-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
09310000-5 Електрична енергія (електрична енергія)
Закупівля на 2022 рік
Торги не відбулися
4 298 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 21 500.00 UAH
Період оскарження:
18.10.2021 15:56 - 22.11.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Проект договору
Номер:
6811af1d072242fe9b4f4cb4cc44f5f2
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-18-002093-a.c2
Назва:
Проект договору
Вимога:
пп. 11, п. 6.1., та п.10.2, а саме термін в 10 календарних днів до дати розірвання не можливо реалізувати, оскільки ПРРЕЕ передбачений інший термін для дострокового розірвання договору (зміни постачальника), п. 3.2.5. ПРРЕЕ, Ініціювання споживачем розірвання у разі зміни електропостачальника договору має відбуватися одночасно з ініціюванням ним початку процедури зміни електропостачальника, передбаченої главою 6.1 розділу VI цих Правил. У таких випадках датою припинення договору вважається дата фактичної зміни електропостачальника або набуття споживачем статусу учасника ринку двосторонніх договорів, або остаточного припинення користування електричною енергією на об'єкті за відповідними точками комерційного обліку.
П. 6.1.3. ПРРЕЕ, зміна електропостачальника за ініціативою споживача має бути завершена протягом періоду, що починається з дня повідомлення споживачем нового електропостачальника про наміри змінити попереднього електропостачальника, але у строк, що не перевищує 21 календарний день з дня вказаного повідомлення.
Отже, пп. 11, п. 6.1. пропонуємо привести у відповідність ПРРЕЕ та зазначити строк для дострокового розірвання «за 21 календарний день».
Положення проекту договору містять умови щодо можливості дострокового розірвання в односторонньому порядку лише Споживачем, що не відповідає принципу п. 6 ч. 1 ст. 3 ЦК України, справедливість, добросовісність та розумність. Також відсутність положень щодо можливості дострокового розірвання обох Сторін Договору, суперечать ПРРЕЕ, зокрема п. 3.2.4., у разі зміни умов договору про постачання електричної енергії споживачу, у тому числі комерційної пропозиції, електропостачальник не пізніше ніж за 20 днів до їх застосування повідомляє про це споживача з урахуванням інформації про право споживача розірвати договір.
У разі надання у встановленому порядку електропостачальником споживачу повідомлення про зміни умов договору про постачання електричної енергії (у тому числі зміну ціни), що викликані змінами регульованих складових ціни (тарифу на послуги з передачі та/або розподілу електричної енергії, ціни (тарифу) на послуги постачальника універсальних послуг та/або "останньої надії") та/або змінами в нормативно-правових актах щодо формування цієї ціни або умов постачання електричної енергії, договір вважається із зазначеної в повідомленні дати зміни його умов (але не раніше ніж через 20 днів від дня надання споживачу повідомлення), про що зазначається у повідомленні:
1) достроково розірваним (без штрафних санкцій) за ініціативою споживача - у разі надання електропостачальнику письмової заяви споживача про незгоду/неприйняття змін протягом 5 робочих днів з дня отримання такого повідомлення, але не пізніше ніж за 10 календарних днів до зазначеної в повідомленні дати зміни умов договору;
2) зміненим на запропонованих електропостачальником умовах - якщо споживач не надав електропостачальнику письмову заяву про незгоду/неприйняття змін у встановлений цим пунктом термін.
Отже, на вимогу п. 13.4. додатку №5 до ПРРЕЕ, пропонуємо доповнити проект договору наступним змістом: «Постачальник має право розірвати цей Договір достроково, повідомивши Споживача про це за 20 днів до очікуваної дати розірвання, у випадках якщо:
1) споживач прострочив оплату за постачання електричної енергії згідно з Договором у розмірі більшому ніж вартість електричної енергії, спожитої протягом двох попередніх місяців, за умови, що Постачальник здійснив попередження Споживачу про можливе розірвання цього Договору;
2) споживач іншим чином суттєво порушив умови цього Договору, і не вжив заходів щодо усунення такого порушення в строк, що становить 5 робочих днів. Суттєвим порушенням умов договору Сторону визнають зокрема, непогодження Споживачем обгрунтованої зміни ціни на підставі ст. 41 ЗУ "Про публічні закупівлі", в порядку п. 5.7., 5.8. Договору».
Положення пункту 8.1. проекту «протягом 10 (десяти) робочих днів після надходження коштів на рахунок Споживача» встановлюють невизначений строк остаточних розрахунків, що суперечить п 4.12. ПРРЕЕ, де вказано, що плата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься не пізніше 20 числа наступного місяця, якщо договором не встановлено іншого терміну.
Рахунок за спожиту електричну енергію оплачується:
протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунка непобутовим споживачем;
в інший термін, передбачений договором, але не пізніше 20 календарного дня після закінчення розрахункового періоду.
Положення вказаних пунктів проекту суперечать ст. 625 ЦК України, боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов’язання. Також, ВС/КГС в черговий раз зазначив, що відсутність бюджетного фінансування (бюджетних коштів) не є підставою для звільнення від відповідальності за порушення зобов`язання (ВС КГС, справа № 916/1345/18, 07.11.19). Отже, п. 8.1. договору пропонуємо видалити.
Проект договору не містить розміру відповідальності за просрочення виконання зобов’язання Споживачем (замовником), що робить вочевидь невигідним умови співпраці Сторін Договору, відсутність мотивації у Споживача здійснювати вчасно розрахунки тощо.
Відповідно до пп. 8, п. 5.2.1. ПРРЕЕ, електропостачальник має право, на стягнення пені та застосування інших санкцій за несвоєчасну оплату спожитої електричної енергії відповідно до вимог законодавства.
Згідно з вимогами абз. 3, ч. 2, ст. 231 ГК України, у разі якщо порушено господарське зобов'язання, в якому хоча б одна сторона є суб'єктом господарювання, що належить до державного сектора економіки, або порушення пов'язане з виконанням державного контракту, або виконання зобов'язання фінансується за рахунок Державного бюджету України чи за рахунок державного кредиту, штрафні санкції застосовуються, якщо інше не передбачено законом чи договором, у таких розмірах: за порушення строків виконання зобов'язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості.
Пункт 9.2. пропонуємо доповнити: «У разі порушення Споживачем строків оплати, Споживач сплачує Постачальнику пеню в розмірі 0,1 відсотка несплаченої суми за кожний день прострочення, а за прострочення понад 30 днів додатково штраф у розмірі 7 % від суми боргу.».
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 02.11.2021 09:13
Дата подачі:
27.10.2021 09:19
Вирішення:
Доброго дня! Членами тендерного комітету було опрацьованого Вашу вимогу та повідомляємо, що її залишено без задоволення.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Щодо аналогічного договору
Номер:
7d3ccecbf8d74adaa10f8cd8e96caee8
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-18-002093-a.b1
Назва:
Щодо аналогічного договору
Вимога:
Шановний Замовник! Відповідно до Додатку 2 Тендерної Документації Замовника відповідно до вимог статті 16 Закону учасники повинні надати документально підтверджену інформацію про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), зокрема лист-відгук (оформлений на бланку контрагента учасника з зазначенням предмету ВИКОНАНОГО договору, та по можливості: номеру та дати договору, П.І.Б., контактного телефону і посади особи, яка може підтвердити вказані дані.). Замовник не обґрунтував необхідність щодо надання повністю виконаного договору . За таких умов взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть саме повністю виконаний договір, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Просимо не обмежувати потенційне коло учасників та передбачити для підприємств, які нещодавно розпочали діяльність з постачання електричної енергії споживачам та ще не мають ПОВНІСТЮ ВИКОНАНОГО аналогічного договору можливість участі у даній закупівлі, а саме передбачити можливість надати договір, дія якого ще не завершена разом з документами, які підтверджують виконання договору . Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, просимо Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 21.10.2021 12:34
Дата подачі:
19.10.2021 15:26
Вирішення:
Доброго дня! З приводу Вашого питання повідомляємо наступне.
Відповідно до статті 16 Законом України «Про публічні закупівлі» Замовник має право вимагати від Учасників процедури закупівлі подання ними документального підтвердження інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям зокрема, підтвердження досвіду наявності виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
Враховуючи вищевказане Вашу вимогу залишено без задоволення
Статус вимоги:
Відхилено