-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Розроблення проєкту звіту з оцінки впливу на довкілля та його супроводу по об’єкту «Будівництво аеропорту в Закарпатському регіоні»
Торги не відбулися
3 900 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 500.00 UAH
Період оскарження:
18.10.2021 18:25 - 06.11.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
a9cbcb8987e1441dbe96141a8e75a71e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-18-014672-c.b1
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
18 жовтня 2021 року Державним підприємством «Фінансування інфраструктурних проектів» було оголошено про проведення відкритих торгів (ідентифікатор закупівлі UA-2021-10-18-014672-c) за предметом закупівлі «Розроблення проєкту звіту з оцінки впливу на довкілля та його супроводу по об’єкту «Будівництво аеропорту в Закарпатському регіоні»» (код за ДК 021:2015: 71530000-2: Консультаційні послуги в галузі будівництва) на очікувану вартість 3 900 000,00 гривень з ПДВ із кінцевим строком подання тендерних пропозицій 10 листопада 2021 року до 10 год. 00 хв.
11 листопада 2021 року по даній процедурі було проведено аукціон, участь у якому взяли наступні учасники: ТОВ "НАУКОВЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕКСПЕРТНИЙ ЦЕНТР", ТОВ "ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ЦЕНТР ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА" та ТОВ "ЕСПО-КОНСАЛТИНГ".
За результатами розгляду тендерних пропозиції по списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найбільш економічно вигідної, 16 листопада 2021 року Замовником було прийнято рішення про визначення ТОВ «ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ЦЕНТР ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА» (далі – ТОВ «ВЦДПП») переможцем даної процедури закупівлі та оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «ВЦДПП».
Проте, Скаржник не погоджується з прийнятим Замовником рішенням про визначення ТОВ «ВЦДПП» переможцем даної процедури закупівлі та вважає його незаконними, неправомірними та таким, що порушує положення Закону України «Про публічні закупівлі» з наступних підстав:
1. Відповідно до п.2 Розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації – вид забезпечення тендерної пропозиції – безумовна та безвідклична банківська гарантія (електронний документ з електронно-цифровим підписом, який є доступним для перегляду та перевірки без необхідності використання окремого програмного продукту) із грошовим покриттям…
… Разом з банківською гарантією надаються:
- документи, які підтверджують повноваження особи, яка підписує банківську гарантію,
- копія ліцензії, виданої банку,
- довідка з банку, що підтверджує наявність грошового покриття по наданій гарантії. У випадку, якщо зміст банківської гарантії містить посилання на договір про отримання гарантії (надання гарантії тощо) Учасник повинен надати такий договір;
- лист-згоду на продовження терміну дії гарантії забезпечення тендерної пропозиції на вимогу Замовника;
- лист-згода Банку-Гаранта на внесення змін до тексту гарантії на вимогу Замовника щодо продовження терміну її дії…
На виконання вищезазначеного, ТОВ «ВЦДПП» у складі тендерної пропозиції надано лист АТ «БАНК АЛЬЯНС» Вих№21.2.1/3889 стосовно вимоги щодо надання копії ліцензії виданої банку (11 забезпечення.rar Лист здійснення БД.7z Лист здійснення БД.pdf) та Витяг з Державного реєстру банків №ДРБ-000027 від 16.08.2021 (11 забезпечення.rar Витяг з Державного реєстру банків.7z Витяг з Державного реєстру банків.pdf).
Проте, самої копії ліцензії виданої банку АТ «БАНК АЛЬЯНС», ТОВ «ВЦДПП» у складі тендерної пропозиції НЕ НАДАНО.
Слід зазначити, що відповідно до ст.19 ЗУ «Про банки і банківську діяльність» Національний банк України протягом двох робочих днів з дня прийняття рішення про видачу банківської ліцензії: вносить відповідний запис до Державного реєстру банків та надає банку витяг з Державного реєстру банків про видачу банківської ліцензії (зазначене стосується новостворених банків). Одночасно, в АТ «БАНК АЛЬЯНС» наявна банківська ліцензія №97 від 17 листопада 2011 року, яку в свою чергу по цих же торгах надано Скаржником ТОВ "НАУКОВЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕКСПЕРТНИЙ ЦЕНТР" від АТ «БАНК АЛЬЯНС» в складі тендерної пропозиції (Банківська ліцензія.7z Банківська ліцензія.pdf).
Окремо слід зазначити, що зміни до ЗУ «Про банки і банківську діяльність» в частині видачі банківських ліцензій внесені 30.06.2021 року, тобто, Замовник на момент оголошення даних торгів, мав змогу передбачити в умовах тендерної документації надання учасниками в складі тендерних пропозицій копії банківської ліцензії та/або Витягу з Державного реєстру банків щодо наявності банківської ліцензії, однак в тендерній документацій вказав вимогу щодо надання саме копії ліцензії виданої банку.
В порушення вимог абзацу четвертого частини першої пункту першого статті 32 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ВЦДПП» у зв’язку з тим, що забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.
2. Відповідно до п.2 Додатку № 2 до тендерної документації – … Учасник у складі тендерної пропозиції надає:
1. Фінансову звітність за останній звітній період:
1.1. Баланс (Звіт про фінансовий стан);
1.2. Звіт про фінансові результати підприємства;
1.3. Звіт про рух грошових коштів;
1.4. Звіт про власний капітал;
1.5. Примітки до фінансової звітності…
На виконання вищезазначеного, ТОВ «ВЦДПП» у складі тендерної пропозиції надано фінансову звітність малого підприємства (фінзвітність 2020.pdf).
Проте, зазначена фінансова звітність, завірена Шутовським О.В., який не являється керівником або уповноваженою особою учасника. Зазначене підтверджується Протоколом №35 від 08.11.2021 року Загальних зборів Учасників ТОВ «ВЦДПП» (15 Протокол ВЦДПП повноваження. pdf) згідно якого згоду на підписання всіх необхідних документів по закупівлі «Розроблення проєкту звіту з оцінки впливу на довкілля та його супроводу по об’єкту «Будівництво аеропорту в Закарпатському регіоні»» надано директору Семенчуку Олександру Анатолійовичу, а тому, слід вважати дану фінансову звітність як таку що не надана в складі тендерної пропозиції ТОВ «ВЦДПП».
Слід зазначити, що відповідно до п.1 Розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації, Замовник зазначив про необхідність завірення підписом керівника або уповноваженої особи усіх документів (довідок, інформаційних довідок, листів тощо), які складаються безпосередньо учасником та завантажуються в електронну систему закупівель.
Відповідно до частини 16 статті 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Проте, Замовником не було розміщено вимогу про усунення невідповідностей в документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційному критерію щодо наявності документального підтвердження наявності фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю в електронній системі закупівель, чим порушено вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та частини дев'ятої статті 26 Закону, що свідчить про незаконність рішення про визначення ТОВ «ВЦДПП» переможцем процедури закупівлі та є підставою для його скасування.
3. Відповідно до п.1 Додатку № 2 до тендерної документації – … Учасник в складі тендерної пропозиції документально підтверджує наявність досвіду виконання аналогічного (них) договору (рів) наступними документами:
- копія кожного виконаного (них) в повному обсязі аналогічного (них) договору (рів) зазначеного (их) у Таблиці № 1 з усіма додатками, які вказані у договорі (рах);
- копії актів прийому-передачі виконаних робіт/наданих послуг;
- копію позитивного (них) відгуку (ків) за кожним (и) договором (ами) вказаним (их) у Таблиці № 1 від Замовника.
На виконання вищезазначеного, ТОВ «ВЦДПП» у складі тендерної пропозиції надано позитивний лист відгук №467/1 від 18.01.2021 року (4 Відгук.pdf).
Відповідно до умов тендерної документації (п. 1, Розділ І. Загальні положення,) терміни, що використовуються у тендерній документації вживаються у значенні, наведеному в ЗУ «Про публічні закупівлі». Відповідно до п. 11 ч. 2 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовником є «…суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону».
Проте, зазначений лист відгук, наданий ТОВ «ЕКО ГЛОБАЛ НЕСТ» яке не є являється замовником даних послуг в розумінні законодавства України. Оскільки відповідно до закупівлі за предметом «Оцінка впливу на довкілля від впровадження планованої діяльності ДП МА «Бориспіль» за результатами модернізації об’єктів інфраструктури» (ідентифікатор закупівлі UA-2020-07-09-002188-a) замовником даних послуг є ДП "МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ "БОРИСПІЛЬ", а ТОВ «ЕКО ГЛОБАЛ НЕСТ» відповідно до укладеного Договору №35.1-14.1/8.2-5 від 21 серпня 2020 року (Додаток 1 до Скарги) за результатами даних торгів являється Виконавцем.
Слід додатково зазначити, що відповідно до п. 7.4.3 Договору №35.1-14.1/8.2-5 від 21 серпня 2020 року, залучення інших осіб (співвиконавців), можливе виключно за письмової згоди Замовника а саме ДП "МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ "БОРИСПІЛЬ", проте в п.13.15 даного Договору ТОВ «ВЦДПП» як співвиконавець послуг відсутнє та є таким що замовником не погоджувалось.
Враховуючи вищевикладене, позитивний відгук по аналогічному договору повинен бути від замовника ДП "МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ "БОРИСПІЛЬ" як того вимагають умови тендерної документації.
Відповідно до частини 16 статті 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Проте, Замовником не було розміщено вимогу про усунення невідповідностей в документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційному критерію щодо наявності документального підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) в частині надання копії позитивного відгуку від замовника, чим порушено вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та частини дев'ятої статті 26 Закону, що свідчить про незаконність рішення про визначення ТОВ «ВЦДПП» переможцем процедури закупівлі та є підставою для його скасування.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «ВЦДПП» переможцем процедури закупівлі.
Відповідно до частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Спираючись на вищезазначене та керуючись статтею 5, статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу ТОВ "НАУКОВЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕКСПЕРТНИЙ ЦЕНТР" до розгляду.
2. Зобов’язати Державне підприємство «Фінансування інфраструктурних проектів» скасувати рішення про визнання ТОВ «ВЦДПП» переможцем процедури закупівлі по предмету «Розроблення проєкту звіту з оцінки впливу на довкілля та його супроводу по об’єкту «Будівництво аеропорту в Закарпатському регіоні»» (код за ДК 021:2015: 71530000-2: Консультаційні послуги в галузі будівництва), оголошення про проведення якої оприлюднене в електронній системі закупівель за UA-2021-10-18-014672-c.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 25.11.pdf 25.11.2021 16:29
- Додаток 1 до скарги.pdf 25.11.2021 16:29
- Уточнення до скарги 26.11.pdf 26.11.2021 18:59
- Уточнення до скарги 26.11.pdf.p7s 26.11.2021 18:59
- Уточнення до скарги.7z 26.11.2021 18:59
- рішення від 30.11.2021 № 26606.pdf 30.11.2021 14:36
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.12.2021 №27275.pdf 09.12.2021 13:13
- рішення від 08.12.2021 № 27275.pdf 13.12.2021 11:35
- супровідний Лист на АМКУ.pdf 02.12.2021 10:09
- лист НБУ.pdf 02.12.2021 10:09
- Супровідний лист.doc 02.12.2021 10:09
- Заперечення_щодо_скарги_ОВД Закарпаття.docx 02.12.2021 10:09
- Протокол №158-7 Виконання рішення АМКУ.docx 15.12.2021 14:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.11.2021 11:20
Дата розгляду скарги:
08.12.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.11.2021 14:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.12.2021 11:35
Дата виконання рішення Замовником:
15.12.2021 14:41
Коментар замовника щодо усунення порушень:
08.12.2021 Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія) було прийнято рішення № 27275-р/пк-пз, яким зобов'язано скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ЦЕНТР ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА" переможцем за процедурою закупівлі - " Розроблення проєкту звіту з оцінки впливу на довкілля та його супроводу по об’єкту «Будівництво аеропорту в Закарпатському регіоні»", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-10-18-014672-c.
Запропоновано скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ЦЕНТР ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА" переможцем.
ВИРІШИЛИ:
Скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ЦЕНТР ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА" переможцем.