.
З даного приводу пояснюємо, що ніде у законодавстві, державних стандартах чи інших нормативних документах не встановлено числових географічних обмежень щодо місця розташування асфальтобетонного заводу. Також жодним нормативно-правовим актом взагалі не визначено такого поняття як «технологічна схема укладення асфальту».
Оскаржуване дискримінаційне обмеження створює штучні перешкоди для участі нашої компанії у процедурі закупівлі та надає незаконні переваги місцевим суб`єктам господарювання, що порушує основні засади здійснення публічних закупівель.
Вважаємо за необхідне підкреслити, що Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України вже неодноразово визнавала такі вимоги дискримінаційними.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади врегульовано Законом, метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно із ч. 2, ч. 4 ст. 5 вказаного Закону, учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Виходячи з викладеного, Замовником встановлено дискримінаційну вимогу, яка порушує законні інтереси учасників закупівлі, зокрема нашого підприємства та, в свою чергу, надає незаконні переваги іншим суб`єктам господарювання. Вимога Замовника має бути приведена у відповідність до вимог діючого законодавства України.
Отже, Оскаржувана вимога має бути виключена з Тендерної документації.
На підставі зазначеного, враховуючи вимоги діючого законодавства, вимагаємо від Замовника внести зміни до ТД, виключивши з нього вимогу щодо наявності власного підприємства по виробництву асфальту в радіусі не більше 20 км. від м. Ходорова, або наявного договору про співпрацю із підприємством по виробництву асфальту, що відповідає вищезазначеним вимогам.
В інакшому випадку ми будемо вимушені приймати усі передбачені Законами України міри щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, в т.ч. оскаржувати вимоги ТД Замовника до Антимонопольного Комітету України та повідомляти відповідні правоохоронні органи щодо надання незаконної переваги суб`єктам господарювання.
З повагою,
Потенційний Учасник закупівлі
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.10.2021 14:04
Вирішення:
Доброго дня,
Щодо вашого звернення повідомляємо, що зазначена вимога виставлена за-для дотримання технологічної схеми та технічних вимог до транспортування асфальтної суміші та дотримання температурного режиму, відповідно із вимогами ДСТУ.
Зазначена вимога жодним чином не дискримінує учасника, так як у зазначеному радіусі є декілька заводів, із якими учасник може укласти угоди та здійснювати постачання асфальтної суміші.
Таким чином, повідомляємо, що тендерним комітетом відмовлено у задоволенні ваших вимог.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
27.10.2021 16:58