• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія (код ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія))

Електрична енергія (код ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія))

Завершена

2 700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 500.00 UAH
Період оскарження: 19.10.2021 13:15 - 04.11.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Про дискримінаційні вимоги

Номер: 7561a474e3e242fbaa1c25dbbe71904d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-19-007829-c.b3
Назва: Про дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! Під час підготовки пропозиції встановлена наявність положень, що суперечать принципам, які покладені в природу процедури закупівлі, зокрема, принципам, встановленим статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Така вимога передбачена у Додатку № 7 до тендерної документації, де від Учасника вимагається надання наступних документів, а саме: - пунктом 1 ПОРЯДКУ ПОСТАЧАННЯ ТОВАРУ (електричної енергії): “Довідку про створення Учасником на території Миколаївської області власного структурного підрозділу – Центру/відділу обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018  № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів”; - пунктом 2 ПОРЯДКУ ПОСТАЧАННЯ ТОВАРУ (електричної енергії): “Учасники для яких створення центрів/відділів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Миколаївської області або посадової особи, з робочим місцем на території Миколаївської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів”. Наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над одним з конкурентів. Виставляючи такі вимоги, Ви безпосередньо порушуєте Закон України «Про публічні закупівлі». З згідно Постанови НКРЕКП від 27.12.2017 року № 1469 «ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу» (Розділ ІІ «Вимоги до провадження ліцензіатом господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу» Пункт 2.2) не зазначено, що постачальник повинен мати структурний підрозділ або посадову особу, з робочим місцем до відповідної області або міста. Наголошуємо, що існує безліч способів оперативного листування та передачі інформації та/або документів між Постачальником та Споживачем електричної енергії, скарг, претензій, надання повідомлень про загрозу електробезпеці та їх розгляду та ін. Учасник має в наявності точку контакту (офіс) для надання інформації споживачам стосовно, зокрема, їх прав, чинного законодавства та наявних способів для вирішення спорів, для організації прийому і обслуговування споживачів, офіційний сайт в мережі Інтернет. Цього цілком достатньо для забезпечення дотримання Порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії. На підставі викладеного пропонуємо внести зміни до Додатку 7 Тендерної документації шляхом виключення вимог щодо Миколаївської області.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Вимога тендерної документації передбачає необхідність документального підтвердження учасниками того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР. Вищенаведена вимога ТД сформована Замовником на виконання положень Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 312. Відповідно до пункту 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50 000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50 000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Замовник є споживачем на роздрібному ринку, а тому у разі, якщо учасник обслуговує більше 50 000 споживачів, Замовник має право на обслуговування в інформаційно-консультаційному центрі та кол-центрі, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором, тому Замовник має право на інформацію щодо майбутнього постачальника та порядку взаємодії з електропостачальником. Враховуючи, що в будь-якому випадку між учасником-електропостачальником та оператором розподілу існують договірні відносини, а реєстр споживачів ведеться оператором системи в електронному вигляді, то не вбачається жодних проблем з наданням оператором системи розподілу інформації щодо кількості споживачів. Відтак з вашої вимоги щодо внесення змін в тендерну документацію, незрозуміло яким чином і з чого саме вбачається дискримінаційність та необґрунтованість положення ТД, які гуртуються на законодавстві у сфері електроенергетики та яким чином така редакція ТД не відповідає ЗУ «Про публічні закупівлі». Оскільки з тотожних питань уже висловилась Колегія АМКУ із розгляду скарг у наступних рішеннях по скаргах у закупівлях, як наприклад рішення № 8567-р/пк-пз від 04.05.2020 № 3990-р/пк-пз від 20.02.2020 де міститься роз’яснення, що саме така вимога не вважається дискримінаційною.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

фінансова звітність

Номер: ea9f6147917f46e08015b8ce8689cd9e
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-19-007829-c.b2
Назва: фінансова звітність
Вимога:
Шановний Замовнику. Тендерною документацією передбачено, що На підтвердження фінансової спроможності учасник надає фінансову звітність за 2021 рік, а саме за ІІ, ІІІ квартал, згідно Розділу ІІ (Склад та елементи фінансової звітності) Наказу Міністерства Фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»» № 73 від 07.02.2013. Встановлення такої вимоги призводить до дискримінації учасників, які за встановленими законодавством нормами подають спрощений фінансовий звіт 1 раз на рік. Тобто остання звітність подана за 2020 рік. Просимо внести відповідні зміни
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Внести зміни до тендерної документації за предметом закупівлі - UA-2021-10-19-007829-c - код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - код ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія, та викласти останню в новій редакції з урахуванням внесених змін (додається), а також затвердити перелік змін, що вносяться до документації, у вигляді окремого документу (додається).
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

оплата

Номер: e2706c13b93b40dd91df87d92e4e888b
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-19-007829-c.b1
Назва: оплата
Вимога:
Шановний Замовнику. Тендерною документацією та проектом договору передбачено, що Оплата спожитої електричної енергії здійснюється Споживачем у відповідності до Комерційної пропозиції, яка є додатком до Договору. Розрахунки можуть здійснюватися з відстрочкою платежу до 60 банківських днів від дати підписання Сторонами Актів приймання-передачі електричної енергії за відповідний розрахунковий період. Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до пункту 4.12. Правил роздрібного ринку електричної енергії розрахунки між споживачем та електропостачальником (іншими учасниками роздрібного ринку, якщо вони беруть участь у розрахунках) здійснюються згідно з даними, отриманими від адміністратора комерційного обліку в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку, про обсяги поставленої, розподіленої (переданої) та купленої електричної енергії. Плата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься не пізніше 20 числа наступного місяця, якщо договором не встановлено іншого терміну. Рахунок за спожиту електричну енергію оплачується: протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунка непобутовим споживачем; протягом 10 робочих днів від дня отримання рахунка побутовим споживачем; в інший термін, передбачений договором, але не пізніше 20 календарного дня після закінчення розрахункового періоду. Отже, просимо внести відповідні зміни в проект договору та тендерну документацію
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Внести зміни до тендерної документації за предметом закупівлі - UA-2021-10-19-007829-c - код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - код ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія, та викласти останню в новій редакції з урахуванням внесених змін (додається), а також затвердити перелік змін, що вносяться до документації, у вигляді окремого документу (додається).
Статус вимоги: Задоволено