• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Дизельне пальне, Бензин А-95

Дизельне пальне, Бензин А-95

Торги не відбулися

1 134 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 670.00 UAH
Період оскарження: 19.10.2021 11:19 - 31.10.2021 01:00
Вимога
Залишено без розгляду

дискримінаційні вимоги

Номер: 48d3ff865a294444bce1d0385b7d1f75
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-19-004816-c.a1
Назва: дискримінаційні вимоги
Вимога:
Голові тендерного комітету Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. У додатку 3 до тендерної документації (далі – Документація) Замовником встановлена ДИСКРИМІНАЦІЙНА вимога, згідно якої Учасник повинен мати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним (навіть за наявності партнерського договору з виробником пального). Встановивши в Документації вищенаведену вимогу, Замовник позбавляє можливості брати участь потенційних учасників – операторів паливного ринку, які не є власниками/операторами АЗС (розпорядниками акцизного складу), а здійснюють реалізацію пального через мережу партнерських АЗС по договорам зберігання чи на умовах партнерських договорів. Згідно підпункту 14.1.6 пункту.14.1 статті 14 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 (далі – Податковий кодекс України) акцизний склад – це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального. При цьому, підпунктом 14.1.224 пункту.14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що розпорядник акцизного складу – суб’єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб’єкт господарювання – платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу. Таким чином, чинним законодавством України не передбачено отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним для учасників, які не є розпорядниками акцизного складу, а здійснюють реалізацію нафтопродуктів через АЗС, які належать іншим суб’єктам господарювання – операторам/власникам АЗС (розпорядникам акцизних складі у розумінні Податкового кодексу України) по договорам зберігання чи на умовах партнерських договорів. Аналогічної думки притримався і Антимонопольний комітет України. Так, згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, вимога тендерної документації щодо наявності в учасників торгів ліцензій на право здійснення господарської діяльності саме із роздрібної торгівлі обмежує право взяти участь в торгах інших суб'єктів господарювання, зокрема тим, які мають в наявності ліцензії на оптову торгівлю пальним. Як зазначено в абзацах 34-37 Рекоменаціяй Антимонопльного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961) «Відповідно до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки. Оскільки продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої мережі саме власних або орендованих АЗС, у таких суб’єктів господарювання відсутні ліцензії на здійснення діяльності з роздрібної торгівлі пальним. При цьому відпуск нафтопродуктів здійснюється через партнерські АЗС інших суб’єктів господарювання, які мають відповідні ліцензії на роздрібну торгівлю пальним. Відтак вимога в тендерній документації щодо наявності саме в учасника ліцензій на право здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним обмежує право взяти участь в торгах інших суб'єктів господарювання, зокрема тим, які мають в наявності ліцензії на оптову торгівлю пальним.» Таким чином, включивши до тендерної документації дискримінаційну вимогу щодо наявності у Учасника ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (навіть за наявності партнерського договору з виробником пального), Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим спотворив основну мету Закону України «Про публічні закупівлі» та порушив вимоги частини четвертої статті 22 та частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Враховуючи викладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом вилучення з тендерної документації вимоги щодо наявності у Учасника ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (навіть за наявності партнерського договору з виробником пального). Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: вимогу UA-2021-10-19-004816-c.a1 від 21.10.2021 14:01 відхілено, як таку що є неправомірною.відповідь додається
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 04.11.2021 00:03