-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія)
Торги не відбулися
940 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 702.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 702.50 UAH
Період оскарження:
18.10.2021 16:11 - 30.10.2021 01:00
Вимога
Відхилено
Привести тендерну документацію у відповідність вимогам Закону України "Про публічні закупівлі"
Номер:
32107e7f01b14de49f900240e5645698
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-18-012149-c.a1
Назва:
Привести тендерну документацію у відповідність вимогам Закону України "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Шановний Замовнику!
Ми, як постачальник електричної енергії та реальний учасник ринку, керуючись правом, передбаченим частиною першою статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляємо, що оприлюднена вами тендерна документація на закупівлю електричної енергії, затверджена протоколом від 18.10.2021 №273, не відповідає «Правилам роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 312 (надалі – Правила), «Правилами ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 307 (надалі – Правила ринку) та вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», а також містить дискримінаційні умови, що порушують наші права як потенційного учасника процедури закупівлі, з огляду на наступне:
Оприлюднена тендерна документація не містить вимог щодо необхідності надання у складі тендерних пропозицій документів, що підтверджують відповідність учасника (постачальника) Правилам та Правилам ринку, виконання яких є обов’язковими усіма учасниками ринку.
Наприклад, відповідно до пункту 8.3.6 Правил учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
Тому, відсутність вимог щодо необхідності надання документального підтвердження відповідності учасника Правилам, зокрема, створення центру обслуговування споживачів або створення структурного підрозділу щодо розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів тощо, може призвести до укладення договору з постачальником, який не відповідає Правилам та не зможе забезпечити обслуговування споживача, що вподальшому потягне за собою невиконання або неналежне виконання умов договору про закупівлю.
Також тендерною документацією передбачено надання у складі тендерної пропозиції фінансову звітність за останній звітній період 2021 року (чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)) не меншому, ніж очікувана вартість предмету закупівлі та звіт про рух грошових коштів.
Повідомляємо, що відповідно до частини третьої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Таким чином, зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки Замовником вимагається підтвердження фінансової спроможності в обсязі не меншому, ніж очікувана вартість предмету закупівлі, тобто, 940 500 грн та більше, що прямо заборонено Законом України «Про публічні закупівлі», та всупереч вимогам зазначеного Закону Замовник вимагає підтвердити обсяг річного доходу (виручки) фінансовою звітністю за 2021 рік, що також є грубим порушенням.
Зазначене підтверджується рішеннями Колегії АМКУ, зокрема, рішення від 08.09.2021 № 16911-р/пк-пз.
Окрім того, внаслідок прийняття Постанови НКРЕКП №1227 від 30.07.2021 року з 1 серпня 2021 року в торговій зоні «ОЕС України» на ринку «на добу наперед» (далі – РДН) і внутрішньодобовому ринку діє новий максимальний рівень граничних цін: вдень – 4 000,00 грн/МВт*год (без ПДВ), вночі – 2 000,00 грн/МВт*год (без ПДВ).
Зазначене рішення НКРЕКП вплинуло на збільшення середньозваженої ціни РДН. Так, у першій декаді серпня 2021 року, ціна зросла на 101,51 %, за другу декаду серпня ціна зросла на 57,78 %. Тенденція зростання середньозваженої ціни РДН зберіглась і у вересні, зокрема, середньозважена ціна на РДН за вересень зросла на 7,41 %. Більше того, ціна продовжує підвищуватись й у першій декаді жовтня середньозважена ціна на РДН складає 2568,15 грн/МВт*год (без ПДВ), що на 13% вище ніж за першу декаду вересня, та 12,7% ніж за вересень в цілому.
Отже, враховуючі відповідну динаміку росту середньозважена ціна на РДН пропонуємо визначити очікувану вартість закупівлі за 1 кВт*год на рівні 3,60 грн/кВт*год з ПДВ, із урахуванням вартості послуг з передачі електричної енергії та без урахування вартості послуг із розподілу електроенергії.
Зауважуємо, що ціна електричної енергії станом на 24 жовтня складається з середньозваженої ціни на ринку добу на перед, зазначену інформацію можна перевірити за посиланням https://www.oree.com.ua/ , та становить 2712,7 грн/МВт*год без ПДВ + тариф на послуги з передачі електричної енергії відповідно до постанови НКРЕКП від 09.12.2020 року №2353 (293,93 грн/МВт*год без ПДВ).
Отже закупівельна ціна електричної енергії становить (2712,7+293,93) * 1,2 = 3607,956 грн/мВт*год з ПДВ (3,607956 грн/кВт*год з ПДВ).
У зв’язку із зазначеним вище та ураховуючи те, що до річного плану закупівель та оголошення про проведення відкритих торгів, після оголошення процедури закупівлі у замовника немає можливості внести зміни та збільшити очікувану вартість закупівлі, пропонуємо зменшити кількість електричної енергії до 261 250 кВт*год. за ціною 3.60 грн/кВт*год з ПДВ.
Повідомляємо, що внесення змін щодо кількості (обсягу) предмету закупівлі не суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та вимогам щодо оформлення річного плану закупівель, оскільки, Закон не містить обов’язку замовника щодо зазначення кількості (обсягу) предмета закупівлі у річному плані.
Таким чином, підсумовуючи наведене, просимо привести вашу тендерну документацію на закупівлю електричної енергії у відповідність до вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини щодо функціонування ринку електричної енергії.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.10.2021 17:22
Вирішення:
Шановний учаснику!
Щодо вашої вимоги в електронній системі закупівель повідомляємо наступне.
Замовником 18.10.2021 розпочату процедуру відкритих торгів згідно предмету : ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія).
23.10.2021 подано вимогу UA-2021-10-18-012149-c.a1 щодо усунення порушень в тендерній документації повідомляємо наступне.
1. Щодо невідповідності «Правилам роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 312 (надалі – Правила), «Правилами ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 307 (надалі – Правила ринку) з вимог щодо необхідності надання у складі тендерних пропозицій документів, що підтверджують відповідність учасника (постачальника) Правилам та Правилам ринку, виконання яких є обов’язковими усіма учасниками ринку.
Відповідно до п.7. Додатку 2 до Тендерної документації:
«7. На підтвердження відповідності та можливості поставки товару Учасник повинен надати в складі своєї тендерної пропозиції наступні документи:
1. Довідку про наявність власного офіційного веб-сайту в мережі Інтернет з описом та підтвердженням його відповідності вимогам підпункту 14 та підпункту 15, пункту 5.2.2. розділу 5.2. Правил роздрібного ринку електричної енергії (постанова НКРЕ КП від 14.03.2018 року № 312), завірену підписом уповноваженої особи та печаткою підприємства (вимога щодо печатки не стосується учасників, які здійснюють діяльність без печатки згідно діючого законодавства).
2. Довідку, що засвідчує можливість надання Замовнику платіжних документів безоплатно у центрі обслуговування клієнтів, представництві тощо за місцем розташування (із вказанням місця розташування, посади, ПІБ та контактного телефону керівника) та на персональній сторінці споживача через веб-сайт електропостачальника, у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу.
3. Довідку, про надання Замовнику безоплатного та безперешкодного доступу до інформації, передбаченої Законом України «Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення» із зазначенням форми надання та способу доступу до даної інформації, в тому числі у підрозділах, в яких проводитиметься особистий прийом та здійснюватиметься обмін документами із Замовником;
Довідку в довільній формі, про наявність в Учасника кол-центру згідно з вимогами, встановленими нормативно-правовими актами НКРЕКП або, у разі, якщо створення кол-центру не є обов‘язковим для Учасника - довідку з інформацією про засоби комунікації та службову особу(осіб) Учасника на яку(яких) покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами (контактний телефон, посада прізвище, ім‘я по-батькові та графік роботи).
Гарантійний лист в довільній формі про те, що Учасником виконано вимоги щодо особистого кабінету споживача….».
З огляду на вище наведене Замовником не порушено вимоги вказаних нормативних актів.
До того ж, відповідно до ч.3. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, що в свою чергу вказує на відсутність дискримінаційних умов, адже вимоги тендерної документації не суперечать вимогам нормативних актів та Закону.
2. Щодо порушення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності, повідомляємо, що вимога надати «фінансову звітність за останній звітній період 2021 року (чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)) не меншому, ніж очікувана вартість предмету закупівлі та звіт про рух грошових коштів» тендерної документації у виразі «не меншому, ніж очікувана вартість предмету закупівлі…» не означає надати таку інформацію в обсязі більшому за очікувану вартість закупівлі, тільки не в меншому обсязі ніж очікувана вартість закупівлі.
3. Щодо пропозиції зменшити обсяг предмету закупівлі у звязку з підвищенням ціни та внести зміни до тендерної документації та оголошення в електронній системі повідомляємо.
Замовником здійснено розрахунок обсягу електроенергії включно до 31.12.2021 та може бути зменшено з об’єктивних причин (обсягу 261 250 кВт*год. не вистачить до 31.12.2021). Також хочемо зазначити, що учасники не можуть вимагати внесення змін щодо обсягів закупівлі, так як потребу Замовник визначає самостійно. Разом з тим зміна обсягу предмету закупівлі та ціни за одиницю товару є новим предметом закупівлі (потребою з новими характеристиками), а також Законом не передбачено внесення змін до оголошення в електронній системі.
З огляду на зазначене Ваша вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Відхилено