• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Бензин марки А-95 (за класифікатором ДК:021-2015 (CPV): 09130000-9- Нафта та дистиляти)

категорія: орган державної влади, місце знаходження: 88015, Закарпатська обл., м. Ужгород, вул. Минайська, 39 а

Торги не відбулися

693 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 930.00 UAH
Період оскарження: 18.10.2021 10:02 - 30.10.2021 01:00
Скарга
Виконана замовником

Дискримінаційні умови Тендерної документації

Номер: fa57be9a58964965948d61ca947ae00a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-18-000278-a.c3
Назва: Дискримінаційні умови Тендерної документації
Скарга:
СКАРГА на умови тендерної документації І. Загальні відомості про конкурсні торги, за якими оскаржуються рішення (дії) Замовника 18 жовтня 2021 року через автоматизований електронний майданчик на веб – порталі Уповноваженого органу – https://prozorro.gov.ua/ Головним управлінням Держпродспоживслужби в Закарпатській області (далі – «Замовник») було опубліковано закупівлю за ідентифікатором UA-2021-10-18-000278-a, про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: Бензин марки А-95 (за класифікатором ДК:021-2015 (CPV): 09130000-9- Нафта та дистиляти). ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» (далі – «Скаржник») є активним учасником процедур закупівель за даним предметом і планує взяти участь у даній процедурі закупівлі. Ознайомившись з Тендерною документацією Замовника (далі — «ТД»), у процесі підготовки тендерної пропозиції, ми виявили в ній дискримінаційні вимоги, які не відповідають чинним стандартам і законодавству та обмежують конкуренцію, а саме: 1. Розвинена мережа. Місце розташування (розміщення) АЗС: м. Ужгород, містах обласного значення, в районних центрах Закарпатської області та по всій території України (крім тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях, АР Крим та м. Севастополь). Зокрема: м. Берегово/Берегівський район, смт. Великий Березний/Великоберезнянський район, м. Виноградів/Виноградівький район, смт. Воловець/Воловецький район, м. Іршава/Іршавський район, смт. Міжгір’я/Міжгірський район, м. Мукачево/Мукачівський район, м. Перечин/Перечинський р-н, м. Рахів/ Рахівський район, м. Свалява/Свалявський район, м. Тячів/Тячівський район, Ужгородський район, м. Хуст/Хустський район. Постачальник повинен забезпечити відпуск бензину за допомогою талонів (скретч-карт або смарт-картах) з можливими номіналами 5л, 10л, 15л, 20л в мережі АЗС (власних, та/або орендованих, та/або партнерських) у м. Ужгороді, містах обласного значення, в районних центрах Закарпатської області та всіх областях України, за виключенням тимчасово окупованих територій. Обслуговування на всіх АЗС має проводитися талонами (скретч-картами або смарт-картами) одного взірця. Щодо вимоги про кількість та розташування АЗС В таких населених пунктах, як м. Свалява, м. Берегово, смт. Великий Березний, смт. Воловець, смт. Міжгір’я, м. Перечин, жоден Учасник не може запропонувати Замовнику здійснювати заправку на АЗС, оскільки в зазначених містах та смт відсутні АЗС. Також хочемо зазначити, що в м. Іршава наявна лише одна АЗС під назвою «ОККО», що є ще одним доказом того, що жоден учасник не зможе виконати такі вимоги тендерної документації. У зв’язку з цим, Замовник зобов’язаний внести зміни до ТД та зменшити кількість АЗС, оскільки вказана вимога ТД не зможе бути виконаною жодним Учасником. З вищезазначеного вбачається, що жоден суб’єкт господарювання, жодна мережа АЗС не має АЗС м. Свалява м. Берегово, смт. Великий Березний, смт. Воловець, смт. Міжгір’я, м. Перечин, м. Іршава (лише одна АЗС «ОККО»). Замовник виключив можливість всіх Учасників в участі в процедурі закупівлі, а отже дискримінував їх. Таким чином, Замовник зобов’язаний вилучити вищезазначену умову ТД шляхом зменшення кількості АЗС, а саме виключення АЗС в містах й смт, де їх взагалі немає. Щодо обслуговування на всіх АЗС талонами одного взірця: Вимагаючи від учасників можливості обслуговування на всіх АЗС талонами одного взірця Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників». Вважаємо, що зазначена вимога ТД є дискримінаційною, оскільки у випадку якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога ТД про те, що паливний талон повинен бути одного взірця фактично унеможливлюватиме виконання вимог ТД в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС партнерів. Вимога «талонів одного взірця на всіх АЗС» зменшує коло учасників також у зв'язку із тим, що учасник який має право здійснювати продаж талонів марки власника АЗС, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови ТД по термінам поставки та якості товару. Це пояснюється тим, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону, який приймається в конкретній мережі. Тому, Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу ТД. Очевидно, що вимога «талонів одного взірця на всіх АЗС» штучно звужує коло учасників, що суперечить принципам статті 5 Закону, які передбачають: добросовісну конкуренцію серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. У разі вилучення дискримінаційної вимоги, взяти участь у закупівлі Замовника зможе більша кількість учасників, які здатні створити конкуренцію постійним постачальникам Замовника, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону). В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС». Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності талону одного взірця, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які мають талони єдиного зразка на кожну АЗС партнерів окремо. Наявність принаймні двох видів талонів від різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування. Крім того, наявність різних мереж АЗС з НЕєдиними талонами у складі пропозиції Переможця дає можливість Замовнику обирати мережу АЗС у період поставок, керуючись максимальною економією коштів, так як ціна на роздрібному ринку змінюється щотижнево і ціни на різних мережах можуть відрізнятися суттєво. На підставі вищевикладеного, вважаємо, що ТД Замовника містить дискримінаційні вимоги, які порушують чинні норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме статтю 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» не може прийняти участь у закупівлі. Згідно п. 17 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», органом оскарження є Антимонопольний комітет України. Антимонопольний комітет України в межах своїх повноважень здійснює розгляд скарг, поданих суб’єктами оскарження, в порядку, встановленому статтею 18 Закону, стосовно відповідних рішень, які порушують права чи законні інтереси суб’єкта оскарження. Як встановлено ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Як встановлено ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення, відмінити процедуру закупівлі.
Дата розгляду скарги: 10.11.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.11.2021 11:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.11.2021 11:46
Дата виконання рішення Замовником: 17.11.2021 11:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: Засіданням тендерного комітету Головного управління Держпродспоживслужби в Закарпатській області (протокл №85 від 17.11.2021 року) розглянуто рішення №25337-р/пк-пз від 10.11.2021 року Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з питань розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо внесення змін до тендерної документації
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФОРПОСТ СІТІ", Мовчан Марина 0502403662 FORPOSTSITI2019@GMAIL.COM
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні вимоги ТД

Номер: 235fbcd9338f4ba98f18fb8977ace43b
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-18-000278-a.b2
Назва: Дискримінаційні вимоги ТД
Вимога:
Коментар Замовника на прохання переглянути вимогу по розташуванню АЗС в містах та смт, в яких взагалі вілсутні АЗС: Відповідне місце розташування (розміщення) АЗС зумовлено специфікою роботи установи: наявність в кожному районі структурного підрозділу. Також пунктом 3.8 Додатку №4 до Тендерної документації передбачено умову партнерських відносин Учасника з іншими операторами ринку нафтопродуктів. Так, дійсно тендерною документацією передбачена можливість залучати партнерів учасника, але в тендерній документації наявна вимога щодо єдиного зразка талонів. Це 100% дискримінація учасників! У зв'язку ігнорування вимоги щодо вилучення вимог по розташуванню АЗС в містах та смт, в яких відсутні АЗС або змінити дану вимогу (наприклад, прописати кілометраж від місця розташування Замовника чи структурного підрозділу до АЗС учасника чи його партнера), вимушені будемо звернутися до органів АМКУ та ДАСУ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Для забезпечення належного функціонування та виконання покладених завдань на Головне управління Держпродспоживслужби в Закарпатській області (проведення заходів державного контролю у сфері безпечності харчових продуктів, проведення обстежень на встановлення фітосанітарного стану, забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя та забезпечення стабільного епізоотичного стану в області тощо) в кожному районі області наявні структурні підрозділи. Для забезпечення безперебійного виконання покладених завдань зумовлене відповідне можливе розташування (розміщення) АЗС (п. 1 Додатку №4 до Тендерної документації). Пунктом 5 Додатку №4 до Тендерної документації визначено умови відпуску нафтопродуктів на АЗС та обслуговування талонами (скретч-картами або смарт-картами) одного взірця.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 21.10.2021 13:20
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника

Номер: 039680ec5abf41a59c669dd30d0758c4
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-18-000278-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника
Вимога:
Шановний Замовнику, просимо переглянути вимоги Додатку №4 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі щодо розташування АЗС: м. Берегово/Берегівський район, смт. Великий Березний/Великоберезнянський район, м. Виноградів/Виноградівський район, смт. Воловець/Воловецький район, м. Іршава/Іршавський район, смт. Міжгір'я/Міжгірський район, м. Мукачево/Мукачівський район, м. Перечин/Перечинський район, м. Рахів/Рахівський район, м. Свалява/Свалявський район, м. Тячів/Тячівський район, Ужгородський район, м. Хуст/Хустський район, оскільки дану вимогу не зможе виконати жоден постачальник нафтопродуктів тому, що в деяких містах та смт взагалі відсутні АЗС.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідне місце розташування (розміщення) АЗС зумовлено специфікою роботи установи: наявність в кожному районі структурного підрозділу. Також пунктом 3.8 Додатку №4 до Тендерної документації передбачено умову партнерських відносин Учасника з іншими операторами ринку нафтопродуктів
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 20.10.2021 11:39