-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства "Центральна амбулаторія загальної практики сімейної медицини" Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: с. Верхня Сироватка ,вул.Краснопільський Шлях, 22В.ДК 021:2015:45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт.
Торги не відбулися
2 327 622.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 638.11 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 638.11 UAH
Період оскарження:
19.10.2021 14:10 - 31.10.2021 01:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення уповноваженої особи Верхньосироватської сільської ради (протокол №115 від 16.11.2021р.)
Номер:
742408ba28a6462991dfc6374c0f6115
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-19-009270-c.b1
Назва:
Скарга на рішення уповноваженої особи Верхньосироватської сільської ради (протокол №115 від 16.11.2021р.)
Скарга:
19 жовтня 2021 року Верхньосироватською сільською радою Сумського району Сумської області (далі – Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель – сайт https://prozorro.gov.ua/ було розміщено оголошення про проведення процедури закупівлі – відкритих торгів, ідентифікатор закупівлі: UA-2021-10-19-009270-c, предмет закупівлі: Реконструкція гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства «Центральна амбулаторія загальної практики сімейної медицини» Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: вул. Краснопільський Шлях, 22В» (згідно ДК 021:2015:45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Будресурспостачання» (надалі – Товариство/ТОВ «Будресурспостачання») виявило бажання взяти участь у вищевказаній закупівлі та згідно тендерної документації подало свою тендерну пропозицію.
Рішенням Замовника (протокол уповноваженої особи №115 від 16.11.2021 р.) (далі – Рішення) тендерну пропозицію Товариства було відхилено з наступних підстав:
1. Тендерна пропозиція Товариства не відповідає встановленим вимогам до учасника відповідно до пункту 2 ст. 16 Закону у зв’язку з тим, що відповідно до розділу «Стіни» Додатку №1 до Тендерної документації, Учаснику необхідно виконати роботи з мурування стін з цегли керамічної та газосилікатних блоків, у довідці №181 від 01.11.2021 р., про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, що надана учасником у складі Тендерної пропозиції, відсутні робітники з кваліфікацією – муляр.
2. Тендерна пропозиція Товариства не відповідає встановленим вимогам до учасника відповідно до ст. 22 Закону в зв’язку з тим, що у локальному кошторисі №2-1-1, в пункті 42 застосований коефіцієнт працевитрат 1,45, який не відповідає вимогам ДСТУ Б Д 1.1-1:2013.
Відхиляється тендерна пропозиція відповідно до ст. 31 Закону.
18.11.2021 р. Замовником прийнято Рішення (протокол №117) про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів ТОВ «АЛЬФА БУД 21», по об’єкту: Реконструкція гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства «Центральна амбулаторія загальної практики сімейної медицини» Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: вул. Краснопільський Шлях, 22В», ДК 021:2015:45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2021-10-19-009270-c оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу 18.11.2021 р.
Оскаржуване Рішення Замовника стало відомо Товариству у день його публікації в електронній системі, а саме: 16.11.2021 р.
Строки оскарження (подачі скарг/вимог) на Рішення, визначений електронною системою ProZorro становить 26.11.2021 р.
Вважаємо, що прийняте Замовником Рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства є незаконним, таким, що прийняте з порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі», а тому підлягає скасуванню, з наступних підстав.
1. Щодо відсутності робітника з кваліфікацією – муляр.
Відповідно до вимог п. 5 Розділу ІІІ. Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації:
«5.1. Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Підпунктом 5.2.2. п. 5.2 Розділу ІІІ. Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації чітко визначено, що наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід підтверджується:
- Довідкою у довільній формі, що містить інформацію про наявність працівників.
За довідкою зазначити декілька працівників згідно буквального тлумачення кваліфікаційного критерію за частини 2 статті 16 Закону, де «наявність працівників» зазначена у множині.
На підтвердження наявності працівників у складі пропозиції учасники додатково надають копії наказів про прийняття на роботу на кожну особу, зазначену в довідці.
До переліку обов’язкових ключових посад інженерно-технічних працівників відносяться:
- головний інженер або інша особа, яка здійснює технічне керівництво діяльністю будівельної організації;
- майстер або інша особа, яка виконує такі функції.».
Таким чином, як вбачається із тендерної документації, жодних вимог щодо необхідної наявності в учасника робітників з кваліфікацією – муляр остання не містить.
На підтвердження інформації про відповідність Товариства кваліфікаційним критеріям, а саме: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, нами у складі тендерної пропозиції були надані: довідка про наявність працівників №181 від 01.11.2021 р., копії наказів про прийняття на роботу на кожну особу, зазначену в довідці.
Крім того, з довідки №181 від 01.11.2021 р. вбачається наявність на підприємстві обов’язкових ключових посад інженерно-технічних працівників: головного інженера – Ємельяненко В.І. та виконавця робіт – Мощного О.О.
Отже, посилання Замовника в Рішенні на відсутність у Товариства робітника з кваліфікацією – муляр є безпідставним та не відповідає вимогам Тендерної документації та нормам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Відтак вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив нашу тендерну пропозицію з наведених підстав та застосував упереджений підхід до оцінки тендерної пропозиції ТОВ «Будресурспостачання».
2. Щодо застосування коефіцієнту працевитрат 1,45, який не відповідає вимогам ДСТУ Б Д 1.1-1:2013.
Відповідно до п.6 підпункту 6.1. Розділу ІІІ. Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації встановлено, що «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та/або документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником в Додатку 1 до тендерної документації, а саме: лист-погодження з Додатком 1 або підписаний Додаток 1.
Додатково у складі своєї пропозиції учасники повинні надати Договірну ціну.
До договірної ціни учасниками обов’язково мають бути надані наведені нижче, підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни виконані у відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 з урахуванням змін та доповнень:
1) Договірна ціна
2) Локальний кошторис (-си) затверджені підписом і печаткою інженера-проектувальника у частині кошторисної документації.».
Як вбачається з вищевказаної вимоги Тендерної документації Замовник не ставить питання щодо розмірів застосування коефіцієнтів працевитрат.
На виконання п.6 підпункту 6.1. Розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації ТОВ «Будресурспостачання» у складі тендерної документації надало лист-погодження з Додатком 1 та Договірну ціну з підтверджуючими розрахунками та Локальними кошторисами затверджені підписом і печаткою інженера-проектувальника у частині кошторисної документації.
Отже, Товариство не порушило умови Тендерної документації, так як вона не містила вимог щодо розрахунку та обґрунтування застосування коефіцієнтів працевитрат, а тому тендерна пропозиція відхилена Замовником неправомірно та безпідставно.
Вказаний висновок, в цій частині, узгоджується з висновком, що викладений в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії АМК України №1280-р/пк-ск від 14.06.2016 р.
Наголошуємо, що остаточним критерієм оцінки тендерної пропозиції є «ціна».
3. Замовник в оскаржуваному Рішенні зазначає, що ТОВ «Будресурспостачання» не відповідає ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Вважаємо за необхідне наголосити, що ст. 22 Закону встановлює загальні вимоги до тендерної документації яких повинен дотримуватись Замовник при її складанні.
Абзац 1 ч. 3 ст. 22 Закону дає право Замовнику включити до тендерної документації іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Не включивши до тендерної документації чіткої вимоги щодо наявності в учасників робітників з кваліфікацією – муляр та необхідності застосування певних коефіцієнтів працевитрат Замовник не мав законних підстав відхиляти тендерну пропозицію Товариства з зазначених підстав.
Рішення про відхилення тендерних пропозицій може базуватись на невідповідності лише тим вимогам, які чітко і однозначно були прописані в документації.
Відповідно до пункту 32 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
У свою чергу пунктом 18 частини першої статті 1 Закону визначено, що переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною.
З аналізу наведених норм вбачається, що учасник торгів, який з метою участі у публічних торгах подав пропозицію щодо предмета закупівлі у відповідності до критеріїв та умов, що визначені у тендерній документації, та запропонував найбільш економічно вигідну цінову пропозицію, - має справедливе очікування щодо того, що його буде визнано переможцем процедури закупівлі.
Преамбулою Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Виходячи з аналізу норм чинного законодавства та наведених обґрунтувань, вважаємо, що Замовник порушив основні принципи закупівлі визначені Законом України «Про публічні закупівлі»: максимальна економія, недискримінація учасників, проведення об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям та зловживанням, що призвело до незаконного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Будресурспостачання».
З огляду на приписи законодавства, Рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Будресурспостачання» є незаконним та підлягає скасуванню. Наслідком незаконного Рішення Замовника, стало порушення прав та законних інтересів ТОВ «Будресурспостачання», а саме: право на те, щоб наша тендерна пропозиція була об’єктивно та неупереджено оцінена, право бути переможцем вищевказаної публічної закупівлі, право на укладання договору за наслідками процедури відкритих торгів.
Вважаємо, що права та законні інтереси ТОВ «Будресурспостачання» можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати Рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства (протокол № 115 від 16.11.2021 р.) та Рішення (протокол №117 від 18.11.2021 р.) про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів ТОВ «АЛЬФА БУД 21», по об’єкту: Реконструкція гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства «Центральна амбулаторія загальної практики сімейної медицини» Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: вул. Краснопільський Шлях, 22В», ДК 021:2015:45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОШУ:
1. Зобов’язати Замовника – Верхньосироватську сільську раду Сумського району Сумської області скасувати Рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Будресурспостачання» (протокол № 115 від 16.11.2021 р.) по об’єкту: Реконструкція гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства «Центральна амбулаторія загальної практики сімейної медицини» Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: вул. Краснопільський Шлях, 22В» (ідентифікатор закупівлі № UA-2021-10-19-009270-c).
2. Зобов’язати замовника – Верхньосироватську сільську раду Сумського району Сумської області скасувати Рішення (протокол №117 від 18.11.2021 р.) про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів ТОВ «АЛЬФА БУД 21», по об’єкту: Реконструкція гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства «Центральна амбулаторія загальної практики сімейної медицини» Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: вул. Краснопільський Шлях, 22В» (ідентифікатор закупівлі № UA-2021-10-19-009270-c).
3. Зобов’язати Замовника – Верхньосироватську сільську раду Сумського району Сумської області визнати переможцем процедури відкритих торгів по об’єкту закупівлі: (ідентифікатор закупівлі № UA-2021-10-19-009270-c) Реконструкція гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства «Центральна амбулаторія загальної практики сімейної медицини» Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: вул. Краснопільський Шлях, 22В», згідно ДК 021:2015:45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт, учасника закупівлі – товариство з обмеженою відповідальністю «Будресурспостачання» (код ЄДРПОУ 40698016).
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ 25.11.2021 09:55
- платіжне доручення 25.11.2021 09:55
- рішення від 29.11.2021 №26555.pdf 29.11.2021 15:32
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.12.2021 №27247.pdf 09.12.2021 14:23
- Інформація на заміну помилково оприлюдненої інформації про резолютивну частину рішення від 08.12.2021№27247.pdf 13.12.2021 11:30
- рішення від 08.12.2021№27247.pdf 13.12.2021 15:13
- пояснення.pdf 02.12.2021 16:06
- пояснення.docx 02.12.2021 16:06
- Протокол №115 від 16.11 відхилення.docx 02.12.2021 16:06
- локальні кошториси.pdf 02.12.2021 16:06
- 130.pdf 15.12.2021 10:49
- 130.pdf 15.12.2021 10:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.11.2021 09:46
Дата розгляду скарги:
08.12.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.11.2021 15:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.12.2021 15:15
Дата виконання рішення Замовником:
15.12.2021 10:50
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасувати рішення №115 від 16.11.2021 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ Будресурспостачання по об’єкту: «Реконструкція гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства "Центральна амбулаторія загальної практики сімейної медицини" Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: с. Верхня Сироватка ,вул. Краснопільський Шлях, 22В.ДК 021:2015:45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт», № закупівлі UA-P-2021-10-19-006214-c
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на рішення уповноваженої особи Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області (протокол № 2 від 12.01.2021 р.)
Номер:
feb2da023a9a41e8b2ac94c1cc678dc5
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-19-009270-c.c2
Назва:
СКАРГА на рішення уповноваженої особи Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області (протокол № 2 від 12.01.2021 р.)
Скарга:
19 жовтня 2021 року Верхньосироватською сільською радою Сумського району Сумської області (далі – Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель – сайт https://prozorro.gov.ua/ було розміщено оголошення про проведення процедури закупівлі – відкритих торгів, ідентифікатор закупівлі: UA-2021-10-19-009270-c, предмет закупівлі: Реконструкція гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства «Центральна амбулаторія загальної практики сімейної медицини» Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: вул. Краснопільський Шлях, 22В» (згідно ДК 021:2015:45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Будресурспостачання» (надалі – Товариство/ТОВ «Будресурспостачання») виявило бажання взяти участь у вищевказаній закупівлі та згідно тендерної документації подало свою тендерну пропозицію.
Рішенням Замовника (протокол уповноваженої особи №115 від 16.11.2021 р.) (далі – Рішення) тендерну пропозицію Товариства було відхилено.
Вказане рішення Товариством було оскаржено до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Рішенням АМКУ від 08.12.2021 р. № 27247-р/пк-пз було встановлено, що пропозиція Товариства була неправомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16.11.2021 №115 та зобов'язано Верхньосироватську сільську раду Сумського району Сумської області скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "Будресурспостачання" за процедурою закупівлі — "Реконструкція гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства "Центральна амбулаторія загальної практики сімейної медицини" Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: с. Верхня Сироватка, вул. Краснопільський Шлях, 22В.ДК 021:2015:45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт".
На виконання рішення АМКУ від 08.12.2021 р. № 27247-р/пк-пз Замовником було усунуто виявлені порушення та скасовано протокол уповноваженої особи №115 від 16.11.2021 р.
15 грудня 2021 року Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2021-10-19-009270-c з переможцем ТОВ Будресурспостачання, ціна тендерної пропозиції 2 191 000,00 UAH з ПДВ.
Однак, 12 січня 2022 року Замовником прийнято Рішення (далі – Рішення) у формі протоколу № 2 від 12.01.2021 р. (рік у даті протоколу вказаний Замовником – «2021», хоча фактично протокол приймався у 2022 році) про відміну закупівлі "Реконструкція гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства "Центральна амбулаторія загальної практики сімейної медицини" Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: с. Верхня Сироватка, вул. Краснопільський Шлях, 22В.ДК 021:2015:45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт", ідентифікатор закупівлі UA-2021-10-19-009270-c. Вказане рішення оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу 12.01.2022 р. о 17:43 год.
Оскаржуване Рішення Замовника стало відомо Товариству у день його публікації в електронній системі, а саме: 12.01.2022 р. Період оскарження визначений системою ProZorro 23 січня 2022 року до 00:00 год.
Так, оскаржуване Рішенням Замовника мотивоване наступним:
«У ході розгляду питання 1 порядку денного:
Уповноважена особа з цього приводу надала пояснення, в яких зазначила, що враховуючи вимоги п.п. 4-5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» існує об’єктивна неможливість укладення договору відповідно до вимог тендерної пропозиції строком дії до 31.12.2021 року без зміни істотних умов Договору.
Крім того, кошти на «Реконструкцію гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства "Центральна амбулаторія загальної практики сімейної медицини" Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: с. Верхня Сироватка, вул. Краснопільський Шлях, 22В» – кошти бюджету Сумської міської територіальної громади передані Верхньосироватській сільській раді у вигляді іншої субвенції до 31.12.2021 року.
Відповідно п. 1 ст. 3 глави 1 розділу 1 Бюджетного кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складаються бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Неприйняття Верховною Радою України закону про Державний бюджет України до 1 січня відповідного року не є підставою для встановлення іншого бюджетного періоду.
Вирішила:
1. Відповідно п. 2 ч. 1 статті 32 ЗУ «Про публічні закупівлі» відмінити закупівлю «Реконструкція гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства "Центральна амбулаторія загальної практики сімейної медицини" Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: с. Верхня Сироватка, вул. Краснопільський Шлях, 22В. ДК 021:2015:45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт", ідентифікатор закупівлі UA-2021-10-19-009270-c – неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення в законодавстві у сфері публічних закупівель.»
Отже, як вбачається з вищевказаних обґрунтувань Замовника, неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення в законодавстві у сфері публічних закупівель є:
- неможливість укладення договору відповідно до вимог тендерної пропозиції строком дії до 31.12.2021 року без зміни істотних умов Договору та
- відсутність фінансування, адже кошти для реконструкції гаражних приміщень виділені з бюджету Сумської міської територіальної громади передані Верхньосироватській сільській раді у вигляді іншої субвенції до 31.12.2021 року.
Вважаємо, що прийняте Замовником Рішення про відміну закупівлі "Реконструкція гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства "Центральна амбулаторія загальної практики сімейної медицини" Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: с. Верхня Сироватка, вул. Краснопільський Шлях, 22В. ДК 021:2015:45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт", ідентифікатор закупівлі UA-2021-10-19-009270-c, є незаконним, таким, що прийняте з порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі», а тому підлягає скасуванню з наступних підстав.
1. Щодо фінансування закупівлі.
1.1. Відповідно до частини 1 статті 3 Бюджетного кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Неприйняття Верховною Радою України закону про Державний бюджет України до 1 січня відповідного року не є підставою для встановлення іншого бюджетного періоду.
Відповідно до частини 2 ст. 57 Бюджетного кодексу України на кінець бюджетного періоду Казначейство України зберігає залишки коштів на рахунках спеціального фонду державного бюджету та щодо субвенцій із спеціального фонду державного бюджету на рахунках спеціального фонду місцевих бюджетів для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення. У разі відсутності відповідних бюджетних призначень на наступний бюджетний період залишки коштів спеціального фонду перераховуються до загального фонду державного бюджету.
Пунктом 48 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України визначено, що субвенції - міжбюджетні трансферти для використання на певну мету в порядку, визначеному органом, який прийняв рішення про надання субвенції.
Пунктом 13 Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. № 1132 «Про затвердження Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів» (далі – Порядок № 1132) встановлено, що обсяг субвенцій з одного місцевого бюджету іншому, не використаний на кінець бюджетного періоду, перераховується в останній робочий день такого періоду органами Казначейства до бюджету, з якого вони надані, якщо інше не передбачено рішенням про місцевий бюджет, з якого вони надаються.
1.2. Пунктом 19.2. Рішення Сумської міської ради від 24.12.2020 року №62-МР «Про бюджет Сумської міської територіальної громади на 2021 рік» (у відкритому доступі розміщене на офіційному сайті Сумської міської ради за посиланням: https://smr.gov.ua/uk/dokumenti/rishennya-miskoji-radi/2020.html) передбачено, що відповідно до пункту 13 Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. № 1132 «Про затвердження Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів» (зі змінами), надано згоду на спрямування за цільовим призначенням у 2021 році невикористаних протягом 2020 року коштів субвенції без повернення їх в останній день бюджетного періоду до бюджету Сумської міської територіальної громади, яка передана - бюджету Верхньосироватської сільської територіальної громади у вигляді іншої субвенції на суму 5 470 223,77 гривень головному розпоряднику бюджетних коштів – департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради.
1.3. 29 вересня 2021 року рішенням Сумської міської ради № 1921-МР (далі – Рішення СМР № 1921), у відкритому доступі розміщене на офіційному сайті Сумської міської ради за посиланням: https://smr.gov.ua/uk/dokumenti/rishennya-miskoji-radi/2021/23119-29-veresnia-khi-sesiia-sumskoi-miskoi-rady-viii-sklykannia-i-plenarne-zasidannia.html, внесено зміни до рішення Сумської міської ради від 24.12.2020 р. № 62-МР, зокрема пунктом 1.2. Рішення СМР № 1921 вирішено: внести зміни у пункт 19 «19. Інші положення, що регламентують процес виконання бюджету Сумської міської територіальної громади:», а саме:
1.2.1. Викласти у новій редакції підпункт 19.2.1 підпункту 19.2:
«19.2. Відповідно до пункту 13 Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. № 1132 «Про затвердження Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів» (зі змінами), надати згоду на спрямування за цільовим призначенням у 2021 році невикористаних протягом 2020 року коштів субвенції без повернення їх в останній день бюджетного періоду до бюджету Сумської міської територіальної громади, яка передана:»:
«19.2.1. Бюджету Верхньосироватської сільської територіальної громади у вигляді іншої субвенції на суму 5 470 223,77 гривень головному розпоряднику бюджетних коштів – Департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради відповідно до:
- Договору про передачу міжбюджетного трансферту в 2018 році № 494/04-18 від 01.10.2018 року (зі змінами)…;
- Договору про передачу міжбюджетного трансферту в 2019 році № 637/05-18 від 17.12.2018 року (зі змінами)…, а саме на:
«Реконструкція гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства «Центральна амбулаторія загальної практики-сімейної медицини» Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: с. Верхня Сироватка, вул. Краснопільський шлях, 22 В» - 819 361,77 гривень.
Фактично вищевказаними рішеннями Сумської міської ради було надано згоду на спрямування до бюджету Верхньосироватської сільської ради Сумського району (Замовнику) за цільовим призначенням у 2021 році невикористаних протягом 2020 року коштів субвенції без повернення їх в останній день бюджетного періоду до бюджету Сумської міської територіальної громади у розмірі 5 470 223,77 гривень, у тому числі 819 361,77 гривень – для «Реконструкції гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства «Центральна амбулаторія загальної практики-сімейної медицини» Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: с. Верхня Сироватка, вул. Краснопільський шлях, 22 В».
1.4. 23 грудня 2021 року, вже після завершення процедури закупівлі UA-2021-10-19-009270-c та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2021-10-19-009270-c з переможцем ТОВ «Будресурспостачання», Сумська міська рада прийняла рішення № 2701 – МР (далі по тексту – Рішення від 23.12.2021 р. № 2701-МР) (у відкритому доступі розміщене на офіційному сайті Сумської міської ради за посиланням: https://smr.gov.ua/uk/dokumenti/rishennya-miskoji-radi/2021.html), яким було внесено зміни до рішення Сумської міської ради від 24 грудня 2020 року № 62 – МР (далі по тексту – Рішення від 24.12.2020 р. № 62-МР).
Так, Рішення від 24.12.2020 р. № 62-МР було доповнено підпунктами 19.15, 19.16 та 19.17, при цьому пункт 19.15 вважати підпунктом 19.18:
«19.15. Відповідно до пункту 13 Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. № 1132 «Про затвердження Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів» (зі змінами), надати згоду на спрямування за цільовим призначенням у 2022 році невикористаних протягом 2021 року коштів субвенції без повернення їх в останній день бюджетного періоду до бюджету Сумської міської територіальної громади, яка передана:
19.15.1. Бюджету Верхньосироватської сільської територіальної громади у вигляді іншої субвенції на суму 16 306 399,55 гривень головному розпоряднику бюджетних коштів – Департаменту інфраструктури міста Сумської міської ради відповідно до Договору про передачу міжбюджетного трансферту в 2018 році № 494/04-18 від 01.10.2018 року (зі змінами)...; Договору про передачу міжбюджетного трансферту в 2019 році № 637/05-18 від 17.12.2018 року (зі змінами), а саме на:
«Реконструкція гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства «Центральна амбулаторія загальної практики-сімейної медицини» Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: с. Верхня Сироватка, вул. Краснопільський шлях, 22 В» - 819 361,77 гривень (підпункт 19.15.1 рішення від 23 грудня 2021 року № 2701 - МР);
«Реконструкція гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства «Центральна амбулаторія загальної практики-сімейної медицини» Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: с. Верхня Сироватка, вул. Краснопільський шлях, 22 В» - 1 924 421,27 гривень (підпункт 19.15.1 рішення від 23 грудня 2021 року № 2701 - МР).
1.5. Отже, з аналізу вищевказаних рішень вбачається, що Сумською міською радою надано згоду на спрямування за цільовим призначенням у 2022 році невикористаних протягом 2021 року коштів субвенції без повернення їх в останній день бюджетного періоду (31.12.2021 р.) до бюджету Сумської міської територіальної громади яка передана бюджету Верхньосироватської сільської територіальної громади у вигляді іншої субвенції на суму 16 306 399,55 гривень, у тому числі 2 743 783,04 грн для здійснення Реконструкції гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства «Центральна амбулаторія загальної практики-сімейної медицини» Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: с. Верхня Сироватка, вул. Краснопільський шлях, 22 В.
Відтак, посилання Замовника в оскаржуваному Рішенні про відміну закупівлі UA-2021-10-19-009270-c на те, що кошти на Реконструкцію гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства «Центральна амбулаторія загальної практики-сімейної медицини» Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: с. Верхня Сироватка, вул. Краснопільський шлях, 22 В – кошти бюджету Сумської міської територіальної громади передані Верхньосироватській сільській раді у вигляді іншої субвенції до 31.12.2021 року є безпідставними та не відповідають дійсності.
2. Щодо не укладення договору.
2.1. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2021-10-19-009270-c з переможцем торгів ТОВ Будресурспостачання Замовником було оприлюднено 15.12.2021 р.
Відповідно до частини 6 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
Оскільки рішення про намір укласти договір про закупівлю було прийнято 15.12.2021 року, то договір мав бути укладений до 04.01.2022 року, а Замовник мав можливість укласти договір про закупівлю до 31.12.2021 року і додаткову угоду про продовження строку дії договору та строку виконання зобов’язань.
В порушення вказаних вимог Закону про публічні закупівлі Замовником не було укладено договору про закупівлю у визначені Законом строки.
2.2. Проект договору є додатком № 2 до тендерної документації, який було підписано та подано Товариством у складі тендерної пропозиції разом з листом про погодження з умовами договору (підписаний Товариством проект договору розміщено на веб-сторінці проведення закупівель 03.11.2021 р.).
Узгодження сторонами всіх істотних умов договору відбулось з моменту прийняття рішення Замовником про «намір укласти договір про закупівлю UA-2021-10-19-009270-c з переможцем ТОВ Будресурспостачання, з ціною тендерної пропозиції 2 191 000,00 UAH з ПДВ».
Таким чином, Замовником та Товариством було досягнуто згоди щодо всіх істотних умов договору, що підтверджує факт його укладення.
За загальним правилом цивільного законодавства, дію договору можна продовжити, якщо термін його дії не закінчився. Укладаючи договір про закупівлю, сторони мають дотримуватись норм Цивільного і Господарського кодексів України, враховуючи при цьому особливості Закону «Про публічні закупівлі» (ч. 1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 4 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
2.3. Враховуючи, що процедура закупівлі робіт була проведена Замовником в листопаді-грудні 2021 року, потреба в закупівлі робіт не відпала, 23 грудня 2021 року Замовнику було чітко відомо, що Сумською міською радою було надано згоду на спрямування за цільовим призначенням у 2022 році невикористаних протягом 2021 року коштів субвенції без повернення їх в останній день бюджетного періоду до бюджету Сумської міської територіальної громади яка передана бюджету Верхньосироватської сільської територіальної громади у вигляді іншої субвенції для здійснення Реконструкції гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства «Центральна амбулаторія загальної практики-сімейної медицини» Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: с. Верхня Сироватка, вул. Краснопільський шлях, 22 В.
Вважаємо, що вказані обґрунтування є об’єктивними обставинами, що дають право на продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо виконання робіт.
Потрібно зазначити, що Закон України «Про публічні закупівлі» не містить визначення поняття «документально підтверджених об’єктивних обставин» та переліку документів, що їх підтверджують. Таким підтвердженням міг бути протокол складений Замовником з зазначенням вищевказаних обґрунтувань.
Викладена позиція підтверджується листом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю» від 27.10.2016 № 3302-06/34307-06 в якому зазначено наступне: «…форма документального підтвердження об’єктивних обставин Законом не визначена, оскільки вона залежить саме від обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг. Тому, замовник самостійно визначає форму документального підтвердження таких обставин з дотриманням законодавства».
Отже, посилання Замовника про існування об’єктивної неможливості укладення договору відповідно до вимог тендерної пропозиції строком дії до 31.12.2021 року без зміни істотних умов Договору є необґрунтованими.
3. Щодо незаконності відміни процедури закупівлі
Як вбачається з вищевикладеного, чинне законодавство надає Замовнику право продовжувати договори про закупівлю і здійснювати оплату незалежно від перехідного періоду бюджетного процесу (завершення одного бюджетного періоду та початку наступного) при дотриманні вимог законодавства.
Відповідно до частини 1, 2 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник відміняє тендер у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
З Рішення Замовника вбачається, що закупівля відмінена Замовником у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення в законодавстві у сфері публічних закупівель.
Підстави на які посилається Замовник в оскаржуваному рішенні не є такими, що неможливо усунути, відповідно до законодавства. Замовник міг підписати договір про закупівлю та укласти до нього додаткову угоду про продовження строку дії договору та строку виконання зобов’язання в межах Закону не порушуючи його. Також замовнику було достовірно відомо про наявність коштів для фінансування виконання робіт за предметом закупівлі у 2022 році.
Вищенаведене узгоджується з висновками, що викладені в рішеннях Постійно діючої адміністративної колегії АМК України № 24209-р/пк-пз від 30.12.2020 та №2473-р/пк-пз від 11.02.2021.
Крім того, Рішення Замовника є незаконним та таким, що підлягає скасуванню, так як чинне законодавство не передбачає можливості відміни торгів з моменту оприлюднення повідомлення про намір укласти договір та до підписання самого договору з підстав передбачених ч. 1 , 2 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі».
Додатково наголошуємо, що Замовником вже було незаконно відхилено тендерну пропозицію Товариства, що підтверджується рішенням АМКУ від 08.12.2021 р. № 27247-р/пк-пз.
Таким чином, виходячи з вищевикладеного, вважаємо, що Замовником неправомірно було відмінено закупівлю "Реконструкція гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства "Центральна амбулаторія загальної практики сімейної медицини" Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: с. Верхня Сироватка, вул. Краснопільський Шлях, 22В.ДК 021:2015:45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт", ідентифікатор закупівлі UA-2021-10-19-009270-c чим порушено вимоги статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі».
Наслідком прийняття Замовником незаконного Рішення є порушення прав та законних інтересів ТОВ «Будресурспостачання», а саме право на укладання договору за наслідками процедури відкритих торгів та отримання прибутку.
Вважаємо, що права та законні інтереси ТОВ «Будресурспостачання» можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати Рішення про відміну закупівлі «Реконструкція гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства "Центральна амбулаторія загальної практики сімейної медицини" Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: с. Верхня Сироватка, вул. Краснопільський Шлях, 22В. ДК 021:2015:45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт", ідентифікатор закупівлі UA-2021-10-19-009270-c.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
Зобов’язати Замовника – Верхньосироватську сільську раду Сумського району Сумської області скасувати Рішення (протокол № 2 від 12.01.2021 р., що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу 12.01.2022 р.) про відміну процедури закупівлі – «Реконструкція гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства "Центральна амбулаторія загальної практики сімейної медицини" Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: с. Верхня Сироватка, вул. Краснопільський Шлях, 22В. ДК 021:2015:45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт", оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-10-19-009270-c.
Додаток:
1. копія рішення Сумської міської ради від 24.12.2020 р. №62-МР
2. копія рішення Сумської міської ради від 29.09.2021 р. №1921-МР;
3. копія рішення Сумської міської ради від 23.12.2021 року № 2701 – МР, завантажені з офіційного сайту Сумської міської ради.
Пов'язані документи:
Учасник
- платіжне доручення 21.01.2022 13:09
- Скарга до АМКУ 21.01.2022 11:38
- протокол 14.pdf 17.02.2022 15:20
- протокол 14.pdf 14.02.2022 13:20
- заперечення на скаргу.docx 28.01.2022 14:01
- Рішення від 31.01.2022 № 1871.pdf 02.02.2022 16:01
- Інформація про резолютивну частину рішення від 31.01.2022 № 1871.pdf 01.02.2022 15:11
- Рішення від 25.01.2022 № 1456.pdf 25.01.2022 14:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.01.2022 12:34
Дата розгляду скарги:
31.01.2022 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.01.2022 14:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.02.2022 16:01
Дата виконання рішення Замовником:
17.02.2022 15:20
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасувати рішення від 12.01.2022 року про відміну процедури закупівлі - «Реконструкція гаражних приміщень комунального некомерційного підприємства "Центральна амбулаторія загальної практики сімейної медицини" Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області за адресою: с. Верхня Сироватка ,вул. Краснопільський Шлях, 22В.ДК 021:2015:45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт», № закупівлі UA-P-2021-10-19-006214-c, відповідно до рішення АМКУ за №1871-р/пк-пз від 31.01.2022