-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 30230000-0 Комп’ютерне обладнання (Веб-камера, монітор, багатофункціональний пристрій)
ДК 021:2015 30230000-0 Комп’ютерне обладнання (Веб-камера, монітор, багатофункціональний пристрій). Для потреб апарата Північно-східного офісу Держаудитслужби. Джерело фінансування - спеціальний фонд бюджету - субвенція. Документація викладена українською мовою. Місцезнаходження замовника: 61022, м. Харків, майдан Свободи, 5, Держпром, 4 під'їзд, 10 поверх. Категорія замовника - орган державної влади. Питома вага критерію «Ціна» - 100%. Місце поставки товарів - 361022, м. Харків, майдан Свободи, 5, Держпром, 4 під'їзд, 10 поверх.
Завершена
286 975.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 434.88 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 434.88 UAH
Період оскарження:
20.10.2021 10:16 - 01.11.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога
Номер:
a8b96a1de38945d7baab89146be12619
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-20-001068-a.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Тендерна документація містить наступну дискримінаційну вимогу: технічне (сервісне) обслуговування техніки у власних сервісних центрах або за договором на сервісне обслуговування.
1. Наголошуємо, що гарантійне обслуговування має проводити лише в авторизованих сервісних центрах. Будь який ремонт, який здійснюється поза авторизованого сервісного центру – автоматично анулює гарантію від виробника. Тому дана вимога – є не обґрунтованою та такою, що суперечить правилам здійснення гарантійного обслуговування або прописана під конкретного учасника.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
2. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами.
Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Нинішні умови закупівлі є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо власного сервісного центру або надання договору з сервісним центром в м. де розташований Замовник обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах, спрощеної процедури виробників, посередників, фізичних-осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами
Замовник зобов’язаний забезпечити вільний доступ потенційних учасників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні.
Таким чином ви дискримінуєте учасників за територіальною ознакою, виключаєте можливість реальної конкуренції, штучно обмежуєте коло потенційних учасників. Встановлені Замовником в тендерній документації вимоги суперечать принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України.
Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. Усунення дискримінаційної вимоги сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів, тож просимо Замовника внести зміни до тендерної документації і викласти вимогу в новій редакції, забезпечивши можливість брати участь у закупівлі усім учасникам надавши гарантійний лист та вказавши адреси авторизованих сервісних центрів виробника в Україні або інформацію про сервісний центр, яка зазначена на офіційному сайті виробника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.10.2021 15:37
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне.
Керуючись ч. 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Також, при здійсненні закупівлі товару, Замовник дотримується принципу не лише максимальної економії, а й принципу її ефективності, тобто придбаний товар повинен відповідати всім вимогам замовника, щодо якості та технічних характеристик, які забезпечить максимальний термін його експлуатації.
Ваша вимога направлена на те, що Учасник після передачі товару Замовнику, не несе будь-яких гарантійних зобов’язань, а просто надає інформацію про адреси сервісних центрів виробника в Україні, які доступні на сайті виробника. Дана ситуація призведе до того, що при настанні у Замовника гарантійного випадку, він повинен своїми силами вирішувати питання, щодо ремонту товару. Вищенаведене, ставить під сумнів добропорядність самого Учасника та якість товару, який пропонується цим Учасником в тендерній пропозиції.
Прошу звернути увагу, що Ваші посилання на закупівлі UA-2019-03-14-000597-a та UA-2019-03-15-000266-c , не мають ніякого зв’язку із закупівлею замовника, так як в нашій тендерній документації немає вимог, щодо надання авторизаційних листів від виробника запропонованих витратних матеріалів та обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, просимо уважно ознайомитися з інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Також, слід зазначити, що з метою виконання вимог Замовника щодо гарантійного обслуговування, Учасникам було надано декілька варіантів її виконання з урахуванням всіх видів організаційно-правової форми Учасників та вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 №506, що унеможливлює таке поняття як дискримінаційні вимоги в нашій тендерній документації.
З метою забезпечення своєчасності, оперативності та повноти надання гарантійних зобов’язань (діагностика, заміна, ремонт) замовником вимагається наявність сервісного центру / структурного підрозділу виробника / підприємства, що здійснює сервісне обслуговування в м. Харкові, тим самим не обмежуючи фактичне місцезнаходження самого Учасника, а також направлено на упередження витрат Учасника на транспортування товару, що підлягає ремонту/заміні від місцезнаходження Замовника.
З огляду на вищевказане, Ваша вимога щодо внесення змін до тендерної документації є необґрунтованою. В подальшому, просимо Вас уважніше ознайомитися з тендерною документацією та додатками до неї.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
25.10.2021 16:33