• Переговорна процедура (скорочена)
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Телекомунікаційні послуги зв'язку Інтернетом

Телекомунікаційні послуги зв'язку Інтернетом (9 інтернет підключень)

Торги відмінено

130 000.00 UAH з ПДВ
Скарга
Виконана замовником

про порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі

Номер: 4f9f4c1db7aa47babad2243694452ffa
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-19-011576-c.a1
Назва: про порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
До Антимонопольного комітету України адреса: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю «Лєкол» 67560, Одеська обл.,Лиманський р-н, с.Ілічанка, вул.Шкільна, 3 код ЄДРПОУ 32398592 тел. (048)750-20-25 ел.пошта:yurist@westele.com.ua ЗамовникНАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ 'ОДЕСЬКАЮРИДИЧНААКАДЕМІЯкодЄДРПОУ2093331465009,Одеськаобласть, ФОНТАНСЬКАДОРОГА,буд.2 Інформація про закупівлю: Найменування предмета закупівлі Телекомунікаційні послуги зв'язку Інтернетом ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”–72410000-7—Послуги провайдерів Ідентифікатор закупівлі:UA-2021-10-19-011576-cID:a5976c7bb5cc41cb82dcccdb3fa7d2dfСКАРГА про порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі Замовником – Національним університетом «Одеська юридична академія»(далі – Замовник)було оприлюднено переговорну процедуру (скорочену), ідентифікаторзакупівлі:UA-2021-10-19-011576-c,найменуванняпредметазакупівлі: Телекомунікаційні послуги зв'язку Інтернетом(ДК 021:2015“ЄЗС”72410000-7—Послуги провайдерів). В системі електронних закупівель Замовник розмістив Протокол № 3/2 від 19 жовтня 2021 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою відповідальною за організацію та проведення переговорних процедур закупівель національного університету «одеська юридична академія».Скаржник - ТОВ «ЛЄКОЛ» ознайомився із умовами закупівлі та зацікавлений у наданні зазначених послуг,але Протоколом уповноваженої особи Замовника про обрання переговорної процедури з певним Постачальником,Скаржник обмежений у своєму праві в наданні цієї послуги.ТОВ«Лєкол» вважає, що застосування Замовником переговорної процедури закупівлі є незаконним через наступне.На веб-порталі Уповноваженого органу міститься, лише один документ,а саме Протокол переговорів щодо закупівлі в одного учасника від 19 жовтня 2021 року № 3/2. Інші документи, шо підтверджують те, що послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за відсутністю конкуренції з технічних причин відсутні.У самому Протоколі уповноваженої особи зазначено, що застосування переговорної процедури виникає з наступних, зазначених Замовником, підстав:1 )на території м. Одеси Нац. університет отримує інтернет, надаються оператором ПАТ "ФАРЛЕП-ІНВЕСТ" з наступною організацією 9 підключень до неї (підключення з широкополосним доступом, VPN-підключення) та наданням статичних IP-адрес, що відповідає потребам Замовника.2)ПАТ"ФАРЛЕП-ІНВЕСТ" надає Замовнику, переважно у адміністративних та навчальних приміщеннях, а також у соціальних об’єктах протягом трьох років телекомунікаційні послуги Інтернет;3)за результатами науково-технічної експертизи, Державним університетом інтелектуальних технологій і зв'язку був наданий Експертний висновок № 04-09/55 від 22.07.2021 р., який підтверджує вищенаведене.Замовник не надав відповідних документів які підтверджують, зокрема, можливість надання послуги виключно певним суб’єктом господарювання за відсутністю конкуренції з технічних причин.Також не обґрунтував відсутність конкуренції з технічних причин. ТОВ«Лєкол» звертає увагу, що правовідносини за даним предметом закупівлі (Телекомунікаційні послуги зв'язку Інтернетом) регулюються ЗУ «Про телекомунікації», який встановлює правову основу діяльності у сфері телекомунікацій та Правилами надання та отримання телекомунікаційних послуг затвердженими Постановою КМУ від 11 квітня 2012 р. № 295. Згідно ст. 1 ЗУ «Про телекомунікації»,оператор телекомунікацій - суб’єкт господарювання, який має право на здійснення діяльності у сфері телекомунікацій із правом на технічне обслуговування та експлуатацію телекомунікаційних мереж. Право на здійснення діяльності у сфері телекомунікацій виникає у суб’єкта господарювання з підстав, викладених у ст. 42 Закону, а саме – шляхом подання до національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, повідомлення про початок здійснення діяльності у сфері телекомунікацій із зазначенням зокрема території, на якій здійснюється діяльність у сфері телекомунікацій; та видів і опису телекомунікаційних послуг.Відомості про суб’єкта господарювання, який подав таке повідомлення вносяться до реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій, що оприлюднюється на офіційному вебсайті національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації. Обмеження щодо надання телекомунікаційних послуг з надання доступу до мережі Інтернет відсутні. ТОВ«Лєкол» є постачальником телекомунікаційних послуг та зареєстрований у реєстрі операторів провайдерів за номером 2049 у якості Оператора телекомунікаційних послуг, що надає право на здійснення діяльності у сфері телекомунікацій із правом на технічне обслуговування та експлуатацію телекомунікаційних мереж, що підтверджується відповідним витягом з реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій. Наявність чи відсутність власних мереж ПАТ "ФАРЛЕП-ІНВЕСТ" не обмежує права інших постачальників телекомунікаційних послуг надавати послугу з доступу до мережі Інтернет, у тому числі шляхом прокладання власних телекомунікаційних мереж. Тому зазначена причина як відсутність конкуренції з технічних причин є такою, що не відповідає дійсності та не може бути застосована для прийняття рішення про застосування переговорної процедури.Звертаємо увагу, що кожний споживач телекомунікаційних послуг отримує або отримував раніше телекомунікаційні послуги у вигляді доступу до мережі Інтернет у обраного ним постачальника таких послуг.Але це не обмежує можливості навіть при наявності мереж певного оператора змінити постачальника послуг на іншого (змінити оператора/провайдера телекомунікацій).ТОВ«Лєкол», який є оператором надання телекомунікаційних послуг зазначає, що по даному предмету закупівлі Телекомунікаційні послуги зв'язку ІнтернетомДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”–72410000-7—Послуги провайдерів є конкуренція на відповідному ринку між операторами, провайдерами, телекомунікаційних послуг і є альтернатива. Замовником не було залучено до переговорів принаймні декількох можливих постачальників для можливості вибору найбільш економічно вигідної пропозиції.Так, в разі застосування Замовником конкурентної процедури закупівлі або залучення до переговорів під час застосування даної Процедури нашого підприємства ми могли запропонувати надання послуги за кращими цінами.Але Замовник чомусь намагається отримати послуги без конкуренції.Відповідно до частини першої ст.40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток у разі наявності підстав, визначених у частині другій ст. 40 Закону і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.Відповідно до п.8 ч.6ст.40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Замовником не обґрунтовані належним чином застосування переговорної процедури.Таким чином Замовник порушив вимоги частин другої та шостої ст.40 Закону.Такі дії Замовника вплинули на об’єктивність визначення переможця.Крім того, ухвалюючи таке рішення Замовником порушено норми щодо основних принципів здійснення публічних закупівель зазначених у ст. 5 Закону,а саме: «добросовісна конкуренція; максимальна економія, ефективність та пропорційність; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».Адже при обмеженні інших потенційних учасників у наданні послуги свідчить, щодо зацікавленості Замовника в укладанні договору вже 4-й р.поспіль зПАТ"ФАРЛЕП-ІНВЕСТ".Відповідно до ч.18 ст.18 орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі; 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення. В діях Замовника під час проведення зазначеної переговорної процедури закупівлі є порушення, а саме – безпідставне застосування процедури закупівлі, які вплинули на об'єктивність визначення переможця Процедури закупівлі та які неможливо усунути через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, що є підставою для відміни Процедури закупівлі у відповідності до вимог частини восьмої статті 40 Закону.Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника Товариства з обмеженою відповідальністю «Лєкол» можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника відмінити Процедуру закупівлі.виходячи з вищевикладеного, керуючись ст.18 Закону ПРОШУ:1. Прийняти Скаргу до розгляду;2. Прийняти рішення про встановлення в діях Замовника Національного університета «Одеська юридична академія» порушень процедури закупівлі.3. Зобов’язати Замовника - відмінити процедуру закупівлі Телекомунікаційні послуги зв'язку Інтернетом ДК 021:2015 “ЄЗС” – 72410000-7 — Послуги провайдерів, тип закупівлі – переговорна закупівля за № UA-2021-10-19-011576-c.
Дата розгляду скарги: 01.11.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.10.2021 10:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.11.2021 17:18
Дата виконання рішення Замовником: 11.11.2021 15:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 24663-р/пк-пз від 01.11.2021, Національний університет «Одеська юридична академія» прийняв рішення про відміну процедури закупівлі - «Телекомунікаційні послуги зв'язку Інтернетом», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-10-19-011576-c.
Автор: ТОВ "ЛЄКОЛ", Цанга Володимир Дмитрoвич +380676104199 vladimir.tsanga@westele.com.ua